Τοπικά
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ερυθρού Σταυρού ( 8 Μαΐου ) και την έκδοση του βιβλίου της Ντανιέλλας Μαρούδα : Περί του Ανθρωπιστικού Χώρου στον 21ο αιώνα (Εκδ. Ι. Σιδέρη, 2012)
σας προσκαλούμε σε συζήτηση – εκδήλωση την Τετάρτη 8 Μαΐου 2013, ώρα 20.00 στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (Αίθουσα Καστελλάκη)
με θέμα : Ο Ανθρωπιστικός χώρος υπό απειλή σε μια Ευρώπη σε κρίση;
Ομιλητές :
Ελένη Θεοχάρους, παιδοχειρουργός, Ευρωβουλευτής Κύπρου, η οποία ως μέλος διεθνών ανθρωπιστικών οργανώσεων, συμμετείχε σε μεγάλο αριθμό αποστολών σε Αρμενία, Βοσνία, Κουρδιστάν, Παλαιστίνη, Κόσσοβο, Ναγκόρνο Καραμπάχ και Αφγανιστάν, όπου εργάστηκε ως εθελοντής χειρουργός.
Μαριλένα Κοππά, επίκουρη Καθηγήτρια Διεθνών Σχέσεων Παντείου Πανεπιστημίου Ευρωβουλευτής, με ιδιαίτερη δράση γύρω από τις εξωτερικές σχέσεις της Ε.Ε., τις ανθρωπιστικές κρίσεις και τα δικαιώματα του ανθρώπου και γύρω από την προσπάθεια οργάνωσης του Ευρωπαϊκού Νότου ως απάντηση στην οικονομική κρίση στην Ευρώπη.
Δέσποινα Συγγελάκη, δικηγόρος, Αντιδήμαρχος Ηρακλείου Κοινωνικής Υπηρεσίας, Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, σχετικά με τις δράσεις αλληλεγγύης και τις πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Στέλιος Περράκης, Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, διευθύνει το Κέντρο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και Ανθρωπιστικής Δράσης και μέλος ΔΣ του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε.Ε.
Ντανιέλλα Μαρούδα, επικ. Καθηγήτρια Διεθνούς Δικαίου, Παντείου Πανεπιστημίου, Υπεύθυνη Τομέα Ανθρωπιστικής Δράσης του ΕΚΕΚΔΑΑΔ, Μέλος Εφορειών Κοινωνικής Πρόνοιας και Διεθνών Σχέσεων του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, πρώην Αξιωματούχος Προστασίας της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού και του ΟΑΣΕ (Νοτιοανατολική Ευρώπη, Σρι Λάνκα, Γάζα) και συγγραφέας του βιβλίου :Περί του Ανθρωπιστικού Χώρου στον 21ο αιώνα (Εκδ. Ι. Σιδέρη, 2012)
Συντονίζει ο δημοσιογράφος Γιώργος Σαχίνης
Χαιρετισμό θα απευθύνει ο Πρόεδρος του Περιφ. Τμήματος ΕΕΣ Δημήτρης Φραγκουλάκης.
Στον ίδιο χώρο 6.30-8.00 θα προβληθεί ταινία με την ιστορία του Ερρίκου Ντυνάν, Red on the Cross
Διοργάνωση Περιφ. Τμήμα Ηρακλείου ΕΕΣ –Εκδόσεις Σιδέρη και Βιβλιοπωλείο Δοκιμάκη
Με την ευγενική υποστήριξη των Tamiolakis Wines
Στο βιβλίο αναδεικνύεται η ανθρωπιστική ιδέα, που βρίσκουμε αναλλοίωτη μέσα στους αιώνες, στη θρησκεία και σε φιλοσοφικά ρεύματα του 19ου αιώνα, και μέσα σε αυτή το καθήκον κοινωνικής προσφοράς, η αλληλεγγύη, η έγνοια για τον άνθρωπο, η φιλανθρωπία, ακόμη και αρχές και αξίες που αφορούν κάθε έκφραση του πολιτισμένου κόσμου μας, οι οποίες αν και ‘οφείλουν να’ καθοδηγούν μέχρι σήμερα κάθε ανθρωπιστική προσφορά, δεν επιλύουν -χωρίς περαιτέρω επεξεργασία- τα σύγχρονα διλήμματα της ανθρωπιστικής δράσης.
