Τοπικά

Βαρύς έπεσε ο ”πέλεκυς” για τον Αετό  Ανωγείων για τα επεισόδια που έλαβαν χώρα στον αγώνα με τον Ρεθυμνιακό με την είσοδο φιλάθλου στο γήπεδο και την επίθεση του στον επόπτη της αναμέτρησης.

Ο αγώνας κατακυρώνεται στον Ρεθυμνιακό με 0-3 και από την ομάδα μας αφαιρούνται 3 βαθμοί από το φετινό πρωτάθλημα και 2 βαθμοί από το επόμενο πρωτάθλημα. Επίσης τιμωρείτε με μια αγωνιστική μακριά από την έδρα του και με πρόστιμο 150 ευρώ. Ο προπονητής της ομάδας Τάκης Μέμος τιμωρήθηκε με επίπληξη.Την αγωνιστική της έδρας του ο Αετός θα την εκτίσει στην Σοχώρα στην αναμέτρηση με τα Λιβάδια.

Ο Αετός πληρώνει ακριβά τον ανεγκέφαλο της εξέδρας και συνεχίζει πλέον ένα αγώνα επιβίωσης για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Η ομάδα θα κάνει τα πάντα για να προστατεύσει την ίδια και τους αντιπάλους από τους ανεγκέφαλους της κερκίδας. Τον Αετό από τους ανεγκέφαλους και τους ελλιπέστατους της διαιτησίας ποιος θα τον προστατεύσει;

Η σύζυγος, τα παιδιά και τα εγγόνια του Χαράλαμπου Φρυσάλη έστειλαν στην ΑΝΩΓΗ και αφιερώνουν στην μνήμη του μεγάλου μας εκλιπόντα την παρακάτω μαντινάδα:

”Η απουσία σου αισθητή, 

μα η θύμησή σου ένε  

πόνος βαρύς μες στη καρδιά 

γι’ αυτό τα μάθια κλαίνε”

Πρώτη μέρα  για το 2013 που θα ανοίξουν τα σχολεία στα Ανώγεια θα είναι την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου μετά από τρεις συνεχόμενες ημέρες που παρέμεναν κλειστά λόγω του χιονιά. Όπως μας ενημερώνει ο Δήμος Ανωγείων τα σχολεία αύριο θα ανοίξουν στις 10.15 το πρωί για να αποφευχθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος από τον πρωινό παγετό. Επίσης να ενημερώσουμε ότι τα λεωφορεία από τα γύρω χωριά θα ξεκινήσουν στις 9.20 το πρωί για τους μαθητές που δε μένουν στα Ανώγεια με την απαραίτητη βέβαια προϋπόθεσή να μπορούν να κινηθούν με απόλυτη ασφάλεια, κάτι βέβαια που θα εκτιμηθεί λίγο πριν την προθεσμία αναχώρησης. Πρώτο μάθημα λοιπόν έστω και ”κουτσουρεμένο” για την νέα χρονιά. Χιονοπόλεμος τέλος παιδιά! Καλή αρχή!

Γράφει ο Μανόλης Νταγιαντάς

-Πρόεδρος Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων

Το 7ο open της σειράς Grand Prix του Σ.Ο. Ηρακλείου έλαβε χώρα όπως πάντα στο ξενοδοχείο ΑΣΤΟΡΙΑ από τις 2 έως και τις 6 Ιανουαρίου 2013. Η διοργάνωση, κάθε φορά και καλύτερη, έσπασε το φράγμα των 100 συμμετοχών!

Συγχαρητήρια αξίζουν στους διοργανωτές, καθώς πασχίζουν πάντα για ένα άρτιο τουρνουά, ενώ είναι πολύ σημαντικό ότι η σειρά δίνει την δυνατότητα στους σκακιστές μικρούς και μεγάλους να αγωνιστούν 3 φορές μέσα στο έτος, σε έναν πολύ ωραίο χώρο στο κέντρο της πόλης του Ηρακλείου.

10 σκακιστές του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων πήραν μέρος σε αυτό το τουρνουά.

Στο Β γκρουπ έπαιξαν οι:

Γιάννης Μέμος 5/7 2η θέση και ασημένιο μετάλλιο U12.

Γιώργος Χαιρέτης 4/7

Κώστας Στειακάκης 3,5/7

Κώστας Σαλούστρος 2/7

Δέσποινα Σαλούστρου 2/7

Ολυμπία Σφυρή 2/7

Ο Γιάννης Μέμος ξεκίνησε με το εντυπωσιακό 5/5 και διεκδικούσε μέχρι την τελευταία παρτίδα την πρώτη θέση, απέναντι σε πολύ εμπειρότερους αντιπάλους. Ο Γιάννης έδειξε ότι προοδεύει με πολύ γρήγορο ρυθμό. Θάρρος, τόλμη και μαχητικότητα ήταν τα στοιχεία που εμφανίστηκαν στις παρτίδες του και του επέτρεψαν σε αυτή την πρώτη του συμμετοχή σε τουρνουά εκτός Ανωγείων να ανταγωνιστεί στα ίσα με τους κορυφαίους, να φτάσει μια ανάσα από το χρυσό και τελικά να κατακτήσει το ασημένιο μετάλλιο στην κατηγορία του. Το μόνο που έλειπε από τον Γιάννη, αλλά και από τα υπόλοιπα παιδιά που αγωνίστηκαν στο Β Γκρουπ, ήταν οι εμπειρίες από αγώνες. Τώρα που τα παιδιά θα έχουν τις ευκαιρίες να παίζουν πολλές παρτίδες κάθε χρόνο, η πρόοδος θα είναι αλματώδης.

