Archive for Φεβρουαρίου 2021

“Καμάρι των Ανωγειανών, στολίδι στο Μεϊντάνι, 

του Ψηλορείτη γέννημα, αϊτέ Στεφανογιάννη..”

Ήταν ξημερώματα και στα Ανώγεια ήταν μια από τις χειρότερες μέρες εκείνου του δύσκολου Φλεβάρη του 1944. Βροχές, ομίχλη και ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες συνέθεταν ένα σκηνικό χειμωνιάτικο που ερχόταν να προστεθεί ως βάρος πλάι στην Ναζιστική μπότα που καταπίεζε και καταδυνάστευε τον τοπικό πληθυσμό. Αλλά και εκείνο το ιδιαίτερο ξημέρωμα της 13 Φεβρουαρίου, ακριβώς 77 χρόνια πριν θα αποτελούσε και το τελευταίο 12 Ανωγειανών πατριωτών, με τα ονόματα τους έκτοτε να κοσμούν τις πιο χρυσές σελίδες δόξας και προσφοράς του χωριού στους εθνικοαπελευθερωτικούς αγώνες.

Εκείνο το πρωινό, πριν καλά καλά φέξει οι Γερμανοί θα κυκλώσουν το χωριό και θα συλλάβουν τον Αρχηγό της Αντίστασης Ιωάννη Δραμουντάνη ή Στεφανογιάννη. Παράλληλα και ενώ έχουν συγκεντρώσει όλους τους κατοίκους στις  πλατείες του χωριού θα συλλάβουν άλλους ένδεκα Ανωγειανούς αγωνιστές και θα τους βάλουν σε στρατιωτικό όχημα ως υπόπτους πράξεων αντίστασης στον Ψηλορείτη. Θέλοντας να δείξουν ότι είναι αμείλικτοι και προσπαθώντας να κάμψουν το αγωνιστικό φρόνημα των Ανωγειανών αποφασίζουν την άμεση εκτέλεση του Αρχηγού Στεφανογιάννη μέσα στο χωριό και μπροστά στα μάτια των συγχωριανών του. Ο Στεφανογιάννης στέκεται αγέρωχος στο Περαχώρι, δεμένος πισθάγκωνα κοιτάζοντας στα μάτια τους συγχωριανούς του και χωρίς να αναφέρει ούτε λέξη καθώς τον απομακρύνουν για να τον εκτελέσουν λίγες δεκάδες μέτρα παρακάτω..

Διαβάστε την συνέχεια... »

Το μήνυμα που εστάλη από τη διεύθυνση  του ΓΕΛ Ανωγείων σε μαθητές και γονείς αναφέρει τα εξής:

“Αγαπητοί γονείς, καλησπέρα σας . Σας ενημερώνουμε οτι αύριο το σχολείο θα λειτουργήσει κανονικά για τις Α΄, Γ΄ τάξεις, ενώ η Β΄ θα είναι σε αναστολή λειτουργίας (τηλεκπαίδευση) το πρόγραμμα λειτουργίας θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Για να πιάσει και τόπο η προσπάθεια που έγινε αυτές τις μέρες, για περιορισμό της διασποράς του ιού και για λόγους οφειλής σε μας και στους γύρω μας , κάνω έκκληση και σας προτρέπω να πάτε και τώρα ή έστω αύριο στο Κ.Υ Ανωγείων για το rapid test, αν κάποιος δεν κατόρθωσε να εξεταστεί μέχρι τώρα. Το να προσέλθει στο σχολείο χωρίς να έχει ελεγχθεί είναι το λιγότερο ανεύθυνο. Ευελπιστώ στην θετική σας ανταπόκριση . Γελ Ανωγείων”

Να αναφέρουμε ότι όλες οι άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης θα λειτουργούν με τηλεκπαίδευση.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με απόφαση του διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάμπρου Καρβούνη, αναστέλλεται για δυο εβδομάδες η λειτουργία του δημοτικού σχολείου Ανωγείων λόγω των κρουσμάτων κορονοιού. Η τηλεκπαίδευση ξεκινάει από αύριο Πέμπτη για τα τμήματα Γ1 και Δ1 που ήταν ήδη σε αναστολή. Για τα υπόλοιπα τμήματα η τηλεκπαίδευση θα ξεκινήσει την Παρασκευή. Από αύριο θα ξεκινήσει η προετοιμασία των δασκάλων αλλά και η διάθεση tablet σε μαθητές που έχουν έλλειψη. Όσοι  γονείς είχαν δανειστεί tablett θα μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο για να τα ξαναπάρουν.

 ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Λόγω των κρουσμάτων κορονοιού αναστέλλεται η λειτουργία του Γυμνασίου Ανωγείων για δυο εβδομάδες. Η απόφαση πάρθηκε από την διεύθυνση δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου. Η τηλεκπαίδευση δεν θα ξεκινήσει από την Πέμπτη, αλλά από την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου.

 ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

Βρέθηκε ένα θετικό κρούσμα και αύριο θα αξιολογηθεί η κατάσταση και  επίσημα σε συνδυασμό με τα άλλα κρούσματα του Γυμνασίου. Για την αυριανή ημέρα θα ισχύσει ότι ίσχυσε και σήμερα. Καλό θα είναι μέχρι τη λήψη των οριστικών αποφάσεων γονείς και μαθητές να κρατήσουν στάση αναμονής και να μην προσέλθουν για μάθημα. Ας χαθεί μια ημέρα, καθώς προέχει η ασφάλεια των παιδιών και των εκπαιδευτικών.

ΠΑΙΔΙΚΟΣ

Κλειστά μέχρι την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου, ο Παιδικός σταθμός Ανωγείων.

 

 

 

 

609 rapid test έγιναν στα Ανώγεια με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται στη 1 μ.μ Βρέθηκαν 13 θετικά κρούσματα κορωνοϊου ενώ πάρθηκε αμέσως και υλικό για τη διενέργεια μοριακού τεστ. 

Τα θετικά κρούσματα έχουν ενημερωθεί και τεθεί σε καραντίνα όπως και οι στενές επαφές τους.

Όπως φαίνεται δεν υπάρχει μεγάλη διασπορά του ιού. Η φυσιογνωμία η κατανομή και η γεωγραφία των κρουσμάτων ήταν ενθαρρυντική καθώς τα μισά κρούσματα προέρχονται από τα Ανώγεια και τα υπόλοιπα από την ευρύτερη περιοχή. 

Η συντριπτική πλειοψηφία των κρουσμάτων ανήκει σε μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης. Το απόγευμα βρέθηκε στα Λιβάδια.

Προκήρυξη τριάντα επτά (37) θέσεων κλάδου ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ επί θητεία, για τις Αποκεντρωμένες Οργανικές Μονάδες της 7ης Υγειονομικής Περιφέρειας Κρήτης, στον εισαγωγικό βαθμό του Επιμελητή Α΄και Β΄.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στην ηλεκτρονική διεύθυνση esydoctors.moh.gov.gr αρχίζει στις 16/02/2021 ώρα 12:00 και λήγει στις 03/03/2021 ώρα 12:00.

Κάθε υποψήφιος δύναται να υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση για το σύνολο των προκηρυγμένων θέσεων της ειδικότητας του ανά φορέα και με ανώτατο όριο πέντε (5) φορείς (νοσοκομεία ή Κ.Υ.) μίας (1) μόνο Διεύθυνσης Υγειονομικής Περιφέρειας (Δ.Υ.ΠΕ.), δηλώνοντας υποχρεωτικά και τη σειρά προτίμησής τους.

ΟΙ ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΙΣ 37 ΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΑΝΩΓΕΙΑ:

1) Θέση Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής ή Εσωτερικής Παθολογίας με βαθμό Επιμελητή Β’.

2) Θέση Ακτινολογίας με βαθμό Επιμελητή Β’.

Δείτε εδώ ολόκληρη την προκήρυξη:

https://www.hc-crete.gr/Media/Default/BlogPost/53624/9%CE%A0%CE%A5%CE%97469%CE%972%CE%99-%CE%9D%CE%A3%CE%A3.-%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%9A%CE%97%CE%A1%CE%A5%CE%9E%CE%97%201%CE%B7%CF%82%20%CE%AD%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%B7%CF%82-1.pdf

 

Πραγματοποιήθηκε και φέτος από τον ιερωμένο πάτερ Ανδρέα Δραμουντάνη, τρισάγιο στο εικονοστάσι του Αγίου Χαραλάμπου, που βρίσκεται απέναντι από το Θέατρο “Νίκος Ξυλούρης” δίπλα στην επιχείρηση της οικογένειας του Χαράλαμπου Νταγιαντά.

Το μικρό εικονοστάσι του Αγίου Χαραλάμπου βρίσκεται από το 2009 εκεί και είναι  ένα τάμα του Βασίλη Νταγιαντά προς τιμήν του αείμνηστου πατέρα του Χαράλαμπου (Νταγιαντοχαραλάμπη).Κάθε χρόνο τελείτε τρισάγιο και αρκετός κόσμος τιμάει τον Άγιο. Φέτος λόγω των ειδικών συνθηκών λόγω της πανδημίας, τηρήθηκαν όλα τα μέτρα προστασίας, στον χώρο βρέθηκαν μόνο άτομα της οικογένειας Νταγιαντά, ενώ δεν ακολούθησε το καθιερωμένο τραπέζι.

Χρόνια πολλά. Και του χρόνου!

-->