Πολιτισμός

Ένας από τους σημαντικότερους και πιο ποιοτικούς νέους Ανωγειανούς τραγουδοποιούς είναι και ο Χάρης Φασουλάς, που τα τελευταία χρόνια μας προσφέρει υπέροχα μουσικά ταξίδια με τη μελωδική φωνή, το μαντολίνο και το ταλέντο του, ενώ παράλληλα διαπρέπει και στον κοινωνικό τομέα ως Μαθηματικός και πάνω από όλα ως ενεργός άνθρωπος και πολίτης των Ανωγείων. Ο Χάρης άφησε εκ νέου εξαιρετικές εντυπώσεις με το πρόσφατο τραγούδι του που βγήκε στον “αέρα” το “Χτυποκάρδι” που έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τον κόσμο. Ένα υπέροχο μελωδικό ταξίδι σε δική του μουσική, με άξιους συμπαραστάτες δίπλα του τον Μιχάλη Σταυρακάκη και την Μαρία Κώτη, αλλά και τον Σταύρο Τζανή που συνέθεσε τους στίχους. Ο ίδιος ο Χάρης Φασουλάς που αυτό το διάστημα ετοιμάζει προσωπικό δίσκο που αναμένεται να κυκλοφορήσει τους πρώτους μήνες του 2020 αναφέρει για το “Χτυποκάρδι” του τα εξής:

“Νιώθω ιδιαίτερα συγκινημένος και χαρούμενος που έχω την τύχη να συνεργάζομαι με αγαπημένα πρόσωπα-αξιόλογους καλλιτέχνες, σ’ αυτό το μουσικό ταξίδι που έχω ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια.Τον Δάσκαλο Μιχάλη Σταυρακάκη (ή Τατάκι), ο οποίος με την αισθητική και το δικό του παίξιμο, δίδαξε-σημάδεψε τη γενιά μου, δείχνοντάς μας ένα ξεχωριστό μουσικό μονοπάτι.Την Μαρία Κώτη, τραγουδίστρια με ψυχή και πάθος, η οποία πάντα με την μελωδική της παρουσία, δίνει άλλη ζεστασιά σε κάθε τραγούδι που ερμηνεύει.Τον Δημήτρη Ζαχαριουδάκη, έναν καλλιτέχνη με αξιοπρεπή πορεία, την οποία διακρίνει η ταπεινότητα και η σεμνότητα.Τον Σταύρο Τζανή, έναν ταλαντούχο και πολλά υποσχόμενο νέο στον χώρο της ποίησης.

Τους ευχαριστώ έναν-έναν από καρδιάς!Θερμές ευχαριστίες …Στον Κωστή Σπυριδάκη που έπαιξε τσέλο στο τραγούδι.Στην Εταιρία Παραγωγής Pirixos Production και στον φίλο μου Μενέλαο Νταγιαντά για την ηχογράφηση- μίξη-master του τραγουδιού.Στο φίλο μου Νεκτάριο Περογιαννάκη και τον Ηρακλή Πακιουφάκη για τις φωτογραφίες και το βίντεοκλιπ.Στο καφέ Veneto για την παραχώρηση του χώρου για να πραγματοποιηθεί το βιντεοκλίπ του τραγουδιού .Το τραγούδι είναι αφιερωμένο στο θείο μου , Μενέλαο…” ολοκληρώνει.
Του ευχόμαστε τα καλύτερα και στη συνέχεια.

Το χτυποκάρδι

Εν’  ζω γι λους μας, να λιβάδι πόνου

π’ θίζουν ραι κα πού, λουλούδια τς χαρς

κι νεμικς δν παύουνε μοδε λεφτ ν δέρνουν,

τη σκέψη μας στ δίνη ατ τς βαρυχειμωνις.

«Μ ‘φηνεις φκαιρες στιγμς το ψεύτη χρόνου κι κου,

 τ χτυποκάρδι τ βαθ μονάχα τς καρδις»

Μέρα πο δν γλέντησες κα γέλιο δν φάνη,

στ χείλη σου γι δυ λεπτ σκις ν κουτσοσταθε,

λλη μια μάχη χασες στν πόλεμο το χρόνου

κι ψυγομαραθήκανε τσ νιότης σου ο θοί.

