Archive for Δεκεμβρίου 2016

{CAPTION}

Η παρουσία και ο χορός των μελών του Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων, συγκέντρωσαν για άλλη μια φορά πάνω τους τα βλέμματα και τις θετικές κριτικές, αυτή τη φορά στο Ηράκλειο, όπου στο κτήμα Καλαθάκη ο σύλλογος “Καλλιπάτειρα” έκανε μεγάλη εκδήλωση με κεντρικό τιμώμενο πρόσωπο τον Αντιστράτηγο της ΕΛ.ΑΣ κ.Μιχάλη Καραμαλάκη. Παρούσα ήταν και η πρόεδρος του συλλόγου “Καλλιπάτειρα” και γνωστή φίλη των Ανωγείων κα Κατερίνα Παναγοπούλου που είχε θερμή συνομιλία με τα μέλη του Πολιτιστικού μας συλλόγου. Η πρόεδρος Ηρακλείου της Καλλιπάτειρας κα Μαρία Αντωνάκη δώρισε μια λύρα στην κα Παναγοπούλου και με αυτή την αφορμή ο κ.Νίκος Βρέντζος πρόεδρος του Π.Σ. Ανωγείων της ανέφερε μια μαντινάδα της Δέσποινας Σπαντιδάκη:

 

Σε χέρια που είναι άξια πρέπει η λύρα να ‘ναι..
Κι η Κρήτη σου τη θάρρεψε και τέκνο σου τη κάμε..

 

{CAPTION}

Τα μέλη του Πολιτιστικού συλλόγου Ανωγείων γέμισαν με δώρα και μαντινάδες την κα Παναγοπούλου αλλά και τα τιμώμενα πρόσωπα της βραδιάς. Το δώρο ήταν ένα υπέροχο σετ με μπουκάλι και ρακοπότηρα, φτιαγμένο στα Ανώγεια με φυσητό γυαλί από τον καλλιτέχνη του είδους Μάριο Χαλκιαδάκη και τη σύζυγο του Νατάσα.

Ο πρόεδρος του Πολιτιστικού συλλόγου κ.Βρέντζος ανέφερε τις εξής μαντινάδες:

Δώρο μικρό με σεβασμό στα χέρια σας δοσμένο,
από καρδιάς ο σύλλογος σας έχει χαρισμένο..

Η Κρήτη υποκλίνεται μπροστά σου με ένα δέος,
ο ακριβός σου ερχομός είναι για μας σπουδαίος..

Μάνα τσι Καλλιπάτειρας ιστορική ‘ναι η ώρα,
που βρίσκεσαι στου  Μίνωα τη ξακουσμένη χώρα..

Να ‘χει ο καπετάνιος σου ζωή χωρίς μποφώρια,
και να του φέρνουνε χαρές του κόσμου τα βαπόρια..

 

Μαντινάδες στη διάρκεια της βραδιάς ανέφερε και το μέλος του Πολιτιστικού συλλόγου Ανωγείων κ.Λευτέρης Μπέρκης. Αρχικά ανέφερε μια για τον κ.Καραμαλάκη που ήταν το τιμώμενο πρόσωπο της βραδιάς:

 

Τιμή η παρουσία σου και χρήσιμη στο Σώμα..
Εύχομαι πάντα δυνατός και πιο ψηλά ακόμα..

 

Οι επόμενες αφιερώθηκαν από τον ίδιο στην κα Παναγοπούλου και γενικότερα στον δραστήριο σύλλογο “Καλλιπάτειρα”:

 

Πολλές φορές ότι κι αν πεις κι ότι κι αν ξεστομίσεις,
για ανθρώπους που προσφέρουνε πάλι θα τσι αδικήσεις..

Μπράβο στις Καλλιπάτειρες για εκείνα που προσφέρουν,
να βοηθούμε κι όλοι μας για να τα καταφέρουν..

Παναγοπούλου αρχόντισσα είναι τιμή σου η λύρα,
γιατί αυτή την όρισε του Κρητικού τη μοίρα..

Μεγάλη καπετάνισσα το έργο σου θα μείνει,
όπως τσι Καλλιπάτειρας, η ιστορία εκείνη.. 

