Archive for Φεβρουαρίου 2016




Την ερχόμενη Κυριακή 7 Φεβρουαρίου στις 8 μ.μ θα προβληθεί στο BBC TWO το πρώτο κομμάτι από το ντοκιμαντέρ του Simon Reeve με θέμα την Ελλάδα στην οικονομική κρίση, μεγάλο μέρος των γυρισμάτων του οποίου έγιναν στα Ανώγεια τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Εκτός από τα Ανώγεια ο Βρετανός δημοσιογράφος επισκέφθηκε και άλλα μέρη της Ελλάδας για να αναλύσει το θέμα της κρίσης, μεταξύ άλλων στην Αθήνα, την Ψέριμο και στην Λέσβο! Όπως αναφέρει σε δελτίο τύπου το BBC για το ντοκιμαντέρ : “Στο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας στην Κρήτη, ο Σάιμον κατευθύνεται στα άγρια βουνά εκεί όπου κάθε βοσκός είναι οπλισμένος και ο τοπικός ιερέας είναι επίσης πρόεδρος του συλλόγου σκοποβολής. Κατασκηνώνοντας εκεί, κάτω από τα αστέρια ο Σάιμον μαθαίνει πως οι αναμνήσεις των Κρητών για τον ρόλο της Γερμανίας στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, ακόμα χρωματίζουν την άποψη τους για την Ελληνική οικονομική κρίση..”.
Το οδοιπορικό του BBC στα Ανώγεια:
O Simon Reeve ξεναγήθηκε από τον πάτερ Ανδρέα Κεφαλογιάννη και συζήτησαν εκτενώς για την ιστορία του χωριού κατά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο. Βρέθηκαν στο ηρώο στο Αρμί όπου είναι γραμμένα σε πλάκα όλα τα ονόματα των Ανωγειανών ηρώων που έδωσαν τη ζωή τους για την Πατρίδα σε όλους τους πολέμους ανά τους αιώνες που χρειάστηκε.
Επίσης, επισκέφθηκαν ένα μιτάτο στον Ψηλορείτη στην περιοχή “Χαμένι”, όπου τους περίμενε μία παρέα κτηνοτρόφων και πέρασαν μία υπέροχη βραδιά τρώγοντας οφτό, πίνοντας κρασί και ακούγοντας τοπικές μαντινάδες συνοδεία μαντολίνου. Ο Simon Reeve καθώς και οι συνεργάτες του, τεχνικοί και δημοσιογράφοι, δήλωσαν κατενθουσιασμένοι με την εμπειρία και την Κρητική φιλοξενία.Το μαντολίνο και οι μαντινάδες που αντηχούσαν στο ιερό βουνό του Ψηλορείτη, πλάι στην φωτιά που ήταν αναμμένη για να ψηθεί το παραδοσιακό οφτό, δημιούργησαν ένα πρωτόγνωρο και μαγικό θέαμα για τους ξένους τεχνικούς και δημοσιογράφους.
Στην κάμερα του BBC μίλησε ο π.Ανδρέας καθώς και ο Δημοτικός σύμβουλος κ. Γιάννης Αεράκης και αναφέρθηκαν στα Ανώγεια, σε ιστορίες από την Κατοχή, τα Ολοκαυτώματα και πως το χωριό μας στάθηκε όρθιο και αναγεννήθηκε από τις στάχτες του. Επίσης ο π.Ανδρέας αναφέρθηκε στους ανθρώπους του τόπου, τα ήθη και τα έθιμα του, αλλά και τη ζωή στα Ανώγεια στα χρόνια της κρίσης.
Ο διάσημος Βρετανός δημοσιογράφος Simon Reeve είναι συγγραφέας best seller των New York Times και παρουσιαστής σειράς του BBC με επεισόδια στην Καραϊβική, την Αυστραλία, τον Ινδικό Ωκεανό, τους Τροπικούς του Καρκίνου και τον Ισημερινό.