 «Μ ‘φηνεις φκαιρες στιγμς το ψεύτη χρόνου κι κου,

 τ χτυποκάρδι τ βαθ μονάχα τς καρδις»

 

Ζσε ς ποθες κα ς ρέγεσαι κι ,τι σ’ ρέσει κμε,

σ’ ατ τ τριπλοδίμουρο ξεστράτι τσ ζως,

καβάλα στν νείρω σου τ χρυσαφένιο  άτι,

 χάσου σ τόπο λαργιν κι’ θρώπου μν τ πες.

 

«Μ ‘φηνεις φκαιρες στιγμς το ψεύτη χρόνου

κι κου, τ χτυποκάρδι τ βαθ μονάχα τς καρδις»

 

Μιχάλης Σταυρακάκης – Μαρία Κώτη – Χάρης Φασουλάς | Το Χτυποκάρδι (Official Release 2019 ©)

Την Δευτέρα 24 Ιουνίου στις 8 μ.μ στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού σχολείου, η θεατρική ομάδα του ΓΕΛ Ανωγείων θα παρουσιάσει την παράσταση “Ένας Ιδανικός σύζυγος” του Όσκαρ Ουάιλντ. Με ελεύθερη είσοδο τα παιδιά του Λυκείου περιμένουν όλο τον κόσμο να δει από κοντά την παράσταση που ανεβάζουν με πολύ μεράκι, κόπο και αγάπη για το θέατρο και τη δημιουργία.Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν και στην υπεύθυνη καθηγήτρια τους  κα Βασιλική Μοσχούρη, την διευθύντρια του Λυκείου Ανωγείων Μαίρη Μπαγκέρη και όλους όσοι συνετέλεσαν στην ύπαρξη της θεατρικής ομάδας του ΓΕΛ Ανωγείων που μας προσφέρει υπέροχες παραστάσεις.

Η διανομή των ρόλων για τους μαθητές του Λυκείου μας έχουν ως εξής:

-Μάρπελ Τσίλτερν Φιπς, η Αργυρώ Δραμουντάνη.

-Λαίδη Μάρκμπυ, η Λευκή Δραμουντάνη.

-Κυρία Μάρτσμοντ, η Δήμητρα Ξυλούρη.

-Λαίδη Μπάσιλτων, η Μαρία Πασπαράκη.

-Κυρία Σιεβελευ, η Κατερίνα Σπιθούρη.

-Λόρδος Γκόρινγκ, η Μαρίνα Στρατήγη.

-Γερτρούδη Τσίλτερν και Λόρδος Κάβερσιαμ, η Μαίρη Χαιρέτη.

-Σερ Ρόμπερτ Τσίλτερν, ο Γιώργος Χαιρέτης.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια Βασιλική Μοσχούρη αναφέρει σε σκέψεις της για την παράσταση τα εξής:

 

Πέρυσι τέτοια εποχή σκεφτόμουν -και αργότερα θα μιλούσα- για τον κύκλο μου στο Γενικό Λύκειο Ανωγείων που έκλεινε. Φαίνεται, όμως, ότι όσα με συνδέουν με αυτό το σχολείο και τους μαθητές του είναι πιο ισχυρά από όσο νόμιζα. Έτσι, λοιπόν, το σχολικό έτος 2018-2019 με βρίσκει και πάλι στο ίδιο γνώριμο και αγαπημένο περιβάλλον, συνεπώς η συνέχιση της θεατρικής ομάδας ήταν -ασφαλώς- μονόδρομος. Σκέφτηκα, ωστόσο, θεωρώντας -η αφελής!- ότι τα παιδιά θα το προτιμούσαν, να ασχοληθούμε αυτή τη φορά με κάτι όχι τόσο περίπλοκο, ίσως κάπως πιο ανάλαφρο, που θα προκαλούσε περισσότερο γέλιο και λιγότερο προβληματισμό και θα απαιτούσε λιγότερη διανοητική προσπάθεια. Να, όμως, που για μια ακόμη φορά οι μαθητές μου με οδήγησαν σε εντελώς διαφορετικά μονοπάτια και με αιφνιδίασαν ευχάριστα, ζητώντας μου ομόφωνα και επιτακτικά να προσεγγίσουμε ένα έργο “που θα είχε κάποιο βαθύτερο νόημα και ένα μήνυμα να περάσει στους θεατές”! Τους πρότεινα, λοιπόν, -μεταξύ αστείου και σοβαρού-να ασχοληθούμε με τον Όσκαρ Ουάιλντ και εξεπλάγην ξανά, εισπράττοντας τον ενθουσιασμό τους απέναντι σε ένα έργο, που δύσκολα θα σκεφτόταν κανείς ότι θα συγκινούσε τέτοιες ηλικιακές ομάδες.