{CAPTION}

Το αδιανόητο για τη χώρα και το αυτονόητο για τη Νέα Δημοκρατία

O Όσκαρ Ουάιλντ είχε πει πως υπάρχουν δύο τραγωδίες στη ζωή. Η πρώτη όταν δεν εκπληρώνονται οι επιθυμίες μας. Η δεύτερη, όταν εκπληρώνονται. Σε αυτή τη μετέωρη ψυχολογική κατάσταση βρίσκονται εσχάτως οι κυβερνώντες. Εκεί που φάνηκε ότι κάτι μπορεί να αποσπάσουν για το χρέος, οι επιπλέον δεσμεύσεις που ζητούν οι δανειστές είναι τέτοιες που μάλλον πρέπει να σκέφτονται ότι «καλύτερα να μην μας έδιναν τίποτα». Το ζητούμενο έχει πάψει εδώ και καιρό να είναι η δεύτερη αξιολόγηση με ότι αυτή συνεπάγεται για τα εργασιακά ή την ενέργεια. Το διακύβευμα είναι πλέον η συμφωνία για την επόμενη τριετία με πρόβλεψη για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%. Νέα σκληρά μέτρα δηλαδή, ύψους 4 δις, που θα αποστεώσουν κάθε παραγωγική δυνατότητα αυτής της χώρας. Διαφορετικά, τέταρτο μνημόνιο.

Μπροστά σε αυτή τη στενωπό, η Κυβέρνηση θυμήθηκε τον παλιό καλό της εαυτό, παρουσιάζοντας την γνωστή, φαινομενικά σχιζοειδή, πολιτική συμπεριφορά. Την μία μέρα ο Πρωθυπουργός, ως Dr Jekyll, απευθύνεται στην κοινοβουλευτική του ομάδα και αναλύει με εντυπωσιακή σαφήνεια και ακρίβεια πως ο εκτροχιασμός του προγράμματος θα αποτελέσει την «τέλεια καταστροφή για την οικονομία», οδηγώντας σε «νέο μνημόνιο». Την άλλη, ως Mr Hyde, θυμάται το ένδοξο, αγωνιστικό του παρελθόν: Ταξιδεύει με τα χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου στην Κούβα για να αποτίσει φόρο τιμής σε έναν δικτάτορα. Και απειλεί με εκλογές μπροστά στις νέες, «παράλογες απαιτήσεις των δανειστών».

Προσωπικά δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η Κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να υπογράψει οτιδήποτε της ζητηθεί προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία. Οι κυβερνητικοί βουλευτές συνιστούν μια συμπαγή πλειοψηφία που με αδιατάρακτη ενότητα ψηφίζει τα πάντα. Γνωρίζουν άλλωστε καλά ότι εκλογές αυτή τη στιγμή θα είναι καταστροφικές. Αυτό που ξόρκιζαν, την «αριστερή παρένθεση», θα γίνει πράξη.

Στην πραγματικότητα το μοναδικό κριτήριο ανάγνωσης των πολιτικών εξελίξεων συνεχίζει να παραμένει η πολιτική επιβίωση του ΣΥΡΙΖΑ. Με μια ποιοτική ωστόσο διαφορά: οι εκλογές αποτελούν πιθανή εναλλακτική όχι μόνο ως αποτέλεσμα κυβερνητικού τακτικού σχεδιασμού αλλά από την εμφανή πια αδυναμία των δανειστών να συμφωνήσουν στα χαρακτηριστικά του νέου προγράμματος. Το κλειδί εδώ για την ερμηνεία των εξελίξεων είναι η στάση του ΔΝΤ και ειδικότερα η επιμονή του στη συμφωνία εδώ και τώρα επί συγκεκριμένων, ονομαστικών μέτρων για το 2019.

Αυτό το σενάριο απεύχεται ο κ. Τσίπρας και γι αυτό αναζητά γι ακόμη μια φορά ανά την Ευρώπη «πολιτική» λύση. Αν αυτή δεν βρεθεί, τότε και μόνο τότε θα εξετάσει τη λύση της διαφυγής μέσω πρόωρων εκλογών. Η επεξεργασία αυτού του σεναρίου προϋποθέτει βέβαια δύο βασικά ζητούμενα: την διατήρηση μιας κρίσιμης «εκλογικής μάζας» και την εξασφάλιση ενός νέου «ηθικού πλεονεκτήματος». Διαδικασία που κορυφώνεται το τελευταίο διάστημα.

