Τοπικά
Τα πρώτο χιόνια έπεσαν τις τελευταίες μέρες στον Ψηλορείτη που σιγά σιγά αποκτάει το άσπρο πέπλο που τον έχουμε όλοι συνηθίσει.
Οι θερμοκρασίες παραμένουν χαμηλές στην περιοχή μας και πολλοί κάνουν ήδη λόγο για λευκά Χριστούγεννα στο χωριό μας. Επειδή φέτος ελάχιστοι έχουν προμηθευτεί πετρέλαιο, ευχόμαστε να είναι γεμάτες οι αποθήκες των ανωγειανών με ξύλα. Τα τζάκια και οι σόμπες άλλωστε είναι καλή ευκαιρία και για παρέα σε φιλικά σπίτια.
Καλό χειμώνα σε όλους!
Κάλεσμα σε όλους τους Ανωγειανούς να γίνουν δότες αιμοποιητικών κυττάρων απεύθυνε ο ιατρός αιματολόγος κ. Αντρέας Φουντουλάκης, καθώς η διαδικασία είναι τόσο ακίνδυνη όσο και ζωτικής σημασίας ,στην χθεσινή ομιλία του μπροστά σε αρκετό κόσμο για το θέμα της δωρεάς οργάνων, που διοργανώθηκε στα Ανώγεια από τον Δήμο και τον Πολιτιστικό σύλλογο.
Ο κόσμος γενικότερα στην Ελλάδα έχει άγνοια για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα της Ιατρικής στον αιώνα μας. Η Κρήτη πάντως έχει πανελλήνια το διπλάσιο ποσοστό δωρεάς οργάνων από όλη την υπόλοιπη χώρα. Χιλιάδες κόσμου περιμένουν καθημερινά κάποιον συμβατό δότη που θα σώσει ή θα βελτιώσει την ζωή τους και δυστυχώς μόνο ένα 15-20% το επιτυγχάνει αυτό εγκαίρως.
Μιλώντας στην ”Α” μετά το πέρας της εκδήλωσης, ο πρώην διευθυντής της αιματολογικής κλινικής του ΠΑΓΝΗ τόνισε:
”Με κάλεσε ο Δήμαρχος εδώ για να μιλήσω και να ενημερώσω την τοπική κοινωνία για την διαδικασία της μεταμόσχευσης αιμοποιητικών κυττάρων. Αυτό που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι πρέπει όλοι μας να γίνουμε δότες. Είναι μια απλή εύκολη και ακίνδυνη διαδικασία και προσφέρει στον συνάνθρωπο χωρίς να κάνει κάποια ζημιά σε εμάς. Πως το κάνουμε αυτό; Πάμε στις αιμοδοσίες των νοσοκομείων μας που είναι κατά κάποιο τρόπο οι αντιπρόσωποι του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων (Ε.Ο.Μ) και συμπληρώνουμε ένα φυλλάδιο αν είμαστε ενήλικες από 18 έως 55 ετών, χωρίς κάποιο μεταδοτικό νόσημα ,οι περισσότεροι πληρούμε τις προϋποθέσεις Μας παίρνουν λίγο αίμα και μας βάζουν στην βάση δεδομένων της παγκόσμιας τράπεζας. Αυτό είναι όλο. Αργότερα αν κάποιος συνάνθρωπος μας χρειαστεί μεταμόσχευση πάει στον Ε.Ο.Μ το δείγμα του και το βάζουν στην βάση δεδομένων και κοιτάζουν αν ταιριάζει με κάποιο σε αυτή τη παγκόσμια τράπεζα. Όλη η διαδικασία είναι ακίνδυνη. Γίνετε δότες, σώστε ζωές” κατέληξε ο κ. Φουντουλάκης.
Για την εκδήλωση και την σημασία της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του κόσμου μίλησε στην ”Α” ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης τονίζοντας χαρακτηριστικά:
”Ένοιωσα μεγάλη ικανοποίηση από την συμμετοχή του κόσμου. Ο κόσμος με την συμμετοχή του έδειξε ότι η κοινωνία μας αντέχει, ο ένας έρχεται πιο κοντά στον άλλο. Τι μεγαλύτερη ικανοποίηση μπορεί να νοιώσει ένας άνθρωπος όταν μπορεί να προσφέρει Ζωή σε έναν συνάνθρωπο του.
Πιστεύω είναι ευλογία Θεού αυτό. Η βοήθεια σε έναν συνάνθρωπο σου, στο τέλος αφορά τον ίδιο σου τον εαυτό.
Πιστεύω ότι τα λόγια και τις πληροφορίες που μετέφερε σήμερα σε εμάς ο Γιατρός κ. Φουντουλάκης θα τα μεταφέρουμε και εμείς ό ένας στον άλλο και σε αυτούς που δεν μπόρεσαν να είναι απόψε κοντά μας. Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Γιατρό αιματολογίας κ. Φουντουλάκη Αντρέα για την παρουσία του σήμερα στο χωριό μας και την εν γένει προσφορά του στην Επιστήμη ” σημείωσε ο Δήμαρχος Ανωγείων.
