Τοπικά

Με εντατικούς ρυθμούς δούλεψαν την Δευτέρα στα Ανώγεια τέσσερα συνεργεία της ΔΕΗ αφαιρώντας τους στύλους από τον κεντρικό δρόμο, στον οποίο σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα μείνουν μόνο τα καλαίσθητα φώτα που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα.

Οι εργασίες είχαν ως αποτέλεσμα και τις εκτεταμένες διακοπές ρεύματος που σημειώθηκαν από τις πρώτες πρωινές ώρες μέχρι και τις 3 το απόγευμα. Οι διακοπές ταλαιπώρησαν τους κατοίκους αλλά το αποτέλεσμα στον κεντρικό δρόμο του χωριού θα είναι πολύ όμορφο χωρίς τους άχαρους στύλους!

Οι εργασίες αναμένεται να  ολοκληρωθούν την Τρίτη .

Όπως πάντως μας ενημερώνει ο Δήμος Ανωγείων, σε συνεργασία με την ΔΕΗ την Τρίτη παρά τις εργασίες που θα γίνουν δεν θα υπάρξουν διακοπές ρεύματος σε καμιά περιοχή του χωριού οπότε  δε θα ταλαιπωρηθούν  περαιτέρω οι κάτοικοι.

Την προηγούμενη Παρασκευή 18 Ιανουαρίου έγινε η κοπή της πίτας του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων στα ανακαινισμένα και πολύ ωραία διαμορφωμένα γραφεία του. Οι ιερωμένοι του χωριού τέλεσαν αγιασμό στα γραφεία και στην συνέχεια ο Πολιτιστικός έκοψε την πίτα του παρουσία όλων των μελών του καθώς και μελών του Χορευτικού συγκροτήματος. Το παρών έδωσαν επίσης ο Δήμαρχος Ανωγείων κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης μαζί με μέλη του Δημοτικού συμβουλίου.

Το φλουρί έπεσε στο κομμάτι του Χριστού και εμείς ευχόμαστε ο σύλλογος μας να συνεχίσει με την βοήθεια του Θεού αλλά και την προσπάθεια των νέων ανθρώπων που τον απαρτίζουν το κοινωνικό και πολιτισμικό έργο του.Να συνεχίσει να προσφέρει τόσο στον πολιτισμό των Ανωγείων όσο και σε ευπαθή τμήματα του πληθυσμού που έχουν ανάγκη, όπως έκανε πρόσφατα όταν μοίρασε τρόφιμα σε οικογένειες του χωριού.

Ο Πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων ανέκαθεν αποτελούσε ένα από τα πιο δραστήρια και ενεργά κομμάτια της Ανωγειανής κοινωνίας και σε αυτό το σκεπτικό κινούνται και τον τελευταίο χρόνο ο πρόεδρος του Νίκος Βρέντζος και τα υπόλοιπα μέλη του συμβουλίου. Με σεβασμό στο παρελθόν, πίστη στο παρόν και ανοιχτό βλέμμα προς το μέλλον

Την κοπή της πίτας ακολούθησε πλούσιος μπουφές με τοπικά εδέσματα. Ο σύλλογος εύχεται τα καλύτερα για την νέα χρονιά στους απανταχού Ανωγειανούς ανά την γη αλλά και σε όλο τον κόσμο.

 

Νέα βαριά ήττα υπέστη χθες το απόγευμα ο Αετός καθώς πληγωμένος από τις πολλές απουσίες του έχασε στο ουδέτερο γήπεδο της Σοχώρας από τα Λιβάδια με 0-5 για την πρώτη αγωνιστική του δεύτερου γύρου. Πλέον το ματς της ερχόμενης αγωνιστικής με τις Μαργαρίτες είναι το παιχνίδι της χρονιάς.Ο Αετός με 5 βαθμούς και οι Μαργαρίτες με 4 θα παλέψουν ουσιαστικά μεταξύ τους και με την Επισκοπή 2010 που έχει 8 βαθμούς για να αποφύγουν την μια θέση που οδηγεί σίγουρα στον υποβιβασμό και στο Β’ Τοπικό πρωτάθλημα. Ο Αετός παρατάχθηκε χθες με τα ”πιτσιρίκια” που άφησαν πάντως υποσχέσεις για το μέλλον. Πρώτη εμφάνιση στο τοπικό με την φανέλα του Αετού για τους μικρούς Μίνω Χαλκιαδάκη και Δημήτρη Κεφαλογιάννη ,ενώ πρώτη φορά ως βασικοί ξεκίνησαν οι Βασίλης Κουτάντος και Βασίλης Αεράκης. Χαρακτηριστικό επίσης της αναμέτρησης η ταυτόχρονη χρησιμοποίηση στον αγώνα για μισή ώρα περίπου των τριών αδερφών Κεφαλογιάννη ,του Μπάμπη του Ευριπίδη και του Δημήτρη. Τρία γκολ πέτυχε ο Μαρής, ένα ο Δημήτρης Χνάρης και ένα αυτογκόλ από τον Χαραλαμπάκη.

