Archive for Απριλίου 2017
Οι κερκίδες του Δημοτικού σταδίου Ανωγείων, είχαν λίγο κόσμο την προηγούμενη Παρασκευή, που χειροκρότησε πάντως θερμά τους ποδοσφαιριστές του Αετού, για την νίκη του με 5-2 επί της ΝΕΑΡ και την κατάκτηση και μαθηματικά του τίτλου του πρωταθλητή της Β’ΕΠΣΡ, για δεύτερη φορά στην ιστορία του και την επάνοδο του από την επόμενη χρονιά στο Α’ Τοπικό. Την παράσταση για ακόμα μια φορά έκλεψε ένας από τους πιστούς φίλους της ομάδας εδώ και αρκετές δεκαετίες, ο 91 ετών Δημήτρης Φρυσάλης ή Ραφτοδημήτρης που πήρε από νωρίς τη θέση του ψηλά στις κερκίδες και χειροκρότησε και αυτός την προσπάθεια των Ανωγειανών! Ήταν 37 ετών όταν ιδρύθηκε ο Αετός το 1963 και πλέον ο πιο πιστός φίλος και ακόλουθος του!
Γεννημένος το 1926 ο “Ραφτοδημήτρης”, με το σπίτι του να είναι μόλις στα 30 μέτρα απόσταση από το Δημοτικό στάδιο, δεν χάνει σχεδόν ποτέ την ευκαιρία να δει από κοντά τους αγώνες του Αετού και να δείξει εμπράκτως την αγάπη του για τη νεολαία του χωριού και τον αθλητισμό. Με χιόνια, με βροχές, με κρύο, με λιακάδα, ο..παντός καιρού φίλος της ομάδας με τη συνοδεία της κατσούνας του θα πάρει τη θέση του στην κερκίδα και θα απολαύσει τον αγώνα, τον οποίο θα συζητήσει μετά με φίλους και συγχωριανούς στο καφενείο! Ο ίδιος υπήρξε για δεκαετίες και επίτροπος στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Μεϊντάνι , από την οποία αποχώρησε πριν τρία χρόνια για λόγους υγείας, αλλά το γήπεδο δεν σκέφτεται να το εγκαταλείψει! Του ευχόμαστε ολόψυχα να έχει την υγεία του και να τον θαυμάζουμε για πολλά χρόνια ακόμα στο γήπεδο με σεβασμό στην αφοσίωση του.
Φωτογραφία: Κώστας Πασπαράκης
Επιμέλεια: Μανόλης Σαμόλης
Φωτογραφίες και Βίντεο:Αγγέλα Σκουλά
Ένα ξεχωριστό, συγκινητικό και ανατρεπτικό “Κρυφό σχολειό”, έλαβε χώρα στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Μεϊντάνι, με τον ιερωμένο π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη να υποδέχεται στον “καπετάνιο” του τα μικρά παιδιά του νηπιαγωγείου Ανωγείων! Παιδικές φωνές, εποικοδομητικές απορίες και ερωτήσεις των μικρών παιδιών, γίνονταν παράλληλα με μια μικρή κατήχηση του π.Ανδρέα για την ιστορία 300 χρόνων της εκκλησίας μας, καθώς και την τεράστια ιστορία των Ανωγείων και τα τρία Ολοκαυτώματα τους, απόρροια της συμμετοχής τους διαχρονικά σε όλους τους απελευθερωτικούς αγώνες της Ελλάδας, καθώς και για τους ήρωες του ’21 που κοσμούν εδώ και ένα χρόνια με τις αγιογραφίες τους την εκκλησία, με ιδιαίτερη αναφορά στον σπουδαίο Δασκαλογιάννη.. Παράλληλα και στα ενδιάμεσα, τα παιδιά με καμάρι τραγούδησαν τον Θούριο του Ρήγα Φεραίου, το “Φεγγαράκι μου λαμπρό”, για να ολοκληρώσουν όρθια στο τέλος αυτή την υπέροχη συνάντηση με τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας.
Το “Κρυφό σχολειό ” του Αι Γιώργη έγινε μετά από πρόταση που είχε ο π.Ανδρέας να πάει μια μέρα στον χώρο του νηπιαγωγείου και να συνομιλήσει με τα παιδιά για την ιστορία μας. Ο ίδιος τους αντιπρότεινε να έρθουν όλοι μαζί, δασκάλες και μαθητές στην εκκλησία και ενόψει και του Πάσχα οι μικροί Ανωγειανοί να μάθουν πράγματα που θα πρέπει να τα κάνουν περήφανα για την Ανωγειανή καταγωγή τους, υπό το βλέμμα των Αγίων της εκκλησίας αλλά και των ηρώων της Ελληνικής Επανάστασης. Τόσο οι δασκάλες, όσο και τα παιδιά αλλά και ο ίδιος ο π.Ανδρέας έμειναν ενθουσιασμένοι αλλά και γοητευμένοι από αυτή την ιδιαίτερη συνάντηση, που αναμένεται να έχει και αρκετές συνέχειες στο μέλλον καθώς όλες οι πλευρές το επιθυμούν.