Με μια απλή κίνηση λοιπόν σώζουμε ζωές και βελτιώνουμε την ποιότητα της ζωής συνανθρώπων μας. Ας αφιερώσουμε λίγο χρόνο της ζωής μας σε αυτό έχοντας πάντα στο μυαλό μας ότι πάντα υπάρχει η περίπτωση να χρειαστεί μόσχευμα κάποιο προσφιλές μας πρόσωπο ή ακόμα και εμείς οι ίδιοι στην διάρκεια της ζωής μας.
αγωνιστεί εντός έδρας,αυτή τη φορά με αντίπαλο τον Ποσειδώνα Γερανίου,για την 12η αγωνιστική του πρωταθλήματος, αύριο Κυριακή στις 3 μ.μ με ανεβασμένο το ηθικό και την ψυχολογία μετά την ευρεία νίκη του επί της Επισκοπής Β’.Η ομάδα μας θα επιδιώξει τη νίκη που θα τον φέρει στους 10 βαθμούς και θα του δώσουν για τα καλά ώθηση για την δύσκολη συνέχεια σε ένα αρκετά απαιτητικό πρωτάθλημα με δυνατές και ποιοτικές ομάδες.Επισκοπή Β’ – Ασή Γωνιά (Επισκοπής – Θ. Χατζημπεκιάρης, Συργούνη, Βουγιουκαλάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Γαγάνης).
Λιβάδια – Σπήλι (Περάματος – Χριστοδουλάκης, Φραγκιαδάκης, Παπαδακάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Καλαϊτζάκης).
ΟΦ Αρμένων – Άρης Ρεθύμνου (Αρμένων – Γωνιωτάκης, Κοκμοτός, Δασκαλομαρκάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Βαμβακίδης).
Κυριακή 9 Δεκεμβρίου (15.00)
Αστέρας Ρεθύμνου – Τάλως Μελιδονίου (Ρεθύμνου – Φραντζεσκάκης, Παπαδακάκης, Βερτούδος).
Ψηλορείτης – Ρεθυμνιακός (Φουρφουρά – Παπαδόπουλος, Συργούνη, Δασκαλομαρκάκης).
Αετός Ανωγείων – Ποσειδώνας Γερανίου (Ανωγείων – Δρακακάκης, Ψάρρα, Βαββός – Παρατηρητής Διαιτησίας: Γαγάνης).
Δόξα Πλατανέ – Αστέρας Περάματος (Μισιρίων – Χριστοδουλάκης, Κοκμοτός, Βυζιργιανάκης – Παρατηρητής Διαιτησίας: Δημητρακάκης).
Ρεπό: Μαργαρίτες
1. Δόξα Πλατανέ 25
2. Αστέρας Περάματος 22
3. Σπήλι 22
4. Ψηλορείτης 19
5. Ρεθυμνιακός 17
6. Άρης 17
7. ΟΦ Αρμένων 16
8. Αστέρας Ρεθύμνου 14
9. Λιβάδια 13
10. Ποσειδώνας Γερανίου 12
11. Τάλως Μελιδονίου 10
12. Ασή Γωνιά 10
13. Αετός Ανωγείων 7
14. Επισκοπή Β’ 7
15. Μαργαρίτες 2
* Ο Ρεθυμνιακός ξεκίνησε το πρωτάθλημα με -2 βαθμούς.
** Τα Λιβάδια έχουν ένα μηδενισμό και -3 βαθμούς.
Εκδρομή διοργάνωσε η εκκλησία του Αγίου Γεωργίου για τις γυναίκες της ενορίας στα Χανιά, με
επισκέψεις σε μοναστήρια και εκκλησίες. Αρχικά στο Μοναστήρι της Αγίας Τριάδας στο Ακρωτήρι Χανίων, ένα υπέροχο μέρος με μοναδικά εκθέματα,, στη συνέχεια στην εκκλησία του Αγίου Νεκταρίου στην πόλη των Χανίων και τέλος στον Άγιο Ραφαήλ στις Καλύβες κοντά στο Νιο χωριό όπου και παρέστησαν στον εσπερινό από τον π. Λεωνίδα.
Μια ευκαιρία για τις γυναίκες της ενορίας μας ”μικρές” και ”μεγάλες” για ένα διάλειμμα από τις έννοιες της καθημερινότητας!
Όλες έμειναν ευχαριστημένες ζητώντας την επανάληψη της εκδρομής αυτή τη φορά στο άλλο άκρο της Κρήτης,το Λασίθι.
”Του χρόνου” η απάντηση του π. Ανδρέα στο εύλογο αίτημα τους!
Υπομονή κορίτσια. Σε λιγότερο από ένα μήνα θα έχουμε …του χρόνου!
