Archive for Μαΐου 2020

Επιστολή στην ΑΝΩΓΗ

Γιάννης Δακανάλης “Στρατηγός”

“Φίλοι, φίλες, χωριανοί, συντοπίτες, Έλληνες

Αφήνοντας τον καιρό να περάσει και να καταλαγιάσουν τα συναισθήματα και το μυαλό να σκεφτεί ορθά αποφάσισα να γράψω αυτή την επιστολή προς όλους μας..

Μέσα από αυτή την επιστολή θέλω να ζητήσω από όλους μας «πέντε λεπτά καθαρής σκέψης».

Ναι μόνο πέντε λεπτά, μπορούν να σταματήσουν μια κακιά στιγμή ίσως και λιγότερα.

Θα μπορούσα να εκθειάσω και να αναφερθώ στα καλά αυτού του τόπου.

Την ιστορία του ,τους αγώνες του, τις θυσίες του, στους αγωνιστές μας ,στην αυτοθυσία μας, στο πείσμα μας για ζωή μετά από κάθε δεινό, για τον πολιτισμό μας από αρχαιοτάτων χρονών, για την εξυπνάδα μας, για τα όσα δώσαμε στον πολιτισμό ανά τον κόσμο, για τις δημοκρατικές απόψεις μας και την δημοκρατία που μας κατέχει και διδάξαμε στην υφήλιο, για Τα σύγχρονα επιτεύγματα μας, για του συγχρόνους ήρωες της ζωής, του πολιτισμού της δημοκρατίας και τη συνέχιση της ιστορίας μας ….δεν θα το κάνω….

Διαβάστε την συνέχεια... »

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της Συντονίστριας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης “Χαρακτηρισμός ως Προστατευόμενων Φυσικών Σχηματισμών (Protected Natural Formations) εδαφικών επιφανειών – θέσεων Μικρο-Αποθέματος του είδους Horstrissea dolinicola, συνολικού εμβαδού 38.076,31 τ.μ., που βρίσκονται στην τοποθεσία «Πετραδολάκια» όρους Ίδη – Ψηλορείτη, Δήμου Ανωγείων, Π.Ε. Ρεθύμνου Κρήτης” (ΦΕΚ 250/τ.Δ’/2020). 

Διαβάστε την συνέχεια... »

Μετά από συντονισμένες ενέργειες του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος  ύστερα από παρέμβαση του Μανώλη Κεφαλογιάννη, απορρίφθηκε, πανηγυρικά, η ένσταση της ομάδας των Πρασίνων στο Ε.Κ, για μείωση των Ελληνικών επιδοτήσεων κατά 50%.

Η τελευταία Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε το Μεταβατικό Κανονισμό για την Κοινή Αγροτική Πολιτική 2021-2027. Ένας Κανονισμός απαραίτητος για να συνεχιστεί η πληρωμή των επιδοτήσεων των αγροτικών προϊόντων και να διατηρηθούν οι άμεσες ενισχύσεις στους αγρότες της Ελλάδας και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Διαβάστε την συνέχεια... »

“Έφυγε” από τη ζωή σε ηλικία 94 ετών ο Αριστείδης Σμπώκος τ Γεωργίου. Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί σήμερα Τρίτη  19 Μαΐου, στις 5μ.μ από τον Ιερό ναό του Αγίου Ιωάννου.

Η ΑΝΩΓΗ εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του. Ας είναι ελαφρύ το χώμα των Ανωγείων που θα τον σκεπάσει.

Βαρύ πένθος στην οικογένεια του καλού συναδέλφου μας και φίλου των Ανωγείων, δημοσιογράφου-ανταποκριτή του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων, από το Ρέθυμνο, Μιχάλη Λαμπαθάκη, ο οποίος “έχασε” την αγαπημένη του μητέρα Άννα που “έφυγε” στα 84 της χρόνια. Η κηδεία της θα γίνει αύριο Τρίτη 19 Μαΐου στις 11 π.μ από τον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονος Αμπεριάς Χανίων. Η ταφή της θα γίνει στο κοιμητήριο της Σούδας.

Η εκλιπούσα ήταν σύζυγος του ε.α στρατηγού Παναγιώτη Λαμπαθάκη. Εκτός τον Μιχάλη είχε ακόμα δυο γιους, τον Νίκο και τον Γιώργο. Ο Μιχάλης Λαμπαθάκης αποχαιρετώντας τη μητέρα του έγραψε στην προσωπική του σελίδα:

“Πάντα σου “έχει ο θεός” μου έλεγες. Μου έσπαγες τα νεύρα… Εγώ ήθελα λύση την ώρα που σου μιλούσα. Με τα χρόνια Αρχόντισσα Αννιώ μου, κατάλαβα, έμαθα Μάνα μου, πως είχες δίκιο.. “έχει ο θεός…” Ξεκουρασου κυρά μου. Εσύ ξέρεις τα τρίσβαθα μου. Ξεκουρασου σε παρακαλώ.”

Η ΑΝΩΓΗ εκφράζει τα θερμά της συλλυπητήρια στον σύζυγο και τα παιδιά της. Ας είναι ελαφρύ το χώμα που θα την σκεπάσει.Κουράγιο φίλε Μιχάλη.

 

 Γράφει ο Στέλιος Αλεξάκης,

μέλος του Κ.Κ.Ε Ρεθύμνου

“Η επόμενη μέρα της πανδημίας βρίσκει την πλειοψηφία των α/κ με ακόμα πιο οξυμένα προβλήματα. Τόσους μήνες μετά την έναρξη της εξάπλωσης του νέου κορονοϊού, η απουσία μέτρων στήριξης όσων έχουν υποστεί μεγάλα πλήγματα εξαιτίας της πανδημίας και των μέτρων που πάρθηκαν για τον περιορισμό της διασποράς, έρχεται να προστεθεί στα τεράστια προβλήματα που δημιουργεί η αντιαγροτικήπολιτική που εφαρμόζουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις. Μπροστά στο ξεκίνημα της θερινής περιόδου, χιλιάδες παραγωγοί δυσκολεύονται να συνεχίσουν την αγροτική δραστηριότητα, να αγοράσουν τα κατάλληλα εφόδια, γεγονός που θα έχει συνέπειες τόσο για την επιβίωσή τους, όσο και για την κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού.
Αυτή την περίοδο, χιλιάδες α/κ που δούλευαν όλο το χρόνο, κάνοντας τεράστια έξοδα με βάση το υψηλό κόστος παραγωγής, βλέπουν ένα μέρος των προϊόντων τους να μένει αδιάθετο ή να δίνεται σε τιμές κόστους, την ώρα που μεσάζοντες και μεγαλέμποροι αισχροκερδούν σε βάρος τους.
Στην κατηγορία αυτή ανήκουν οι αιγοπροβατοτρόφοι, που έδωσαν το Πάσχα σε εξευτελιστικές τιμές το κρέας, κάτω από την πίεση των μεγαλεμπόρων, και συνεχίζουν να δίνουν το γάλα κάτω του κόστους.
Παρόμοια είναι η κατάσταση με τους παραγωγούς πρώιμων κηπευτικών και πατάτας.Σε εξευτελιστικά χαμηλή τιμή παίρνουν τις πατάτες. Τιμή που δεν καλύπτει το κόστος παραγωγής. Οι πατατοπαραγωγοί πουλάνε την πατάτα σε μεγαλέμπορους με 0,25 λεπτά το κιλό και τελικά ο καταναλωτής την αγοράζει με 1 ευρώ περίπου. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση με τους παραγωγούς που πουλούσαν τα προϊόντα τους στις λαϊκές αγορές.
Αυτή την κατάσταση βιώνουν οι παραγωγοί πολλών προϊόντων, όπως οι ελαιοπαραγωγοί, που είδαν την τιμή του ελαιόλαδου να κατρακυλά, οι αμπελουργοί, που δεν μπόρεσαν να διαθέσουν το κρασί και τη τσικουδιά τους στην αγορά.Τα ίδια αντιμετωπίζουν όλα τα τελευταία χρόνια, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων και συνθηκών. Οι δικαιολογίες είναι οι ίδιες: «Οι νόμοι της ελεύθερης αγοράς», αυτά προβλέπει η ΕΕ. Οι όποιες εξαγγελίες περί «πάταξης της αισχροκέρδειας» σταματάνε μπροστά στα «νόμιμα» κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών. Όλοι μαζί αρνούνται να υλοποιήσουν το πάγιο αίτημα του οργανωμένου αγροτικού κινήματος για κατώτερες εγγυημένες τιμές. Την ίδια στιγμή, η λαϊκή οικογένεια ακριβοπληρώνει τα τρόφιμα.Την ίδια ώρα, πολλοί αγρότες, σε πολλές περιοχές της χώρας, βλέπουν να μην συμπεριλαμβάνονται στις αποζημιώσεις του ΕΛΓΑ για ζημιές στην παραγωγή τους από φυσικές καταστροφές. Αυτό γίνεται γιατί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων και βάσει του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ, δεν αναγνωρίζει όλες τις αιτίες των ζημιών, παρόλο που πληρώνουν πολύ υψηλά ασφάλιστρα για την ασφάλιση της παραγωγής. Επίσης, μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης για «απογείωση» της φορολογίας στο τσίπουρο και την τσικουδιά, στη βάση των αντίστοιχων οδηγιών της ΕΕ, όπως και για επιβολή προστίμων 1.000 ευρώ στα καταστήματα μαζικής εστίασης που χρησιμοποιούν τις ονομασίες «τσίπουρο» ή «τσικουδιά» για τη διάθεση του χύμα προϊόντος των μικρών παραγωγών, επιδεινώνετε και άλλο η κατάσταση τους.
Από την άλλη, από τον Μάρτη μέχρι και σήμερα έχουν δοθεί δισεκατομμύρια ευρώ, στους χονδρέμπορους τροφίμων και για βιομηχάνους, για να σωθούν τα κέρδη τους.Η Πανελλαδική Επιτροπή των Μπλόκων,έχει καλέσει τους φτωχούς και μεσαίους α/κσε οργανωμένη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων τους. Διότι, μπροστά στον νέο κύκλο κρίσης, μπροστά στη νέα ΚΑΠ που θα αρχίσει να υλοποιείται από τα επόμενα χρόνια, οι α/κπου σήμερα δίνουν μάχη για να μείνουν στο χωράφι τους, πρέπει να απαντήσουν,και να συγκρουστούν με αυτή την πολιτική, σε κοινή πορεία και δράση με τους εργατοϋπαλλήλους και τα υπόλοιπα λαϊκά στρώματα.Παράλληλα, με βάση την πείρα που υπάρχει, πρέπει να γίνουν βήματα στη συνείδηση τους, ότι ο αντίπαλός τους, είναι η τάξη των μεγαλοαγροτών, τωνβιομηχάνων, των μεγαλεμπόρων, των τραπεζιτών, για λογαριασμό της οποίας ενεργούν οι κυβερνήσεις με βάση την ΚΑΠ. Αυτή η τάξη πρέπει να ανατραπεί. Ανθέλουν να δουν άσπρη μέρα. Μόνο έτσι η παραγωγή θα ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι την κερδοφορία των κεφαλαιοκρατών.”

-->