Archive for Ιουλίου 2020
Σύμφωνα με την ενημέρωση μας ο Ε.Λ.Γ.Α απέστειλε, στις 06/07/2020, τον πίνακα με τα πορίσματα εκτίμησης των ζημιών από το ζημιογόνο αίτιο ΧΑΛΑΖΙ της 07/01/2020 στις καλλιέργειες παραγωγών του Δήμου Ανωγείων.
Τα πορίσματα αυτά είναι στη διάθεση των ενδιαφερομένων παραγωγών για 10 ημερολογιακές ημέρες, δηλαδή μέχρι την 16/07/2020.
Οι παραγωγοί δεν μπορούν να υποβάλλουν Αίτηση Επανεκτίμησης, σύμφωνα με το άρθρο 18 (Ειδικές περιπτώσεις εκτιμήσεων) παρ. 2 του Κανονισμού Ασφάλισης Φυτικής Παραγωγής του ΕΛ.Γ.Α. (ΦΕΚ 1668/27.11.2011/τ.Β.) που αναφέρει ότι: «Τα πορίσματα της Επιτροπής αυτής δεσμεύουν τόσο τον ΕΛ.Γ.Α. όσο και τους ασφαλισμένους και είναι οριστικά και τελεσίδικα».
Κάθε ενδιαφερόμενος παραγωγός μπορεί να πληροφορηθεί το πόρισμα για την δήλωση ζημιάς του προσερχόμενος στα γραφεία του Δήμου ή καλώντας στο τηλέφωνο 28340-32506 κ. Κουνάλη Χαρά.
Με χαρά σας προσκαλούμε στην Εθελοντική αιμοδοσία που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020 και ώρες 16:30-19:30 στο χώρο του Δημαρχείου, με διοργανωτές τον Δήμο Ανωγείων και τον Παγκρήτιο Σύνδεσμο Εθελοντών Αιμοδοτών και Δωρητών Οργάνων Σώματος «Αιματοκρήτης».
Αίμα μπορούν να δώσουν όλοι οι υγιείς άνδρες και γυναίκες από 18-65 ετών που ζυγίζουν πάνω από 50 κιλά και αισθάνονται καλά την ημέρα της αιμοδοσίας.
Πρέπει να έχετε κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ και να μην έχετε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ. Επίσης πρέπει να έχουν περάσει 2.5 ώρες από το μεσημεριανό φαγητό.
Οι αιμοληψίες θα πραγματοποιηθούν μέσα στην κινητή μονάδα αιμοδοσίας του Κέντρου Αίματος Βενιζέλειου Νοσοκομείου που είναι στελεχωμένη με έμπειρο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό. Εθελοντές ιατροί και εξειδικευμένα μέλη του «Αιματοκρήτη» θα είναι εκεί για να σας καθοδηγήσουν και να σας ενημερώσουν για ό, τι χρειαστείτε.
Η αιμοληψία είναι απλή, ανώδυνη και ασφαλής αφού όλα τα υλικά είναι αποστειρωμένα και ανοίγονται μπροστά στον αιμοδότη. Στις αιμοδοσίες θα τηρηθούν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας ανάλογα με την εξέλιξη των επιδημιολογικών δεδομένων ενώ θα υπάρχουν μάσκες, γάντια και αντισηπτικά διαθέσιμα για όλους.
Η αιμοληψία αυτή καθαυτή διαρκεί περίπου 7-10 λεπτά και η όλη διαδικασία περίπου μισή ώρα.
Ο αιμοδότης συμπληρώνει κάρτα ιστορικού και ο γιατρός της αιμοδοσίας μετά από μέτρηση αρτηριακής πίεσης και αιματοκρίτη θα σας ενημερώσει εκείνη τη στιγμή αν επιτρέπετε να δώσετε αίμα. Δεν χρειάζεται να προσκομίσετε αιματολογικές εξετάσεις ούτε να παραλείψετε τη χρόνια φαρμακευτική σας αγωγή. Χρειάζεται να έχετε μαζί σας το ΑΜΚΑ σας και την αστυνομική σας ταυτότητα (εάν δεν έχετε ήδη κάρτα αιμοδότη).
