Οικονομία
Το Κοινωνικό Παντοπωλείο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης συνεχίζει την προσπάθειά του να ενισχύει τις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες του νομού. Τους δύο τελευταίους μήνες Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2014, το Κοινωνικό Παντοπωλείο, χάρη στην ευγενική προσφορά των χορηγών του, πραγματοποίησε διανομές τροφίμων και σχολικών ειδών σε 320 δικαιούχους των Δήμων Μυλοποτάμου, Ανωγείων, Αγίου Βασιλείου και Ρεθύμνου.
Οι δικαιούχοι, που δεν καλύφθηκαν, θα καλυφθούν σε επόμενες διανομές που θα προκύψουν από χορηγίες συμπολιτών μας.
Ευχαριστούμε θερμά το Βιβλιοπωλείο ΑΦΟΙ Κλαψινάκη Ο.Ε. για την προσφορά σχολικών ειδών και την εταιρεία Αμάρι Α.Ε. – Ο.Τ.Α. για την προσφορά αλευριού. Η συνεισφορά τους είναι πολύ σημαντική για την ενίσχυση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων του Νομού μας. Η ενέργειά τους ας γίνει παράδειγμα σε όλους εμάς.
Στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να ενημερώσουμε τους εγγεγραμμένους του Κοινωνικού Παντοπωλείου ότι θα πρέπει να προσκομίσουν άμεσα εκκαθαριστικό του 2014, προκειμένου να συνεχίσουν να είναι δικαιούχοι.
Μετά από πρωτοβουλία των δύο Κρητικών Βουλευτών, του Βουλευτή Ηρακλείου κ.Λευτέρη Αυγενάκη και του Βουλευτή Ρεθύμνου κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, προγραμματίστηκε σύσκεψη των εκπροσώπων κτηνοτρόφων της Κρήτης με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γεώργιο Καρασμάνη, τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014, ώρα 12:00, στο Υπουργείο στην Αθήνα, με βασικό θέμα τη νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική και μια σειρά άλλων θεμάτων.
Στην σύσκεψη είναι προσκεκλημένοι να συμμετέχουν εκπρόσωποι των Κτηνοτροφικών Συλλόγων Ηρακλείου, Χανίων, Λασιθίου, Ρεθύμνου, Αμαρίου και Ανωγείων με τα παρακάτω αιτήματα:
1. Επαναπροσδιορισμός της επιλεξιμότητας των κτηνοτροφικών εκτάσεων με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Υπουργείο, ΟΠΕΚΕΠΕ, συνεταιριστικά και συνδικαλιστικά όργανα κτηνοτρόφων).
2. Κατάργηση του ποινολόγιου του συστήματος πληρωμών του ΟΠΕΚΕΠΕ (πολυετείς κυρώσεις, κυρώσεις πολλαπλής συμμόρφωσης, αχρεωστητα), για περιπτώσεις όπου αποδεδειγμένα δε φέρει ευθύνη ο παραγωγός.
3. Αλλαγή του άρθρου 15 παράγραφος 3 της υπ αριθμ. 280947/1982/07-03-2008 ΚΥΑ, που αφορά τις καταγγελίες για αγροζημίες.
4. Επανεξέταση όλων των προϋποθέσεων που λειτουργούν ως προσκόμματα από πλευράς ΟΠΕΚΕΠΕ ώστε να μειωθούν οι δικαιούχοι προς πληρωμή παραγωγοί (λογαριασμοί ΔΕΗ, νερού, βεβαίωση σχολείου για τη φοίτηση των παιδιών, τιμολόγια αγοράς ηλεκτρονικών ενωτίων, κ. α.).
5. Να γίνουν δεκτές από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι τροποποιήσεις στις δηλώσεις φόρου εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2012, όπου παρατηρούνται λογιστικά λάθη λόγω της για πρώτη φορά ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης.
