Τοπικά

Το Κ.Π.Ε Ανωγείων  σε συνεργασία με το Δήμο Ανωγείων και το Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη πρόκειται να πραγματοποιήσει διημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ενηλίκων  για την τοπική και ευρύτερη κοινωνία του ορεινού όγκου Ψηλορείτη στις 23-24  Μαρτίου 2012 στο Κ.Π.Ε Ανωγείων. Η διημερίδα υλοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Δράσεις Διά Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία-Άξονας Προτεραιότητας 7» μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση». Θέμα της Διημερίδας: «Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη και Τοπικά Προϊόν. Η  Διημερίδα  απευθύνεται σε ομάδες ενηλίκων-πολιτών της τοπικής και ευρύτερης περιοχής και θα απευθύνεται σε εξήντα (80) περίπου πολίτες.

(Από το κήρυγμα του π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη στο 4οημερο μνημόσυνο της Ελένης Πασπαράκη)

«Αγαπητοί εν Χριστώ αδελφοί

Συμπληρώνονται σήμερα 40 ημέρες από το θάνατο μιας γυναίκας που έζησε τη ζωή  της ανάμεσα στο φως και το σκοτάδι. Μιας σύγχρονης ηρωϊδας της ζωής.

Η Λυράραινα είναι η συνείδηση της Ανωγειανής γυναίκας.



Η αείμνηστη Λυράρενα


Είναι η μάνα εκείνη που μέσα σε δύσκολες συνθήκες, τόσο οικογενειακές όσο και τοπικές, θα κρατήσει ψηλά τη σημαία της αξιοπρέπειας, της ανθρωπιάς και της λεβεντιάς.


Η Λυράραινα με το έργο της, τον αγώνα της και την προσπάθεια της, έδινε φως και στο άνδρα που είχε δίπλα της, το Μανώλη Πασπαράκη ή Στραβό όπως τον αποκαλούν οι Ανωγειανοί. Ο Μανώλης έβλεπε μέσα από τα μάτια της Λυράραινας, η οποία στάθηκε δίπλα του με πολύ αγάπη, με πολύ σεβασμό, αντλώντας η ίδια δύναμη από έναν χαρισματικό άνθρωπο που φώτιζε με το δικό του έργο τη μουσική παράδοση της Κρήτης, τη μουσική παράδοση της Ελλάδας.  Η Λυράραινα παρότι, όπως ή ίδια έχει εξομολογηθεί σε μια συνέντευξη της στην ΑΝΩΓΗ και το Γιάννη Φασουλά, παρότι έμαθε λίγες ώρες αφότου παντρεύτηκε ότι ο άνδρας που πήρε ήταν τυφλός εν τούτοις δεν λύγισε, δεν λιποψύχησε δεν δραπέτευσε από τα όσα της όρισε η μοίρα. Εμεινε εκεί, δίπλα σ΄ έναν σπουδαίο καλλιτέχνη, σ΄ ένα μεγάλο δάσκαλο ο οποίος άφησε πίσω του μια μεγάλη παρακαταθήκη στ΄ Ανώγεια, της Κρήτη και την Ελλάδα.

Η Ελένη Πασπαράκη ήταν υπόδειγμα μάνας. Στην μεταπολεμική Ελλάδα, που έκανε προσπάθειες για να επουλώσει τις πληγές της, μέσα από κακουχίες, σε εποχές πείνας και δυστυχίας θα γεννήσει τέσσερα παιδιά, δυο αγόρια και δυο κορίτσια, θα τα αναθρέψει με τις ανωγειανές αξίες και ιδανικά και θα τα παραδώσει στην κοινωνία, νιώθοντας περήφανη για τους απογόνους της.   Η Λυράραινα είναι η γυναίκα εκείνη που μέσα από τη στάση της σε όλη τη διάρκεια της ζωής της στέλνει το μήνυμα στη κοινωνία του σήμερα, όπου η φτώχεια και η εξαθλίωση βρίσκονται ξανά στην ημερήσια διάταξη, ότι δεν θα πρέπει να υποταχθούμε, ότι πρέπει να σταθούμε όρθιοι και με ψηλά το κεφάλι να δώσουμε τις μάχες που έχουμε μπροστά μας, για να κερδίσουμε τον πόλεμο που μας έχει κηρύξει το Δ΄ ΡΑΙΧ.