Αίσθηση προκάλεσε το γεγονός ότι κάποιοι από τους συνεργάτες του μαγεμένοι από το τοπίο στο βουνό επέλεξαν και πέρασαν ολόκληρη τη βραδιά τους στο Μιτάτο, όπου και κοιμήθηκαν. Ολόκληρο το συνεργείο παρέμεινε μια μέρα στα Ανώγεια.
Θυμίζουμε ότι την τελευταία φορά το BBC είχε επισκεφθεί τα Ανώγεια για να αναλύσει το φαινόμενο των μηδενικών ψήφων στη Χρυσή Αυγή τον περασμένο Ιανουάριο!
Σε πρόσφατη συνέντευξη του στην εφημερίδα Telegraph ο Simon Reeve τονίζει:
Στη συνέχεια του ταξιδιού το βρέθηκε στην Κρήτη. Εκεί έκανε αλεξίπτωτο πλαγιάς. “Η θέα ήταν εξαιρετική κοίταζες κάτω και έβλεπες τις παραλίες. Οι Κρητικοί είναι εξαιρετικοί και δυναμικοί άνθρωποι, το ομορφότερο κομμάτι του ταξιδιού μου ήταν όταν πέρασα ένα βράδυ με μια παρέα βοσκών, φάγαμε ψητό αρνί κάτω από τον νυχτερινό ουρανό και άκουσα την αισιοδοξία τους για το μέλλον”, ανέφερε για την εμπειρία του στην Κρήτη ο Βρετανός παρουσιαστής.



Φώτο και βίντεο: Αγγέλα Σκουλά
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο Σάββατο 30 Ιανουαρίου η ετήσια χοροεσπερίδα του συλλόγου των Ανωγειανών της Αθήνας “Ιδαίον Άντρο” στο κέντρο “Κρητικό Κονάκι”. Σε μια κατάμεστη αίθουσα η βραδιά πλημμύρισε με μουσικές, εικόνες και γεύσεις του χωριού μας στην καρδιά της πρωτεύουσας. Με δελτίο τύπου ο σύλλογος μέσω της προέδρου του κ. Ζαχαρένιας Ανδρεαδάκη και του Γενικού γραμματέα κ. Νικολάου Καράντζη αναλύουν την υπέροχη αυτή εκδήλωση καθώς και τις βραβεύσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Αναλυτικά το δελτίο τύπου αναφέρει τα εξής:
ΕΤΗΣΙΑ ΧΟΡΟΕΣΠΕΡΙΔΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΝΩΓΕΙΑΝΩΝ ΑΘΗΝΑΣ «ΤΟ ΙΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ» 2016
Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016. Σ’ ένα κατάμεστο καθ’ όλη τη διάρκεια της βραδιάς ΚΡΗΤΙΚΟ ΚΟΝΑΚΙ, ο Σύλλογος των Ανωγειανών Αθήνας υποδέχτηκε συγχωριανούς και φίλους, στο καθιερωμένο ετήσιο αντάμωμα με αφορμή την χοροεσπερίδα του.
Στο κατεξοχήν ανωγειανό στέκι της Αθήνας, το ΚΡΗΤΙΚΟ ΚΟΝΑΚΙ, οι Μερτζάνηδες και όλο το προσωπικό, μας φιλοξένησαν, όπως κάθε χρόνο, με τον μοναδικό, ανωγειανό τρόπο που εκείνοι ξέρουν, ενώ ο Γιώργης Φασουλάς και ο Κώστας Καλλέργης με το συγκρότημά τους, απογείωσαν το κέφι και μας χάρισαν για ακόμη μία φορά ένα αξέχαστο ανωγειανό γλέντι.
Πλέον κορυφαία στιγμή της βραδιάς η βράβευση των ιδρυτών του πρώτου Ανωγειανού Χορευτικού Συγκροτήματος, Δημήτρη Μαυρόκωστα, Γιάννη και Δημήτρη Σταυρακάκη (Μερτζάνη) και Μηνά Πασπαράκη, που καθήλωσαν και συγκίνησαν τους πάντες στον συρτό, που χόρεψαν οι τέσσερις, αναβιώνοντας, μπροστά μας στα μάτια μας, ύστερα από 40 σχεδόν χρόνια από την ίδρυση του, στιγμές και συναισθήματα, που το Ανωγειανό Χορευτικό Συγκρότημα συνήθιζε να γεννά: θαυμασμό, τιμή και περηφάνια!