Αυτά τα διλήμματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπιστική δράση σε Αφγανιστάν, το Σουδάν, την Σομαλία, Λιβύη, Συρία, Γάζα, κ.α. αλλά και σε παρατεταμένες κρίσεις, έχουν αφετηρία την απομάκρυνση από τις παραδοσιακές αρχές της αμεροληψίας, ουδετερότητας και ανεξαρτησίας, που διαμορφώθηκαν από τον Ερρίκο Ντυνάν και το Ερυθροσταυρικό Κίνημα το 1864, αλλά στη σύγχρονη ζωή δεν λειτουργούν πια σε πολιτικό ‘κενό’, με αποτέλεσμα κάθε διασύνδεση βοήθειας με πολιτικές σκοπιμότητες να διακινδυνεύει την ίδια την υπόστασή της.
Έτσι προκύπτει η ανάγκη διαφύλαξης ενός «Χώρου» -espace /space- μέσα στον οποίο η ανθρωπιστική /κοινωνική δράση θα διεξάγεται αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Είτε στο πλαίσιο ενόπλων συρράξεων, ή φυσικών καταστροφών, είτε όμως, και στην καθημερινή αντιμετώπιση των σύγχρονων αναγκών που προκαλεί η παρατεταμένη οικονομική κρίση και δείχνει το πρόσωπο μιας παγκοσμιοποίησης που αφήνει ακόμα και τα κράτη -πόσο μάλλον τις ανθρωπιστικές οργανώσεις- αδύναμα να αντιμετωπίσουν μόνα τους τις προκλήσεις.
Πώς το βιβλίο συνδέεται με την Παγκόσμια Ημέρα του Ερυθρού Σταυρού και τον Ερρίκο Ντυνάν;
Στο βιβλίο ξεχωρίζουν οι εμβληματικές φυσιογνωμίες του Καλού Σαμαρείτη και του Ερρίκου Ντυνάν, μέσα από τις οποίες δοκιμάζεται η ίδια η έννοια και το περιεχόμενο του ανθρωπισμού και της αμεροληψίας.
Η ιστορία του Ερρίκου Ντυνάν -τα γενέθλια του οποίου γιορτάζουμε στις 8 Μαϊου- είναι ξεχωριστή αφού βρίσκεται στην αφετηρία της δημιουργίας του Ερυθρού Σταυρού και του ανθρωπιστικού δικαίου στη σύγχρονη μορφή του.
Μια ζωή που διδάσκει, μέσα από τις πράξεις και τις συνέπειές τους. Ένας ανθρωπιστής που υπέφερε για να εφαρμόσει αυτά που πίστευε αδιαφορώντας για την αναγνώριση και την επιτυχία. Ένας γνήσιος εθελοντής. Αυτά τα μηνύματα και πολλά άλλα περισσότερο τεχνοκρατικά περνάνε μέσα στο βιβλίο. Διότι βέβαια οι ιστορία του Ερρίκου Ντυνάν, ή η ιδέα φιλανθρωπίας του 19ου αιώνα δεν επαρκούν για να απαντήσουν στα σύγχρονα διλήμματα της σύγχρονης παροχής βοήθειας. Ούτε για να τεθούν προτεραιότητες προγραμμάτων συνδρομής σε καταστάσεις λιμού, όπου οι πόροι δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν την επιβίωση όλων, ή σε καταστάσεις οικονομικής κρίσης, όπως αυτή που ζούμε στην Ελλάδα την τελευταία περίοδο.
Κι ενώ ο σύγχρονος ανθρωπιστής δεν θυμίζει σε τίποτα τον μέχρι τον προηγούμενο αιώνα ιδεαλιστή, ιεραποστολικής διάθεσης ‘φιλάνθρωπο’ κι εκείνος για να μπορέσει να λειτουργήσει στις σύγχρονες πολύπλοκες ανθρωπιστικές κρίσεις, πρέπει να διαθέτει προσόντα που κινούνται επέκεινα της διάθεσης φιλανθρωπίας, ανιδιοτελούς συνεισφοράς, ή περιπέτειας. Γνώσεις, κοινή λογική, εύλογες απαιτήσεις, ορθή κρίση και διπλωματία.
Αυτά τα προσόντα καταγράφονται και δοκιμάζονται σε δύσκολες περιοχές όπως είναι το Νταρφούρ και η Ρουάντα, η Σομαλία και το Αφγανιστάν.
Και όλα αυτά θα συζητηθούν στην εκδήλωση της 8ης Μαϊου 2013 στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
«Χριστός Ανέστη, Αληθώς ο Κύριος.