Για το πρώτο, η κομματική λεηλασία του κράτους έχει τεράστια αξία. Οι προσλήψεις μετακλητών έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ, οι γενικές και ειδικές γραμματείες της Κυβέρνησης έχουν σχεδόν διπλασιαστεί, οι αχρείαστοι οργανισμοί όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά αυξάνονται. Οι νέοι φόροι 2,5 δις για το 2017 δεν θα στηρίξουν την Υγεία και την Παιδεία αλλά προσλήψεις από το παράθυρο (π.χ. Κτιριακές Υποδομές) και δημόσιες επιχειρήσεις ( π.χ. ΔΕΗ, ΣΤΑΣΥ) που την τελευταία διετία ξαναέγιναν ελλειμματικές. Όσο για την κοινωνική πολιτική και το ασφαλιστικό σύστημα, αυτά θα χρηματοδοτούνται όχι από μια υγιή αναπτυσσόμενη οικονομία αλλά από τη στάση πληρωμών του Δημοσίου προς τους ιδιώτες.

Για το δεύτερο, ήδη διακινείται το σενάριο της ψήφισης των νέων μέτρων από 180 βουλευτές, με το σκεπτικό, υποτίθεται, πως αυτά ξεπερνούν την θητεία της παρούσας κυβέρνησης. Ο στόχος είναι να καταστεί η Νέα Δημοκρατία συνυπεύθυνη για την σημερινή κατάσταση και να εξαναγκαστεί να αναλάβει ευθύνες που δεν τις αναλογούν. Στη λογική τους, τυχόν άρνηση της να υπερψηφίσει τα νέα μέτρα αποσείει από το κυβερνητικό μόρφωμα την ευθύνη των εκλογών οι οποίες θα μπορούν πια να διεξαχθούν μέσα στο – ευνοικό γι αυτούς- κλίμα εθνικολαικιστικής πόλωσης και πολιτικής βαναυσότητας. Υπο την προυπόθεση δε της μη εκλογικής αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας, ο τακτικισμός τους φτάνει ακόμη και στο σενάριο των διπλών εκλογών, ελπίζοντας ότι με την εφαρμογή του νέου εκλογικού νόμου θα αναβαπτιστούν πολιτικά.

Έναντι αυτού του μετεωρισμού και πολιτικού καιροσκοπισμού η στάση της Νέας Δημοκρατίας δεν μπορεί να είναι άλλη από την κάθετη άρνηση στην ψήφιση νέων μέτρων. Μπροστά στο αδιανόητο ενός τέταρτου μνημονίου και των μακροχρόνιων πρωτογενών πλεονασμάτων επιλέγουμε το αυτονόητο: πολιτική αλλαγή ώστε μια αξιόπιστη Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη να εφαρμόσει το μόνο σοβαρό σχέδιο εξόδου από την Κρίση: τη Συμφωνία Αλήθειας. Που αλλάζει το μείγμα πολιτικής, με λιγότερους φόρους και δαπάνες, αποτελεσματικότερο Κράτος, επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων και των αποκρατικοποιήσεων.

Αυτή η Βουλή, με την συγκεκριμένη σύνθεση, δεν μπορεί να δώσει λύση. Η βάση για μια νέα διαπραγμάτευση θα είναι απόρροια ενός νέου συσχετισμού δυνάμεων ευρωπαϊκού προσανατολισμού και θέσεων που θα επεξεργασθεί ένα νέο κυβερνητικό σχήμα με κορμό τη Νέα Δημοκρατία. Πλέον, ο κ. Τσίπρας μόνο μια υπηρεσία έχει να προσφέρει στον ελληνικό λαό. Να υλοποιήσει την απειλή του για εκλογές.