Παρακολουθήστε παρακάτω στο υπέροχο βίντεο της Αγγέλας Σκουλά την ξεχωριστή αυτή συνάντηση και κατήχηση στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.Να αναφέρουμε ότι οι δασκάλες που ήταν μαζί με τα παιδιά στην εκκλησία ήταν η Μαρία Μπαλαδάκη, η Μαρία Πασπαράκη, η Πηνελόπη Βουτσινά και Αντιγόνη Τσιάμπαλη, τέσσερις πραγματικά άξιες γυναίκες που τιμούν το λειτούργημα τους και κοσμούν το νηπιαγωγείο Ανωγείων με την παρουσία τους.
Μια ονειρεμένη ποδοσφαιρική χρονιά ολοκληρώνεται με την επιβλητική κατάκτηση του πρωταθλήματος από τον Αετό Ανωγείων και την επιστροφή του μετά από δυο χρόνια στην φυσική του θέση, αυτήν της πρώτης κατηγορίας στο Ρέθυμνο. Η ομάδα μας επιβλήθηκε και της ΝΕΑΡ με 5-2 στα Ανώγεια για την 26η αγωνιστική και αναδείχθηκε και μαθηματικά πρωταθλήτρια, με τέσσερις αγωνιστικές να απομένουν καθαρά διαδικαστικού χαρακτήρα. Μια..χούφτα άνθρωποι που την πίστεψαν και δεν άφησαν την ομάδα να διαλυθεί στα “πέτρινα” χρόνια, οι Ανωγειανοί ποδοσφαιριστές παλαιότεροι και νεότεροι, αλλά και οι παίχτες που δεν έλκουν την καταγωγή τους από τα Ανώγεια, αλλά τίμησαν με τον καλύτερο τρόπο την ιστορική φανέλα που φόρεσαν, είναι οι βασικότεροι συντελεστές της επιτυχίας, που ανήκει σε αυτούς και μόνο σε αυτούς! Ο Αετός επέστρεψε και η ευχή όλων μας είναι να διακριθεί του χρόνου σε πρωτάθλημα και Κύπελλο και να συνεχίσει αταλάντευτος την πορεία του προς την ανάδειξη περισσότερων νέων ταλέντων από την ευρύτερη περιοχή.
Το..μπαλάκι πλέον περνάει στους υπόλοιπους Ανωγειανούς, αυτούς που δεν την στήριξαν στα δύσκολα χρόνια και που οφείλουν να βοηθήσουν την ομάδα να αποκτήσει την πολυπόθητη σταθερότητα. Το μπαλάκι πάει σε κατοίκους, φορείς του τόπου, τον Δήμο Ανωγείων, τον Πολιτιστικό σύλλογο και όλους όσοι μπορούν και πρέπει να βοηθήσουν στην προαγωγή του αθλητισμού και του πολιτισμού του τόπου μας. Διότι οι παρέες γράφουν ιστορία, αλλά καλό είναι να διευρύνονται και με περισσότερους ανθρώπους στην συντροφιά.
Παρακολουθήστε παρακάτω το βίντεο από την αναμέτρηση Αετός-ΝΕΑΡ 5-2 όπως το τράβηξε ο εξαιρετικός εικονολήπτης, Γιώργος Στεφανάκης, ενώ στην μετάδοση των καλύτερων φάσεων και των 7 γκολ είναι ο ρεπόρτερ της Ανωγής, Γιώργης Μπαγκέρης. Τρία γκολ από τον Μανόλη Σπαχή, ένα από τον Βασίλη Αεράκη και ένα από τον Μιχάλη Πλερωνάκη, που έφεραν στα Ανώγεια και με την βούλα την κούπα του πρωταθλητή! Μια ομάδα που αξίζει και πρέπει να προσεχθεί ώστε στο μέλλον να μην υποστεί ξανά τα δεινά της τελευταίας
Αγαπητοί Δημότες,
Τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται στο Δήμο μας ένα φαινόμενο που υποβαθμίζει την εικόνα του, την ποιότητα ζωής όλων μας, αλλά και της υγεία κυρίως των παιδιών σε μεγάλο βαθμό.
Έχουν γίνει πολλές αναφορές ότι κάποιοι Δημότες σε κοντινές αποστάσεις από κατοικημένες περιοχές αλλά και μέσα σε αυτές (Περαχώρι, Μετόχι, το Κέντρο Υγείας, την περιοχή του Θεάτρου Νίκος Ξυλούρης και το γήπεδο ), διατηρούν μικρό αριθμό ζώων, ενσταυλισμένα ή περιφραγμένα με οφθαλμοφανή παράνομο τρόπο.
Είναι σύνηθες να μην αντιδρούμε σε τέτοιες παραβάσεις, όμως οι κλιματικές συνθήκες ιδιαίτερα την Άνοιξη και το Καλοκαίρι ευνοούν καταστάσεις που απειλούν την δημόσια υγεία και υγιεινή (π.χ αύξηση κρουσμάτων από τσιμπήματα ψύλλων και κουνουπιών, ακαθαρσίες οι οποίες γίνονται εστίες μόλυνσης κυρίως για τα παιδιά) .