H σύνθεση του Αετού:  Μπροκάκης, Ε.Κεφαλογιάννης,Β.Κουτάντος (46’Πανόπουλος),Φ.Ξυλούρης, Χ.Κεφαλογιάννης,Σουλτάτος (68’Δ.Κεφαλογιάννης),

Χαλκιαδάκης,Χαραλαμπάκης,Δραμουντάνης,Γ.Ξυλούρης,Β.Αεράκης

Τα αποτελέσματα της 16ης αγωνιστικής:

Επισκοπή Β’ – Μαργαρίτες 0-0
Αστέρας Περάματος – Σπήλι 0-1
Δόξα Πλατανέ – ΟΦ Αρμένων 2-0
Ρεθυμνιακός – Ποσειδώνας Γερανίου 1-1
Ψηλορείτης – Αστέρας Ρεθύμνου 1-2
Ασή Γωνιά – Άρης Ρεθύμνου 0-4
Αετός Ανωγείων – Λιβάδια 0-5

Χοροσταντούντος του αρχιεπίσκοπου Κρήτης κ. Ερηναίου  τελέστηκε την Κυριακή στ΄ Ανώγεια, στον ιερό ναό του Αϊ Γιάννη, το ετήσιο μνημόσυνο για το  Γιάννη Κεφαλογιάννη ή Τσουρογιάννη.

Τον επιμνημόσυνο λόγο εκφώνησε ο κ. Γρηγόρης Ροκαδάκης

«Έχει περάσει ένας χρόνος από τότε που χάθηκε ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΆΝΝΗΣ  και σήμερα δεν τιμούμε μόνο τη μνήμη ενός μεγάλου πολιτικού που αφιέρωσε τη ζωή του στην υπηρεσία του λαού. Τιμούμε ένα σύμβολο του έντιμου πολιτικού. Ακόμα και πολλοί που διαφώνησαν με την πολιτική του, αναγνωρίζουν το μεγαλείο της πορείας του και το μέγεθος της προσφοράς του. Και στις Δύσκολες ώρες που περνά σήμερα η χώρα μας έχομε ανάγκη από σύμβολα για να αντλήσομε κουράγιο και δύναμη.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ Γεννήθηκε στα Ανώγεια. Ήταν περήφανος για την καταγωγή του. Λάτρευε με πάθος την Κρήτη, το Ρέθυμνο, το Μυλοπόταμο , τα Ανώγεια.

Μεγάλωσε στα δύσκολα χρόνια του πολέμου και της κατοχής.

Σπούδασε ιατρική επειδή είχε την άσβεστη θέληση,να βοηθά και να προσφέρει στον άνθρωπο. Αφοσιώθηκε με πάθος στο λειτούργημα του. Ήθελε σε ολόκληρη τη ζωή του, μόνο να προσφέρει με ειλικρίνεια και ανιδιοτέλεια. Αυτό το συναίσθημα τον ακολούθησε και στην πολιτική,

Για τον ΓΙΑΝΝΗ και η πολιτική ήταν λειτούργημα  Έτσι την έβλεπε. Συχνά μας έλεγε «Ύψιστο χρέος και μοναδική ευθύνη είναι να υπηρετείς τα συμφέροντα της χώρας και του Λαού. Να αφουγκράζεσαι τις ανάγκες. Να αγωνίζεσαι για να είσαι άξιος της εμπιστοσύνης αυτών που εκπροσωπείς.