Η Λυράραινα, μπορεί να παντρεύτηκε έναν άνθρωπο τυφλό, όμως, ο ίδιος έβλεπε καθαρά, πεντακάθαρα μέσα από τις χορδές τις ψυχής του και σκόρπιζε φώς με τους ήχους της λύρας του στα ανωγειανά στενά, τα οποία περπάτησε για πολλές δεκαετίες, τραγουδώντας τις χαρές και τις λύπες αυτουνού εδώ του τόπου.

Ο Στραβός είναι πλέον κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής μουσικής παράδοσης. Οι ήχοι και οι μουσικές που άφησε πίσω του θα συντροφεύουν  τις επόμενες γενιές των Ανωγειανών, τις επόμενες γενιές των Κρητικών. Ο Μανώλης Πασπαράκης είναι ένας από τους πρωτομάστορες της Κρητικής Μουσικής Παράδοσης…

Ανακουφισμένη θα πρέπει να νιώθει η αείμνηστη λυράρενα εκεί ψηλά στις γειτονιές των αγγέλων όπου πριν σαράντα μέρες συνάντησε τον Μανώλη της, το οποίο όπως η ίδια είχε πει, «αγαπούσε σαν Θεό», αλλά και το γιο της τον Γιώργη που τον έχασε μόλις στα 18 του.

Είμαστε βέβαιοι ότι είναι ευτυχισμένη, γιατί θα έχει δίπλα της τον σύντροφο της, το δημιουργό, το μερακλή Μανώλη Πασπαράκη. Κι είναι αλήθεια ότι τώρα θα έχει όλο το χρόνο δικό της για να ακούει τους μοναδικούς σκοπούς του «Στραβού», καθώς επίσης και να της πει όσες μαντινάδες δεν πρόλαβε, στα χρόνια που ήταν μαζί.

Αξιομακάριστη Λυράραινα να ΄σαι ήσυχη και χαρούμενη εκεί που βρίσκεται γιατί το δεντρί που άφησες πίσω σου είναι καρποφόρο, δυνατό και με βαθιές ρίζες. Τα παιδιά σου, τα εγγόνια σου, η κοινωνία όλη σε ευχαριστεί για αυτά που έδωσες, γι΄ αυτά που άφησες, γι΄ αυτά που έκανες. Αιωνία σου η μνήμη, κι ας είναι ελαφρύ το ανωγειανό χώμα που σε σκεπάζει.

–         Αγαπητοί εν χριστώ αδελφοί, σήμερα συμπληρώνονται εννιά μέρες από το θάνατο ενός καλού Ανωγειανού του Ιωάννη Σπαχή ή Μαρκογιάννη. Ο Μαρκογιάννης ήταν το συνώνυμο του άξιου οικογενειάρχη, του εργατικού, του ανθρώπου που τιμούσε τον τόπο του.

–         Ο  Μαρκογιάννης ήταν μια χαρακτηριστική φιγούρα αυτού εδώ του χωριού, κι αυτό που τον διέκρινε ήταν η σεμνότητα και ο μειλίχιος χαρακτήρας τους. Πάλεψε, αγωνίστηκε, δημιούργησε, όμως πάνω από όλα άφησε πίσω του μια πολύ καλή οικογένεια που βαδίζει στα δικά του χνάρια, στα χνάρια της αγάπης προς τον τόπο αυτό, της αξιοπρέπειας, της δημιουργίας και της συμμετοχής.