Την συνέχιση και την εξέλιξη της ανωγειανής χορευτικής παράδοσης, που πρώτο το Ανωγειανό Χορευτικό Συγκρότημα θεμελίωσε, επισφράγισαν το βράδυ του περασμένου Σαββάτου οι πρωτοχορευτές του Παραδοσιακού Συγκροτήματος Μαυρόκωστα, Θανάσης Μαυρόκωστας, Μανώλης Μαρής, Δημήτρης Σαμαρείτης, Λευτέρης Χαιρέτης, Χαράλαμπος Κακεπάκης και Αντώνης Νικηφόρος, οι οποίοι χόρεψαν προς τιμήν των ιδρυτών του Ανωγειανού Χορευτικού Συγκροτήματος, ξεσηκώνοντας με την χορευτική τους δεινότητα τους παρευρισκόμενους.
Πρώτη επίσημη εμφάνιση έκανε και η χορευτική ομάδα του Συλλόγου μας, υπό την επιμέλεια και καθοδήγηση του ανωγειανού χοροδιδάσκαλου και πρώην μέλους του Δ.Σ. μας Κώστα Μέμου, εισπράττοντας δυνατό χειροκρότημα.
Περά από τους συγχωριανούς και φίλους του Συλλόγου μας, που κάθε χρόνο είναι παρόντες και στηρίζουν, με την παρουσία και το κέφι τους την χοροεσπερίδα μας, φέτος μας τίμησαν με την παρουσία τους και
ο κος Μιχάλης Χρηστάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ», γενικός γραμματέας Δήμου Διονύσου και υποψήφιος βουλευτής της περιφέρειας της Β’ Αθηνών με το Ποτάμι, ο οποίος παρευρέθηκε και ως εκπρόσωπος του προέδρου του κόμματος, κου Σταύρου Θεοδωράκη, που λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, δεν μπόρεσε να είναι παρόν,
ο κος Γιώργος Μαριδάκης, Πρόεδρος της Παγκρητίου Ενώσεως,
ο κος Γιώργος Πετράκης, μέλος της Παγκρητίου Ενώσεως και επικεφαλής του Λαογραφικού Ομίλου Κρήτες,
ο κος Στέλιος Βανταράκης, μέλος της Παγκρητίου Ενώσεως, πρόεδρος του Σωματείου «Κρητική Μούσα» και εκδότης της εφημερίδας «Παγκρήτια Νέα»,
η κα Άννα Μακρή, μέλος της Παγκρητίου Ενώσεως,
ο κος Γιάννης Σαλβαράκης, πρόεδρος της Κρητικής Εστίας και διευθύνων σύμβουλος της «ANEK LINES Α.Ε.»,
ο πρόεδρος της Ένωσης Κρητών Αμαρουσίου «Ο Κρηταγενής Ζευς», κος Κωστής Σηφάκης,
ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου ΑκουμιανοΒρυσανών «Ο ΣΙΔΕΡΩΤΑΣ», κος Γιώργος Αγγουριδάκης,
η κοσμήτορας της Ένωσης Απανταχού Σφακιανών, κα Ειρήνη Κορνιζάκη,
ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου μας κος Ιωάννης Ανδρεαδάκης και το πρώην μέλος του Δ.Σ. μας και καταξιωμένος ανωγειανός καλλιτέχνης κος Δημήτρης Σκουλάς.
Πολλές και σημαντικές οι παρουσίες της βραδιάς εκείνης και ζητούμε συγγνώμη, αν κάποιον, άθελά μας, ξεχνάμε.
