Τοπικά

ΕΝ ΩΡΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗΣ…

Εφτά του μήνα κλείνουμε
Τις πόρτες  του σχολείου
Και κάνουμε κατάληψη
Κατά του μνημονίου

———————————–

Μέτρα πολλά και απάνθρωπα
Παρθήκανε οφέτος
Και άλλα τόσα θα παρθούν
Με το καινούριο έτος

———————————-

Φαίνεται  πάλι κατοχή
Περνάει ο λαός μας
Όχι με όπλα, με λεφτά
Είναι ο πόλεμος μας

———————————

Εφτάξαμε μιαν εποχή
Που φράγκο δεν υπάρχει
Και η Τρόικα μας κυβερνά
Χωρίς να δώσει μάχη

——————————–

Μια χώρα τόσο ιστορική
Με ήθη και αξίες
Δεν την υποδουλώνουνε
Λεφτά και εξουσίες

—————————–

Αυτά που κατακτήσαμε
Με αίμα και αγώνες
Πρέπει να πολεμήσουμε
Να μείνουν στους αιώνες

——————————–

Τα όπλα δεν τα δίνουμε
Η μάχη δεν τελειώνει
Και τίποτα στον κόσμο αυτό
Δε μας υποδουλώνει

——————————–

Ήρθε η ώρα και ο καιρός
Ήρθε ο καιρός και η ώρα
Την Τρόικα να διώξουμε
Να φύγει από τη χώρα

——————————–

Σαν νεολαία χρέος μας
Είναι ν’ αντισταθούμε
Και αυτό το μέλλον που ζητούν
Να μην αποδεχτούμε

——————————-

Θένε να καταστρέψουμε
Μια χώρα με ιστορία
Μα θα ξυπνήσει ο λαός
Να πάρει τα ηνία..!!!

Οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Ανωγείων

Την  έντονη αντίθεση του με την ψήφιση των μέτρων του τρίτου μνημονίου εξέφρασε με ψήφισμα του το Δημοτικό Συμβούλιο Ανωγείων, το μοναδικό έως τώρα συμβούλιο σε όλη την Κρήτη που προβαίνει σε επίσημη διαμαρτυρία λίγες ώρες, πριν την κρίσιμη ψηφοφορία στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Την πρόταση έκανε ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Σμπώκος  της αντιπολίτευσης και ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία καθώς μόνο   κ. Αντώνης Ρούλιος δήλωσε παρών. Το ψήφισμα θα κοινοποιηθεί μάλιστα σε όλους τους Βουλευτές της Κρήτης καθώς και στους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων όλων των κομμάτων. Με την ενέργεια τους αυτή το  Δημοτικό συμβούλιο θέλει να καταδείξει τον μαρασμό που θα επέλθει τόσο στους Δήμους όσο και στους δημότες σε περίπτωση ψήφισης των μέτρων και κάνει έκκληση σε όλους τους Βουλευτές να τα καταψηφίσουν. Αναφέρει μάλιστα και μια λίστα από τα πλέον επώδυνα μέτρα που αφορούν τους ΟΤΑ και τους εργαζομένους που θα πληγούν βάναυσα από τα αντιλαϊκά μέτρα. Το ψήφισμα έχει ως εξής:

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ – ΚΑΛΕΣΜΑ

 Του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ανωγείων

 Την Τετάρτη 07 Νοεμβρίου 2012 η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει σειρά επώδυνων μέτρων όπως :

Νέα μείωση των  κονδυλίων που απορροφούν οι ΟΤΑ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), παρά το γεγονός ότι οι μειώσεις στα έσοδα αυτά των ΟΤΑ έχουν ήδη ξεπεράσει το 60% κατά την τελευταία τριετία.

Μείωση μισθολογικού κόστους των ΟΤΑ κατά 75 εκ. ευρώ από 01.01.2013

Επιβολή οριζόντιας και καθολικής απαγόρευσης προσλήψεων και διορισμών μονίμου προσωπικού και προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των ΟΤΑ α΄  και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ μέχρι την 31.12.2016, χωρίς καμία εξαίρεση για τους ορεινούς δήμους, η οποία θα συμβάλει στην σημαντική υποβάθμιση της λειτουργικότητας του Δήμου μας και κατά συνέπεια της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους δημότες.

Μείωση των επενδυτικών κεφαλαίων που προορίζονται για τους ΟΤΑ.

Επιβολή επιτροπείας σε όλους τους ΟΤΑ, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, η ενδεχόμενη εφαρμογή της οποίας αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος, της λαϊκής κυριαρχίας, αλλά και της αυτονομίας οδηγώντας στην πλήρη κατάργηση του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η Αυτοδιοίκηση δεν αρνήθηκε ούτε πρόκειται να αρνηθεί οποιοδήποτε έλεγχο της λειτουργίας της, όμως άλλο η διαφάνεια και άλλο η κατάργηση των ίδιων των θεσμών.