Περισσότερα από 70 αιγοπρόβατα βρέθηκαν σφαγμένα την Τετάρτη το πρωί σε ποιμνιοστάσιο στ’ Ανώγεια. Σύμφωνα με πληροφορίες ο 51χρονος ιδιοκτήτης του ποιμνιοστασίου διαπίστωσε ότι τα 60 ζώα είχαν κατακρεουργηθεί και ήταν νεκρά και 10 ζώα είχαν μαχαιρωθεί και ψυχορραγούσαν.
Η Αστυνομία πιστεύει ότι τα κίνητρα του δράστη ήταν προσωπικά και το συμβάν χαρακτηρίζεται ως ακραία πράξη αντεκδίκησης.
Το μόνο που έχουμε να πούμε ως ΑΝΩΓΗ είναι αίσχος και ντροπή, κι αν συλληφθούν οι δράστες να τιμωρηθούν παραδειγματικά. Τέτοιες άθλιες ενέργειες προσβάλουν την ιστορία και τον πολιτισμό των Ανωγείων και των Ανωγειανών.
Η ιδέα της Δωρεάς Οργάνων μετά το τέλος της ζωής, αποτελεί την ύψιστη μορφή εθελοντικής προσφοράς και αλτρουισμού καθώς και τη βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση του ιατρικού θαύματος της Μεταμόσχευσης. Δυστυχώς όμως, η έλλειψη μοσχευμάτων αποτελεί τον κύριο περιοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη των μεταμοσχεύσεων στη χώρα μας. Ο Δήμος Ανωγείων σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό σύλλογο θα διοργανώσει αύριο Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου ενημερωτική συνάντηση για το θέμα της δωρεάς οργάνων προς ενημέρωση του κόσμου για ένα θέμα ζωής με κεντρικό ομιλητή τον γιατρό κ. Ανδρέα Φουντουλάκη
Για την δωρεά οργάνων καλό είναι να γνωρίζουμε:
-Πολλοί συνάνθρωποι μας χάνονται κάθε χρόνο περιμένοντας ένα όργανο που θα σώσει τη ζωή τους ή θα βελτιώσει την ποιότητά της!
– Για όλους μας υπάρχει η πιθανότητα να χρειαστούμε, κάποια στιγμή της ζωή μας, ένα μόσχευμα.
– Η μεταμόσχευση, δηλαδή η αντικατάσταση ανθρωπίνων οργάνων που λειτουργούν ανεπαρκώς από άλλα υγιή, αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κατακτήσεις της ιατρικής του 20ου αιώνα και έχει καθιερωθεί πλέον ως μια θεραπευτική μέθοδος. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί υπέρτατο δώρο ζωής, μήνυμα ελπίδας, ανθρωπιάς και αλληλεγγύης.
-Η Δωρεά Οργάνων πραγματοποιείται μόνο από εγκεφαλικά νεκρούς ανθρώπους που νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και όχι από ανθρώπους που βρίσκονται σε κώμα ή σε φυτική κατάσταση.
– Τα όργανα από πολλούς δυνητικούς δότες δεν αξιοποιούνται επειδή δεν είχαν συζητήσει ποτέ εν ζωή με την οικογένειά τους της θετική τους στάση απέναντι στη Δωρεά Οργάνων;
-Η αφαίρεση των οργάνων διενεργείται με την ίδια φροντίδα και με τον ίδιο σεβασμό μιας οποιαδήποτε εγχείρησης.
-Τα όργανα τα οποία μπορούν να μεταμοσχευτούν είναι οι νεφροί, η καρδιά, το ήπαρ, οι πνεύμονες, το πάγκρεας και τμήμα του λεπτού εντέρου. Οι ιστοί και τα κύτταρα που μπορούν σήμερα να μεταμοσχευτούν είναι το δέρμα, επιδερμίδα, οστά, χόνδροι, μύες, τένοντες, σύνδεσμοι, περιτονίες, αγγεία, βαλβίδες της καρδιάς, κερατοειδής χιτώνας του οφθαλμού, σκληρός χιτώνας του οφθαλμού, εμβρυϊκή μεμβράνη, ενδοκρινείς ιστοί, νευρικά κύτταρα κ.ά. Οι τεχνικές συνεχές βελτιώνονται και σύντομα θα είναι δυνατή η μεταμόσχευση και άλλων οργάνων ιστών και κυττάρων.
Η ανακοίνωση του Δήμου έχει ως εξής:
«Ο Δήμος Ανωγείων σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ανωγείων ενημερώνει τους δημότες ότι την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου 2012 και ώρα 7:00 το απόγευμα στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί ενημερωτική συνάντηση με θέμα:
«Δωρεά Οργάνων»
Ένα θέμα που δεν πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους
Η ενημέρωση θα γίνει από τον Γιατρό Αιματολόγο (τέως Διευθυντή ΕΣΥ Αιματολογικής Κλινικής ΠΑΓΝΗ)
κο Φουντουλάκη Ανδρέα»