Οφείλουμε στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε θερμά
Τους Γιάννη και Δημήτρη Σταυρακάκη (Μερτζάνη) και όλο το προσωπικό στο ΚΡΗΤΙΚΟ ΚΟΝΑΚΙ για την άψογη φιλοξενία και τη συνεργασία τους,
Τους Γιώργη Φασουλά (λύρα), Κώστα Καλλέργη (λαούτο), Κώστα Μαρκάκη (κιθάρα) και τον Αλέξη Κριτσωτάκη (κρουστά) για το μοναδικό γλέντι, που μας χάρισαν,
Το Παραδοσιακό Συγκρότημα Μαυρόκωστα, το οποίο, πέρα από τους πρωτοχορευτές του, που χόρεψαν εκείνη τη βραδιά, παρευρέθηκε με συνολικά 14μελή αποστολή, για να τιμήσει με την παρουσία και τη συμμετοχή του την χοροεσπερίδα μας,
Τον Θανάση Μαυρόκωστα για την σημαντική συμβολή και συνδρομή του στην οργάνωση και υλοποίηση της βραδιάς,
Τον Χρήστο Τσάμη και την Άννα Αβανίδου, που φρόντισαν για την προβολή των βίντεο και των φωτογραφιών, που ο Σύλλογός μας παρουσίασε τη βραδιά εκείνη,
Τον Κώστα Μέμο και τον συνεργάτη του, χοροδιδάσκαλο, Διονύση Νεόφυτο, που επιμελήθηκαν την παρουσία της χορευτικής ομάδας του Συλλόγου μας,
Την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ» και τον πρόεδρό της Μιχάλη Χρηστάκη, που κάλυψαν εξ ολοκλήρου τα έξοδα των ιδιωτικών λεωφορείων για τις μετακινήσεις του Παραδοσιακού Συγκροτήματος Μαυρόκωστα κατά την διαμονή του στην Αθήνα, ενώ προσφέρθηκαν ευγενικά να καλύψουν και τα έξοδα εστίασης του Συγκροτήματος,
Τον συγχωριανό μας Φώτη Φωτόπουλο (εγγονό του Φρυσαλομήτσου) και το μεζεδοπωλείο του «Το Περαχώρι», για την μοναδική του φιλοξενία το μεσημέρι της Κυριακής 31.01.2016, οπότε και ο Σύλλογός μας παρέθεσε γεύμα προς τιμήν του Παραδοσιακού Συγκροτήματος Μαυρόκωστα, των ιδρυτών του Ανωγειανού Χορευτικού Συγκροτήματος και του κου Μιχάλη Χρηστάκη,
Τους δωρητές των δώρων της λαχειοφόρου αγοράς, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της χοροεσπερίδας μας, αναλυτικός κατάλογος των οποίων θα δημοσιευθεί στο επόμενο φύλλο της εφημερίδας μας «Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ»,
Την μοναδική Aggela Skoula Peraxwri Channel, για την παρουσία της, αλλά και την, όπως πάντα, υπέροχη βιντεοσκόπηση της βραδιάς,
Τον Γιώργο Σταυρίδη, για τις όμορφες φωτογραφίες και τα βίντεο,
Τα παιδιά της χορευτικής μας ομάδας Χαρίδημο Φασουλά, Γιάννη Σπιθούρη, Φίλιππο Μαυρόκωστα, Αλέξη Ζερβάκη, Νίκη Σφακιανάκη, Μυρσίνη Σταυρακάκη, Ιωάννα Κουνάλη, Εμμανουέλα Ανδρεαδάκη και Εβελίνα Μουστάκα, για την πραγματικά ανεκτίμητη βοήθειά τους στην οργάνωση της βραδιάς και την παρουσία τους, που έδωσε νέα πνοή, δυναμική και διάθεση τόσο στη χοροεσπερίδα μας όσο και στο Σύλλογό μας γενικά.
Τους συγχωριανούς και φίλους, που μας τίμησαν με την παρουσία τους και συμμετείχαν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες στο γλέντι, που στήθηκε.
Να είμαστε όλοι καλά και πάντα με καλό να σμίγομε!