Για την καλύτερη οργάνωσή της αιμοδοσίας παρακαλούμε όσοι επιθυμείτε να προσφέρουν αίμα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου ΤΗΛΕΦΩΝΟ: 28340-31484.
Για οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με την αιμοδοσία μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε με τον «Αιματοκρήτη» στα τηλ. 6978-247010, 2810 239 773 ή να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.aimatocritis.gr
Καταρτίζεται ηλεκτρονικό μητρώο Μηχανικών ανά Περιφέρεια/Περιφερειακή ενότητα με μέριμνα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.) , μέσω των οποίων θα αντλεί τους συνεργάτες που κατά περίπτωση απαιτούνται για την υποστήριξη των τεχνικών υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και των υπηρεσιών δόμησης.
Η κατάρτιση του Μητρώου γίνεται ανά περιφερειακή ενότητα και ανά κατηγορία έργου.
Προχωράνε οι διαδικασίες δημοπράτησης για το μεγάλο έργο ύψους 1.8 εκατομμυρίων ευρώ για τη συντήρηση οδοποιίας στην επαρχιακή οδό διασύνδεσης των Ανωγείων με το οροπέδιο Νίδας. Η έγκριση της χρηματοδότησης είχε γίνει τον περασμένο Φεβρουάριο από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η Περιφέρεια Κρήτης διακήρυξε ανοιχτή διαδικασία για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ).
Στην περιγραφή του έργου στην προκήρυξη που δημοσιεύεται στη Διαύγεια αναφέρεται ότι αντικείμενο της εργολαβίας είναι η συντήρηση της επαρχιακής οδού με την κατασκευή λιθοπληρώσεων, επενδεδυμένων τράφων, οδωστρωσίας, ασφαλτοστρώσεις, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και διαγραμμίσεις των νέων ασφαλτικών.
Πρόκειται για μια παρέμβαση μεγάλης κλίμακας στον δρόμο προς τη Νίδα που θα βελτιώσει αισθητά τη διέλευση προς το βουνό για τους ντόπιους, τους κτηνοτρόφους αλλά και τους πολυάριθμους επισκέπτες του Ψηλορείτη που θέλουν να απολαύσουν τον ορεινό πλούτο της περιοχής, σε σημεία όπως στο Ιδαίον Άντρον, το Αστεροσκοπείο του Σκίνακα, τη Ζώμινθο και το ορειβατικό καταφύγιο.
Ένα σπουδαίο έργο που θα αποτελέσει την σημαντικότερη παρέμβαση στην κατεύθυνση της ανάπτυξης του τουρισμού της περιοχής και της ανάδειξης μεγάλων πολιτισμικών μνημείων του Ψηλορείτη.
Παράθυρο αισιοδοξίας για την επαναλειτουργία του Γαλακτοκομικού και κτηνοτροφικού συνεταιρισμού Ανωγείων, άφησε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στα Ανώγεια ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων Μάκης Βορίδης. Ο δήμαρχος Ανωγείων και οι φορείς της περιοχής που μίλησαν πριν από αυτόν είχαν ως πρώτο θέμα στην ατζέντα τους την επαναλειτουργία του συνεταιρισμού και ο Μάκης Βορίδης με μια δήλωση-χρησμό, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες έδωσε την εντύπωση ότι υπάρχει φως στο βάθος του τούνελ!
Ο υπουργός χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά στο πρόβλημα των Ανωγείων, αλλά γενικότερα στους συνεταιρισμούς που έχουν προβλήματα με χρέη στην παλιά Αγροτική τράπεζα τόνισε με νόημα ότι έχει μια ιδέα για την οριστική λύση σε αυτά τα προβλήματα για την οποία εάν πειστεί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα λυθεί οριστικά το ζήτημα. Μάλιστα τόνισε ότι αν εφαρμοστεί το σχέδιο που έχει στο μυαλό του δεν θα ζημιωθεί το ελληνικό δημόσιο αλλά αντίθετα στο τέλος θα αποκομίσει και σημαντικά έσοδα. Όπως ανέφερε βέβαια θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος συζητήσεων αλλά σκοπεύει να επανέλθει στο ζήτημα άμεσα.
Όπως είναι φυσικό η ΑΝΩΓΗ τον ρώτησε λίγο πριν την αναχώρηση του για να μας δώσει λεπτομέρειες αυτής της ιδέας την οποία όμως κράτησε επτασφράγιστο μυστικό, τονίζοντας παράλληλα ότι την έχει ήδη ρίξει στο τραπέζι της συζήτησης με την Τράπεζα της Ελλάδος. Μάλιστα όπως μας τόνισε θεωρεί ότι είναι η μόνη λύση αλλιώς θα συζητάμε ατέρμονα χωρίς λύση σε αυτό το θέμα για τα επόμενα 20 χρόνια και όχι μόνο την τετραετία αυτή που θα διανύσει στην Κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία!
Όπως άφησε να εννοηθεί, ο πρωθυπουργός δεν είναι ακόμα ενήμερος για τις προθέσεις και την ιδέα του αυτή που την συνέλαβε μόλις την περασμένη εβδομάδα και οι ελπίδες πλέον των Ανωγειανών και όλων των υπόλοιπων συνεταιρισμών της χώρας που έχουν παρόμοια προβλήματα εναπόκεινται στην κρίση του Κυριάκου Μητσοτάκη που αναμένεται σύντομα να λάβει γνώση της σκέψης αυτής.
Θυμίζουμε ότι ο Γαλακτοκομικός συνεταιρισμός Ανωγείων σταμάτησε ουσιαστικά την παραγωγή το 2012 με χρέη αρκετών εκατομμυρίων ευρώ προς την Αγροτική Τράπεζα και παρά τις προσπάθειες ετών για εκκαθάριση χρεών δεν έχει γίνει δυνατή η βιώσιμη λύση για την επαναλειτουργία του. Ο Σωκράτης Κεφαλογιάννης εργάζεται προσωπικά για αυτό το θέμα που ανήκει στις κορυφαίες προεκλογικές δεσμεύσεις του και αναμένουμε πλέον με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις όταν αυτές υπάρξουν μετά τη χθεσινή επίσκεψη του Μάκη Βορίδη στα Ανώγεια και την δήλωση γεμάτη μυστήριο αλλά και αισιοδοξία που έκανε δημόσια.
Δείτε παρακάτω το κομμάτι της χθεσινής ομιλίας του Μάκη Βορίδη που αφορά τα χρέη των Συνεταιρισμών:
“Τα ζητήματα για τα χρέη που μπορούν να δημιουργηθούν από την πορεία ενός συνεταιρισμού είναι ένα μεγάλο θέμα.Ειδικά στα παλιά χρέη στην Αγροτική τράπεζα. Προστέθηκε ένας χρόνος μπορώ να πω που είμαστε καθηλωμένοι. Έχω κάνει δυο συναντήσεις με το διοικητή της τράπεζας της Ελλάδος για αυτό το θέμα, έχουμε πει συγκεκριμένα πράγματα, υπάρχει δίπλα μου ο κύριος Αθανασάς ο οποίος ασχολείται ειδικά με τα ζητήματα αυτά. Έχουμε κάνει πολλές συναντήσεις για αυτό το θέμα, αλλά παραγωγή αποτελέσματος στο συγκεκριμένο σημείο μέχρι στιγμής δεν έχουμε ή είναι πάρα πολύ μικρή, οριακή και περιορισμένη. Γιατί δεν έχουμε;Γιατί η τράπεζα της Ελλάδος επιμένει να διατηρεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο το οποίο δεν επιτρέπει την παραμικρή ευελιξία. Πίσω από αυτό το πλαίσιο καλύπτεται ο εκκαθαριστής και είμαστε σε σημείο αδράνειας.
Πως λύνετε αυτό; Εγώ έχω μια ιδέα για αυτό το ζήτημα.Και θεωρώ ότι αν πείσω και τον πρωθυπουργό για την ιδέα μου αυτή θα λυθεί το πρόβλημα. Θα με ρωτήσετε γιατί δεν τον έχω πείσει μέχρι τώρα; Η ιδέα που σας αναφέρω μου ήρθε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα.Μετά από πολύ σκέψη για να λυθούν αυτά τα προβλήματα των παλαιών χρεών. Εάν πειστεί ο πρωθυπουργός και δεχτεί και να το χρηματοδοτήσει με ένα ποσό το οποίο θεωρώ ότι είναι απολύτως εφικτό να χρηματοδοτηθεί και το οποίο δε θα ζημιώσει το ελληνικό δημόσιο, αντίθετα θα φέρει και έσοδα στο τέλος, νομίζω ότι μπορούμε να ξεμπλοκάρουμε αυτή τη διαδικασία. Την ιδέα μου αυτή την έχω ρίξει στο τραπέζι στην τράπεζα της Ελλάδος προς συζήτηση. Θα επανέλθω σε αυτό. Έχει δουλειά που πρέπει να γίνει αλλά θεωρώ ότι είναι ο μόνος δρόμος για να ξεμπλέξουμε.”
Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων Μάκης Βορίδης, έφτασε στις 9 το βράδυ του Σαββάτου 4 Ιουλίου στα Ανώγεια, συνοδευόμενος από τον στενό συνεργάτη του στο υπουργείο Ανδρέα Στρατάκη το εγγόνι του οποίου θα βαφτίσει την Κυριακή στο Ηράκλειο, αλλά και του Γιώργη Ξυλούρη “Τζιτζή” που τον είχε καλέσει στο χωριό για να του παραθέσει τραπέζι στο κέντρο “Ντελίνα”. Δίπλα του και οι δυο στενοί συνεργάτες του στο ΥΠΑΑΤ Γιώργος Στρατάκος και Θεοδόσης Αθανασάς καθώς και η δεκάχρονη κόρη του. Παρά το ιδιωτικό της επίσκεψης ο δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης είχε ζητήσει από τον υπουργό αγροτικής ανάπτυξης να βρεθεί στο δημαρχείο για μια μικρή συζήτηση με φορείς του τόπου, ένα αίτημα που έγινε αποδεκτό.
την αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων ο Μάκης Βορίδης μίλησε για την πολιτική και τα σχέδια του για τον αγροτοκτηνοτροφικό κόσμο αφού πρώτα άκουσε με προσοχή τις τοποθετήσεις τόσο του δημάρχου Ανωγείων Σωκράτη Κεφαλογιάννη, όσο και του προέδρου των Κτηνοτρόφων Στέφανου Χαιρέτη, του Γεωργικού συνεταιρισμού πατέρα Ανδρέα Κεφαλογιάννη , του Γαλακτοκομικού Συνεταιρισμού Νικηφόρου Χαιρέτη και του πρώην δημάρχου Ανωγείων Εμμανουήλ Καλλέργη. Όλες οι τοποθετήσεις των φορέων στάθηκαν στην ανάγκη εξεύρεσης λύσης για την επαναλειτουργία του Συνεταιρισμού Ανωγείων, στα έργα οδοποιίας και δεξαμενών, στην κατάρτιση των νέων αλλά και στα κίνητρα ώστε να παραμείνει ο νέος στην επαρχία και αύξηση της αξίας των προϊόντων. Παράλληλα αναφέρθηκε και το έλλειμμα σε γεωπόνους και κτηνιάτρους. Για την βιολογική κτηνοτροφία που υπάρχει αλλά δεν υπάρχουν στην αγορά βιολογικά προϊόντα ούτε και σφαγεία βιολογικής κτηνοτροφίας. Τέλος ζητήθηκαν διευκρινίσεις για το τι θα περιλαμβάνει η νέα ΚΑΠ αλλά και λεπτομέρειες για τα ασφαλιστικά ταμεία των αγροτών και κτηνοτρόφων.