Ο Χριστός αφού πέρασε το δικό του μεγάλο Γολγοθά, αφού βασανίστηκε για τους ανθρώπους, στη συνέχεια αναστήθηκε στους ουρανούς , στέλνοντας το αιώνιο μήνυμα ότι ο θάνατος μπορεί να νικηθεί κι ότι υπάρχει ελπίδα και φως στο τέλος του δρόμου.
Παρακολουθήσαμε με κατάνυξη και δέος τα Πάθη του Κυρίου, το Γολγοθά, τη Σταύρωση και στο τέλος την Ανάσταση.
Εμείς σήμερα ως χώρα ζούμε το δικό μας Γολγοθά, ζούμε τα δικά μας Πάθη, ζούμε τη δική μας Σταύρωση. Και όλοι προσδοκούμε ότι θα έρθει κάποια στιγμή η Ανάσταση, όμως αυτή η Ανάσταση για να έρθει θα πρέπει και εμείς από τη δική μας τη πλευρά να παλέψουμε, να αγωνιστούμε ,να συσπειρωθούμε και να ενωθούμε. Γιατί μόνο μονιασμένοι θα μπορέσουμε κι εμείς να ξεπεράσουμε το σημερινό δύσκολο δρόμο και να φτάσουμε στο Αναστάσιμο μήνυμα.
Η θυσία του Χριστού μας δείχνει ακριβώς το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Είναι ένας δρόμος δύσκολος ,ένας δρόμος σκληρός, γνωρίζουμε ότι θα περάσουμε μέσα από ταπεινώσεις, μέσα από ενδεχόμενους εξευτελισμούς, μέσα από δίκες, μέσα από βασανιστήρια, μέσα από τη Σταύρωση, αλλά όμως όλοι περιμένουμε και προσδοκούμε ότι θα έρθει η Ανάσταση.
Και αυτή την Ανάσταση προσδοκά σήμερα και ο Ελληνικός λαός για να μπορέσει να ξεφύγει από την εξαθλίωση, από τη φτώχεια και την κακομοιριά την οποία του έχουν επιβάλλει.
Ο Ελληνικός λαός δε δικαιούται να ζει αυτό το δράμα το οποίο ζει και κρατάει τρία χρόνια. Τρία χρόνια στο Σταυρό του μαρτυρίου, στο Σταυρό του Γολγοθά
Πρέπει λοιπόν κάποια στιγμή να αποτινάξουμε από πάνω μας όλους αυτούς τους Σταυρούς, θα πρέπει να δικάσουμε όλους αυτούς που μας έχουν οδηγήσει σε αυτή τη σημερινή κατάσταση, δε θα πρέπει να επιρρίπτουμε τις ευθύνες από τον Άννα στον Καϊάφα και ούτε ο λαός να βρεθεί στον ρόλο του Πόντιου Πιλάτου…στη λογική ότι « δε φταίει κανείς ή δε ξέρουμε ποιός φταίει…» και φτάσαμε σε αυτό το σημείο με αποτέλεσμα σήμερα να ζούμε μια εξαθλίωση και ένα δράμα άνευ προηγουμένου.
Θεωρώ ότι το φωτεινό μήνυμα της Ανάστασης ανοίγει το δρόμο για να μπορέσουμε να φτάσουμε εκεί που πραγματικά θα πρέπει να φτάσουμε. Δηλαδή στη λύτρωση ενός ολόκληρου λαού και στη νίκη του απέναντι σε όλους αυτούς που τον έχουν υποβάλει σε μαρτύρια , σε βασανιστήρια ,σε Γολγοθάδες.
ΟΙ ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
Θα μου επιτρέψετε να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά σε ότι αφορά την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, ότι παρά τις δυσκολίες της εποχής και την οικονομική στενότητα, εν τούτοις η ανθρωπιά και το φιλότιμο είναι αυτό που χαρακτηρίζει τους Ανωγειανούς όπου γης.
Διερμηνεύοντας τα αισθήματα όλων των ενοριτών θα ήθελα να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου κι εγώ και το εκκλησιαστικό συμβούλιο της ενορίας μας τον Αντώνη Καράτζη του Μιλτιάδη ο οποίος ανέλαβε σε ποσοστό 80% να καλύψει τα έξοδα για την Αγιογράφηση του Ναού του Αγίου Γεωργίου, ένα έργο το οποίο θα μείνει στους αιώνες των αιώνων όπως θα μείνει και το όνομα του για την προσφορά του στην ενορία μας.
Χριστός Ανέστη Χρόνια πολλά!
Χριστός Ανέστη και αληθινή Ανάσταση για όλους τους Έλληνες.