Και του χρόνου!
Παρακολουθήστε στο παρακάτω βίντεο της Αγγέλας Σκουλά τον χορό των ιδρυτών του πρώτου Ανωγειανού Χορευτικού Συγκροτήματος, Δημήτρη Μαυρόκωστα, Γιάννη και Δημήτρη Σταυρακάκη (Μερτζάνη) και Μηνά Πασπαράκη, των ιδρυτών δηλαδή του πρώτου Ανωγειανού χορευτικού συγκροτήματος:


Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016 έφυγε από τη ζωή ο Ευάγγελος Κεφαλογιάννης ή Κουντοβαγγέλης και την επόμενη ημέρα στην κηδεία του στο Ηράκλειο, τα Ανώγεια και η Κρήτη γενικότερα αποχαιρετούσαν ένα από τους τελευταίους μεγάλους άντρες που με την δράση του σε δύσκολους καιρούς τίμησε την καταγωγή και το όνομα του. Η οικογένεια του σαν ελάχιστη τιμή ένδειξης σεβασμού στην μνήμη του θέλει να προσφέρει στα Ανώγεια, το χωριό καταγωγής του που ο Κουντοβαγγέλης υπεραγαπούσε.
Με επιστολή της λοιπόν προς τον Δήμο Ανωγείων η οικογένεια του προσφέρει σημαντικό χρηματικό ποσό το οποίο μετά από συνεννόηση της με τον Δήμαρχο κ. Καλλέργη θα χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία της Βιβλιοθήκης των Ανωγείων που στόχος του δήμου είναι να λειτουργήσει μέσα στο καλοκαίρι. Επίσης η οικογένεια του θα αναλάβει τα έξοδα για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της αίθουσας πληροφορικής του Γυμνασίου Ανωγείων.
Σίγουρα πρόκειται για σημαντικές και σπουδαίες δωρεές που σε συνεργασία με τον Δήμο Ανωγείων θα επαναφέρουν μετά από χρόνια την λειτουργία βιβλιοθήκης στο χωριό, αλλά και θα ωφεληθούν οι μαθητές του Γυμνασίου με μια σύγχρονη αίθουσα που θα καλύπτει τις ανάγκες του σχολείου ολόκληρου.
Η Ανωγή χαιρετίζει και επικροτεί την σπουδαία αυτή πρωτοβουλία της οικογένειας του Ευάγγελου Κεφαλογιάννη. Παρακάτω δημοσιεύουμε δυο επιστολές, η πρώτη της οικογένειας προς τον δήμο όπου τονίζει την επιθυμία της για προσφορά στο χωριό και η δεύτερη επιστολή είναι η ευχαριστήρια απάντηση του Δημάρχου κ. Καλλέργη μέσω της οποίας τονίζει και τις προθέσεις γιατην αξιοποίηση άμεσα της δωρεάς.
Αναλυτικά:
Η επιστολή της οικογένειας Ε.Κεφαλογιάννη:
Θέμα: Δωρεές εις μνήμην Ευαγγέλου Βασιλείου Κεφαλογιάννη (Κουντοβαγγέλη).
κ. Δήμαρχε, κ.κ. Σύμβουλοι,
Όπως γνωρίζετε, πρόσφατα έφυγε από κοντά μας, ο αγαπημένος μας σύζυγος και πατέρας, Ευάγγελος Βασιλείου Κεφαλογιάννης, γνωστός στην ανωγειανή κοινωνία ως Κουντοβαγγέλης. Η αγάπη του για τα Ανώγεια, τον τόπο που γεννήθηκε και μεγάλωσε αλλά και η ευαισθησία του σε θέματα μόρφωσης και εκπαίδευσης, μας ώθησε να αναζητήσουμε τις ανάγκες που έχει το χωριό στον τομέα αυτό και τιμώντας την μνήμη του να συνδράμουμε όσο μπορούμε στην κάλυψή τους.
