Τοπικά
Τρεις ολόκληρες μέρες έχουν περάσει από την κινηματογραφική ληστεία στην ΑΤΕ Ανωγείων και εντύπωση
προκαλεί το γεγονός ότι το καμένο αγροτικό όχημα που χρησιμοποίησαν και έκαψαν στη μέση του δρόμου οι ληστές για να καθυστερήσουν την αστυνομία, βρίσκεται ακόμα στο ίδιο σημείο. Μάλιστα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι και σε επικίνδυνο σημείο ακριβώς πάνω στην στροφή με μόνο μια κόκκινη κορδέλα τυλιγμένη γύρω του να ”ειδοποιεί” τους ανυποψίαστους διερχόμενους οδηγούς.
Δεν γνωρίζουμε αν η μη μεταφορά του εξυπηρετεί κάποιες σκοπιμότητες της τοπικής ΕΛ.ΑΣ πάντως θεωρούμε ότι τα πειστήρια ενός εγκλήματος καλό θα ήταν να φυλάσσονται καλύτερα ή να καταστρέφονται όταν δεν είναι πλέον χρήσιμα..
Εκτός κι αν οι Αρχές περιμένουν να το παρασύρει ”του Φονιά ο ποταμός”…!
Το ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. Ο.Τ.Α. ενημερώνει τους υποψήφιους επενδυτές ότι προτίθεται να προχωρήσει στη δημοσίευση 2ης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υποβολή προτάσεων στο τοπικό πρόγραμμα Leader με τίτλο «Ψηλορείτης, ο μύθος εμπνέει τη ζωή», το οποίο υλοποιείται στο πλαίσιο του Άξονα 4, Προσέγγιση Leader του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007 − 2013 (ΠΑΑ).
Η πρόσκληση θα αφορά ιδιωτικά έργα και έργα δημόσιου χαρακτήρα και η προκηρυσσόμενη δημόσια δαπάνη θα είναι ύψους περίπου 2.230.000,00 ευρώ.
Η προκηρυσσόμενη δημόσια δαπάνη προέρχεται από την νέα κατανομή πιστώσεων Δημόσιας Δαπάνης του Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Απόφαση Υπουργού 15340/31-10-2012) καθώς και από αδιάθετες πιστώσεις του τοπικού προγράμματος.
Το ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. Ο.Τ.Α., στο πλαίσιο της διαβούλευσης, προκειμένου να διαπιστώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον στην περιοχή, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, και να προχωρήσει σε αντίστοιχη τροποποίηση του τοπικού προγράμματος, πριν τη δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους επενδυτές (Φορείς, ΟΤΑ και Ιδιώτες) να υποβάλλουν Δελτίο Επενδυτικού Ενδιαφέροντος στο οποίο θα αποτυπώνεται η πρόθεσή τους να επενδύσουν στην περιοχή εφαρμογής του τοπικού προγράμματος.
Το Δελτίο Επενδυτικού Ενδιαφέροντος που ζητείται να συμπληρωθεί, οι δράσεις του προγράμματος, οι επιλέξιμες δαπάνες, η περιοχή εφαρμογής καθώς και όλο το ενημερωτικό υλικό του τοπικού προγράμματος υπάρχουν αναλυτικά στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.leader.akomm.gr.
Η συγκέντρωση των Δελτίων Επενδυτικού Ενδιαφέροντος θα γίνεται μέχρι την 21η Δεκεμβρίου 2012.
Πληροφορίες δίνονται τηλεφωνικά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες στα τηλέφωνα 2834031606 και 2834020306 ή στα γραφεία της εταιρείας στα Ανώγεια Ρεθύμνου.

Νοβοπάν τοποθέτησαν προσωρινά στη θέση της τζαμαρίας, για να μπορέσει η τράπεζα να λειτουργήσει. Κανονικά θα καταβληθούν οι συντάξεις και το δώρο των Χριστουγέννων
Ρεπορτάζ Γιώργης Μπαγκέρης
Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι έρευνες της αστυνομίας για την εξιχνίαση της ληστείας της Αγροτικής τράπεζας Ανωγείων χθες τα ξημερώματα στα Ανώγεια,με λεία 580.000 ευρώ.
Στο μικροσκόπιο της αστυνομίας έχουν μπει τόσο οι κασέτες από τις κάμερες ασφαλείας της τράπεζας, όσο και τα στοιχεία που έχουν συλλέξει από τον φορτωτή JSB που χρησιμοποιήθηκε για την κατάρρευση της τζαμαρίας, αλλά και των δυο καμένων αυτοκινήτων που εντοπίστηκαν στην ευρύτερη περιοχή. Η αστυνομία θεωρεί ότι στην υπόθεση εμπλέκονται αρκετά άτομα, καθώς μια τέτοια επιχείρηση και μάλιστα εντός ολίγων λεπτών δεν μπορεί να περαιωθεί από δυο μόνο ή τρία άτομα. Μάλιστα ίσως να υπήρχαν και οι λεγόμενοι τσιλιαδόροι σε διάφορα σημεία που βοήθησαν στην ληστεία. Με την υπόθεση ασχολούνται προσωπικά ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Κρήτης Μανόλης Παραβολιδάκης και ο αστυνομικός διευθυντής Ρεθύμνου Παντελής Μουρτζανός δείγμα του πόσο σημαντική θεωρεί την υπόθεση και την εξιχνίαση της η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. Μάλιστα κάποια άτομα έχουν εξεταστεί ήδη από την αστυνομία η οποία πάντως δεν έχει προχωρήσει σε κάποια σύλληψη. Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ έχει ως εξής:
”Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται εκτεταμένες έρευνες των αστυνομικών Αρχών για τον εντοπισμό και τη σύλληψη των δραστών της κλοπής χρηματοκιβωτίου από Τράπεζα στα Ανώγεια Ρεθύμνου .
