Archive for Μαρτίου 2017

Την ερχόμενη Παρασκευή 17 Μαρτίου στις 6 μ.μ θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα της Τράπεζας Πειραιώς, η πρώτη επίσημη συνεδρίαση του νεοσύστατου Εμπορικού συλλόγου Ανωγείων. Στην διάρκεια της αναμένεται να οριστεί το μόνιμο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου που αριθμεί περίπου 30 μέλη ως τώρα.

Θυμίζουμε ότι πρόεδρος της προσωρινής διοίκησης έχει οριστεί ο κ.Τάσος Σταυρακάκης. Ήδη τα μέλη αλλά και άλλοι έμποροι και επιχειρηματίες του χωριού έχουν ενημερωθεί και προσωπικά με επιστολές για την ίδρυση του συλλόγου και την πρώτη του επίσημη συνεδρίαση.

Ένας Ηρακλειώτης γιατρός έφτασε να σώσει την αδερφή του Σαουδάραβα βασιλιά Σαλμάν Αλ Σαούντ, όταν με εντολή του μετέβη στο παλάτι και την εξέτασε, ύστερα από σοβαρό καρδιολογικό επεισόδιο!

Πρόκειται για τον επιμελητή Καρδιολογίας Μανώλη Σαλούστρο, ο οποίος τυγχάνει και δημοτικός σύμβουλος Ηρακλείου, και για να φτάσει να μας αποκαλύψει τη γαλαζοαίματη ασθενή του στάθηκε αφορμή μια φωτογραφία που ανήρτησε ο ίδιος στο Facebook, και η οποία τον απεικονίζει σε νοσοκομείο της Σαουδικής Αραβίας έχοντας στο πλευρό του τρεις γυναίκες, η μία φέροντας μπούργκα και οι άλλες από τις Φιλιππίνες!

Τα ονόματά τους είναι Αμάλ για τη γυναίκα με την μπούργκα, Μέρικορ και Ρόουζ, και είναι σπουδαίες γιατροί και τεχνικοί υπερήχων, όπως αποκάλυψε στη συνέχεια ο κ. Σαλούστρος, μιλώντας στη “Νέα Κρήτη” για τη μοναδική εμπειρία που έζησε σε εκπαιδευτικό ταξίδι στη Σαουδική Αραβία!

«Η συγκεκριμένη με την μπούργκα ήταν τεχνικός υπερήχων εξειδικευμένη στην Παιδοκαρδιολογία. Ονομάζεται Αμάλ και δεν είδα ποτέ το πρόσωπό της, όμως θεωρείται κορυφή στο νοσοκομείο. Οι άλλες δύο κυρίες ονομάζονται Μέρικορ και Ρόουζ και η μία εξ αυτών κάνει αυτή τη δουλειά επί 17 χρόνια. Είναι από τις Φιλιππίνες. Η εμπειρία να εργάζεσαι με πολυεθνική ιδιότητα είναι αξεπέραστη. Βασίζεσαι μόνο στις γνώσεις και συγκρίνεσαι με πανεπιστήμια απ’ όλο τον κόσμο», εξήγησε ο κ. Σαλούστρος αναφερόμενος στην περίφημη φωτογραφία με τη συνάδελφό του με την μπούργκα!

Ο κ. Σαλούστρος εδώ με το Διευθυντή της Μονάδας ο οποίος είναι από το Πακιστάν και ακόμη έναν συνάδελφό του καταγόμενος από το Σουδάν στο Βασιλικό Νοσοκομείο της Νταμάμ-Χόμπαρ.

Και όταν κάποιος πληροφορείται όλα αυτά τα κατορθώματα του Ηρακλειώτη γιατρού, κοιτάζοντας ξανά και ξανά τη φωτογραφία με τη συνάδελφό του που φέρει την μπούργκα, τότε εύκολα μπορεί να σκεφτεί ότι: ο “πάγκος” της Ελλάδας “χτυπάει” πρωτιές στο εξωτερικό και το Βασιλικό Νοσοκομείο της Σαουδικής Αραβίας! Και πώς κολλάει εδώ ο “πάγκος”; Πολύ απλά! Στα όσα λέγονται για τους αναξιοποίητους δημοτικούς συμβούλους της παράταξης “Δύναμη Πολιτών”, στην οποία και ο ίδιος ανήκει!

ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ ΤΟΥ ΑΛ ΣΑΟΥΝΤ

Η καρδιοπάθεια της γαλαζοαίματης ασθενούς

«Ανά Γιουνάνι», με τη φράση αυτή στα Αραβικά που σημαίνει «Είμαι Έλληνας», ο επιμελητής Καρδιολογίας Μανώλης Σαλούστρος ξεκίνησε την περιγραφή του για το ταξίδι στη Σαουδική Αραβία, όντας ενθουσιασμένος με την πρωτόγνωρη εμπειρία.

«Όπου κι αν έλεγα “ανά Γιουνάνι”, οι άνθρωποι ενθουσιάζονταν και μου άνοιγαν τις πόρτες και τα σπίτια τους, αν και δεν το συνηθίζουν», περιγράφει ο κ. Σαλούστρος, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι αγαπούν πολύ την Ελλάδα! Ο κ. Σαλούστρος βρέθηκε στο Βασιλικό Νοσοκομείο National Guard στην Ανατολική Επαρχία, στο πολεοδομικό συγκρότημα των πόλεων Νταμάμ και Χόμπαρ. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Σαουδική Αραβία και στο Βασιλικό Νοσοκομείο, ο κ. Σαλούστρος μας εκμυστηρεύτηκε ότι χρειάστηκε να μεταβεί με όλα τα προβλεπόμενα από το βασιλικό πρωτόκολλο στο παλάτι, προκειμένου να εξετάσει ένα μέλος της βασιλικής οικογένειας.

Ειδικότερα χρειάστηκε να εξετάσει, όπως μας αποκαλύπτει, την αδερφή του βασιλιά Σαλμάν Αλ Σαούντ, η οποία έπασχε από μη διαγνωσθείσα στένωση αορτικής βαλβίδας. Τα μέτρα ασφαλείας και η μυστικότητα με την οποία μεταφέρθηκε στο παλάτι ήταν πρωτόγνωρα, ενώ τηρήθηκε το πρωτόκολλο. Ούτε λόγος φυσικά για τυχόν φωτογραφία με τη γαλαζοαίματη ασθενή του, καθώς όλα αυτά εκεί απαγορεύονται! Ωστόσο, «υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση για τη ζωή στη Σαουδική Αραβία», ανέφερε ο κ. Σαλούστρος και συνέχισε: «Τιμούν και υποστηρίζουν την μπούργκα και δεν τους το επιβάλλει κανένας. Οι γυναίκες από πεποίθηση δεν οδηγούν, αλλά το αποφεύγουν και οι άνδρες. Στη δομή της η κοινωνία μοιάζει με το ανωγειανό στοιχείο ως προς τη μητριαρχία. Οι άνθρωποι εκεί μας αγαπούν και μας το λένε! Το έβλεπα και με τους ασθενείς μου όταν έρχονταν για επανεξέταση», κατέληξε ο κ. Σαλούστρος.

Πρώτοι οι Πακιστανοί

Ο γιατρός Μανώλης Σαλούστρος σε δηλώσεις του στη “Νέα Κρήτη” είπε ότι έζησε μια εμπειρία απρόσμενα θετική.

«Με εξέπληξε το γεγονός ως προς το πώς με αγκάλιασαν οι κάτοικοι της Σαουδικής Αραβίας. Το επίπεδο των γιατρών εκεί είναι άριστο, όμως και το δικό μας είναι πολύ καλό, αλλά υπάρχουν πολλοί καλοί γιατροί και από άλλα κράτη. Με εξέπληξε ιδιαιτέρως το επίπεδο των γιατρών από το Πακιστάν. Πολύ καλό επίπεδο έχουν και οι Ινδοί», είπε ο κ. Σαλούστρος και συνέχισε: «Όμως το Πακιστάν είναι η πρώτη χώρα εξαγωγής γιατρών προς ΗΠΑ. Το νοσοκομείο ήταν στα αμερικανικά πρότυπα και ήταν ένα από τα βασιλικά νοσοκομεία. Υπάρχει δουλειά εκεί, όμως πρέπει να δουλέψει όποιος θέλει να πάει εκεί».

Ο κ. Σαλούστρος αναφέρθηκε και σε ομιλία που του ζητήθηκε από τη διοίκηση του νοσοκομείου να γίνει με θέμα “Τα νεότερα δεδομένα της Καρδιολογίας στην Ευρώπη και πώς δουλεύουμε στο ΠΑΓΝΗ και στο Ηράκλειο της Κρήτης”.

Ρεπορτάζ: Λευτέρης Συμβουλάκης (Νέα Κρήτη)

Εκμεταλλευόμενος ένα ρεπό που είχε από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ μετά την αναμέτρηση της Κυριακής στην Αθήνα με την ΑΕΚ, ο ποδοσφαιριστής του Δικεφάλου του Βορρά Στέφανος Αθανασιάδης, επισκέφθηκε για μερικές ώρες τα Ανώγεια μαζί με ένα φίλο του, αποκλειστικά για να δει τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη και να συζητήσει μαζί του προσωπικά του θέματα. Ο “Κλάους” έφτασε στα Ανώγεια, αργά το βράδυ της Δευτέρας 13 Μαρτίου και έμεινε για περίπου 4 ώρες. Στο διάστημα αυτό επισκέφθηκε αρχικά την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, όπου άναψε ένα κερί. Εντός της εκκλησίας παρέμεινε για αρκετή ώρα μόνος του με τον π.Ανδρέα, όπου και συζήτησε μαζί του για θέματα που απασχολούν τον ίδιο και την προσωπική του ζωή και καριέρα. Στη συνέχεια βρέθηκαν μαζί με αρκετούς άλλους θαμώνες σε παραδοσιακό καφενείο στην πλατεία Μεϊντάνι, με ρακί και καλό μεζέ, όπου άκουσε μεταξύ άλλων με ενδιαφέρον τόσο από τον π.Ανδρέα όσο και από άλλους Ανωγειανούς, για την ιστορία του τόπου και τους αγώνες του.

