Archive for Φεβρουαρίου 2021

Γράφει για την ΑΝΩΓΗ, ο Μανόλης Καλλέργης “Μπραγκάρος”

“Άσπρισες Ψηλορείτη μου και στοίβιασες τα χιόνια,

να ξεμαυρίσει το χωριό, που εκάψανε πριν χρόνια.

========================================

Ω! Γέρο Ψηλορείτη μου, που έχωνες τσι Αντάρτες,

έσπρησες μα πομείνανε, τσι κατοχής οι στάχτες.

=======================================

Ω! Γέρο Ψηλορείτη μου, απού είσαι χιονισμένος,

πόσο λογιώ, περήφανα, είσαι πορπατημένος.

===================================

Γέρο Ψηλορείτη μου, απού είσαι χιονισμένος,

από το κάημα του χωριού, πάντα ‘σαι μαυρισμένος.

======================================

Ω! Γέρο Ψηλορείτη μου, που σ’ άσπρισε το χιόνι,

τση κατοχής αναστοράς, τση στάχτης το σεντόνι.

=====================================

Ω! Γέρο Ψηλορείτη μου, όσες φορές κι αν ‘σπρίζεις,

τ’ Ανώγεια πάλι τρεις φορές, με μαύρα τα θρηνίζεις…

 

Με 25 πόντους χιόνι, “ξύπνησαν” τα Ανώγεια, σήμερα Τρίτη 16 Φεβρουαρίου. Η θερμοκρασία είναι στους -3 βαθμούς με την αίσθηση να “αγγίζει” τους -10 βαθμούς Κελσίου!

Η χιονόπτωση εξασθένησε το πρωί αλλά θα συνεχιστεί αμείωτη σύμφωνα με τις προβλέψεις σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Οι δρόμοι είναι ανοιχτοί, αντιολισθητικές αλυσίδες απαιτούνται για όλα τα επιβατικά οχήματα.

Δύσκολες ώρες για τους κτηνοτρόφους του τόπου μας, πάντως δεν έχει αναφερθεί κανένα πρόβλημα μέχρι στιγμής σε ποιμνιοστάσια και κοπάδια.

Ο Δήμος θα παραμείνει ανοιχτός σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Τηλέφωνο 28340-32500. Πυροσβεστικό κλιμάκιο Ανωγείων, τηλ: 199

 

Η χιονόπτωση συνεχίζεται στα Ανώγεια, με το ύψος του χιονιού να έχει φτάσει στα 15 εκατοστά. Η χιονόπτωση αναμένεται να ολοκληρωθεί το μεσημέρι της Τετάρτης 17 Φεβρουαρίου. Η θερμοκρασία μόλις έπεσε η νύχτα είναι σταθερά στους -1 βαθμούς Κελσίου, ενώ η αίσθηση φτάνει στους -10 βαθμούς!

Τα αγροτικά αυτοκίνητα κινούνται στους δρόμους αλλά για τα επιβατικά απαιτείται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

Δεν έχουν αναφερθεί ιδιαίτερα προβλήματα στους δρόμους, με τα μηχανήματα του δήμου να περνούν  από νωρίς στα κεντρικά σημεία και να τους διατηρούν ανοιχτούς κάτι που θα συνεχιστεί με σχέδιο και όλη την αυριανή ημέρα που η χιονόπτωση αναμένεται να είναι συνεχής. Η αλατιέρα του δήμου θα ρίχνει αλάτι  και στη διάρκεια της νύχτας καθώς υπάρχει κίνδυνος ολικού παγετού στους δρόμους το πρωί. Καλό θα είναι τα ξημερώματα να κινηθούν με οχήματα μόνο όσοι έχουν σοβαρή εργασία και οι υπόλοιποι να προτιμήσουν να μείνουν στο σπίτι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ατυχημάτων.

Προβλήματα πάντως υπήρχαν με 5 οχήματα που κόλλησαν στο χιόνι και χρειάστηκαν συνεργεία του Δήμου για να επανέλθουν στην κυκλοφορία χωρίς πάντως να υποστούν υλικές ζημιές. Τρία οχήματα ανασύρθηκαν από την περιοχή “Κυλιστός” και δυο από την περιοχή του “Ζερβού”.