Ο Γιώργος Χαιρέτης έκανε ένα εξαιρετικό τουρνουά και έχασε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία U10 στην ισοβαθμία. Το μόνο που έλειπε και στον Γιώργο ήταν η εμπειρία των αγώνων. Μόλις μπήκε στο κλίμα και βρήκε τον ρυθμό του, έκανε ένα εντυπωσιακό 3/3 στους τελευταίους γύρους.

Ο Κώστας Στειακάκης έδειξε ότι βελτιώνεται σταθερά. Από το 1.5/7 που είχε κάνει τον Σεπτέμβριο στο 6ο open του Σ.Ο.Η., έφτασε στο 7ο να κάνει 3,5/7. Στον τελευταίο γύρο, με νίκη, εξασφάλιζε μετάλλιο στην U10. Δεν το πέτυχε τελικά, αν και ήρθε πολύ κοντά. Έδειξε όμως και αυτός ότι βελτιώνεται με γοργούς ρυθμούς και τα μετάλλια θα έρθουν.

Η Δέσποινα και η Ολυμπία έκαναν ένα πολύ καλό τουρνουά και ήταν και αυτές μέχρι τον τελευταίο γύρο μέσα στα μετάλλια στις κατηγορίες των κοριτσιών. Δεν χρειάζεται να στενοχωριούνται που το μετάλλιο τελικά δεν ήρθε. Το μέλλον τους ανήκει, αρκεί να συνεχίσουν να προσπαθούν.

Θα ήθελα να σταθώ λίγο παραπάνω στον «μικρό» της ομάδας. Ο Κώστας Σαλούστρος προπονείται με την ομάδα κάτι λιγότερο από 3 μήνες. Ίσως κανείς δεν περίμενε ότι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς καμιά απολύτως εμπειρία από αγώνες θα κατάφερνε κάτι παραπάνω από το να πάρει την εμπειρία της συμμετοχής σε ένα τουρνουά, κάτι έτσι κι αλλιώς σπουδαίο. Ο Κώστας όμως μας εξέπληξε όλους θετικά. Έδειξε μεγάλο πάθος και μαχητικότητα στις παρτίδες του αλλά και οξυδέρκεια. Όχι μόνο πήρε το βάπτισμα του πυρός, αλλά «σκόραρε» και μάλιστα δις!!

Οι δύο αυτές νίκες τον έφεραν μια ανάσα από τα μετάλλια του U8.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι ο Κώστας έδειξε μια αγάπη για το σκάκι, ένα πάθος για τους αγώνες και μια μαχητικότητα, ένα πείσμα θα έλεγα, που δείχνουν ότι στα επόμενα τουρνουά το να κερδίζει δεν θα αποτελεί έκπληξη.

Θέλουμε να δώσουμε συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που αγωνίστηκαν στο Β Γκρουπ. Εκπροσώπησαν επάξια όχι μόνο τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων, αλλά και τον τόπο τους. Τα Ανώγεια. Έδειξαν ότι προοδεύουν με γρήγορους ρυθμούς. Ότι η δουλειά που γίνεται στον σύλλογο αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Το μέλλον τους ανήκει!  Στο Α Γκρουπ, τα πράγματα ήταν βέβαια πιο δύσκολα, αλλά η εμφάνιση των σκακιστών μας ήταν άκρως ικανοποιητική. Ο Δημήτρης Νταγιαντάς, στην πρώτη του συμμετοχή στο Α Γκρουπ (μετά από 3 συμμετοχές στο Β) κατάφερε να κάνει 2 νίκες, αλλά το σημαντικότερο είναι το σκάκι που έπαιξε στις παρτίδες που έχασε. Ειδικά σε δύο περιπτώσεις, κατάφερε να βάλει πάρα πολλά προβλήματα στους εμπειρότερους και σαφώς ανώτερους αντιπάλους του. Νομίζω ότι τα συμπεράσματα που θα βγουν από τις παρτίδες και η εμπειρία από αυτή τη συμμετοχή θα συνεισφέρει θετικά στο μέλλον. Ο Μανόλης Νταγιαντάς αγωνίστηκε σε 4 παρτίδες και έκανε 3 / 4. Τζούλια και Άννα έδειξαν ότι προοδεύουν συνεχώς. Οι μικροί σκακιστές του συλλόγου μας, απέδειξαν ότι γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια στον Σ.Ο. Ανωγείων και ότι το μέλλον θα είναι ακόμα καλύτερο. Φιλοδοξούμε στο τουρνουά του Μαϊου να αγωνιστούμε με 20 σκακιστές!   Είμαι σίγουρος ότι η προπόνηση του Σαββάτου θα είναι διαφορετική από όλες τις άλλες. Τα παιδιά πια γνώρισαν τις δυνατότητες τους. Η αυτοπεποίθηση τους είναι στα ύψη και ξέρουν ότι μπορούν να κοιτάζουν όλο και πιο ψηλά!