Δίδαξε ότι πολιτική χωρίς ηθική δεν μπορεί να υπάρξει.Ήθελε τους πολιτικούς πιστούς σε αξίες και αρχές.  «Όσοι πολιτικοί λησμονούν αυτή την αρχή, δεν έχουν θέση στην πολιτική», έλεγε και ξαναέλεγε. Πίστευε στην εθνική συμφιλίωση, και το έκανε πράξη με την καταστροφή των φακέλων πολιτικών και κοινωνικών φρονημάτων.

Ήθελε ένα αληθινό κράτος πρόνοιας και φροντίδας, και το έκανε πράξη με τη δημιουργία του ΕΚΑΒ.

Υπηρέτησε τον κοινοβουλευτισμό και την παράταξη του με πίστη και αφοσίωση για πενήντα ολόκληρα χρόνια, βάζοντας πάντα. πάνω από το ατομικό, το συλλογικό συμφέρον.

Πορεύτηκε σε όλη του την ζωή με περιφάνεια και λεβεντιά. Γενναίος, ασυμβίβαστος, δεν πρόδωσε ποτέ τις αρχές του ακόμα και αν αυτό είχε μεγάλο προσωπικό κόστος για τον ίδιο.

Ήταν Ευπατρίδης γιατί σε όλη του τη ζωή εργαζόταν με μόνη του έγνοια την πατρίδα.Συνεπής γιατί όταν πίστευε κάτι το υπερασπιζόταν με πείσμα και σθένος, χωρίς να διαπραγματεύεται. Υπήρξε χρήσιμος για τον τόπο του.

Κατόρθωσε να τον αγαπούν οι φίλοι του, μα και να τον σέβονται οι «αντίπαλοί» του. Κέρδισε την αγάπη και την εκτίμηση όλων μας.

Με μεγάλη χαρά βλέπομε σήμερα την κόρη του, την ΟΛΓΑ να συνεχίζει το έργο του ως επάξια κληρονόμο του.

ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ Σε ευχαριστούμε Για την αγάπη σου για την ΚΡΗΤΗ, Για την διάθεση σου για προσφορά στον άνθρωπο. Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ τώρα και ένα χρόνο δεν είναι ανάμεσα μας. Ζεί όμως και θα ζει πάντα μέσα μας , ως σύμβολο που δεν ξεθωριάζει. Ως υπόμνηση χρέους.   Ως   παρακαταθήκη μεγαλοσύνης. Η μεγαλοσύνη δεν πεθαίνει. Τα σύμβολα δεν πεθαίνουν. Οι παρακαταθήκες που αφήνουν πίσω τους, ζουν και μας οδηγούν. Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΙΩΝΙΑ.»

Φωτό: ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ

Του Ιωάννου Κ. Νεονάκη MD, MSc, PhD.

Ίσως να αναρωτηθεί κανείς «μα καλά, είμαστε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και θα ασχολούμαστε με τη γλώσσα και το κρητικό ιδίωμα» ή «περί τριχών αγγέλων», όπως θα το έλεγαν οι παλαιότεροι; Και όμως πιστεύω ακράδαντα ότι ίσα ίσα τώρα είναι η ώρα για μάς τους Ρωμηούς να αναστοχαστούμε  την ταυτότητά μας, την ιδιοπροσωπία μας, να γνωρίσομε και να αγαπήσομε τον πολιτισμό μας και να συνειδητοποιήσομε την τεράστια διαστρέβλωση που υπέστη το πρόσωπό μας τα τελευταία 180 χρόνια, διαστρέβλωση η οποία, κατά τη γνώμη μου, μάς οδήγησε σ’  αυτήν την κρίση που πρωτίστως είναι πολιτισμική. Και όταν, με τη βοήθεια του Θεού, σε λίγο διάστημα, ξεπεράσομε την κρίση, ο δικός μας Ρωμαίικος πολιτισμός θα είναι αυτός που θα μάς δώσει λύσεις και δυναμική ώθηση προς το μέλλον.

Η γλώσσα πέρα από την περιγραφή των πραγμάτων και την απλή χρηστικότητά της, εκφράζει και υπερασπίζεται ένα συγκεκριμένο πολιτισμό και τρόπο ύπαρξης. Και καμιά φορά σε ορισμένους τόπους δίνει και πολιτικές απαντήσεις και ο νοών νοείτω. Τη γλώσσα μας τη σεβόμαστε και την αγαπάμε, και οφείλομε να την προστατεύομε από κάθε αλλοίωση και βαρβαρισμό.