–         Ας είναι ελαφρύ το χώμα που τον σκεπάζει. Αιωνία η μνήμη σου αξιομακάριστε Μαρκογιάννη.

Το Πανεπιστήμιο των Ορέων, με τον δημιουργό του Καθηγητή κ. Ιωάννη Παλλήκαρη, με την ομάδα εθελοντών του και με συντονιστή τον Καθηγητή Ανατομίας κ. Ιωάννη Σιατίτσα, σε συνεργασία με τον Δήμο Ανωγείων, θα λειτουργήσουν Καφενείο των Ορέων στα Ανώγεια, την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012.

Όπως είναι γνωστό, σκοπός του Πανεπιστημίου των Ορέων, είναι να φέρει τη γνώση κοντά στη κοινωνία και την κοινωνία κοντά στη γνώση, μέσω της ανάπτυξης του διαλόγου και του συγκερασμού της βιωματικής και της επιστημονικής γνώσης. Με τη λειτουργία των Καφενείων των Ορέων, τόσο οι άνθρωποι της επιστήμης, όσο και οι κάτοικοι των ορεινών Ανωγείων, μπορούν να ενθαρρυνθούν μέσα από την εμπράγματη αλληλεπίδραση, η οποία μπορεί να αποτελέσει την γέφυρα για την πραγμάτωση μιας βιωματικής δυναμικής.

Καφενείο των Γυναικών

Τα θέματα που θα συζητηθούν στο Καφενείο των Γυναικών στις 15.30 μ.μ., (στην αίθουσα του ΚΑΠΗ) αφορούν στην καθημερινότητα των γυναικών που ζουν στα ορεινά της Κρήτης και που είναι νέες, μητέρες, ηλικιωμένες και πάντα δυνατές, επιπλέον δημιουργικές, ελεύθερες και αληθινά στηρίγματα του τόπου, γεμάτες ενέργεια, δίνουν πνοή και αγάπη στο τόπο τους.

Καφενείο των Ορέων με τους Άνδρες

Τα θέματα που θα συζητηθούν στο Καφενείο των Ορέων με τους Άνδρες στις 18:00μ.μ.,( στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου) έχουν σχέση με την κτηνοτροφική και τη γεωργική καλλιέργεια και με την παραγωγή, το πλαστικό χρήμα, τα θέματα υγείας και εκπαίδευσης.


ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 1294/19-3-2012

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΣΤΙΣ 23/03/2012

Ανακοινώσεις Δημάρχου – Ενημέρωση

Τοποθετήσεις – Ερωτήσεις από τους  Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων

Τοποθετήσεις – Ερωτήσεις Δημοτικών Συμβούλων

Θέματα

1

Έγκριση προϋπολογισμού έτους 2012 της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ανωγείων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 260 παρ. 1-3 του Ν. 3463/06, της παρ. 1 του άρθρου 256 του Ν. 3463/06, την ΚΥΑ 50891/10.09.2007 άρθρο 2 (ΦΕΚ 1876/14.09.2007 τεύχος Β΄) και το έγγραφο με αριθμό 23/19-3-2012 της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ανωγείων και έγκριση Διετούς Σχεδίου Δράσης της επιχείρησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 93 & 259 του Νόμου 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.).

2

Περί συγκρότησης Τριμελούς Επιτροπής Δημοτικών Υπαλλήλων μετά των αναπληρωματικών αυτών για τη διενέργεια διαγωνισμών προμηθειών, την αξιολόγηση  των αποτελεσμάτων διαγωνισμών και για την απευθείας  ανάθεση προμηθειών  για το χρονικό διάστημα από 1-1-2012 έως 31-12-2012 για τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Ανωγείων σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 12/21-2-2012  της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ανωγείων.