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τα Ανώγεια γιορτάζουν την Πρωτομαγιά και την Άνοιξη στην θέση Κουραδόβρυση στο βουνό λίγο πριν τον Άγιο Υάκινθο, την ερχόμενη Τρίτη 7 Μαΐου με ώρα έναρξης στις 12 το μεσημέρι.
Η ημέρα θα περιλαμβάνει άφθονα τοπικά εδέσματα, κρασί, μουσική και πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους.
Όσοι βρέθηκαν εκεί πέρυσι έχουν να θυμούνται μια υπέροχη εκδήλωση που χαράχτηκε στη μνήμη όλων και που σίγουρα θα ήθελαν να ξαναζήσουν. Ευκαιρία και για όσους δεν ήρθαν πέρυσι να το κάνουν φέτος σίγουροι ότι δεν θα μετανιώσουν για την επιλογή τους.
Η γιορτή θα γίνει από τον Πολιτιστικό σύλλογο και υπό την αιγίδα του Δήμου Ανωγείων. Μουσική από το συγκρότημα ”Η Παρέα Του Υακίνθου”.
Αναλυτικές λεπτομέρειες για την διοργάνωση και χρηστικές πληροφορίες αναφέρονται στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος και η οποία αναφέρει τα εξής:
ΑΝΩΓΕΙΑ
ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ 07/05/2013
«ΣΤΗΝ ΚΟΥΡΑΔΟΒΡΥΣΗ»
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΓΙΟΡΤΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΣ ΣΤΗ ΘΕΣΗ «ΚΟΥΡΑΔΟΒΡΥΣΗ (ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΥΑΚΙΝΘΟΥ)»
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 12:00 το μεσημέρι
Κατά τη διάρκεια της γιορτής ο κόσμος θα έχει την ευκαιρία να:
- · διασκεδάσει με παραδοσιακή κρητική μουσική από την παρέα του ΥΑΚΙΝΘΟΥ
- · να γευτεί το παραδοσιακό Ανωγειανό οφτό αρνί ένα μεζέ για κέρασμα
- · να παρακολουθήσει τη βιωματική διαδικασία παραδοσιακής τυροκόμισης και να δοκιμάσει ζεστή μυζήθρα
- · να απολαύσει άφθονο κρασί
- · να γευτεί τα παραδοσιακά μακαρόνια με ανθότυρο
παράλληλα και κατά τη διάρκεια της γιορτής θα πραγματοποιούνται αρκετές και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες για μικρούς και μεγάλους, όπως:
- · Τοξοβολία
- · Σκοποβολή με αεροβόλο πιστόλι / τουφέκι από τον Παγκρήτιο Σκοπευτικό Σύλλογο
- · Ποδόσφαιρο
- · Βόλτα με εκπαιδευτικά Άλογα & Πόνι
- · Δημιουργική Απασχόληση μικρών παιδιών με την υποστήριξη του ΚΔΑΠ Ανωγείων
Σημαντικές επισημάνσεις:
Κατά τη διάρκεια της γιορτής θα υπάρουν:
- · φυλασσόμενος χώρος στάθμευσης
- · παρουσία του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ για την κάλυψη έκτακτων περιστατικών
- · παρουσία του πυροσβεστικού οχήματος του Δήμου Ανωγείων

Οκτακόσια δέματα με τρόφιμα διένειμε η Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου σε οικογένειες Ελλήνων αλλά και ξένων, κυρίως μεταναστών που ζουν στο Ρέθυμνο.
Το Φιλόπτωχο Ταμείο της Ιεράς Μητρόπολης προσέτρεξε σε όλους όσους είχαν ζητήσει τη βοήθεια του ώστε τις άγιες μέρες του Πάσχα να μπορέσουν να έχουν ένα πιάτο φαγητό τόσο για τους ίδιους όσο και για τα μέλη της οικογένειας τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Μητρόπολης η ανάγκη για φαγητό και είδη πρώτης ανάγκης σε άπορους και φτωχούς κυρίως στην πόλη του Ρεθύμνου παρουσιάζει αυξητική τάση.
Για κατάσταση που επιδεινώνεται κάνει λόγο, πάντως, ο υπεύθυνος λειτουργίας του Φιλόπτωχου Ταμείου της Μητρόπολης π. Γεώργιος Γαλεράκης επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη όλοι όσοι είναι σε θέση να σταθούν δίπλα στους ανήμπορους συνανθρώπους τους ακόμα και από το υστέρημα τους.