Το Κρητικό ιδίωμα αποτελεί έναν ανεκτίμητο γλωσσικό, αλλά και εν γένει πολιτιστικό, θησαυρό. Εν πολλοίς παραμένει άγνωστο και ανεξερεύνητο ακόμη και από μάς τους ίδιους τους Κρητικούς. Η αστικοποίηση κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η επίδραση των μέσων μαζικής ενημέρωσης και του διαδικτύου, αλλά και μια ακατανόητη και συμπλεγματική αποστροφή, που διακατέχει πολλούς από μάς, ως προς κάθε στοιχείο της ρωμαίικης παράδοσης και αυτοσυνειδησίας του λαού μας, οδήγησαν στον περιορισμό της χρήσης του ιδιώματος αυτού από την καθημερινή μας βιωτή. Πολλοί από μάς αγνοούν το γεγονός ότι οι περισσότερες λέξεις του Κρητικού μας ιδιώματος προέρχονται απευθείας από τα αρχαία ελληνικά και ενέχουν μια νοηματοδότηση πεποικιλμένη με εμπειρία αιώνων.

Παρότι δεν  είμαι φιλόλογος, πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να «επισκεφτούμε» τις λέξεις αυτές και να τις γνωρίσομε εκ νέου τόσο σε επίπεδο ετυμολογίας, ορθογραφίας, αλλά και νοήματος και ορθής χρήσης. Να αγαπήσομε και πάλι τις λέξεις των πατέρων μας και ει δυνατόν να τις επανεντάξομε ή να τις χρησιμοποιήσομε περισσότερο στο λεξιλόγιό μας. Στα πλαίσια του παρόντος άρθρου (το οποίο αποτελεί το πρώτο από μια σειρά ανάλογων άρθρων) θα προσεγγίσουμε ορισμένες λέξεις που αρχίζουν από το άλφα έως το κάπα. Θα αναλύσομε πιο διεξοδικά 30 λέξεις και επίσης θα αναφέρομε περιληπτικά την προέλευση μερικών δεκάδων επιπλέον λέξεων. Το σύνολο σχεδόν των πληροφοριών προέρχεται από το εξαιρετικό πόνημα «Λεξικό Ερμηνευτικό και Ετυμολογικό του Δυτικοκρητικού Γλωσσικού Ιδιώματος» του συγγραφέα Αντωνίου Ξανθινάκη [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης], το οποίο και προτείνεται  ανεπιφύλακτα για τον τεράστιο πλούτο του και τη συστηματική προσέγγιση του θέματος. Για τυχόν παρατηρήσεις, διορθώσεις ή και προτάσεις παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected].