6. Κατάργηση κατ’ εξαίρεση για την Περιφέρεια Κρήτης του χιλιομετρικού ορίου των 50 χιλιομέτρων που εμποδίζει την ενεργοποίηση επιλέξιμης κτηνοτροφικής έκτασης για εκατοντάδες κτηνοτρόφους
Ειδική οικονομική ενίσχυση θα δοθεί σε όλους της δήμους της χώρας από τα κονδύλια της Τεχνικής Βοήθειας προκειμένου να ωριμάσουν εγκαίρως έργα για ένταξή τους στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της νέας προγραμματικής περιόδου 2014- 2020.
Σε αυτή τη συμφωνία κατέληξαν κατά τη χθεσινή συνάντησή τους ο υφυπουργός Ανάπτυξης Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος και αντιπροσωπεία της ΚΕΔΕ – αποτελούμενη από τον πρόεδρο Κώστα Ασκούνη, τον γενικό γραμματέα Απόστολο Κοιμήση και τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Κώστα Τζανακούλη – μετά από σχετικό αίτημα που είχε διατυπωθεί εκ μέρους της ΚΕΔΕ.
Ο στόχος είναι να υποστηριχθούν όλοι οι δήμοι, και ιδίως οι νησιωτικοί και οι μικροί ορεινοί, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν ως φορείς υλοποίησης έργων και δράσεων στη νέα προγραμματική περίοδο.
Η αντιπροσωπεία τόνισε στον υφυπουργό τη θετική εμπειρία που είχαν οι δήμοι στη διάρκεια του ΕΣΠΑ από την χρηματοδότησή τους από πόρους της Τεχνικής Βοήθειας, που είχε σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση του στελεχικού τους δυναμικού με έμπειρα στελέχη προερχόμενα από την αγορά ή από τη ΜΟΔ Α.Ε.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης η ΚΕΔΕ επανέφερε για μια ακόμα φορά το πάγιο αίτημα της Αυτοδιοίκησης για την δημιουργία διακριτής γραμμής χρηματοδότησης των δήμων από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ), ώστε όχι μόνο να αντιμετωπίσουν οι δήμοι και ιδιαίτερα οι μικροί, τις σοβαρές ελλείψεις τους σε τοπικές υποδομές, αλλά και για να κατοχυρωθεί στην πράξη η πολιτική και επιχειρησιακή ανεξαρτησία των δύο βαθμών Αυτοδιοίκησης.
Ο υφυπουργός αποδέχτηκε ήδη την πρόταση για την υποστήριξη των δήμων από την Τεχνική Βοήθεια – και ιδίως των νησιωτικών και των ορεινών – καθώς και την υποστήριξή τους με ειδικό επιστημονικό προσωπικό από τη ΜΟΔ Α.Ε.
Επίσης ο κ. Κωνσταντινόπουλος δεσμεύτηκε το υπουργείο Ανάπτυξης να εξετάσει σοβαρά το ζήτημα της διακριτής χρηματοδότησης της Αυτοδιοίκησης από το νέο ΕΣΠΑ (ΣΕΣ).
Η ΚΕΔΕ θεωρεί την παραπάνω εξέλιξη πολύ θετική και θα συνεχίσει τη συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης ώστε οι δήμοι της χώρας να καταφέρουν εγκαίρως και από την αρχή της δημοτικής περιόδου, να έχουν στη διάθεσή τους τα απαραίτητα μέσα και το απαραίτητο ειδικό προσωπικό για τη νέα προγραμματική περίοδο.
Αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο η εγκύκλιος από τον Ο.Α.Ε.Δ σύμφωνα με την οποία εγκρίνεται η εισαγωγή 2.025 σπουδαστών στα ΙΕΚ του Οργανισμού για το Χειμερινό εξάμηνο έτους κατάρτισης 2014-15.