Έλλειψη οποιασδήποτε μορφής πρόνοιας για τους ορεινούς Δήμους

Νέες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και εφάπαξ βοηθήματα.

Κατάργηση δώρων Χριστουγέννων – Πάσχα και επιδόματος αδείας των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και στους ΟΤΑ.

Μείωση κατά 30 ευρώ στις συντάξεις του ΟΓΑ και παράλληλη αύξηση 77% στις ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων στον ΟΓΑ.

Μείωση επιστροφής ΦΠΑ προς τους αγρότες και κτηνοτρόφους από το 11 στο 6%.

Μείωση 80% της επιστροφής ειδικού φόρου πετρελαίου για τους αγρότες

Μείωση στις δαπάνες του τομέα υγείας (περικοπή γιατρών και νοσηλευτών από το ΕΣΥ, συγχωνεύσεις νοσοκομείων και Κ.Υ. , αύξηση συμμετοχής των ασφαλισμένων στην αγορά φαρμάκων κ.α. )

Μείωση δαπανών για την Παιδεία με συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων και δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ, μείωση δαπανών για δωρεάν βιβλία, περιορισμό αριθμού καθηγητών μέσω αύξησης ωρών διδασκαλίας, επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης.

Πλήρης αποσάθρωση των όποιων εργασιακών δικαιωμάτων είχαν απομείνει από την  εφαρμογή των προηγούμενων μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής (κατάργηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μεταβολή ισχύοντος καθεστώτος απολύσεων προς το χειρότερο με μείωση του χρόνου προειδοποίησης απόλυσης και περικοπή των ποσών της καταβαλλόμενης αποζημίωσης απόλυσης, «νέου τύπου»εφεδρεία με διαθεσιμότητα 15.000 υπαλλήλων στα επόμενα 2 χρόνια).

Αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά δύο έτη, από τα 65 στα 67.

Αύξηση στα 20 από τα 15 έτη που  απαιτούνται για συνταξιοδότηση.

Αύξηση ορίου ηλικίας καταβολής επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) από το 60ο στο 64ο  έτος.

Καταβολή κοινωνικών επιδομάτων (πολυτεκνικά, αναπηρικά κ.α.) με εισοδηματικά κριτήρια.

Κατάργηση αφορολογήτων ορίων και παράλληλη φορολόγηση ελευθέρων επαγγελματιών με ενιαίο συντελεστή 35% από το πρώτο ευρώ.

Αύξηση της παρακράτησης φόρου στα εισοδήματα από εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα στο 20-25%.

Φορολόγηση αγροτών και κτηνοτρόφων με λογιστικό τρόπο (τήρηση βιβλίων εσόδων – εξόδων).

Φορολόγηση αγροτεμαχίων, αγροτικών καλλιεργειών και βοσκοτόπων.

Επειδή η ενδεχόμενη ψήφιση από το ελληνικό κοινοβούλιο τέτοιων μέτρων, όπως αυτά που ενδεικτικά αναφέρονται παραπάνω, θα βυθίσει την Χώρα σε ακόμα μεγαλύτερο τέλμα από αυτό που βρίσκεται σήμερα, συμπαρασύροντας στον κατήφορο αυτό όχι μόνο τον  Δήμο μας, τον οποίο καταδικάζει σε ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό μαρασμό, καθιστώντας αμφίβολη την μελλοντική βιωσιμότητα του, αλλά και την τοπική μας κοινωνία και το ανθρώπινο δυναμικό της, οδηγώντας την στην πλήρη εξαθλίωση και την καταρράκωση της προσωπικής μας αξιοπρέπειας, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ανωγείων

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ

για το τραγικό αδιέξοδο στο οποίο οδηγείται καθημερινά η Χώρα μας και

ΚΑΛΟΥΜΕ

Όλους τους Έλληνες Βουλευτές να καταψηφίσουν τα νέα επώδυνα μέτρα βάζοντας επιτέλους ένα τέλος στο μαρτύριο της σταγόνας, στο οποίο υποβάλλεται βασανιστικά ο ελληνικός λαός την τελευταία τριετία και να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις ώστε να ανασάνει ο ελληνικός λαός.

 

Ανώγεια 06 Νοεμβρίου 2012

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

 

Το παρόν ψήφισμα να αποσταλεί στους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων όλων των κομμάτων, που εκπροσωπούνται στο ελληνικό κοινοβούλιο και να κοινοποιηθεί σε όλους τους εν ενεργεία Βουλευτές της Περιφέρειας Κρήτης.