Σημαντική προσοχή πρέπει να δώσουν οι πολίτες στα δέντρα καθώς η ιδιαιτερότητα του χιονιού (στούπα) το έχει κάνει να  έχει κολλήσει πάνω τους. Τα δέντρα έχουν βαρύνει αρκετά από το χιόνι και θα πρέπει να είμαστε όλοι προσεχτικοί όταν περνάμε πεζοί από μέρος που έχει δέντρα φορτωμένα με πολύ χιόνι, αλλά και να μην σταθμεύουμε τα αυτοκίνητα μας κάτω από δέντρα.

Οι κτηνοτρόφοι δεν έχουν δηλώσει κάποιο πρόβλημα με τα κοπάδια τους, όντας προετοιμασμένοι για την κακοκαιρία και εφοδιασμένοι με τροφές και άλλα απαραίτητα ώστε να μην αντιμετωπίσουν κάποιο κίνδυνο οι περιουσίες τους.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της κακοκαιρίας ο Δήμος Ανωγείων θα παραμένει ανοιχτός. Για οποιαδήποτε πρόβλημα μπορείτε να καλέσετε στο 28340-32500

Πέρα από τα προβλήματα πάντως, δείτε το όμορφο φωτό-ρεπορτάζ του Μανόλη Σαμόλη εντός των Ανωγείων, μόλις έπεσε η νύχτα.

 

Η “Μήδεια” άπλωσε το λευκό της πέπλο και στα Ανώγεια, σήμερα Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου, όπως και στις περισσότερες ορεινές περιοχές της Ελλάδας. Η χιονόπτωση που ξεκίνησε ελαφριά, το πρωί μετά τις 11 π.μ συνεχίζεται και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι την Τετάρτη. Μέχρι και το απόγευμα είχαμε περίπου 10 εκατοστά χιονιού εντός του χωριού. Ολόκληρος ο μηχανισμός του δήμου βρίσκεται σε ετοιμότητα, όπως και το Πυροσβεστικό κλιμάκιο Ανωγείων για να αντιμετωπίσουν όποιο πρόβλημα τυχόν παρουσιαστεί. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάνε να θέμα με τους δρόμους που παραμένουν ανοιχτοί.

Συνεργεία του δήμου τις προηγούμενες ημέρες, έχουν ξεκινήσει έργα συντήρησης και σήμανσης σε δρόμους των Ανωγείων και των Σισάρχων, σε μια προσπάθεια για ασφαλέστερη οδήγηση για ντόπιους και επισκέπτες του τόπου μας. Οι παρεμβάσεις αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί και θα συνεχιστούν σε σημεία που έχουν εντοπιστεί από το Δήμο Ανωγείων ότι χρήζουν αναβάθμισης.

Αναλυτική δήλωση για όλη την πορεία των έργων αυτών στους δρόμους των Ανωγείων και των Σισάρχων, έκανε στην ΑΝΩΓΗ ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Ανωγείων Μιχάλης Δραμουντάνης, που επιβλέπει όλες αυτές τις ημέρες τη διαδικασία. Αναλυτικά τα όσα μας είπε:

“Τις προηγούμενες ημέρες συνεργείο του Δήμου μας  προχώρησε στην τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού οδοποιίας, όπως  σημάτων κυκλοφορίας, καθρεπτών, κολωνακιών, και στην δημιουργία κίτρινων διαγραμμίσεων, σε αρκετά σημεία, εντός των Ανωγείων και εντός του οικισμού των Σισάρχων, σε σημεία όπου είχαμε εντοπίσει την έλλειψη και την αναγκαιότητα ύπαρξης τους.  

Προμηθευτήκαμε   και τοποθετήσαμε τον αστικό εξοπλισμό οδοποιίας, σε σημεία  δρόμων, σε Ανώγεια και Σίσαρχα, όπου ιδιαίτερα τις βραδινές ώρες, ή όταν υπάρχει κακοκαιρία, ομίχλη , βροχόπτωση, είναι μειωμένη η ορατότητα και υπάρχει δυσκολία στη ασφαλή οδήγηση και πρόσβαση.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Ο Δήμος Ανωγείων ενημερώνει τους γονείς ότι ο Παιδικός Σταθμός θα παραμείνει κλειστός,  και την εβδομάδα αυτή (15 Φεβρουαρίου – 19 Φεβρουαρίου) για προληπτικούς λόγους. Το μαγειρείο της Κοινωνικής Υπηρεσίας τις παραπάνω ημέρες θα λειτουργήσει κανονικά.

-->