Πρόεδρος Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων
Έπεσε η αυλαία των διασυλλογικών πρωταθλημάτων στην Κρήτη, την περασμένη Κυριακή, στο ξενοδοχείο Apollonia στην Αμμουδάρα. Ήταν μια πολύ καλή και επιτυχημένη διοργάνωση σε έναν εξαιρετικό χώρο, από την οποία οι μικροί (αλλά και οι μεγαλύτεροι) σκακιστές του συλλόγου μας αποκόμισαν μια όμορφη σκακιστική – και όχι μόνο – εμπειρία.
Το πρωτάθλημα της Β’ Εθνικής κατέκτησε η ομάδα του ΑΟ ΛΑΤΩ η οποία θα αγωνίζεται πλέον στην Α’ Εθνική, ενώ το πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής κατέκτησε ο ΣΟ ΛΕΩΝ ΚΑΝΤΙΑ o οποίος ανέβηκε στην Β’ Εθνική.
Η δική μας ομάδα, μετά την νίκη επί του ΕΓΟΗ με 7 – 1,5 τερμάτισε στην 7η θέση. Φυσικά εξ αρχής είχαμε κάνει ξεκάθαρο ότι δεν μας ενδιέφερε πια θα είναι η τελική κατάταξη της ομάδας, αλλά το σημαντικό για εμάς ήταν και παραμένει να αποκτήσουν σημαντικές εμπειρίες κυρίως οι μικροί σκακιστές μας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο η ομάδα δεν ενισχύθηκε με μεταγραφές, αλλά στηρίχτηκε στους σκακιστές του τόπου μας, σύμφωνα με την φιλοσοφία που διέπει το σύλλογο μας.
Αυτό ακριβώς το γεγονός εκτιμήθηκε από τον σκακιστικό κόσμο και είναι χαρακτηριστικό το σχόλιο το οποίο έγραψε ο FIDE Μετρ Μιχάλης Χατζηδάκης του ΟΑ Χανίων, στην μεγαλύτερη σκακιστική ιστοσελίδα της χώρας, το www.skakistiko.com, το οποίο σχόλιο παραθέτω παρακάτω, καθώς εκφράζει απόλυτα τις αρχές μας, ως προς το πώς βλέπουμε το σκάκι:
«Δεν μπορώ παρά να εκφράσω τον απέραντο θαυμασμό μου για ένα άλλο σωματείο, το ΣΟ Ανωγείων, 7ο στην κατάταξη της Γ’ Εθνικής. Παίκτες γηγενείς, ατμόσφαιρα παρεϊστικη, κλίμα ομαδικό, χαρά στη συμμετοχή. Στα μάτια μου οι ιδιαίτερα προσφιλείς Ανωγειανοί, στην πρώτη τους συμμετοχή μετά από την επανίδρυση του σωματείου τους μετά από χρόνια αδράνειας είναι οι πραγματικοί ηθικοί νικητές των αγώνων και τους εύχομαι από την καρδιά μου τα καλύτερα. Ας συνεχίσουν το δύσβατο δρόμο και σίγουρα στο μέλλον θα δικαιωθούν».
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε το φίλο Μιχάλη Χατζηδάκη για τα καλά και θερμά του λόγια και να ευχηθούμε ότι το καλύτερο για τον ίδιο και τη δική του ομάδα.
Και να είναι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δύσβατο δρόμο, γιατί εξ αρχής αυτός ο σύλλογος δημιουργήθηκε για να φέρει το σκάκι κοντά και μέσα στην κοινωνία του τόπου μας και για να στηρίξει και να στηριχθεί στα δικά του παιδιά.
Στο δύσκολο πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής αγωνίστηκαν με την ομάδα μας οι: Μανόλης Φασουλάς, Μιχάλης Νταγιαντάς, Γιώργος Νταγιαντάς, Δημήτρης Νταγιαντάς, Δημήτρης Ξημέρης, Γιώργος Χαιρέτης, Γιάννης Μέμος, Χάρης Κονιός, Μανόλης Νταγιαντάς, Δέσποινα Σαλούστρου, Μαίρη Χαιρέτη, Νταγιαντά Τζούλια, Κώστας Σαλούστρος και Κώστας Στειακάκης.
Υπάρχουν πάρα πολλά μικρά παιδιά ακόμα που δουλεύουν μαζί μας στο σύλλογο. Σιγά σιγά έρχεται και η δική τους σειρά να εκπροσωπήσουν την ομάδα και τον τόπο τους στο διασυλλογικό πρωτάθλημα.