Και κάπως έτσι, για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά η θεατρική ομάδα του σχολείου μας δίνει το “παρών”, ανεβάζοντας τον πήχη ακόμα πιο ψηλά! Ανανεωμένη, με αρκετά από τα περυσινά της μέλη και δύο νέα, δούλεψε σκληρά, για να σας προσφέρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα! Χωρίς, φυσικά, και φέτος να λείπουν οι αντιξοότητες, αλλά και χωρίς καθόλου αυτές να τους πτοούν, η Αργυρώ, ο Γιώργης, η Κατερίνα, η Μαίρη, η Μαρίνα, η Δήμητρα, η Λευκή και η Μαρίααφιέρωσαν τον κόπο και το χρόνο τους και θέτουν στη διάθεσή σας το ταλέντο τους!

Όσο για τη διαδρομή που μας έφερε ως εδώ, ήταν -όπως πάντα- απολαυστική και πλήρης συναισθημάτων. Γέλια και συγκινήσεις, ικανοποίηση και περηφάνια γεμίζουν το μυαλό και την καρδιά και διαγράφουν κάθε ίχνος άγχους και κούρασης, αφήνοντας πίσω μια ακόμα γλυκιά ανάμνηση. Δεν θα μπορούσα, λοιπόν, παρά να ευχαριστήσω από καρδιάς τα αγαπημένα μου παιδιά, που με εμπιστεύθηκαν, ομόρφυναν τις Δευτέρες μου και άφησαν στην ψυχή μου το καθένα το δικό του αποτύπωμά.

Μπροστά στο ταλέντο των μικρών μου υποκριτών υποκλίνομαι, όπως θα κάνουν κι εκείνοι στο τέλος της βραδιάς, περιμένοντας με αγωνία το χειροκρότημά σας! Οι υποκριτές αυτοί, όμως, εξαντλούν όλη την τέχνη τους στο θεατρικό σανίδι, κρατώντας τη ζωή τους αγνή και αυθεντική, χωρίς ίχνος υποκρισίας. Ευχή δική μου είναι η εμπειρία αυτή, για όσους έχουν ξαναδεί τα φώτα της ράμπας, να είναι εξίσου ή και πιο μαγική από την προηγούμενη, και, για όσους τώρα παίρνουν το βάπτισμα, να ανταποκριθεί ή και να υπερβεί τις προσδοκίες τους.

Είμαι ευγνώμων για κάθε στιγμή που περάσαμε μαζί και πρόθυμη να σταθώ αρωγός και συνοδοιπόρος σας σε ό,τι κι αν θελήσετε να τολμήσετε, με τη βεβαιότητα ότι θα το φέρετε εις πέρας με απόλυτη επιτυχία, όπως κάνατε και με αυτό μας το εγχείρημα…

Από την πλευρά της η διευθύντρια του Λυκείου Ανωγείων Μαίρη Μπαγκέρη αναφέρει:

Για δεύτερη συνεχή σχολική χρονιά, λίγο μετά το τελευταίο σχολικό κουδούνι που σήμανε τη λήξη των μαθημάτων, έχουμε τη χαρά να αναμένουμε το θεατρικό κουδούνι, που θα κηρύξει την έναρξη της θεατρικής παράστασης, την οποία με κέφι και μεράκι προετοίμασε η θεατρική ομάδα του σχολείου μας. Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένη που και φέτος, παράλληλα με τουψηλής ποιότητας διδακτικό έργο που, όπως πάντα, παρείχαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, υλοποιήθηκαν και προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καθώς και πολιτιστικού περιεχομένου, στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να ερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να αναδείξουν άλλες πτυχές του εαυτού τους.

Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της κοινωνίας που ολοένα και αλλάζει, οραματιζόμαστε και αγωνιζόμαστε για να κάνουμε πράξη ένα σχολείο ανοικτό στους μαθητές και την τοπική κοινωνία, που δε θα αποτελεί μόνο φορέα παραδοσιακής διδασκαλίας, αλλά θα υπερβαίνει τα όρια των αιθουσών του και θα προσφέρει ευκαιρίες καλλιέργειας όχι μόνο γνώσεων και δεξιοτήτων, αλλά και καλλιτεχνικών κλίσεων· ένα σχολείο που θα στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών του και που θα αποτελεί συγχρόνως εστία πολιτισμού, χώρο υλοποίησης δράσεων και εκδηλώσεων, απευθυνόμενων σε όλους τους κατοίκους τόσο των Ανωγείων όσο και της ευρύτερης περιοχής.

Νιώθω, συνεπώς, την ανάγκη να επαινέσω τους μαθητές του σχολείου μας που δεν πτοήθηκαν από το βάρος των σχολικών και εξωσχολικών τους υποχρεώσεων και ανταποκρίθηκαν με θέρμη στο κάλεσμα της υπεύθυνης καθηγήτριας για συμμετοχή στη θεατρική ομάδα, αποδεικνύοντας ότι η ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση είναι ισχυρότερη από κάθε εμπόδιο. Κλείνοντας, λοιπόν, θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τα παιδιά όσο και τη συνάδελφο για τον προσωπικό χρόνο και κόπο που αφιέρωσαν σε αυτήν την προσπάθεια και να εκφράσω τη βεβαιότητα αφενός ότι το αποτέλεσμα θα είναι για ακόμα μία φορά αντάξιο των προσδοκιών μας, αφετέρου ότι η θεατρική ομάδα του ΓΕΛ Ανωγείων έχει καταστεί πλέον θεσμός που θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται για την ψυχαγωγία μας για πολλά ακόμα χρόνια!

Οι συντελεστές της παράστασης τέλος, θα ήθελαν να ευχαριστήσουν τους παρακάτω για την πολύτιμη στήριξη τους:

-Τη διευθύντρια μας, κ. Μαίρη Μπαγκέρη, για την ολόθερμη στήριξη, διευκόλυνση και βοήθεια σε οτιδήποτε χρειαστήκαμε.

-Το Δήμο Ανωγείων για την τεχνική υποστήριξη και την κάλυψη των εξόδων της παράστασης, μέσω της Σχολικής Επιτροπής Γυμνασίου και Λυκείου Ανωγείων.

-Τη Διευθύντρια του δημοτικού σχολείου, κ. Έφη Χατζάκη, για την ευγενική παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων για τη διεξαγωγή των τελευταίων προβών της ομάδας αλλά και της παράστασης.

-Τους γονείς των παιδιών, για την κατανόησή τους και την προσπάθεια που έκαναν να τροποποιούν το απαιτητικό, αναμφίβολα, πρόγραμμά τους, προκειμένου να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο, μετά από τις πρόβες μας!

-Όλους εσάς που μας κάνετε την τιμή και παρευρίσκεστε σήμερα εδώ, δίνοντάς μας κουράγιο με τη στήριξη και τη θετική σας διάθεση!

Λίγα λόγια για το έργο:

Ο Ιδανικός σύζυγος είναι μία θαυμάσια κωμωδία του μεγάλου Ιρλανδού δραματουργούΌσκαρ Ουάιλντ, γραμμένη το 1895. Με το γνωστό ειρωνικό και λεπτό χιούμορ και με τα ευφυολογήματά του, που τον έκαναν διάσημο, ο συγγραφέας σατιρίζει τη δημόσια, κοσμική και πολιτική ζωή των ανωτέρων τάξεων της Αγγλίας: Ο Sir Robert Chiltern, λαμπρός νέος πολιτικός, τέλειος τζέντλμαν και ιδανικός σύζυγος για την πανέμορφη Lady Chiltern, μοιάζει να τα έχει όλα σ’ αυτή τη ζωή. Μαζί δίνουν την ειδυλλιακή εικόνα ενός ευτυχισμένου ζεύγους, ως τη στιγμή που σε μια δεξίωσή τους η κυρία Cheveley, μια παλιά γνώριμη από τα σχολικά χρόνια, απειλεί ν’ αποκαλύψει ένα σκοτεινό μυστικό από το παρελθόν του Sir Robert, θέτοντας σε κίνδυνο το γάμο και την καριέρα του… Ο φίλος του Sir Robert, λόρδος Goring, περιζήτητος εργένης, γνωστός και ως «ο μεγαλύτερος χασομέρης του Λονδίνου», ξεπερνά τη συνήθη απάθειά του και προσπαθεί να τον βγάλει από την δύσκολη θέση.

Κυνικοί εκβιασμοί, μπερδεμένες ταυτότητες, καθυστερημένες αποκαλύψεις, παγίδες… Θύτες και θύματα εναλλάσσουν ρόλους ευφορίας μέσα στην μεγαλοαστική τάξη που στηρίζεται στο ψέμα και την διαπλοκή. Διεφθαρμένοι πολιτικοί, μίζες μα κυρίως η στιγμή της μεγάλης απόφασης είναι τα υλικά που χρησιμοποιεί ο Όσκαρ Ουάιλντ, για να κριτικάρει και να χλευάσει την ηθική της εποχής του. Επειδή, όμως, τίποτα δεν φαίνεται να έχει αλλάξει, το σπινθηροβόλο έργο του παραμένει εξαιρετικά επίκαιρο.

 

Σε μία προσπάθεια εξοικείωσης του κοινού με την επιστήμη και την τεχνολογία, το Αστεροσκοπείο Σκίνακα προσφέρει μέρες ελεύθερης επίσκεψης κοινού στους χώρους του κάθε χρόνο. Δίδεται η δυνατότητα στους επισκέπτες του να έχουν μια πρώτη γνωριμία της λειτουργίας του Αστεροσκοπείου, να πληροφορηθούν για τα τελευταία επιτεύγματα στην Αστροφυσική και να παρατηρήσουν από το τηλεσκόπιο εφόσον οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.

Οι ημέρες ελεύθερης επίσκεψης για το έτος 2019:

-Κυριακή 23 Ιουνίου

-Κυριακή 21 Ιουλίου

-Κυριακή 25 Αυγούστου

-Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω ημερών το Αστεροσκοπείο είναι επισκέψιμο από τις 18:00-23:00. Οι επισκέπτες θα έχουν όπως πάντοτε τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στις εγκαταστάσεις του Αστεροσκοπείου και να παρακολουθήσουν σχετική παρουσίαση, συνήθως έως τις 20:30. Κατόπιν, οι επισκέπτες μπορούν να παρατηρήσουν με το μάτι, μέσω του τηλεσκοπίου των 1.3 μέτρων, ένα ουράνιο αντικείμενο που θα είναι ορατό εκείνη την περίοδο.
Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στο υψόμετρο του Αστεροσκοπείου Σκίνακα, προτείνουμε να είστε κατάλληλα ενδεδυμένοι. Να ληφθεί υπόψη ότι το Αστεροσκοπείο είναι Ερευνητική – Επιστημονική εγκατάσταση. Δεν υπάρχουν χώροι υγιεινής, ικανός αριθμός καθισμάτων για μεγάλο αριθμό επισκεπτών, οι χώροι είναι περιορισμένοι και δεν προσφέρονται για μεγάλης διάρκειας παραμονή κοινού. Επισημαίνουμε ότι σε ημέρες μεγάλης προσέλευσης η αναμονή για την παρατήρηση με το μάτι μπορεί να ξεπεράσει τη μία ώρα. Για αυτό η επίσκεψη με μικρά παιδιά, όπως και για άτομα με προβλήματα κινητικά, σε ημέρες μεγάλης προσέλευσης δεν συστήνεται.
Επίσης, λόγω της στενότητας του δρόμου προς το Αστεροσκοπείο που εμπεριέχει σοβαρό κίνδυνο ατυχήματος και του περιορισμένου χώρου στάθμευσης στο Αστεροσκοπείο, η επίσκεψη με λεωφορεία τις ημέρες ελεύθερης επίσκεψης του κοινού δεν είναι δυνατή.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται κατά τα τελευταία 5 χλμ προς την κορυφή του Αστεροσκοπείου (μετά την έξοδο προς αριστερά από το κεντρικό δρόμο προς Νίδα) λόγω της στενότητας του δρόμου και των συνεπειών από τον περασμένο χειμώνα.