Σε μια πρώτη συζήτηση που είχαμε με τον κ. Δήμαρχο, ενημερωθήκαμε για την έλλειψη της υλικοτεχνικής υποδομής που απαιτείται για την λειτουργία της «Βιβλιοθήκης των Ανωγείων», αλλά και για την επιτακτική ανάγκη πλήρη εκσυγχρονισμού της αίθουσας πληροφορικής του Γυμνασίου του Δήμου.
Με την παρούσα επιστολή μας, θέλουμε να σας γνωρίσουμε ότι επιθυμούμε, εις μνήμην του αγαπημένου μας Ευαγγέλου Βασιλείου Κεφαλογιάννη (Κουντοβαγγέλη) :
(α) Να καταθέσουμε το ποσό των χρηματικών δωρεών που έχει συγκεντρωθεί από συγγενείς και φίλους μαζί με χρηματική δωρεά της οικογενείας μας, σε λογαριασμό του Δήμου Ανωγείων που θα μας υποδείξετε και για τον σκοπό της λειτουργίας της «Βιβλιοθήκης των Ανωγείων». Πρόθεση και επιθυμία της οικογένειάς μας είναι να παραμείνουμε και στο μέλλον αρωγοί και να συνδράμουμε ενεργά το Δήμο Ανωγείων στο έργο αυτό, εις μνήμην του αγαπημένου μας και με σκοπό να γίνει η «Βιβλιοθήκη των Ανωγείων» τόσο μεγάλη όσο αξίζει στην ιστορία του χωριού μας.
(β) Μέσω δωρεάς της οικογένειάς μας, να καλύψουμε άμεσα το απαιτούμενο κόστος για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της αίθουσας πληροφορικής του Γυμνασίου Ανωγείων.
Με την επιθυμία και την ελπίδα όπως διατηρηθεί ζωντανή η μνήμη του αγαπημένου μας, Ευαγγέλου Βασιλείου Κεφαλογιάννη (Κουντοβαγγέλη), στο χωριό του, τα Ανώγεια, που τόσο πολύ αγαπούσε.
Με εκτίμηση,
Οικογένεια Ευαγγέλου Β. Κεφαλογιάννη
Η απάντηση του Δημάρχου Ανωγείων κ.Καλλέργη είναι η εξής:
Ο Δήμος Ανωγείων ευχαριστεί θερμά την οικογένεια του εκλιπόντος Ευαγγέλου Βασιλείου Κεφαλογιάννη για την σημαντική δωρεά στον Δήμο μας, η οποία θα συντελέσει στην επαναλειτουργία της Δημοτικής βιβλιοθήκης μετά από χρόνια καθώς και στον εμπλουτισμό της.
Στόχος μας είναι η βιβλιοθήκη αυτή να λειτουργήσει στο ισόγειο του Δημοτικού μεγάρου μέσα στο καλοκαίρι. Παράλληλα η δωρεά αυτή θα συντελέσει στον εκσυγχρονισμό του εργαστηρίου Πληροφορικής του Γυμνασίου Ανωγείων. Έργο σημαντικό για το Δήμο μας, γιατί το εργαστήριο αυτό χρησιμοποιείται όχι μόνο από το Σχολείο αλλά και από Ανωγειανούς -ες μεγαλύτερης ηλικίας στα πλαίσια των προγραμμάτων της Δια βίου μάθησης.
Για την ευγενική χειρονομία τους και την υπόσχεση της συνεχούς βοήθειας, τους ευχαριστούμε.
Με την ενέργειά τους αυτή τιμούν την μνήμη του Βαγγέλη Κεφαλογιάννη που τόσο αγαπούσε τον τόπο αυτό.