  1. Αλισάχνη. Η άχνη της θάλασσας, ράντισμα από άχνη θαλασσινή. Η λέξη χρησιμοποιείται μεταφορικά για να υποδηλώσει ένα πολύ αλατισμένο φαγητό. Προέρχεται από το αρχ. «αλοσάχνη» εκ της φρ. «της αλός (=θαλάσσης)  άχνη»
  2. Αθιβολή. Η κουβέντα, η συζήτηση. Εκ του «αντιβολή». Πβ. το «τίνες οι λόγοι ούτοι ούς αντιβάλλετε προς αλλήλους περιπατούντες» (Λουκά 17, 24). Ομοίως και τα αναθιβάνω και αναθιβάλλω εκ του «αντιβάνω» και «αντιβάλλω» με επίδραση του «αναθυμούμαι».
  3. Αμάλαγος. Ο άθικτος, ο ανέπαφος. Από το αρχ. επίθ. «αμάλακτος» (α- στερητικό + μαλάσσω).
  4. (Α)μπώθω και (α)μπώχνω. Από το ρ. «απωθώ» με ανέβασμα του τόνου και ηχηροποίηση του π σε μπ.
  5. Αναγαβρώνω. Αναζωογονούμαι, βελτιώνεται η υγεία μου. Ανα- + αρχ. ρ. «γαυριάω – ώ» (επαίρομαι).
  6. Αναδράμω (συντάσσεται συνήθως με αιτ. προσωπ.). Προκαλώ ερεθισμό (κοκκίσμα, φαγούρα) στο δέρμα κάποιου. Από την υποτ. του αόρ. β΄ «ανέδραμον» του αρχ. ρ. «ανατρέχω»
  7. Ανάκαρα και νάκαρα. (ακλ.) Οι σωματικές δυνάμεις, η σωματική αντοχή. Πιθανότατα, προέρχεται από το αρχ. επίρρ. «ανάκαρ», το οποίο σημαίνει «προς την κεφαλή (κάρα)».
  8. Ανα(ε)κέρωση. Ναυτία, τάση προς εμετό. Εκ του αρχ. ρ. «ανακεράννυμι» (ανακατώνω) με παραγωγική κατάληξη –ώση, η οποία υποδηλώνει ασθένεια ή πάθηση.
  9. Ανα(ε)ντρανίζω. Ανορθώνομαι, ανυψώνομαι, ανασηκώνομαι. Από το ρ. «ανεντρανίζω» [προθ. ανά- + μσν. εντρανίζω  (=κοιτάζω επίμονα), εκ του εντρανής (έντονος), εν- + τρανής] με αφομ. του ε από το αρχικό α.
  10. Αναστουλουχώ και αναστουλουχίζω. Κλαίω με αναφιλητά, κλαίω με λυγμούς. Από το αρχ. ρ. «αναστοναχέω» (=αναστενάζω) με τροπή του ν σε λ από ανομ. δύο έρρινων.
  11. Ανωνίδα. Μικρός ακανθώδης θάμνος. Από την αιτ. «ονωνίδα» του αρχ. ουσ. «ονωνίς» με τροπή του αρκτικού ο σε α.
  12. (Α)ξώνω και (α)ξιώνω. Ταλαιπωρώ, βασανίζω. Εκ του αρχ. «αξιώ» εκ του «άξιος».
  13. Απής. Αφού, αφότου (χρον. σύνδ.). Από την αρχ. φρ. «αφ’ ής» (ενν. «στιγμής» ή «ώρας»)
  14. Απόι. Η πρωινή ψύχρα, το αγιάζι. Από το ουδ. του επιθ. «απόγειος» (από + γη). Το απόγειον > το απόγει > το απόι με σίγηση του μεσοφ. γ.
  15. Αποσκύβαλα. Τα απορριπτόμενα από το κοσκίνισμα ως άχρηστα. Από το αρχ. ρ. «αποσκυβαλίζω» (απορρίπτω κάτι ως άχρηστο σκύβαλο)
  16. (Α)φουνάρα. Μεγάλη φλόγα. Από το ουσ. «φανάρα» μεγεθ. του φανός με προθετ. α- (πβ μαστάρα – μουστάρα).
  17. Αρφουγκάζομαι, καθώς και οι τύποι, αφουργκάζομαι αφρουκάζομαι, αφουκράζομαι, αφουγκρούμαι και φρουκούμαι. Ακούω με προσοχή, υπακούω. Από το αρχ. ρ. «επακροώμαι» > επακρώμαι > εφακρούμαι > αφουκρούμαι > αφουκράζομαι και με ανάπτ. του ρ > αρφουγκάζομαι.
  18. Βρούχος. Βρόντος, ρόγχος. Από το ρήμα βρουχούμαι, εκ του αρχ. ρ. «βρυχώμαι».
  19. Γεις. Ένας. Από το αρχ. «είς»  με ανάπτυξη ευφων. γ.
  20. Γλακώ. Τρέχω. Από το αρχ. «εκλακώ» [εκ + δωρ. λακώ αντί ληκώ (τσακίζομαι)].
  21. Γούζιομαι ή γούζομαι. Θρηνώ γοερά. Από το αρχ. ρ. «γοάω» > γοΐζω > γοΐζομαι > γούζομαι.
  22. Διόχνει (απρόσ.) Πάντοτε με γεν. προσ. αντων. Μού διόχνει από το αρχ. «δοκεί μοι» (μου φαίνεται καλό, νομίζω).
  23. Εγόη  και εγούγια (επιφ.). Πάντα με γεν. προσ. αντων πχ. εγόη μου. Αλίμονό μου. Το πλέον πιθανό είναι να προέρχεται από το αρχ. ρ. «γοώ» (θρηνώ) > γόος > γοή > εγόη με προθετ. ε-.
  24. Επά (τοπ. επίρρ.). Εδώ. Από το αρχ. δωρ. «πά» (αττ. «πή») = κάπου. Το ε από επιδρ. επιρρ. που αρχίζουν από ε (εδώ, εκεί κλ).
  25. Ζάλο. Εκ του μσν.  «ζάλον» εκ του αρχ. «σάλος» (θόρυβος). Πβ τα ρ. σαλ-εύω (περπατώ) και σαλ-αγώ (οδηγώ κοπάδι θορυβωδώς)
  26. Καμ(ν)ιώ.  Μισοκλείνω τα μάτια από νύστα. Εκ του αρχ. ρ. «καμμύω».
  27. Κάσα. Η λέρα ή ο ρύπος, ο οποίος επικάθεται σταθερά και για μεγάλο χρονικό διάστημα στο δέρμα και δύσκολα βγαίνει. Εκ του αρχ. ουσ. ο «κάσας» που σημαίνει δέρμα ή ύφασμα που ρίχνεται πάνω στην ράχη του αλόγου κάτω από τη σέλα.
  28. Κατσούνι. είδος καμπυλωτού σουγιά. Εκ του αρχ. «γαμψός» μέσω του βενετσιάνικου ganzone<ganzo. Με μεγέθυνση προέρχεται και η λέξη κατσούνα.
  29. Κοκκοσάλι. Από τα κόκκος + σάλος, το οποίο όταν έγινε β΄ συνθετικό μετέπεσε σε ουδέτερο γένος
  30. Κουλάφτης. Αυτός πού έχει υπερβολικά μεγάλα αυτιά. Εκ του αρχ. επιθ. «κυλλός» (κεκαμμένος, γυρτός) + αυτί.