Ένας χάρτης οδικής πρόσβασης από το Ηράκλειο στο Αστεροσκοπείο Σκίνακα μέσω του Google Maps είναι διαθέσιμος εδώ.

 

Δύο θέσεις εργασίας στα Ανώγεια προσφέρει το Delina Mountain Resort, η πρώτη  για μάγειρα και η δεύτερη για γυναίκα γενικών καθηκόντων. Σύμφωνα με την ανακοίνωση:

-Μια θέση για Μάγειρα ή ατόμου με γνώσεις μαγειρικής με διάθεση να μάθει παραδοσιακή κουζίνα. Η θέση είναι πλήρους απασχόλησης και προϋποθέσεις είναι ο ενδιαφερόμενος να διαθέτει μεταφορικό μέσο και να έχει ευχέρεια χρόνου. Προσφέρεται διαμονή και διατροφή.

-Μια θέση για γυναίκα υπάλληλο, με αρμοδιότητες γενικών καθηκόντων κουζίνας. Η θέση είναι ημιαπασχόλησης και προϋποθέσεις είναι η όρεξη για δουλειά και η ύπαρξη μεταφορικού μέσου. Προσφέρεται διαμονή και διατροφή.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα:28340-31701 και 6955-696921. Αποστολή βιογραφικών στο [email protected]

Κάνουμε γνωστό στους ενδιαφερόμενους γονείς ότι ξεκίνησαν οι εγγραφές των παιδιών στο ΚΔΑΠ Ανωγείων για το έτος 2019 – 2020.Για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινήσεις μπορείτε να απευθυνθείτε στο τηλέφωνο:28340 31221      (ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΥΡΑΚΗ –ΥΠΕΥΘΥΝΗ)

Οι εγγραφές θα πραγματοποιούνται καθημερινά  1:30 μ.μ. – 9:30 μ.μ. Εκτός Σάββατο και Κυριακή.

Το Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) είναι μονάδα     δημιουργικής απασχόλησης παιδιών ηλικίας 6-12 χρόνων.

Το ΚΔΑΠ Ανωγείων συστάθηκε   το 2006. Τα παιδιά που απασχολούνται στο πρόγραμμα είναι είκοσι πέντε (25). Σκοπός του ΚΔΑΠ είναι η δημιουργική απασχόληση των παιδιών για ορισμένο χρονικό διάστημα της ημέρας, εκτός σχολικού ωραρίου, η  σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου με ατομική ή οργανωμένη δραστηριότητα ή μέσα από οργανωμένες ομάδες εργαστηρίων καθώς και η εξυπηρέτηση των γονέων.

Το ΚΔΑΠ για την εκπλήρωση του σκοπού αυτού ,όπως αυτό περιγράφεται παραπάνω παρέχει τις εξής υπηρεσίες :

Υγιεινή και ασφαλή απασχόληση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των παιδιών με την ανάπτυξη ατομικής και ομαδικής δραστηριότητας

Υλοποίηση προγραμμάτων έκφρασης ,ψυχαγωγίας ,άθλησης.

Ανάπτυξη φιλικών δεσμών και κοινωνικών σχέσεων.

Ενημέρωση της οικογένειας και παραπομπή σε φορείς που παρέχουν εξειδικευμένες υπηρεσίες.