 

Του Γιάννη Κεφαλογιάννη*
Βουλευτή Ρεθύμνου, Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου ΝΔ

{CAPTION}

Ρεπόρτερ..ντύθηκαν τα παιδιά της Πέμπτης τάξης του Δημοτικού σχολείου Ανωγείων και στα πλαίσια μιας εργασίας τους ασχολήθηκαν με την κτηνοτροφία που αποτελεί το ζωτικότερο κομμάτι της κοινωνίας των Ανωγείων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει στις δύσκολες αυτές εποχές που διανύουμε. Σε ρόλο αρχισυντάκτριας η δασκάλα των παιδιών κα Στέλλα Μωυσή και με βασικό ερώτημα το πόσο δύσκολο είναι τελικά να είναι κανείς βοσκός, οι μικροί μαθητές ξεχύθηκαν στον δρόμο για το ρεπορτάζ και πήραν τις απαντήσεις που χρειαζόντουσαν για να ρίξουν φως στο θέμα, από τέσσερις Κτηνοτρόφους των Ανωγείων! Οι μελλοντικοί ρεπόρτερ και της Ανωγής, με τις ερωτήσεις τους κάλυψαν ολόκληρο το ευρύ φάσμα της κτηνοτροφίας, την παραγωγή, τα λιγοστά της έσοδα, τα προβλήματα της, αλλά και την μικρή βοήθεια από τη πλευρά της Πολιτείας, ενώ στο ρεπορτάζ υπάρχουν και οι σκέψεις και η καθημερινότητα ενός Ανωγειανού κτηνοτρόφου!

 

Την εργασία απέστειλε στην “Α” η δασκάλα των παιδιών κα Μωυσή, την οποία ευχαριστούμε θερμά, όπως και τους μικρούς μαθητές που περιμένουν με αγωνία την δημοσίευση της στην εφημερίδα όλων των Ανωγειανών. Την παραθέτουμε παρακάτω αυτούσια όπως και τις μαντινάδες για την φιλία που έβγαλαν οι ίδιοι οι μαθητές, με τις οποίες ολοκλήρωσαν αυτήν τους την άσκηση. Αναλυτικά έχει ως εξής:

 

Πόσο δύσκολο είναι τελικά να είσαι βοσκός; Τέσσερις βοσκοί απαντούν στα ερωτήματα των δημοσιογράφων της Ε’ τάξης.

1)Σε ποια ηλικία ξεκινήσατε να εργάζεστε;
Ξεκίνησα να εργάζομαι σε ηλικία 16 ετών, μετά το Γυμνάσιο.

2) Ήταν δική σας επιλογή να γίνετε βοσκός ή των γονιών σας;
Η επιλογή ήταν δικιά μου. Οι γονείς μου ήθελαν να σπουδάσω.

3) Πόσα χρόνια κάνετε αυτό το επάγγελμα;
Το επάγγελμα του κτηνοτρόφου το κάνω  27 χρόνια.

4) Γιατί σας αρέσει αυτό το επάγγελμα;
Γιατί έμαθα από μικρός στα πρόβατα και αγάπησα αυτό το επάγγελμα.

5) Εάν δεν ήσασταν βοσκός τι δουλειά θα θέλατε να κάνετε;
Εάν δεν ήμουν βοσκός θα ήθελα να ήμουν τεχνικός υπολογιστών.

6) Τι δυσκολίες έχει αυτό το επάγγελμα;
Το επάγγελμα του κτηνοτρόφου έχει πολλές δυσκολίες. Μερικές από αυτές είναι : α) οι καιρικές συνθήκες β) οι οικονομικές δυσκολίες για την εύρεση τροφών, γ) η ζωοκλοπή δ) η φορολογία που έχουν επιβάλλει τα τελευταία χρόνια στους αγρότες. Γενικά το επάγγελμα αυτό χρειάζεται να παρέχεις φροντίδα στα πρόβατα σε όλη τη διάρκεια του χρόνου προστατεύοντας τα με κατάλληλα φάρμακα και εμβόλια μέχρι το στάδιο του τοκετού και της αναπαραγωγής.

7) Πείτε μας ένα περιστατικό που σας στεναχώρησε στην δουλειά σας;
Μια μέρα όταν γεννούσαν ε τα πρόβατα, ένα από τα πρόβατα δυσκολευόταν να γεννήσει. Πήγα μα βοηθήσω αλλά το αρνί ήταν ήδη νεκρό και η μητέρα του βαριά άρρωστη. Παρόλο που πήρα τη γνώμη του κτηνίατρου αυτό ψόφησε και στεναχωρήθηκα πολύ γιατί ήταν ένα από τα καλύτερά μου πρόβατα.