Ειδικότερα σήμερα (03-12-2012), τα ξημερώματα στα Ανώγεια, του Δήμου Ανωγείων, άγνωστοι δράστες, με τη χρήση μηχανήματος έργου (JCB), έσπασαν την τζαμαρία του Υποκαταστήματος της Αγροτικής Τράπεζας και αφαίρεσαν το χρηματοκιβώτιο, το οποίο περιείχε μεγάλο χρηματικό ποσό, κατά δήλωση της Διευθύντριας της Τράπεζας.
Οι δράστες διέφυγαν προς άγνωστη κατεύθυνση, προκαλώντας παράλληλα υλικές ζημιές στο εσωτερικό της τράπεζας. Από τις εκτεταμένες αναζητήσεις των αστυνομικών αρχών, βρέθηκαν στην ευρύτερη περιοχή, δύο (2) Ι.Χ.Φ οχήματα ολοσχερώς κατεστραμμένα από πυρκαγιά, για τα οποία ερευνάται η χρησιμοποίησή τους στην ανωτέρω κλοπή… ”καταλήγει η ανακοίνωση της αστυνομίας.
Η ΑΤΕ Ανωγείων λειτουργεί πάντως κανονικά από σήμερα, ενώ στην θέση της τζαμαρίας έχει τοποθετηθεί προσωρινά υλικό Νοβοπάν όπως φαίνεται και στην φωτογραφία. Για το θέμα των πληρωμών των συντάξεων και των δώρων των Χριστουγέννων δεν αναμένεται να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, καθώς ως γνωστόν τα χρήματα της τράπεζας είναι ασφαλισμένα και αναμένεται να δοθούν άμεσα στους δικαιούχους τους.
Θέμα δημιουργήθηκε στην τοπική κοινωνία που ανησυχούσε για τυχόν απομάκρυνση του καταστήματος της ΑΤΕ από τα Ανώγεια λόγω των τελευταίων κρουσμάτων.Η ΑΝΩΓΗ ερευνώντας το θέμα αποκλείει πλέον τέτοιο ενδεχόμενο. Η κατηγορηματική άρνηση αυτής της προοπτικής έρχεται από την Διοίκηση της Τράπεζας. Η κ. Χρυσάνθη Παπαδοπούλου βοηθός γενικού διευθυντή Δικτύου Κρήτης Πειραιώς-ΑΤΕ τονίζει στην ”Α”:
” Όπως και εσείς βλέπεται άμεσα μετά τα χθεσινά γεγονότα έγιναν ήδη οι πρώτες εργασίες αποκατάστασης. Η ΑΤΕ Ανωγείων σύντομα και πάλι θα είναι ένα σύγχρονο ανακαινισμένο κατάστημα που θα τεθεί σε λειτουργία για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της περιοχής. Ουδέποτε τέθηκε θέμα απομάκρυνσης του από την περιοχή.”.
Στην ”Α” μίλησε ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης ο οποίος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
”Η τοπική κοινωνία θα πρέπει να αφυπνιστεί και να ενεργοποιηθεί. Οι εποχές είναι όπως έχουμε επισημάνει εδώ και πολύ καιρό, πονηρές και δύσκολες. Όλος ο κόσμος σε όλη την Ελλάδα πιέζεται. Έχουμε ιστορικό καθήκον να προστατεύσουμε τις παραδόσεις και τις αξίες του τόπου μας. Να προστατεύσουμε την φήμη των Ανωγείων. Αυτή την περίοδο νιώθω ότι η κοινωνία μας βάλλεται από εξωγενή οργανωμένα εγκληματικά κυκλώματα και πρέπει εμείς να την προστατεύσουμε…”.
Την έντονη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας έχει προκαλέσει η νέα θρασύτατη ληστεία που έλαβε χώρα σήμερα τα ξημερώματα στην Αγροτική τράπεζα Ανωγείων, ένα μήνα ακριβώς μετά την ληστεία εις βάρος τριών ταχυδρομικών υπαλλήλων που συνέβη είκοσι μέτρα παραπάνω στον χώρο έξω από το Κέντρο Υγείας.