Ο Δήμαρχος Ανωγείων
Εμμανουήλ Ν. Καλλέργης

Φώτο: Μανόλης Σαμόλης
Σημαντικές και μεγάλες κινητοποιήσεις γίνονται σήμερα Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου στην Κρήτη με τους εργαζομένους να τάσσονται εναντίον των μέτρων που θέλει να περάσει η Κυβέρνηση στο Νομοσχέδιο για το Ασφαλιστικό. Στα πλαίσια της ενημέρωσης του κόσμου με στόχο την συσπείρωση του για να συμμετέχει ενεργά, βρέθηκε χθες Τετάρτη στα Ανώγεια αντιπροσωπεία των εργαζομένων του Δήμου Ρεθύμνου με επικεφαλής τον πρόεδρο τους κ. Γιάννη Φωτάκη που είναι και μέλος του γενικού συμβουλίου της ΠΟΕ-ΟΤΑ.
Η αντιπροσωπεία των εργαζομένων συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ανωγείων κ. Καλλέργη, μέλη του δημοτικού συμβουλίου καθώς και τους εργαζομένους στον Δήμο Ανωγείων και συζήτησαν μαζί τους τα προβλήματα και τις συνέπειες που θα υπάρξουν σε περίπτωση ψήφισης του Νομοσχεδίου. Η συνάντηση έγινε μερικές μέρες μετά την επίσημη ανακοίνωση του Δημοτικού συμβουλίου Ανωγείων με την οποία τάσσεται υπέρ των κινητοποιήσεων απευθύνοντας γενικό κάλεσμα για συμμετοχή στα συλλαλητήρια.
Δεκάδες ανωγειανοί βρίσκονται ήδη σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο για τις μεγάλες σημερινές συγκεντρώσεις των εργαζομένων.
Ο κ. Φωτάκης μετά την συνάντηση με τον Δήμαρχο Ανωγείων δήλωσε στην “Α” τα εξής:
“Αυτό το Νομοσχέδιο καταργεί κάθε κοινωνική κατάκτηση, καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλειας και δεν πρέπει να περάσει. Για αυτό και καλούμε όλους τους εργαζόμενους να συμπορευθούμε μαζί με όλες τις κοινωνικές τάξεις που θίγονται από το Ασφαλιστικό, άλλωστε δεν υπάρχει καμιά τάξη που να μην θίγεται από αυτό, ούτως ώστε να φωνάξουμε ένα βροντερό όχι στα σχέδια της Κυβέρνησης. Ένα όχι που θα είναι όχι αυτή τη φορά και όχι ναι όπως συνέβη στο δημοψήφισμα. Για να καταλάβουν ότι αυτό το Νομοσχέδιο δεν πρέπει και δεν θα περάσει..” ολοκλήρωσε.
“Έφυγε” από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών, ο Αριστείδης Κουτάντος του Γεωργίου.
Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλεί αύριο 4 Φεβρουαρίου 3μμ στον Αγιο Δημήτριο στα Ανώγεια.
Η ΑνωΓη εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του.


Μαζί με τσι παλιάς τσ’ ανθρώπους που μισένε, το αίσθημα και τα παλιά τερτίπια λιγοστένε… (Γιώργης Καράτζης).
Συμπληρώθηκαν ήδη δυο χρόνια από την 1η Φεβρουαρίου 2014 όταν η Ανωγειανή γη “αγκάλιαζε” για πάντα ένα σεμνό και άξιο τέκνο της, τον Βασίλη Κεφαλογιάννη ή Μεμεντρίκο. Άνθρωπος αγαπητός και σεβαστός από όλη την κοινωνία μας, την οποία τίμησε με τον καλύτερο τρόπο στην διάρκεια της ζωής του.
Αξέχαστος ο Μεμεντρίκος κυρίως στην γειτονιά του στον Άγιο Γεώργιο και στο Μεϊντάνι όπου η χαρακτηριστική του μορφή, το καλαμπούρι και οι παρέες του στα καφενεία λείπουν από τον χώρο και τους ανθρώπους του.
Στην μνήμη του η οικογένεια του προσέφερε το ποσό των 300 ευρώ για τις ανάγκες του Εργαστηρίου Γνώσης του Αγίου Γεωργίου, ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν για δημιουργικές δράσεις και φροντιστήρια για τα παιδιά των σχολείων του χωριού.
Ας είναι αιωνία η μνήμη του.