8) Αυτό το επάγγελμα πιστεύετε ότι έχει μέλλον;
Έχει μέλλον γιατί είναι πρωτογενής τομέας και πάνω σ’ αυτόν τον τομέα στηρίζονται όλα τα κράτη.

9) Θέλετε τα παιδιά σας να ακολουθήσουν αυτό το επάγγελμα;
Ναι φυσικά και θέλω αν και αυτά το θέλουν δεν θα τους αποτρέψω.

Έλενα Ανδρεαδάκη
Γιώργος Φασουλάς
Γιώργης Κεφαλογιάννης
Μαρία Μπέρκη

 

1)     Κύριε Γιάννη πώς είναι η ζωή στη «βοσκική»;
Δύσκολη, καθημερινή χωρίς ρεπό και γιορτές με ότι καιρό και να έχει, μακριά από την οικογένεια και από το σπίτι το χειμώνα. Δηλαδή πολύ δύσκολη.

2)     Τι ώρα πρέπει να ξυπνήσετε για να αρχίσετε τη δουλειά σας;
Πρέπει να ξυπνήσω τη νύχτα και να γυρνάω πάλι τη νύχτα.

3)     Γιατί λένε ότι η ζωή του αγρότη  βοσκού είναι δύσκολη;
Είναι χειρωνακτική εργασία και έχεις να κάνεις με τα ζωντανά που χρειάζονται καθημερινή επίβλεψη.

4)     Γιατί διαλέξατε το επάγγελμα αυτό;
Ο πατέρας μου ήταν βοσκός, τον βοηθούσα και έτσι το αγάπησα κι εγώ.

5)     Έχει κέρδος η δουλειά αυτή;
Όχι, γιατί οι ζωοτροφές είναι ακριβές ενώ το γάλα και το κρέας φτηνό.

6)     Τα μαλλιά από τα πρόβατα, τι γίνονται όταν τα κουρεύετε;
Παλιά πουλιόντουσαν και είχαν αξία, ενώ τώρα τα καίμε.

7)     Έχει προβλήματα αυτός ο κλάδος;
Τεράστια προβλήματα όπως οι καιρικές συνθήκες, ακριβές ζωοτροφές, ζωοκλοπές και πολλά ακόμα.

8)     Πώς αντιμετωπίζετε τις ασθένειες των ζώων;
Με πολύ ακριβά κτηνιατρικά φάρμακα και αγωγές από κτηνιάτρους αλλά κυρίως με την εμπειρία μας.

9)     Αξίζει κάποιος να γίνει βοσκός;
Με τα σημερινά δεδομένα αν δεν αλλάξουν οι συνθήκες και αν δεν βοηθήσει το κράτος, όχι.

10)  Το αγαπάτε αυτό που κάνετε; Θα το συνεχίσετε;
Θα το συνεχίσω παρ’ όλες τις δυσκολίες, δεν θα το αρνιόμουν ποτέ. Το αγαπώ και το σέβομαι.

Ελένη Αεράκη

 

1)     Η δουλειά του βοσκού είναι κουραστική;
Η δουλειά του βοσκού είναι αρκετά κουραστική γιατί πρέπει να ξυπνάς χαράματα και είσαι όλη μέρα εκτός σπιτιού.

2)     Πόσα χρόνια είστε βοσκός;
Από τα 17 μου, έχω βγάλει το γυμνάσιο και το λύκειο και μετά επειδή δεν είχε άλλες ασχολίες το χωρίο ασχολήθηκα με αυτό, δηλαδή, 21 χρόνια.

3)     Είστε ευχαριστημένος με αυτό το επάγγελμα;
Για να κάνεις μια δουλειά πρέπει να την αγαπήσεις. Η δουλειά του βοσκού είναι πολύ δύσκολη, γιατί είσαι μακριά από την οικογένειά σου.

4)     Βγάζετε αρκετά χρήματα για την οικογένειά σας και το σπίτι σας;
Τα χρήματα δεν επαρκούν για περιττά έξοδα, όμως στην οικογένειά μου δεν λείπουν τα απαραίτητα αγαθά.

5)     Πόσα πρόβατα έχετε και πόσους τόνους γάλα βγάζετε;
Έχω περίπου 200 πρόβατα και βγάζω 20 τόνους γάλα. Τα γάλα που βγάζω το πάω στο συνεταιρισμό  Ανωγείων και εκεί το συνεργείο γίνεται τυρί και φέτα.