Οι δράστες, ο αριθμός των οποίων είναι άγνωστος καθώς δεν υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες,εισέβαλαν στην τράπεζα στις 4 τα ξημερώματα, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες με δυνατούς ανέμους, με ένα μικρό φορτωτή τύπου GSB,με τον οποίο συνέτριψαν την τζαμαρία. Οι κινήσεις τους καλά μελετημένες και γρήγορες, δείχνουν ότι γνώριζαν καλά τα κατατόπια. Κατευθύνθηκαν σε ένα δωμάτιο πίσω από τον γκισέ όπου βρισκόταν ένα χρηματοκιβώτιο γεμάτο με χρήματα για τις συντάξεις του Δεκεμβρίου και τα δώρα των Χριστουγέννων. Με ένα ιμάντα έδεσαν το χρηματοκιβώτιο και το τράβηξαν έξω, όπου και το φόρτωσαν σε αγροτικό αυτοκίνητο και εξαφανίστηκαν πιθανόν από τον παράλληλο δρόμο του Λαγκού και όχι από τον κεντρικό δρόμο του χωριού. Το αυτοκίνητο που βρέθηκε καμένο ολοσχερώς κοντά στην Αξό στην τοποθεσία ”στου φονιά τον ποταμό” ;ήταν κίνηση αντιπερισπασμού και για να καθυστερήσουν τις αστυνομικές αρχές ,όπως και πέτυχαν.. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της τράπεζας η λεία των δραστών ανέρχεται στις 580.000 ευρώ. Ο συναγερμός χτύπησε άμεσα με το περιπολικό να καταφθάνει στον χώρο της ληστείας σε λιγότερο από 10 λεπτά όμως οι δράστες ήταν άφαντοι. Κλιμάκια της Αστυνομίας βρέθηκαν άμεσα στον χώρο της ληστείας συλλέγοντας υλικό για τον εντοπισμό των δραστών .Η αστυνομία επικεντρώνεται στο υλικό από τις κάμερες ασφαλείας και σε γενετικό υλικό που τυχόν μπορεί να άφησαν οι ληστές. Μάλιστα δεν θεωρείτε απίθανο το γεγονός οι δράστες να είναι οι ίδιοι που έκαναν και την ληστεία στους ταχυδρομικούς υπαλλήλους την πρώτη Νοεμβρίου.
Μάλιστα έκτακτη σύσκεψη των δυνάμεων που εδρεύουν στο Μυλοπόταμο συγκάλεσε ο γενικός Αστυνομικός Διευθυντής Κρήτης ενώ δεν ήταν ενήμερη η Αστυνομία σύμφωνα με το ρεπορτάζ για το ύψος των χρημάτων που βρισκόταν στην τράπεζα.
Θυμίζουμε ότι στις 1 Νοεμβρίου 3 ληστές με Καλάσνικοφ ακινητοποίησαν έξω από το Κέντρο Υγείας το αυτοκίνητο των τριών ταχυδρομικών υπαλλήλων που λίγα λεπτά πριν είχαν πάρει από την Αγροτική τράπεζα 120.000 ευρώ. Οι ληστές διέφυγαν προς το βουνό όπου και έκαψαν ολοσχερώς το όχημα τους και μέχρι σήμερα οι έρευνες της αστυνομίας δεν έριξαν φως στην υπόθεση.
Η κοινωνία του χωριού είναι πλέον ανάστατη και προβληματισμένη από τα συνεχή κρούσματα εγκληματικότητας και απαιτεί από την αστυνομία τον άμεσο εντοπισμό καισύλληψη των δραστών καθώς εκφράζονται φόβοι για νέα χτυπήματα που ίσως να μην είναι αναίμακτα όπως τώρα. Η ΕΛ.ΑΣ το θεωρεί πλέον και θέμα τιμής καθώς πρόκειται για δυο ληστείες στο ίδιο ουσιαστικά σημείο σε διάστημα μόλις ενός μήνα.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΓΚΕΡΗΣ
Μέσα σε διάστημα λίγων ημερών έγινε δεύτερο σοβαρό περιστατικό ληστείας στα Ανώγεια αυτή τη φορά στην Αγροτική Τράπεζα. Άγνωστοι δράστες χρησιμοποιώντας ένα μικρό φορτωτή GSB διέλυσαν την τζαμαρία και εισήλθαν εντός του καταστήματος .Όλα έγιναν στις 4 τα ξημερώματα χρονικό σημείο που στο χωριό επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι. Οι δράστες άρπαξαν ένα χρηματοκιβώτιο που βρίσκεται σε δωμάτιο πίσω από το ταμείο με άγνωστο ποσό, αλλά αρκετά μεγάλο καθώς εκεί συγκεντρώνονται όλα τα χρήματα. Ο συναγερμός χτύπησε αμέσως με την αστυνομία να είναι εκεί εντός 5 λεπτών με τους δράστες να είναι άφαντοι. Αυτοκίνητο βρέθηκε καμένο στην τοποθεσία στου Φονιά τον ποταμό, χωρίς να έχει εξακριβωθεί αν είναι αυτό που έγινε η ληστεία. Κλιμάκια της Αστυνομίας βρίσκονται από τα ξημερώματα στον χώρο της τράπεζας συλλέγοντας στοιχεία για τον εντοπισμό των δραστών.
Από την Αμερική και την Νέα Υόρκη λάβαμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή: