Τοπικά
Από το CRETALIVE
Μετά το αρχικό “μπαμ” με το Κίνημα του Ανωγειανού Οφτού, η “δουλειά” φάνηκε να χαλάει. Πέρασε από εμπόδια, προσκόμματα και παλινωδίες, όμως τελικά οι … πεισαματάρηδες Ανωγειανοί, το έψαξαν καλά και με μια κίνηση-ματ επετεύχθη μια ιστορική συμφωνία, που “έκλεισε” χθες το βράδυ με τη διοίκηση της πρώην Ένωσης Ηρακλείου, λύνοντας το πρόβλημα της διάθεσης και διακίνησης των Ανωγειανών αμνοεριφίων κατά την περίοδο του Πάσχα.
Σύμφωνα με τη συμφωνία, η πρώην ΕΑΣΗ αναλαμβάνει να “φιλοξενήσει” στο κρεοπωλείο στο κεντρικό της σούπερ μάρκετ περίπου 5.000 αρνιά που θα σφαγούν και τα οποία θα διαθέσει ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος, με την τιμολόγηση και την έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης να γίνονται μέσω της Πρωτοβάθμιας Συνεταιριστικής Οργάνωσης.
Ένας “βραχνάς” λύνεται, λοιπόν, και ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα γινόταν, καθώς οι κτηνοτρόφοι από τα Ανώγεια είχαν προσδώσει κινηματικό χαρακτήρα στο που θα φιλοξενηθούν τα σφάγια και πώς θα διατεθούν, ακόμη και όταν η προσπάθεια κινδύνευε να βουλιάξει.
Από σήμερα κιόλας, οι Ανωγειανοί κτηνοτρόφοι θα αρχίσουν να “κλείνουν” συμφωνίες με συλλόγους, φορείς και σωματεία για τη διάθεση του κρέατος στις τιμές που έχουν ανακοινωθεί.
Η συμφωνία με την πρώην ΕΑΣΗ, μάλιστα, είναι η απαρχή μιας συνεργασίας με τους Ανωγειανούς κτηνοτρόφους. Η Πρωτοβάθμια Συνεταιριστική Οργάνωση που επιδιώκει να γυρίσει σελίδα και να υπερβεί τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, σε πρώτη φάση αναλαμβάνει να διευκολύνει τη διάθεση των Ανωγειανών αμνοεριφίων (προς όφελος και των δύο πλευρών), και κατόπιν πρόκειται να εντάξει υπό την “ομπρέλα” της το Γαλακτοκομικό Συνεταιρισμό Ανωγείων.
Σε ό,τι αφορά τη διάθεση των αμνοεριφίων, ως τις 30 Μαρτίου εκτιμάται ότι οι κτηνοτρόφοι θα έχουν εικόνα για το ενδιαφέρον εκ μέρους των καταναλωτών.
Ο Γιώργος Τσακιράκης, ιδρυτής του Ελληνικού Ιδρύματος Ποίησης έστειλε στην ΑΝΩΓΗ δυο ποιήματα που έγραψε μετά τη γνωριμία του με την συνεργάτιδα της ΑΝΩΓΗΣ Ιωάννα Μπισκιντζή. Το ένα αναφέρεται στην (ισπανική) πατρίδα της Ιωάννας και στη μητέρα της και το άλλο συνδέει την πατρίδα της με τα Ανώγεια.
Άι, Χιχόν
Άι, μακρινή Χιχόν,
βαθύ θαλασσινό της Αστουρίας,
βαθιά βεντάλια ασημένιων τραγουδιών,
πόσο νιώθω να καίγομαι-
περίεργος ασκητής- από κείνη
την αφόρητη αίσθηση των χαμένων
Εσπερινών έξω από εκκλησιές
ρυθμικών νερών, δίπλα στην
καιόμενη βάτο που άφησε φεύγοντας
η Χριστίνα Μαρτίνεθ.
(2011)
*
Θιμαδεβίγια-Ανώγεια
Οι γειτονιές της Θιμαδεβίγια
ανέβασαν τους ψαράδες και
τους τροβαδούρους τους πάνω
στ’ Ανώγεια, με της Κρήτης
το θαλασσινό ρυθμό και τους
βουκολικούς άσκαυλους του Οβιέδο.
(2011)
Γιώργος Τσακιράκης, κρης
ιδρυτής του Ελληνικού Ιδρύματος Ποίησης
Ιστοσελίδα: www.idrymapoiisis-gr.eu και
www.universal-peacesociety.gr
-Εμπλοκή στο τελικό στάδιο της διάθεσης του αρνιού στον καταναλωτή – Δεν επιτρέπεται η διάθεση σε ανοιχτό χώρο, σύμφωνα με το νόμο.
-Καλά θα κάνουν οι γραφειοκράτες να βοηθήσουν να ξεπεραστεί το πρόβλημα, για να μπορέσει η λαϊκή οικογένεια να αγοράσει φτηνά το αρνί για το Πασχαλινό τραπέζι. Το ΔΝΤ πρέπει να καταπολεμηθεί με κάθε τρόπο, βρισκόμαστε σε πόλεμο, μην το ξεχνάτε!…
Εμπλοκή … στο παρα πέντε παρουσιάζεται στο Κίνημα του Ανωγειανού Οφτού, εξαιτίας της “αρτηριοσκληρωτικής” εμμονής στους τύπους. Σύμφωνα με το “γράμμα” του νόμου δεν επιτρέπεται η διάθεση του κρέατος σε ανοιχτό χώρο, κάτι που αυτόματα ακυρώνει τους σχεδιασμούς των κτηνοτρόφων για μεταφορά του κρέατος με φορτηγό ψυγείο και παράδοση στους αγοραστές.
“Είχαμε βρει λύσεις για όλα. Όμως βάσει της νομοθεσίας δεν μπορούμε να δώσουμε το αρνί από το φορτηγό ψυγείο στον καταναλωτή, στους χώρους εργασίας, όπως σκοπεύαμε” – λέει το μέλος του Δ.Σ του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων Βασίλης Σμπώκος, τονίζοντας ότι η πρόθεση των κτηνοτρόφων από τα Ανώγεια είναι να τηρηθεί στο έπακρο η νόμιμη διαδικασία, με παραστατικά … από τη στάνη ως το σφαγείο.
Εκ μέρους της κτηνιατρικής υπηρεσίας, ωστόσο, διαμηνύθηκε στους κτηνοτρόφους ότι αν κάνουν πράξη τα σχέδιά τους, οι αρμόδιες υπηρεσίες υγιεινής και εμπορίου θα αναγκαστούν να παρέμβουν.
“Απευθυνόμαστε στην πολιτική ηγεσία, σε επίπεδο περιφέρειας και δήμου Ηρακλείου και ζητάμε λύση. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε φτάσει στην πηγή και να μην μπορούμε να πιούμε νερό!” – είπε χαρακτηριστικά ο κ.Σμπώκος κάνοντας τους … λογικούς συνειρμούς!
Όπως, δηλαδή, ο κρεοπώλης βγάζει από το ψυγείο του κρεοπωλείου το κρέας και το δίνει στον αγοραστή, ο οποίος το μεταφέρει στο σπίτι του, έτσι και οι Ανωγειανοί κτηνοτρόφοι, με φορτηγό ψυγείο σχεδιάζουν να μεταφέρουν τα αμνοερίφια τα οποία θα παραδώσουν στους πελάτες τους.
Οι κτηνοτρόφοι απευθύνονται στο Στ.Αρναουτάκη και το Γ. Κουράκη να δώσουν μια λύση στο εμπόδιο που έχει προκύψει, ενώ χθες πραγματοποιήθηκε συνάντηση με την αντιπεριφερειάρχη Θ.Βρέντζου.
Πληροφορίες από το Cretalive
Σοβαρή ζημιά έχει καταγραφεί στη λιμνοδεξαμενή των Ανωγείων από την οποία υδρεύεται και αρδεύεται ολόκληρη η περιοχή και η ανησυχία είναι διάχυτη στον ορεινό δήμο του νομού.
Καθημερινά χάνονται 14.000 κυβικά νερού και παρά τις παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής για την διαπίστωση της ακριβούς βλάβης που δημιουργήθηκε την περασμένη εβδομάδα, αυτή φαίνεται πως ακόμα δεν έχει εντοπιστεί. Ο δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης τόνισε πως πρόκειται για ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, αφού η συγκεκριμένη υποδομή εξυπηρετεί τόσο τις αρδευτικές όσο και τις υδρευτικές ανάγκες της περιοχής και πρέπει άμεσα να αποκατασταθεί. Ωστόσο όπως σημείωσε παρά την συνδρομή του δύτη ο οποίος βούτηξε στα νερά, δεν έχει γίνει γνωστό αν η παρέμβαση που χρειάζεται θα πρέπει να είναι σημειακή ή συνολική. Προς το παρόν το πρόβλημα εξαιτίας και των καιρικών συνθηκών με τις βροχοπτώσεις δεν είναι άμεσο, ωστόσο οι φόβοι είναι πολλοί, καθώς αν τώρα δεν υπάρξει λύση τότε θα υπάρχει σοβαρό ζήτημα σε δύο μήνες λόγω καλοκαιριού. Χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννη είπε πως ήδη έχουν ξεκινήσει μια συντήρηση στο δίκτυο προς το Δοξαρό που γινόταν παλιά η άντληση, ώστε να μην αντιμετωπίσουν μεγάλο πρόβλημα το καλοκαίρι.
Ειδικότερα είπε: «Βάλαμε δύτη, δεν μπόρεσε όμως να εντοπίσει την βλάβη και θα πρέπει να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Η συγκεκριμένη δεξαμενή εξυπηρετεί την ύδρευση, περνάει το νερό μέσα από διυλιστήριο όπου διυλίζουμε το νερό και εξυπηρετεί παράλληλα και την άρδευση για όλη την περιοχή. Υποθέτουμε ότι λόγω της μεγάλης ποσότητας 14.000 κ.μ. που χάνονται το κόστος κατασκευής της θα είναι ψηλό και πρέπει να δούμε αν μπορεί να αντιμετωπιστεί σημειακά ή συνολικά γιατί δεν ξέρουμε αν στο μέλλον παρουσιάσει αντίστοιχα προβλήματα. Αυτή την περίοδο επειδή βρέχει δεν έχουμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Το πρόβλημα θα ‘ναι μετά τον Μάιο όπου θα έχουμε ζήτημα στην ύδρευση. Εμείς αυτή την εβδομάδα που διαπιστώσαμε το πρόβλημα έχουμε ήδη αρχίσει να συντηρούμε το δίκτυο που γινόταν παλιά η άντληση από το Δοξαρό για να μην έχουμε μεγάλο θέμα τροφοδοσίας του νερού το καλοκαίρι. Για εμάς είναι ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι αν θα πρέπει να το λύσουμε σημειακά ή ριζικά κάτι που στη δεύτερη περίπτωση θα σημαίνει πολλά χρήματα για νέες μελέτες και ταυτόχρονα θα είναι σαν ένα νέο έργο όπου εκτός από κόστος θα στοιχίσει και σε χρόνο».
-Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012 «Ρεθεμνιώτικα νέα»
Από το CRETALIVE
10.000 αμνοερίφια ετοιμάζονται να δοθούν στην αγορά της Κρήτης από το σύνολο των περίπου 20.000 που θα σφαγούν για το Πάσχα από τους κτηνοτρόφους των Ανωγείων. Πρόκειται για αρνιά γάλακτος ελευθέρας βοσκής, βάρους 9/ 13 κιλών, με πιστοποιητικά σφαγής που θα πωλούνται προς 6,80 ευρώ το κιλό.
Ήδη η πρώτη συμφωνία με το Σύλλογο Υπαλλήλων Περιφέρειας Κρήτης έχει κλείσει, όπως αποκαλύπτει το CRETALIVE και τα αρνιά αφού σφαγούν παρουσία εκπροσώπου του σωματείου θα μοιραστούν μπροστά από την είσοδο της Περιφέρειας Κρήτης το πρωί της Μεγάλης Πέμπτης από τους κτηνοτρόφους.
Ο σύλλογος υπαλλήλων έχει αναλάβει τη δέσμευση να κοινοποιήσει με mail στους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους την προσφορά, να

συγκεντρώσει τον αριθμό όσων επιθυμούν και να τα μοιράσει στους υπαλλήλους. Το ενδιαφέρον που υπάρχει είναι ήδη πολύ μεγάλο, παρότι η συμφωνία κλείστηκε μόλις προχτές.
“Επιλέξαμε τ ο συγκεκριμένο σύλλογο για να ξεκινήσουμε το δικό μας κίνημα, κίνημα του Ανωγειανού Οφτού, όπως το λέω εγώ”, λέει στο CRETALIVE το μέλος του Δ.Σ του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων, Βασίλης Σμπώκος “για δύο λόγους: ο πρώτος γιατι είναι παγκρήτιος σύλογος και έχουμε άμεση σχέση μαζί του, καθώς τα ζώα μας υπάλληλοι της Περιφέρειας Κρήτης τα ελέγχουν κι έχουν την ευθύνη σφαγής και διακίνησης τους και ο δεύτερος το ότι θέλαμε σε αυτή τη δύσκολη, λόγω κρίσης κατάσταση, που οι Δημόσιοι Υπάλληλοι έχουνε χάσει την αγοραστική τους δύναμη, να στείλουμε ένα μήνυμα ότι μπορούν να μη στερηθούν από το γιορτινό τραπέζι τον παραδοσιακό οβελία!”.
Το ενδιαφέρον και από άλλους συλλόγους είναι πολύ μεγάλο, ήδη κοντά σε συμφωνία είναι και με το Σύλλογο Εργαζομένων του Βενιζελείου Νοσοκομείου και οι Ανωγειανοί Κτηνοτρόφοι, πάντα μπροστάρηδες και πρωτοπόροι, είναι αποφασισμένοι να διευρύνουν το κίνημα του Ανωγειανού Οφτού!
Στο δρόμο που χάραξε το κίνημα της πατάτας πορεύονται οι Ανωγειανοί Κτηνοτρόφοι! Στην προσπάθεια του να εξασφαλίσει μια αξιοπρεπή τιμή πώλησης των αρνιών, δίνοντας φθηνό, ποιοτικό κρέας στην Πασχαλινή αγορά και στέλνοντας παράλληλα ένα μήνυμα πως καταναλωτές και κτηνοτρόφοι μπορούν επ΄ωφελεία να συνεργαστούν, κόβοντας τους μεσάζοντες, ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Ανωγείων, στήνει το κίνημα του Ανωγιανού Οφτού!