Διαβάστε την συνέχεια... »

 Ο θρυλικός Ψαραντώνης εκτός από το φεστιβάλ Womadelaide της Αδελαίδας θα εμφανιστεί τόσο στο Ελληνικό Φεστιβάλ του Σίδνεϊ όσο και στο Φεστιβάλ Αντίποδες της Μελβούρνης το Μάρτιο.

Τον Ιανουάριο του 2009, ο Ψαραντώνης έδωσε αξέχαστες παραστάσεις στο All Tomorrow’s Parties Festival (ATP) της Αυστραλίας, που επιμελήθηκε ο Nick Cave & The Bad Seeds και που έγιναν στο Cockatoo Island του Σίδνεϊ και Mt Buller στη Βικτώρια.

«Η παρουσίαση της Ellis, καλλιτεχνικής μούσας του Cave και της Bad Seed, δεν φάνηκε και τόσο πολύ όσο ο παίκτης της ελληνικής λύρας Ψαραντώνης, που παρά την περιορισμένη προηγούμενη εμπειρία του, ξεσήκωσε το κοινό σ’ ένα ξέφρενο χορό στη μικρή σκηνή» αναφέρθηκε στην κριτική του “ATP, Mt.Buller”.

«Ο Ψαραντώνης είναι ένας θρύλος της ελληνικής μουσικής που κατέχει τη λύρα, ένα παραδοσιακό μουσικό Κρητικό λαϊκό όργανο. Συνοδευόμενος από το γιο του, Γιώργο Ξυλούρη, επίσης παίκτη της λύρας και τον Jim White (Dirty Three) στα τύμπανα, έδωσαν μια ανάσα φρέσκου αέρα στον φορτισμένο από ηλεκτρική ενέργεια χώρο. Το κλίμα ήταν διαφορετικό και το πλήθος χειροκροτούσε όρθιο για την επιδεξιότητα στα όργανα και στο τραγούδι τους. Ήταν μια μουσική πανδαισία για πολλούς από τους θεατές που πήγαν για να τον ακούσουν» αναφέρθηκε στην κριτική του “ATP, Sydney”.

Ο Γιώργος Ξυλούρης και ο Jim White θα ψυχαγωγήσουν και πάλι για το αυστραλιανό κοινό με παραστάσεις στο Σίδνεϊ, τη Μελβούρνη και το Castlemaine, εκτός από τις παραστάσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί στο Womadelaide και στο Meredith’s Golden Plains Festival.

(Του ανταποκριτή  του Αθηναϊκού Πρακτορείου Σ. Χατζημανώλη από τη Μελβούρνη)

-->