 

 

Οι μαθητές διαμαρτύρονται για τα νέα ισοπεδωτικά μέτρα του τρίτου μνημονίου

Σε κατάληψη προχώρησαν σήμερα το πρωί οι μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Ανωγείων, αντιδρώντας με αυτό τον τρόπο στα αντιλαϊκά μέτρα του τρίτου μνημονίου, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα από τους πρόποδες του Ψηλορείτη προς τους πολιτικούς της χώρας μας.

Οι μαθητές έβαλαν λουκέτο στην πόρτα του σχολείου και ανάρτησαν ένα πανό με το χαρακτηριστικό σύνθημα: ” Όχι στα μέτρα που καταδικάζουν την ζωή και το μέλλον μας ”.

Η νέα γενιά αντιλαμβανόμενη την κρίσιμη συγκυρία που ανατρέπει βάναυσα τα όνειρα και τις φιλοδοξίες της προσπαθεί, φωνάζει και δεν μένει αμέτοχη απέναντι στις ραγδαίες εξελίξεις.

Μιλώντας στην ”Α” ο πρόεδρος του Δεκαπενταμελές του Λυκείου Ανωγείων Στέλιος Αεράκης  τονίζει: ”Βρισκόμαστε απέναντι σε όλους αυτούς που υποθηκεύουν το μέλλον μας και μας απαγορεύουν να ονειρευόμαστε. Η  νέα γενιά πρέπει να μπει μπροστά με ιδέες δυναμισμό και όραμα για να διεκδικήσει και να κερδίσει ένα καλύτερο αύριο. Ο  αγώνας μας θα συνεχιστεί.”.

Η κατάληψη του σχολείου θα διαρκέσει μέχρι και την Παρασκευή 9 Νοεμβρίου.

«Ο Δ/της Νικόλαος Αντωνάκης και το προσωπικό του Κ.Υ Ανωγείων αισθανόμαστε την  ανάγκη να συγχαρούμε και να ευχαριστήσουμε θερμά τον Δ/ντή Α΄ καρδιολογικού τμήματος Γ.Ν Μελισσίων   « ΑΜΑΛΙΑ ΦΛΕΜΙΓΚ » για την εθελοντική του προσφορά και την ιδιαίτερη ευαισθησία που εκφράζει για τον τόπο μας.

Ο κ. Μερκούρης λόγω της ιδιότητάς του και της Ανωγειανής καταγωγής του, προσφέρθηκε εθελοντικά να παρέχει απλόχερα τις υπηρεσίες του για μια φορά το μήνα ώστε να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι της περιοχής παρέμβασής του Κ.Υ Ανωγείων και να εξασφαλίσει περαιτέρω μελλοντική φροντίδα του πληθυσμού.

Στους ιδιαίτερα δύσκολους οικονομικά  και κοινωνικά καιρούς για την πατρίδα και τους πολίτες της, το ανιδιοτελές και έμπρακτο ενδιαφέρον  του  μας βρίσκει θερμούς υποστηρικτές και ευχόμαστε να γίνει  παράδειγμά προς μίμηση.»

 ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

— Ο Διευθυντής και το προσωπικό του Κ.Υ. Ανωγείων   ευχαριστεί  θερμά την οικογένεια του Ορέστη Πασπαράκη του Πέτρου που διαμένει στο BROOKLYNN της Νέας Υόρκης,  για την δωρεά του χρηματικού  ποσού των « 500 » Δολαρίων  στην μνήμη της αγαπημένης του συζύγου Ειρήνης.

 Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων πρόκειται να πραγματοποιήσει ημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ενηλίκων  για την τοπική και ευρύτερη κοινωνία του ορεινού όγκου Ψηλορείτη την Δευτέρα 5 Νοέμβριου  2012 στο Κ.Π.Ε Ανωγείων(Μαθητική Εστία).

Θέμα της Ημερίδας:

«Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη και Εναλλακτικές Μορφές Θέρμανσης»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

5.30-6.00μ.μ.

 

Προσέλευση

 

 

6.00-6.30μ.μ.

 

6.30-7.00μ.μ.

 

 

Έναρξη – Χαιρετισμοί

«Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη: προστασία και ορθολογική διαχείριση», Π.Ο. ΚΠΕ Ανωγείων

 

«Ανάγκη Προστασίας του Φυσικού Πάρκου Ψηλορείτη»

Εκπρόσωπος Διεύθυνσης Δασών N.Ρεθύμνης

 

 

7.00-7.30μ.μ.