6)     Τι συμβαίνει όταν ένας βοσκός χάνει τα πρόβατά του;
Όταν ένας βοσκός χάνει τα πρόβατά του είναι πολύ δύσκολο να τα βρει, κάνει μια πολύ μακριά διαδρομή στα βουνά επειδή μπορεί να του τα έχουν κλέψει ή να έχουν χαθεί στα βουνά και μετά αυτός είναι υποχρεωμένος να πάει να τα βρει.

Βασίλης Κεφαλογιάννης
Ελπίδα Δακανάλη
Εβελίνα Δραμουντάνη

1)     Πόσα χρόνια είστε βοσκός;
Είμαι 30 χρόνια βοσκός.

2)     Πόσα πρόβατα έχετε;
Έχω πάνω από 200 πρόβατα.

3)     Είναι δύσκολο αυτό το επάγγελμα; Πείτε μας τι δυσκολίες αντιμετωπίζετε;
Το επάγγελμα αυτό είναι πολύ δύσκολο. Δεν έχει γιορτές, δεν έχει αργίες και δουλεύεις όλο το χρόνο παλεύοντας με όλες τις καιρικές συνθήκες για να προστατέψεις το κοπάδι σου.

4)     Πείτε μας ένα δυσάρεστο περιστατικό που σας έχει συμβεί
Μου έχει τύχει να χιονίζει πολύ και δυσκολεύτηκα να πάω στο αόρι με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες απώλειες από το κοπάδι μου.

5)     Θα θέλατε να αφήσετε ποτέ αυτό το επάγγελμα;
Αυτό το επάγγελμα το επέλεξα γιατί μου άρεσε. Ακόμα και να ήθελα τώρα να το αλλάξω, δεν μπορώ λόγω της ηλικίας μου.

6)     Αν αφήνατε αυτό το επάγγελμα , ποιο θα διαλέγατε;
Θα επέλεγα να γίνω κρεοπώλης.

7)     Σας συμφέρει οικονομικά αυτή η δουλειά;
Όχι, γιατί η κτηνοτροφία έχει περισσότερα έξοδα παρά έσοδα.

8)     Σας μένει ελεύθερος χρόνος για ξεκούραση;
Υπάρχει πάντα χρόνος για ξεκούραση, αλλά κάποιες εποχές η δουλειά δυσκολεύει.

 

Στελής Χαιρέτης
Φανουρία Ξυλούρη
Έλενα Χαιρέτη
Μανόλης Σπιθούρης

 

Οι μαντινάδες των παιδιών:

 

Τον φίλο να τον αγαπάς, να μην τονε προδώσεις.
Να τον βαστάς μες την καρδιά, να μυν τον επληγώσεις..

Σαν την αγάπη δίνει φως και ως τον ήλιο φτάνει.
Ετούτη τη φιλία μας ο κόσμος δεν την βάνει.

Η λύπη του είναι λύπη μου και η χαρά, χαρά μου.
Και ότι και να μου συμβεί, τον έχω στην καρδιά μου.

Τα μυστικά μου τα κρατά ποτέ δε λέει πράμα.
Σαν πει αυτός “στο λόγο μου” δεν εφοβούμαι πράμα.

Σαν τον θωρώ να ν’ έρχεται πετώ απ’ τη χαρά μου,
Δεν κατέχω ήντα θα γενώ, αν φύγει μακριά μου.

Φίλε μου σου τ’ορκίζομαι πως δεν θα σε ξεχάσω.
Θα σ’έχω πάντα συντροφιά ποτέ δεν θα σε χάσω..

 

 

 

 

 

 

 

{CAPTION}

Την ερχόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου στις 8 μ.μ θα πραγματοποιηθεί στον ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου στα Ανώγεια η καθιερωμένη λειτουργία μόνο για άντρες. Η λειτουργία αυτή, μια ιδέα του π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη, γίνεται εδώ και 16 συναπτά έτη δυο φορές τον χρόνο, πριν την γιορτή του Πάσχα και των Χριστουγέννων και στόχο έχει να προσελκύσει στην εκκλησία αγόρια και άντρες του χωριού αλλά και της ευρύτερης περιοχής, ώστε να λειτουργηθούν καθώς οι κτηνοτροφικές τους υποχρεώσεις τους κρατούσαν μακριά από αυτή τη δυνατότητα.