Ο ίδιος ο Στέφανος Αθανασιάδης με προσωπική ανάρτηση στο Instagram που συνοδευόταν από μια φωτογραφία του μέσα στην εκκλησία με τον π.Ανδρέα δήλωσε με μια μαντινάδα την χαρά του για την επίσκεψη του στα Ανώγεια, λέγοντας χαρακτηριστικά:

“Είναι μεγάλη μου τιμή φίλε μου και χαρά μου,
που ‘ρθα στα Ανώγεια σήμερα και σ’έχω συντροφιά μου”

 

Ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης είχε συναντηθεί πρώτη φορά το 2015 με τον Στέφανο Αθανασιάδη πριν από ένα παιχνίδι Ο.Φ.Η-ΠΑΟΚ στο Ηράκλειο και από τότε έγιναν φίλοι και συνομιλούν αρκετά συχνά, ενώ όποτε υπάρχει ευκαιρία κανονίζουν και συναντήσεις όπως τη χθεσινή. Μάλιστα ο Κλάους δεσμεύτηκε μόλις ολοκληρωθούν οι φετινές αγωνιστικές υποχρεώσεις να έρθει στα Ανώγεια για ένα διήμερο ώστε να γνωρίσει καλύτερα το χωριό και τους ανθρώπους του, αλλά κυρίως για να περάσει περισσότερο χρόνο με τον φίλο του π.Ανδρέα.

“Καμάρι των Ανωγειανών, στολίδι στο Μεϊντάνι,

του Ψηλορείτη γέννημα, αϊτέ Στεφανογιάννη..”

 

Παρακολουθήστε σε βίντεο, ολόκληρη την τηλεοπτική εκπομπή του Γιώργου Βιτώρου “Κρητών Έργα” από την συχνότητα της Νέας Τηλεόρασης Χανίων, αφιερωμένη στον μεγάλο αρχηγό της Ανωγειανής αντίστασης, τον Γιάννη Δραμουντάνη ή Στεφανογιάννη. Για τον άνθρωπο, τον ήρωα, τον αρχηγό που εκτελέστηκε από τους Ναζί στις 13 Φεβρουαρίου 1944, κεντρικός καλεσμένος της εκπομπής είναι ο σπουδαίος ιστορικός και ερευνητής κ.Γιώργος Καλογεράκης, που έχει και ο ίδιος γράψει βιβλίο για τον Στεφανογιάννη.

 

Μέσα από φωτογραφικό υλικό, καθώς και μικρές συνεντεύξεις ανθρώπων της οικογένειας των Δραμουντάνηδων, ξετυλίγεται το κουβάρι της πολυτάραχης και δραστήριας ζωής του αρχηγού της Ανεξάρτητης Ομάδας Ανωγείων, που τον οδήγησε εν τέλει στην εκτέλεση, αλλά και στην αθανασία των ηρώων των Ανωγείων.

Γιάννης Στεφανογιάννης…Ο Άνθρωπος ο ήρωας ο αρχηγός

Το Δ.Σ. του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων ευχαριστεί θερμά τις Πασπαράκη Άννα, Πασπαράκη Βούλα και Πασπαράκη Ρίτσα (οικ. Ζαχαρία Πασπαράκη “Μουσαδάκη”), για την προσφορά του ποσού των 80 ευρώ προς τον σύλλογο μας εις μνήμην Νίκου Κονιού.

 

Ο Νίκος υπήρξε ένας ξεχωριστός Ανωγειανός, ένας εξαίρετος επιστήμονας και άνθρωπος. Η προσφορά του δε στο σκάκι του τόπου είναι ανεκτίμητη, καθώς χωρίς τις προσπάθειες του Νίκου και κάποιων άλλων ανθρώπων τη δεκαετία του 1980 όπου ουσιαστικά εισήγαγαν το σκάκι στα Ανώγεια, πολύ πιθανόν ο Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων να μην υπήρχε καν σήμερα. Ας είναι ελαφρύ το χώμα…

 

Δ.Σ. Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων

 

Του Μανόλη Πασπαράκη (Δάσκαλος)

 

Το  Φλεβάρη περιμέναμε να συνεχίσει το έργο του Γενάρη με χιόνια και βροχές, όμως οι βροχές ήτανε λίγες σχετικά με την εποχή του, στα 7 εκατοστά.«Αν δε βγει ο Φλεβάρης, δε μπαίνει ο Μάρτης» ο οποίος μέχρι και τις  12 Μαρτίου 2017 έχει σχεδόν ικανοποιήσει σε βροχοπτώσεις 11 εκατοστά και ελπίζουμε σε περισσότερες βροχές μέχρι να φύγει.

Συνολικά έχουμε μέχρι σήμερα:

2016 2017
ΣΕΠΤ. ΟΚΤ. ΝΟΕΜ. ΔΕΚ. ΓΕΝ. ΦΕΒ. ΜΑΡ. ΣΥΝΟΛΟ
4 εκ. 8 εκ. 10 εκ. 38 εκ. 15 εκ. 7 εκ. 11 εκ. 93 εκ.
-->