Όλοι μας θέλουμε μια καλύτερη εικόνα του χωριού και πρέπει να την διεκδικήσουμε και για εμάς τους ίδιους αλλά και για τους επισκέπτες που συχνά έρχονται και περιδιαβαίνουν τα σοκάκια του χωριού μας έτσι ώστε, φεύγοντας να έχουν μια θετική άποψη για τον τόπο μας.
Είναι πασιφανές ότι ο χώρος για σταυλισμένη κτηνοτροφία είναι στο βουνό, στα υπόστεγα και όχι δίπλα στα σπίτια του χωριού.
Κάνουμε έκκληση σε όλους να κατανοήσουν το πρόβλημα και να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα ώστε να εξαλειφθεί το άσχημο αυτό φαινόμενο, μέσα και γύρω από τον κοινωνικό ιστό του Δήμου μας.
Αρμόδιοι φορείς για την επιτήρηση και την πάταξη των παραβάσεων είναι η Υγειονομική Υπηρεσία της Περιφέρειας και η Αστυνομία των οποίων η συνδρομή θα ζητηθεί από τον Δήμο, ως μέσο για να περιοριστεί το φαινόμενο αυτό αλλά και να προστατευτεί η ποιότητα της ζωής και η υγεία όλων μας.
Ευελπιστούμε στην γενικότερη συνειδητοποίηση της κατάστασης, στη βοήθεια αλλά και στην συμμόρφωση, όλων μας που διατηρούμε ζώα ή συγκαλύπτουμε τέτοιες περιπτώσεις ώστε να αναβαθμίσουμε την ποιότητα ζωή μας, για ένα περιβάλλον πιο καθαρό, πιο ασφαλές για εμάς και τα παιδιά μας και απαλλαγμένο από τυχόν ασθένειες που μπορεί να επηρεάσουν τη ζωή του καθενός μας ξεχωριστά.
O Δήμαρχος Ανωγείων
Μανόλης Καλλέργης
Την ερχόμενη Κυριακή 9 Απριλίου, θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου στα Ανώγεια, το ετήσιο μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως της ψυχής μιας υπέροχης Ανωγειανής γυναίκας, της Νίκης Σκουλά ή Καβοβασίλενας. Η οικογένεια της καλεί όλο τον κόσμο να παρευρεθεί και να ανάψει ένα κερί στη μνήμη της. Στην μνήμη μιας γυναίκας που έζησε μια ζωή με αξιοπρέπεια και σεβασμό, που πάλεψε θαρραλέα για χρόνια τον θάνατο, αλλά νικήθηκε τα ξημερώματα της Τετάρτης 13 Απριλίου του 2016, στα 75 της χρόνια, σκορπίζοντας τη θλίψη, στην οικογένεια της, στους φίλους και στους συγχωριανούς της.
Τα παιδιά της εκείνες τις δύσκολες ημέρες την αποχαιρέτησαν με τις εξής μαντινάδες:
Με ήντα λόγια να σου πω Μάνα καλοστραθιά σου,
απού κουράγιο μου δίνε η κάθε αμιλιά σου..
Πως να μην κλάψω που ‘φύγες, πως να μην σου θυμούμαι,
πως να αντικρύσω τη χαρά, που όλο σε συλλογούμαι..
Σε όλα ήσουν δίπλα μου, στο γέλιο και στο κλάμα,
για αυτό λογούμαι τυχερός μόνο που σ’ είχα Μάνα..
– Η Ανωγή ευχαριστεί θερμά την οικογένεια της Νίκης Σκουλά για την προσφορά 100 ευρώ για τις ανάγκες της ηλεκτρονικής μας έκδοσης. Ας είναι ελαφρύ το Ανωγειανό χώμα που την σκεπάζει.
Με μια ταινία για τους μικρούς σινεφίλ συνεχίζονται το Σάββατο 8 Απριλίου οι προβολές από την ομάδα φίλων κινηματογράφου του δήμου. Στις 4 μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων της Τράπεζας Πειραιώς, θα προβληθεί η ταινία “Ο Μικρός Πρίγκιπας (Le petit Prince)” και δεν θα υπάρξει δεύτερη προβολή λόγω της βραδιάς αφιέρωμα στον Αριστείδη Χαιρέτη ή Γιαλάφτη που ακολουθεί αργά το απόγευμα στα Σείσαρχα.
“Ο Μικρός Πρίγκιπας (Le petit Prince)” Το αγαπημένο μυθιστόρημα μικρών και μεγάλων, Ο μικρός πρίγκιπας έρχεται στην μεγάλη οθόνη με την μορφή animation από τον Mark Osborne, γνωστό από την σκηνοθεσία του Kung Fu Panda. Η ιστορία γνωστή. Ο μικρός πρίγκιπας προσγειώνεται στην έρημο και γνωρίζει τον αφηγητή της ιστορίας, στον οποίο περιγράφει τις περιπέτειες του με ανθρώπους ματαιόδοξους αλλά και κάποιους άλλους πιο ανθρώπινους