 

«Εξοικονόμηση ενέργειας: πολιτικό και τεχνολογικό θέμα»

Χρηστάκης Δημήτρης, Δ/ντης Ενεργειακού Τομέα Τμ.Μηχανολογίας  ΤΕΙ Κρήτης

 

 

7.30-8.00μ.μ.

 

«Κτίρια και Εγκαταστάσεις με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας: απαιτήσεις της πολιτείας και απαιτητικοί πολίτες»

Χαράλαμπος Γ. Κουτρούλης, MSc
Προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Μέλος Διοίκησης ΠΣΔΜΗ/ΤΑΚ

 

 

8.00-8.30μ.μ.

 

«Χρήση εναλλακτικών συστημάτων θέρμανσης.

Θετικά και αρνητικά»

Κουλούρης Άλκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

 

   
 

8.30-9.00μ.μ.

 

«Παραγωγή βιοντήζελ από τηγανόλαδα»

Σαμπαθιανάκης Γιάννης, Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Κρήτης

 

 

   
9.00-9.30μ.μ. Ερωτήσεις -Συζήτηση

 

Δύο σημαντικές διακρίσεις, το Βραβείο Orpheus για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ και το Βραβείο Κοινού, απέσπασε η διεθνής συμπαραγωγή της ΕΡΤ «Σαγιόμι», σε σκηνοθεσία του Ηρακλειώτη Νίκου Νταγιαντά, στο πλαίσιο του 6ου Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λος Άντζελες, που διεξήχθη από τις 31 Μαΐου έως και τις 3 Ιουνίου.

Το ντοκιμαντέρ του Νίκου Νταγιαντά, συμπαραγωγής ΕΡΤ και ARTE, αναφέρεται στην ιστορία της Σαγιόμι, η οποία υιοθετήθηκε από τον παππού της σε πολύ μικρή ηλικία και μεγάλωσε σε ένα απομακρυσμένο χωριό της Ιαπωνίας χωρίς να γνωρίζει τους γονείς της. Στα 22 της έφυγε από την Ιαπωνία ακολουθώντας έναν Έλληνα ναυτικό ως την Κρήτη, ενώ 35 χρόνια αργότερα, ο θάνατος της μητέρας της την οδηγεί και πάλι στην Ιαπωνία. Το ντοκιμαντέρ καταγράφει το ταξίδι της, καθώς επισκέπτεται τη χώρα των παιδικών της χρόνων.

Η ταινία τιμήθηκε με το Βραβείο FIPRESCI για ελληνική παραγωγή από τη Διεθνή Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του 14ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου του Λος Άντζελες (Los Angeles Greek Film Festival /LAGFF), του οποίου η ΕΡΤ είναι χορηγός, στοχεύει στην άμεση επαφή του ελληνικού σινεμά με την αμερικανική κινηματογραφική αγορά. Με αυτόν τον τρόπο, το Φεστιβάλ προσπαθεί να επιτύχει μια όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προώθηση των ελληνικών ταινιών σε ένα αντικειμενικά δυσπρόσιτο κοινό, αλλά και σε έναν πολλά υποσχόμενο επαγγελματικό χώρο. Το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ακόμα προβολές κορυφαίων ταινιών, σεμινάρια για σύγχρονα θέματα κινηματογράφου, καθώς και αφιερώματα σε σημαντικούς δημιουργούς και ερμηνευτές ελληνικής καταγωγής.

Νίκος Νταγιαντάς

Ο Νίκος Νταγιαντάς γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης το 1975. Σπούδασε αρχαιολογία και ντοκιμαντέρ στο Λονδίνο. Το πρώτο του ντοκιμαντέρ («Green Lines») πήρε το 1ο βραβείο σε διαγωνισμό της εκπομπής «Ρεπορτάζ χωρίς Σύνορα». Έχει επίσης σκηνοθετήσει τρεις ταινίες για την εκπομπή «Παρασκήνιο» της ΕΡΤ, εκ των οποίων η τελευταία, με τίτλο «Κνωσός, ο Λαβύρινθος του Μύθου» πήρε το βραβείο καλύτερου σεναρίου στο διεθνές φεστιβάλ αρχαιολογικών ταινιών «Αγών» το 2006. Πρόσφατες βραβεύσεις περιλαμβάνουν το βραβείο

καλύτερου Ιστορικού ντοκιμαντέρ στο Yorkton Film and Video Festival και το Athena special mention on Art στο Athens Science Film Festival για την ταινία «Τα Μυστικά του Λαβυρίνθου». Είναι μέλος της ΑΝΕΜΟΝ.

Για το «1821» σκηνοθέτησε όλα τα γυρίσματα ντοκιμαντέρ, την παρουσίαση του Πέτρου Τατσόπουλου και συμμετείχε στην επιμέλεια της σειράς.

Πηγή: Patris

-->