Η προθεσμία υποβολής αίτησης για τους ενδιαφερόμενους λήγει στις 26 Σεπτεμβρίου και δικαίωμα συμμετοχής στο πρώτο εξάμηνο κατάρτισης έχουν οι απόφοιτοι Λυκείου καθώς και οι απόφοιτοι ΕΠΑ.Σ ,ΕΠΑΛ, ΤΕΕ Β’ Κύκλου σπουδών ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας.
Υποχρεωτικά οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να καταθέσουν στον ΟΑΕΔ το φωτοαντίγραφο του απολυτηρίου Λυκείου,ή όπου αλλού έχουν φοιτήσει,καθώς και φωτοτυπία δυο όψεων της αστυνομικής τους ταυτότητας ή του Διαβατηρίου τους καθώς και να συμπληρώσουν την ειδική αίτηση με τα ονομαστικά τους στοιχεία,τα στοιχεία της ταυτότητας και την σειρά προτίμησης των ειδικοτήτων που πρόκειται να λειτουργήσουν στο ΙΕΚ.
Η ανακοίνωση του Πίνακα κατάταξης που θα περιέχει αναλυτικά τα μόρια που συγκεντρώνει ο κάθε υποψήφιος θα γίνει στις 2 Οκτωβρίου 2014.
Στην Κρήτη αυτή η ανακοίνωση αφορά στο ΙΕΚ Ηρακλείου όπου θα εισαχθούν συνολικά 100 σπουδαστές.
25 σπουδαστές στο τμήμα στέλεχος Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου-Φοροτεχνικού γραφείου.
25 σπουδαστές στο τμήμα Τεχνικός Φαρμάκων-Καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων
25 σπουδαστές στο τμήμα Τεχνικός Μηχανικός Θερμικών Εγκαταστάσεων και
25 σπουδαστές στο τμήμα Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας.
Για περισσότερες πληροφορίες το τηλέφωνο του ΟΑΕΔ είναι το 210-9989860
Ένας κύκλος σεμιναρίων Βιολογικής Κτηνοτροφίας διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (ΜΑΙΧ) στις αρχές Σεπτεμβρίου στο Ρέθυμνο. Τα δωρεάν μαθήματα απευθύνονται σε κτηνοτρόφους, νέους αγρότες, άνεργους γεωτεχνικούς και όσους ενδιαφέρονται να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με αυτή τη περιβαλλοντικά φιλική μέθοδο παραγωγής.
Η εκπαίδευση θα καλύψει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων στο πλαίσιο της βιολογικής κτηνοτροφίας, όπως:
– Πιστοποίηση της βιολογικής ζωικής παραγωγής,
– Διαχείριση ζωικού κεφαλαίου,
– Συστήματα διατροφής & στέγασης
– Κανόνες ασφάλειας & υγιεινής
Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία να αποκτηθεί μια ποιοτική επαγγελματική κατάρτιση πάνω στις βιολογικές μεθόδους ζωικής παραγωγής εναρμονισμένη με τις σύγχρονες προκλήσεις της αγοράς και ταυτόχρονα βιώσιμη αγροτική επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη.
Τα μαθήματα, συνολικής διάρκειας 80 ωρών, θα ξεκινήσουν την 2η εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, και θα περιλαμβάνουν ώρες διδασκαλίας, εκπαιδευτικές επίσκεψεις σε βιολογικές μονάδες του νομού Ρεθύμνου καθώς και χρήση διαδικτυακών εξ’ αποστάσεως (e-learning) μαθημάτων.
Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν Πιστοποιητικό Παρακολούθησης από το ΜΑΙΧ, ενώ δύο από αυτούς θα διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους σε Πρόγραμμα ανταλλαγής & Εκπαίδευσης στο εξωτερικό (Erasmus Νέοι Επιχειρηματίες – http://www.erasmus-entrepreneurs.eu/index.php?lan=el)
Οι εγγραφή στα μαθήματα θα είναι ανοιχτή μέχρι τις 5 Σεπτεμβρίου και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Περισσότερες πληροφορίες & εγγραφή:-Βασίλης Γκισάκης (Γεωπόνος – ΜΑΙΧ):
Email: [email protected], τηλ.: 6946 861 565
-Αλέξανδρος Στεφανάκης (Κτηνίατρος):
Τηλ.: 6974 091 314
Τα πιλοτικά μαθήματα Βιολογικής Κτηνοτροφίας πραγματοποιούνται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού έργου Δια Βίου Μάθησης Livorg, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το Έργο έχει διάρκεια δύο ετών και συμμετέχουν εταίροι από την Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Εσθονία και Πολωνία και Ελλάδα (ΜΑΙΧ)
Την έντονη αντίθεση του αλλά και την ανησυχία του εκφράζει ο Μανώλης Γλέζος με επιστολή του προς όλους τους Μαρτυρικούς Δήμους, για την βιασύνη που επέδειξε ο Δήμαρχος Καλαβρύτων κ .Γιώργος Λαζουράς να συμμετέχει στο ”Ελληνογερμανικό ταμείο” που αναμένεται να ανακοινωθεί στο Βερολίνο στα μέσα Σεπτεμβρίου κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Έλληνα προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια στο Βερολίνο.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια προσπάθεια της Γερμανικής Πολιτείας να δελεάσει και να αποπροσανατολίσει από την διεκδίκηση όλων των οφειλών της Ναζιστικής θηριωδίας στην Ελλάδα, οφειλών που αγγίζουν τα 162 δις ευρώ.
Με την ίδρυση του ταμείου θα προβλέπονται ανταλλαγές φοιτητών και διάφορα προγράμματα εργασίας, ουσιαστικά θα πρόκειται για ψίχουλα που θα πετάξει η Γερμανία προς την Ελλάδα προκειμένου και να γλιτώσει την αποζημίωση που οφείλει αλλά και να πάρει με το μέρος της την κοινή γνώμη των δυο λαών.
Αν μη τι άλλο η απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου των Καλαβρύτων είναι μέρος της προσπάθειας του δημάρχου Καλαβρύτων να εκμαιεύσει τη συναίνεση των νεοεκλεγέντων δημάρχων για τη συμμετοχή στο “Γερμανοελληνικό Ταμείο για το Μέλλον”, καλώντας τους σε ΕΚΤΑΚΤΗ και ΕΣΠΕΥΣΜΕΝΗ συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δικτύου Μαρτυρικών Δήμων στον Χορτιάτη την 1η ημέρα ανάληψης των καθηκόντων τους (1.9.2014), πριν καν ιδρυθεί το Ταμείο αυτό. Πρόκειται ουσιαστικά για προσπάθεια να ξαναγραφτεί η ιστορία, όπως συμφέρει τη Γερμανία και να ανασχεθεί, μέσω δημοσίων σχέσεων και ευτελών δώρων, η προσπάθεια διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών.
Η επιστολή του Εθνικού συμβουλίου διεκδίκησης των γερμανικών οφειλών με την υπογραφή του κ.Γλέζου που έχει ως αποδέκτη και τον Δήμο Ανωγείων μαζί με τις άλλες Μαρτυρικές πόλεις έχει ως εξής:
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ
ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
http://www.holocaust.gr [email protected]
Αθήνα 25/8/2014
Αξιότιμε κύριε Δήμαρχε,
Με σεβασμό στο πρόσωπό σας και στο θεσμικό σας ρόλο ως Δημάρχου Μαρτυρικού Δήμου και ενόψει της συνεδρίασης του Δ.Σ. του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών στο Χορτιάτη την 1η Σεπτεμβρίου 2014 επιθυμούμε να σας θέσουμε υπόψη τα κατωτέρω δεδομένα σε σχέση με το υπό ίδρυση «Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον», που αποτελεί το 2ο θέμα της συνεδρίασής σας.
Για το εν λόγω Ταμείο η ελληνική κοινή γνώμη ουδεμία επίσημη ενημέρωση έχει στην διάθεσή της για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα. Ζήτημα που η Γερμανική πλευρά προτείνει σαφώς ως μέτρο που υποκαθιστά και συμψηφίζει τις υποχρεώσεις της αναφορικά με ζητήματα που δημιουργήθηκαν λόγω του Β΄ παγκοσμίου πολέμου και των φρικαλεοτήτων της κατοχής που επακολούθησε. Υποχρεώσεις που απορρέουν από διεθνείς συμβάσεις, έναντι των οποίων η Γερμανία ακολουθεί παρελκυστική τακτική με τελικό στόχο την ολική αποφυγή των υποχρεώσεων της.
Πιο συγκεκριμένα θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
1. Ο νέος πρεσβευτής της Γερμανίας στην Αθήνα σε συνέντευξή του στο «Βήμα» στις 16/03/2014 δήλωσε:
«Το τρίτο σημείο είναι ότι μετά το 1990 πορευθήκαμε με όλους μας τους γείτονες στην οδό της συμφιλίωσης χωρίς το ζήτημα των αποζημιώσεων και αναφέρομαι στα συγκεκριμένα ιδρύματα με την Πολωνία και την Τσεχία. Με την Ελλάδα πρέπει να γίνουν πολλά. Επικρατεί εδώ η αντίληψη ότι είστε η μόνη χώρα όπου το εν λόγω ζήτημα δεν έχει επιλυθεί μέσω της καταβολής επανορθώσεων. Η προσέγγισή μας είναι, όπως τόνισε και ο πρόεδρος κ. Γκάουκ, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε μαζί σε σχέση με το παρελθόν. Μια ιδέα θα ήταν ένα Ελληνογερμανικό Ίδρυμα Νεολαίας, όπως αυτό που έχουμε με τη Γαλλία. Θα επιθυμούσαμε επίσης να δημιουργήσουμε ένα Ταμείο για το Μέλλον στο οποίο από κοινού θα συγκεντρώνονται χρήματα που θα βοηθήσουν να αναλύσουμε τα ιστορικά γεγονότα, και για το γερμανικό κοινό. Στη συνέχεια μπορούμε να φέρουμε σε επαφή ακαδημαϊκούς. Να δημιουργήσουμε ίσως μια Έδρα Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών στη Γερμανία και μια αντίστοιχη Εδρα Σύγχρονων Γερμανικών Σπουδών στην Ελλάδα. Θα μπορούσαμε επίσης να συνεργαστούμε στη συγγραφή σχολικών βιβλίων. Ελπίζουμε ότι όλα αυτά δεν θα ερμηνευθούν ως άλλοθι για να αποφύγουμε τη συζήτηση περί γερμανικών επανορθώσεων. Και αυτά θα κοστίσουν χρήματα. Όπως το έθεσε όμως και ο ομοσπονδιακός πρόεδρος, δεν πιστεύουμε ότι μπορούμε να βρούμε διέξοδο μέσω μιας νομικής αντιπαράθεσης».http://www.tovima.gr/politics/article/?aid=577322
Παρατήρηση: Η σύγκριση της Ελλάδος με τους γείτονες της Γερμανίας εξισώνει την Ελλάδα με χώρες που παρά την σφοδρότητα της Γερμανικής κατοχής και τις απώλειες που υπέστησαν, μεταπολεμικά είχαν την ευκαιρία: α) είτε να κατέχουν επί μακρόν Γερμανικά εδάφη και έτσι να εισπράττουν defacto επανορθώσεις, όπως η Γαλλία β) είτε να εκτοπίσουν γερμανικούς πληθυσμούς από το εθνικό τους έδαφος με όλες τις συνέπειες, όπως η Τσεχία, είτε γ) να αποζημιωθούν με την απόδοση σε αυτές γερμανικών εδαφών, όπως η Πολωνία. Τίποτα ανάλογο δεν ίσχυσε για την Ελληνική πλευρά.
2. Στην Ιστοσελίδα των Γερμανικών αποστολών στην Ελλάδα, ο Γερμανός πρέσβης χρησιμοποιεί την έκφραση: Ένα ελληνογερμανικό ταμείο για το μέλλον, θα έχει ως σκοπό την αναζήτηση ενδεδειγμένων δράσεων για την επεξεργασία του παρελθόντος.http://www.griechenland.diplo.de/Vertretung/griechenland/el/02/Botschafter__und__Abteilungen/Behoerdenleiter__Grussworte.html
3. Το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαβρύτων (στις 27 Ιουλίου 2014)
[Με ψήφους δώδεκα (12) υπέρ, έναντι μίας (1) αποχής και δύο (2) υπέρ της αναβολής. Ενώ επί συνόλου (24) Προέδρων Συμβουλίων Τοπικών Κοινοτήτων και (42) Εκπροσώπων Τοπικών Κοινοτήτων, ευρέθησαν παρόντες (6) Πρόεδροι και (5) Εκπρόσωποι και απόντες (18) Πρόεδροι και (37) Εκπρόσωποι]
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1. Υπό τον απαράβατο, σαφή, ρητό και κατηγορηματικό όρο, ότι, δεν παραιτούμαστε, σε καμιά περίπτωση, από τη διεκδίκηση των οφειλομένων γερμανικών αποζημιώσεων, ούτε τις απεμπολούμε, ούτε τις συμψηφίζουμε με τις όποιες χρηματοδοτήσεις από το Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον, αλλά, συνεχίζουμε να τις διεκδικούμε, δυναμικότερα και ανυποχώρητα και παρά και ανεξάρτητα από τυχόν χρηματοδοτήσεις που θα λάβουμε από το Ταμείο αυτό.
2. Αποδεχόμαστε και υποστηρίζουμε την πρωτοβουλία των Προέδρων της Ελληνικής και Γερμανικής Δημοκρατίας κ.κ. Κάρολου Παπούλια και Γιόαχιμ Γκάουκ, για την ίδρυση και λειτουργία του Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον.
3. Να υποβάλλει, ο Δήμος Καλαβρύτων, προτάσεις, δράσεων, προγραμμάτων και έργων, όπως αυτές, που, ενδεικτικά, ανέφερε ο κ. Δήμαρχος, για την υποστήριξη και χρηματοδότησή τους, από το Ελληνογερμανικό Ταμείο για το Μέλλον.
Η απόφαση αυτή πήρε αύξοντα αριθμό 255/2014. http://www.kalavrytanews.com/2014/08/dhmos-kalavryton-gia-to-ellhnogermaniko-tameio.html
Με δεδομένο ότι η ίδρυση Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον πρόκειται να ανακοινωθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου 2014 στο Βερολίνο κατά την διάρκεια της επίσκεψης του Έλληνα προέδρου, η σπουδή του Δημάρχου Καλαβρύτων κ. Γ. Λαζουρά να εισηγηθεί και να δεσμεύσει την εκ των προτέρων συμμετοχή του Μαρτυρικού Δήμου Καλαβρύτων, δεν μπορεί παρά να μας βάζει σε ανησυχία.
Η αίσθηση ότι η ελληνική πλευρά ωθείται να δεσμευθεί πρόωρα σε συμφωνίες ευνοϊκές και προγραμματισμένες εκ μέρους της Γερμανικής πλευράς, επιτείνεται από την αναφορά στις σελίδες 404 και 490 του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού της Γερμανίας για το οικονομικό έτος 2014, όπου ήδη προβλέπεται για το «Γερμανικό-Ελληνικό Ταμείο για το Μέλλον» (Deutsch-Griechischer Zukunftsfonds) η χρηματοδότηση με 1 εκ. ευρώ, από το οποίο οι 500.000 θα καταβληθούν σε 3 δόσεις, το 2015, το 2016 και το 2017.http://www.bundesfinanzministerium.de/Content/DE/Standardartikel/Themen/Oeffentliche_Finanzen/Bundeshaushalt/Bundeshaushalt_2014/2014-07-25-BHH2014-gesamtdatei.pdf?__blob=publicationFile&v=3
Με βάση τα ανωτέρω θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τον κίνδυνο πολιτικής, επικοινωνιακής και άλλης εκμετάλλευσης του θέματος από γερμανικής πλευράς καθώς και την κομβική σημασία που έχει για την αναβάθμιση της δημόσιας εικόνας της Γερμανίας η εμπλοκή του δικτύου των Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών στην όλη προσπάθεια για την άμβλυνση αρχικά της οξύτητας των ελληνικών αιτημάτων, με τελικό στόχο την σταδιακή τους εξαΰλωση και τον συμψηφισμό τους με τα ψιχία του Ελληνογερμανικού Ταμείου για το Μέλλον ή άλλων παρόμοιων πρωτοβουλιών.
Ο Μανώλης Γλέζος έχει διατυπώσει την άποψη ότι η Γερμανία, αντί να προσπαθεί να κλείσει το θέμα των οφειλών της προς την Ελλάδα με υπεκφυγές και προπαγανδιστικές τακτικές, οφείλει να προχωρήσει σε ρητή και ξεκάθαρη υπογραφή Συνθήκης Ειρήνης με τη Χώρα μας. Είναι ο μόνο τρόπος, να αναβιώσει η υποχρέωσή της προς καταβολή των οφειλομένων που «πάγωσε» κατόπιν κοινής συμφωνίας των Συμμάχων και άλλων πολλών χωρών (20 συνολικά), με την υπογραφή, το 1953, της «Συμφωνίας του Λονδίνου για το Γερμανικό Εξωτερικό Χρέος», όταν, απλόχερα, η Διεθνής Κοινότητα της χάρισε την αναστολή που τότε είχε ανάγκη και την βοήθησε να μετατραπεί από «ηττημένος του πολέμου» σε «νικητής της Ειρήνης», δημιουργώντας αυτό που όλοι σήμερα ονομάζουμε «Γερμανικό οικονομικό θαύμα».
Στην διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω πληροφόρηση ή συνεργασία στην κατεύθυνση της διεκδίκησης των απαράγραπτων ελληνικών διεκδικήσεων (αποζημιώσεων στα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας, επανορθώσεων για την καταστροφή των υποδομών και την αρπαγή του πλούτου του λαού μας, επιστροφής του κατοχικού αναγκαστικού δανείου και των κλαπέντων αρχαιολογικών και πολιτιστικών θησαυρών).
| Ο Πρόεδρος
Μανώλης Γλέζος |
Ο Γραμματέας της Συντονιστικής Επιτροπής
Στέφανος Ληναίος |
Επικοινωνία: Χριστίνα Σταμούλη τηλ.: 6977226871, email: [email protected]
Αποδέκτες:
1. Δήμαρχος του Δήμου Αμφιπόλης
2. Δήμαρχος του Δήμου Ανωγείων
3. Δήμαρχος του Δήμου Βιάννου
4. Δήμαρχος του Δήμου Βόλου
5. Δήμαρχος του Δήμου Διστόμου
6. Δήμαρχος του Δήμου Δοξάτου
7. Δήμαρχος του Δήμου Ελασσόνος
8. Δήμαρχος του Δήμου Εορδαίας
9. Δήμαρχος του Δήμου Καλαβρύτων
10. Δήμαρχος του Δήμου Κανδάνου – Σελίνου
11. Δήμαρχος του Δήμου Λαμιέων
12. Δήμαρχος του Δήμου Μακρακώμης
13. Δήμαρχος του Δήμου Νικολάου Σκουφά
14. Δήμαρχος του Δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη
15. Δήμαρχος του Δήμου Σουλίου