3

Περί συγκρότησης Τριμελούς Επιτροπής Δημοτικών Υπαλλήλων μετά των αναπληρωματικών αυτών για την  παραλαβή προμηθειών υλικών για το χρονικό διάστημα από 1-1-2012 έως 31-12-2012 για τη Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση Ανωγείων σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 12/21-2-2012 της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Ανωγείων.

4

Έγκριση υπογραφής προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου  Μάθησης, του Ακαδημαϊκού Χωριού Ανωγείων Κρήτης και του Δήμου Ανωγείων  σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 603/63/6072/6-3-2012 του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

5

Χορήγηση παράτασης συμβατικού χρόνου περαίωσης του έργου «Διαμόρφωση χώρων και αίθουσας Γ. Σακελαράκη εντός υπάρχοντος δημοτικού κτιρίου 1ο υποέργο / Οικοδομικές εργασίες» σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 3542/17-2-2012 της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνου.

6

Χορήγηση παράτασης προθεσμίας αποπεράτωσης του έργου «Βελτιώσεις αγροτικής οδοποιίας Δήμου Ανωγείων» σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 6262/13-3-2012 της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνου.

7

Λύση του Συνδέσμου Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης, Ν.Π.Δ.Δ. σύμφωνα με το άρθρο 250, παρ. 2 του Ν. 3463/2006 και το έγγραφο του ΣΕΔΗΚ με αριθμό 25/25-11-2011.

8

Προέγκριση χορήγησης άδειας ίδρυσης καταστήματος (παραδοσιακό καφενείο) στον κ. Πασπαράκη Κων/νο του Λυκούργου στην περιοχή «Άγιος Γεώργιος» του Δήμου Ανωγείων σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 73 του Ν. 3852/2010 και την εγκύκλιο με αριθμό 59/74896/30-12-2010 Α’ Μέρος – Ι Για τους Δήμους της Χώρας  – Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων κατά τόπο /Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.



Ο Δήμος Ανωγείων κάνει  γνωστό στους τρίτεκνους δημότες, ότι την Πέμπτη 22 Μαρτίου και ώρα 7:00 μ.μ. στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου, θα πραγματοποιηθεί συνάντηση-ενημέρωση για την κάρτα μέλους και για τη συμμετοχή στα  προγράμματα δωρεάς διανομής τροφίμων. Η παρουσία όλων των τριτέκνων είναι καθοριστική, για να αποκτήσουν δικαίωμα στην δωρεά διανομή τροφίμων.

Συνέντευξη στο Γιώργη Μπαγκέρη

Η λιμνοδεξαμενή του Γωνομιού  είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας για τα Ανώγεια που άδω και αρκετά χρόνια εξυπηρετεί τις υδρευτικές αλλά και αρδευτικές ανάγκες του χωριού.Τα προβλήματα της λιμνοδεξαμενής ξεκίνησαν το 2003 ενώ και τον τελευταίο καιρό αντιμετωπίζει σοβαρή διαρροή με χιλιάδες κυβικά νερού να χάνονται κάθε μέρα.Η ΑΝΩΓΗ μίλησε με τον Δήμαρχο Ανωγείων κ. Σωκράτη Κεφαλογιάννη ο οποίος μας είπε για το σοβαρό αυτό πρόβλημα,τις ενέργειες που έχουν γίνει αλλά και αυτές που θα γίνουν, ενώ αφού τόνισε ότι δεν είναι αρκετά αισιόδοξος για την άμεση λύση του προβλήματος ανέφερε ότι δεν μπορεί ο Δήμος να αναζητήσει ποινικές ευθύνες κατά πάντως υπευθύνου  πριν ξεκαθαρίσει το θέμα.