 

Με το πέρασμα των χρόνων η λειτουργία για άντρες διαδόθηκε ιδιαίτερα και πλήθος κόσμου από όλες τις γωνιές της Κρήτης έρχονται να την παρακολουθήσουν και να ακούσουν το κήρυγμα του π.Ανδρέα. Όπως αναφέρει και ο ίδιος σε προσωπική του σελίδα:” Είναι μια καλή ευκαιρία να πούμε πράγματα «έξω από τα δόντια» για όλα αυτά που γίνονται για μας, χωρίς εμάς. Σας περιμένω .”

{CAPTION}

Σπουδαίο διπλό τίτλου πέτυχε ο Αετός Ανωγείων το Σάββατο, καθώς επικράτησε της μαχητικής Αναγέννησης στο Μελιδόνι με 0-1, με χρυσό σκόρερ τον Μανόλη Σπαχή και φύλακα “άγγελο” του τον τερματοφύλακα Μύρωνα  Κυριακάκη που με τις επεμβάσεις του κράτησε το τρίποντο για την ομάδα στο δύσκολο δεύτερο ημίχρονο. Ο Αετός με τη νίκη αυτή εδραιώνεται στην κορυφή της βαθμολογίας με 30 βαθμούς και αφήνει οριστικά πίσω του την άσχημη εμφάνιση της προηγούμενης αγωνιστικής και την ήττα στο Ρέθυμνο από τη ΝΕΑΡ. Αυτή ήταν και η τελευταία αγωνιστική υποχρέωση της ομάδας για το 2016 καθώς θα υπάρχει διακοπή για τις γιορτές των Χριστουγέννων, με την επόμενη αγωνιστική να ορίζεται στις 7 Ιανουαρίου 2017 με αντίπαλο το Γαράζο μέσα στα Ανώγεια!

 

Στο παιχνίδι στο Μελιδόνι όλα έδειξαν να ξεκινάνε άσχημα για τον Αετό καθώς στο 13′ δόθηκε πέναλτι σε καθαρή ανατροπή του Φασόη από τον Σουλτάτο. Ο νεαρός επιθετικός της Αναγέννησης εκτέλεσε ο ίδιος το πέναλτι, αλλά λογάριασε χωρίς τον “κέρβερο” του Αετού Κυριακάκη που έπεσε σωστά και απέκρουσε για δεύτερη φορά φέτος πέναλτι. Μάλιστα στην εξέλιξη της φάσης ο Φασόης πλάσαρε εκ νέου και υπό την πίεση αμυντικών στέλνοντας τη μπάλα στο δεξί κάθετο δοκάρι! Ο Αετός ανέβηκε ψυχολογικά και σκόραρε στο 18′ με κοντινή προβολή του Σπαχή μετά από κόρνερ του Πλερωνάκη και κεφαλιά πάσα του Μέμου. Η ομάδα κυριάρχησε στο πρώτο μέρος, αλλά δεν πέτυχε το δεύτερο γκολ που θα έδιωχνε οριστικά το άγχος με αποτέλεσμα να καρδιοχτυπήσει στο δεύτερο ημίχρονο όπου οι γηπεδούχοι φυσιολογικά πίεσαν αλλά δεν νίκησαν τον γκολκίπερ του Αετού.

{CAPTION}

Καλές στιγμές είχε ο Αετός με το γυριστό σουτ του Αεράκη στο 22′, το σουτ του Τριαλώνη στο 37′ το φάουλ του Αεράκη στο 43 που απέκρουσε ο τερματοφύλακας για να σκοράρει στη συνέχεια ο Τριαλώνης που υποδείχθηκε σωστά όμως ως οφσάιντ. Στο δεύτερο μέρος ο Αετός θα μπορούσε να σκοράρει και να “καθαρίσει”  το παιχνίδι με το σουτ του Πλερωνάκη στο 47′, το διπλό χαμένο τετ α τετ των Σπαχή και Πλερωνάκη στο 50′, το φάουλ του Αεράκη στο 78′ και το τετ α τετ του Πλερωνάκη στο 92’που απέκρουσε ο τερματοφύλακας.Οι γηπεδούχοι πίεσαν αλλά ήταν κακοί στην τελική προσπάθεια χαραμίζοντας αρκετές φάσεις κυρίως στο εικοσάλεπτο από το 65′ έως το 85′. Κορυφαία στιγμή τους η κλασσική ευκαιρία στο 84′ με τον Κυδωνία να πλασάρει μόνος του μέσα στη περιοχή και τον Κυριακάκη και πάλι να δηλώνει παρών και να χαρίζει την μεγάλη αυτή νίκη στον Αετό που πανηγυρίστηκε θερμά από τους φίλους της ομάδας που βρέθηκαν στο Μελιδόνι παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.