 

Yποχωρεί η κακοκαιρία και σιγά σιγά αποκαθίστανται τα προβλήματα που δημιούργησε,  σε ένα  διήμερο που παρά το μεγάλο ύψος του χιονιού  όλα εξελίχθησαν ομαλά λόγω και του καλού συντονισμού των δυνάμεων της δημοτικής αρχής.

Να σημειωθεί ότι και την Πέμπτη 10 Ιανουαρίου  εξαιτίας του ισχυρού παγετού το Λύκειο, Γυμνάσιο και Δημοτικό σχολείο Ανωγείων θα παραμείνουν κλειστά για τρίτη συνεχόμενη ημέρα.

Πρόβλημα δημιουργήθηκε την Τετάρτη με την ”αλατιέρα” του Δήμου και με απόφαση που πάρθηκε ρίχτηκε προσωρινά, αλάτι από εργαζόμενους με φτυάρια πάνω σε φορτηγό. Το βράδυ της Τετάρτης αναμένεται αλατιέρα από το Ηράκλειο. Θα ρίξει αλάτι σε όλους τους δρόμους των Ανωγείων και θα κατευθυνθεί μέχρι τα Σίσαρχα. Μάλιστα αν κριθεί σκόπιμο λόγω παγετού θα κάνει το ίδιο και τις πρώτες πρωινές ώρες για να ελαχιστοποιηθούν όλοι οι κίνδυνοι ενός παγωμένου οδοστρώματος.

Να αναφέρουμε ότι το πρόβλημα με το αντλιοστάσιο του Δοξαρού λύθηκε εν τη γενέσει του καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες τεχνικός κατάφερε να επιδιορθώσει την βλάβη με συνέπεια να μην δημιουργηθεί θέμα με την ύδρευση του χωριού.

Ο Δήμος συνιστά πάντως προσοχή σε οδηγούς και πεζούς, ειδικά  τις πρώτες πρωϊνές ώρες καθώς ο παγετός είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος και μπορεί να προκληθούν ατυχήματα. Προσοχή λοιπόν στις μετακινήσεις όλων μας.

Τα Ανώγεια αφήνουν πίσω πλέον την πρώτη χιονιά του 2013 χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Άλλωστε αυτός ο τόπος έχει γνωρίσει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την μανία της φύσης. Τώρα αναμένεται ένα Σαββατοκύριακο με δεκάδες επισκέπτες που θα έρθουν στα Ανώγεια για να απολαύσουν τα χιόνια και την απαράμιλλη ανωγειανή κουζίνα και φιλοξενία. Καλοδεχούμενοι όλοι λοιπόν στον τόπο μας, όπου η φιλοξενία δεν είναι μια απλή έκφραση αλλά τρόπος ζωής.

Παραστασιακό Δρώμενο για παιδιά με στοιχεία Θεατρικού Παιχνιδιού

«Οι ήρωες μας, o Μανωλιός και η Ανέμη, κάνουν ένα  μαγικό  ταξίδι στους ονειρεμένους κόσμους των παραμυθιών.  Αφετηρία τους το ανώγι του αρχοντικού, η σοφίτα όπου η Ανέμη περνά τον ελεύθερό της χρόνο.  Ο Μανωλιός, ο παραγιός του σπιτιού, σκέφτεται να ξενιτευτεί διότι οι συνθήκες στο χωριό έχουν αλλάξει πολύ.  Η Ανέμη συμβουλεύει το Μανωλιό και του διηγείται ένα παραμύθι για τον Ξένο, το γιο του άλλου τόπου και της άλλης χώρας……..»

Το παραμύθι είναι εμπνευσμένο από λαϊκά παραδοσιακά παραμύθια και έχει ως στόχο να παρασύρει τα παιδιά  στη χαρά του παιχνιδιού, της αναπαράστασης και της συμμετοχής στη δράση.  Παράλληλα ψυχαγωγεί, διασκεδάζει προβληματίζει και επιδιώκει τον αλληλοσεβασμό, την  συνύπαρξη και την ισορροπία με τον εαυτό μας και στις σχέσεις μας με τους άλλους.

Το Θεατρικό Δρώμενο και η συνεργασία με το Σύλλογο Παιδαγωγών-Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού  «Παιδαγωγική Θεάτρου Κρήτης» αποτελεί συνέχεια της μουσειοπαιδαγωγικής δράσης του Μουσείου Αγροτικής Ιστορίας και Λαϊκής Τέχνης στον Αρόλιθο.

Η παράσταση θα παίζεται τις Κυριακές  του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου στις 12:00 το μεσημέρι.  Η είσοδος για τα παιδιά είναι 5,00 € για τους γονείς δωρεάν.  Δηλώστε τη συμμετοχή σας στο 2810 821050.  Περιορισμένος αριθμός θέσεων.

 

-->