Αρχικά ο Δήμαρχος ανέφερε:” Υπάρχει μια σταθερή διαρροή 15.000 κυβικών ημερησίως. Είχε ελαττωθεί λίγο τις τελευταίες μέρες αλλά ελάχιστα.Έχουμε ενημερώσει όλες τις αρμόδιες αρχές,δηλαδή την Διεύθυνση που είχε την κατασκευή του έργου,την Διεύθυνση Εγγείων Βελτιώσεων,το Ινστιτούτο Μεσογειακών ερευνών για να μας υποδείξει τεχνολογίες και μεθοδολογίες για τον εντοπισμό της βλάβης. Και τέλος ενημερώσαμε τον Ο.Α.ΔΥ.Κ αλλά και το αρμόδιο τμήμα των υδραυλικών έργων της ΔΕΗ που έχει εμπειρία τέτοιων θεμάτων”

Στην ερώτηση μας αν η βλάβη είναι στο ίδιο σημείο τονίζει :”Η εμπειρία δείχνει οτι τα χαρακτηριστικά της ζημιάς είναι τα ίδια με την προηγούμενη φορά.Οχι στο ίδιο σημείο όμως αλλά με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά” αναφέρει.

Συνεχίζοντας ο κ. Κεφαλογιάννης αναλύει τις ενέργειες των τελευταίων ημερών λέγοντας: ”Τώρα και  πέντε μέρες τεχνικά μειώνουμε την στάθμη του νερού για τον εντοπισμό της βλάβης μήπως και σώσουμε την χρονιά. Δεν είμαι αισιόδοξος για αυτό.Συντηρούμε και το παλιό δίκτυο από τον Δοξαρό για να μην υπάρξει πρόβλημα. Σίγουρα δεν είναι επαρκές αλλά κοιτάμε να αυξήσουμε το αντλούμενο νερό.Έχουμε ενημερώσει το Υπουργείο Εσωτερικών και την Περιφέρεια Κρήτης γιατί πρόκειται για έργο ζωτικής σημασίας.Αν βρούμε γρήγορα την βλάβη θα πρέπει να αποφασίσουμε με τους γεωλόγους τι θα κάνουμε για να διορθωθεί. Τρία πράγματα είναι. Πρώτον να κάνουμε μια τοπική επιδιόρθωση.Αν όχι αυτό να κάνουμε μια ριζική ανακατασκευή.Και τρίτον μια μίξη των πρώτων δυο λύσεων δηλαδή να κάνουμε τώρα μια διόρθωση και στην συνέχεια να αναζητήσουμε τα σχετικά κονδύλια για να κάνουμε ριζική ανακατασκευή…”

Στην ερώτηση μας αν ο Δήμος πρέπει να κινηθεί ποινικά κατά των υπαιτίων αναφέρει: ”Πριν δούμε τι ακριβώς συμβαίνει δεν γίνεται να κινηθούμε νομικά.Τον Μάρτιο του 2003[σσ.η περίοδος που εμφανίστηκε ζημιά στο έργο],οι επιτόπιοι έλεγχοι έδειξαν ότι δεν είναι ευθύνη του κατασκευαστή-μελετητή του έργου και για αυτό ακριβώς το Υπουργείο τότε πλήρωσε την επισκευή ξεχωριστά από το έργο.Οι αιτίες είναι γεννησιογόνες από την σύνθεση του εδάφους που αποτελείται από ασβεστολιθικά πετρώματα.Πρέπει να επικεντρωθούμε στον εντοπισμό και την επίλυση του προβλήματος με σοβαρότητα που αρμόζει και στην σοβαρότητα της κατάστασης”.

Κλείνοντας αυτή την συζήτηση μας με τον Δήμαρχο Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη μας τόνισε για την εναλλακτική λύση της δημιουργίας νέου φράγματος στην τοποθεσία Βαρσαμά που δυστυχώς δεν προχωράει αναφέροντας: ”Διαφαίνεται η σπουδαιότητα της προτεραιότητας που έχουμε θέσει για την πραγματοποίηση του φράγματος στον Βαρσαμά ποταμό,μελέτη που θα είχαμε από φέτος ξεκινήσει αν οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες το επέτρεπαν»


-->