 

Η σύνθεση της ομάδας του Τάκη Μέμου:

 

Κυριακάκης-Φ.Ξυλούρης(55’Σ.Δραμουντάνης)-Σουλτάτος-Ε.Κεφαλογιάννης-Αεράκης-Τριαλώνης-Μέμος(89’Χαιρέτης)-Πλερωνάκης

Δ.Ξυλούρης(77’Μαματζάκης)-Σπαχής-Καλομοίρης

 

Ήττα στο φινάλε για τους “μικρούς” Αετούς

 

Με την πικρία για την ήττα με γκολ στο τέλος της αναμέτρησης έμειναν οι Ακαδημίες του Αετού Ανωγείων που παρά τις απουσίες πραγματοποίησαν καλή εμφάνιση στο 3-2 από τον Παναθηναϊκό στα Καλέσσα. Ο Αετός προηγήθηκε δυο φορές στο σκορ, αλλά τελικά έφυγε με άδεια χέρια από το Ηράκλειο, δείχνοντας όμως ότι σιγά σιγά βρίσκει καλύτερο αγωνιστικό ρυθμό. Τα γκολ πέτυχαν οι Νίκος Ξυλούρης στο 10′ με υπέροχη ενέργεια από τα δεξιά και ο Μ.Σμπώκος με προβολή μετά από κόρνερ του Πασπαράκη.

 

Τα παιδιά που αγωνίστηκαν σήμερα υπό τις οδηγίες του Κώστα Κονιού είναι τα εξής:

Γ.Ξυλούρης-Χ.Κονιός-Μ.Σμπώκος-Δ.Νταγιαντάς-Μ.Καλομοίρης-Γ.Σμπώκος-Ν.Πασπαράκης-Α.Σμπώκος-Δ.Χαιρέτης-

Γ.Αεράκης-Ν.Ξυλούρης-Γ.Σκανδάλης-Ν.Σαλούστρος.

{CAPTION}

Φωτογραφίες:Μανόλης Σαμόλης

Τα παιδιά της τρίτης δημοτικού επισκέφθηκαν το Δημαρχείο Ανωγείων, στα πλαίσια του μαθήματος τους για την μελέτη του Περιβάλλοντος. Πρόκειται για μια εργασία των μικρών μαθητών που ρώτησαν προσωπικά τον Δήμαρχο Ανωγείων κ.Μανόλη Καλλέργη που τους υποδέχτηκε πολύ θερμά, για το πως λειτουργεί ο Δήμος, για την ανακύκλωση  αλλά και για θέματα που απασχολούν τα παιδιά και τις οικογένειες τους.Ο Δήμαρχος Ανωγείων συζήτησε για αρκετή ώρα με τους μικρούς μαθητές που κάθισαν στην αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων ενώ τους  κέρασε έναν έναν προσωπικά δημιουργώντας  μια υπέροχη και φιλική ατμόσφαιρα γεμάτη παιδικά χαμόγελα αλλά και..συνεχείς ερωτήσεις στα πλαίσια της εργασίας που έχουν!

{CAPTION}

Τις επόμενες ημέρες τα παιδιά της τρίτης δημοτικού θα επισκεφθούν μαζί με τις δασκάλες τους και το κέντρο ενημέρωσης του Φυσικού πάρκου Ψηλορείτη, τον υπέροχο αυτό χώρο που έχει δημιουργηθεί πρόσφατα στο κτίριο του ΑΚΟΜΜ όπου θα συζητήσουν με τους υπεύθυνους εκεί, για την ολοκλήρωση της εργασίας τους.

-->