 

Με μια γιορτή ειρήνης, αγάπης και φιλίας έκλεισε ένας ακόμα κύκλος σπουδών στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων, την Πέμπτη το απόγευμα, στις 13-6-2019. Μαθητές, γονείς και δάσκαλοι έζησαν ένα ατελείωτα ειρηνικό ξεφάντωμα με τραγούδια , δρώμενα και χορούς. Η γιορτή της ειρήνης ήταν αφιερωμένη στους απόφοιτους αλλά και σε όλους τους δωρητές που στήριξαν ποικιλοτρόπως το έργο του Σχολείου. Με τον αποχαιρετισμό προσφέρθηκαν αναμνηστικά από το Σχολείο, αλλά και από το Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων στους είκοσι πέντε απόφοιτους και δόθηκε το καθιερωμένο βραβείο των τριακοσίων ευρώ που προσφέρεται για εικοστή πρώτη συνεχόμενη χρονιά από την οικογένεια Αλέξανδρου Γεωργίου Καλλέργη στη μνήμη των παππούδων του Ελευθερίου και Αργυρής Σκουλά. Η βραδιά έκλεισε με την καθιερωμένη προβολή των αποφοίτων και πολλά…..δάκρυα!!

Διαβάστε ολόκληρη την ομιλία της διευθύντριας του Δημοτικού σχολείου Ανωγείων κας Τριανταφυλλιάς Χατζάκη:

Αγαπητοί γονείς, κυρίες και κύριοι!!!

Σας καλωσορίζουμε στη γιορτή του Σχολείου, στη γιορτή λήξης των μαθημάτων, στη γιορτή της ειρήνης! Γιατί η γιορτή είναι ειρήνη, το ξεφάντωμα είναι ειρήνη, οι χαρούμενες φωνές των παιδιών είναι ειρήνη, η ολοκλήρωση ενός έργου είναι ειρήνη, το Σχολείο είναι ειρήνη.

Η ειρήνη μας χαρίζει το αίσθημα της ασφάλειας και είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη γαλήνη και την ψυχική μας ηρεμία. Η ειρήνη θέτει τις προϋποθέσεις για τη μόρφωση και την πνευματική μας ανάπτυξη. Σε περίοδο ειρήνης καλλιεργούνται και αναπτύσσονται οι τέχνες, οι επιστήμες, τα γράμματα. Η ειρήνη επίσης συμβάλλει στη οικονομική πρόοδο, αφού διευκολύνει τις συναλλαγές, το εμπόριο και την παραγωγική δραστηριότητα. Σε καιρό ειρήνης, καλλιεργούνται κοινωνικές αρετές, όπως η αλληλεγγύη και ο αλληλοσεβασμός. Ξεπερνιούνται οι εθνικές διαφορές και οι ρατσιστικές προκαταλήψεις, με συνέπεια την αρμονική συνύπαρξη των λαών, ενώ τα προβλήματα επιλύονται με διεθνή συνεργασία και διάλογο.

Το Σχολείο με την παροχή ανθρωπιστικής παιδείας και με την αντικειμενική προσέγγιση της Ιστορίας, αγωνίζεται να εμφυσήσει στους νέους τις ολέθριες συνέπειες του πολέμου και την αλληλένδετη σχέση ειρήνης και προόδου.

Αγαπητοί γονείς

Τα παιδιά θέλουν ειρήνη, οι μεγάλοι θέλουν ειρήνη, όλη η οικουμένη οραματίζεται μια παγκόσμια ειρήνη. Για αυτήν θα πρέπει κάθε μέρα να αγωνιζόμαστε, μικροί, μεγάλοι! Για οικογενειακή ειρήνη, κοινωνική ειρήνη, παγκόσμια ειρήνη.

Σας ευχαριστούμε για την παρουσία και σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση!! Η γιορτή μας περιλαμβάνει χορευτικά και δρώμενα για την ειρήνη, αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια και κλείνει με χορούς.

Η γιορτή της ειρήνης αφιερώνεται με αγάπη στους μαθητές της Έκτης τάξης που ανοίγουν τα φτερά τους για μια άλλη βαθμίδα, παίρνοντας μαζί τους πολλές γνώσεις αλλά και τα μηνύματα της ειρήνης, της αγάπης, της φιλίας και της συναδέλφωσης των λαών. Τους καλούμε κοντά μας για να τους αποχαιρετήσουμε μαζί με τους δασκάλους τους και να τους προσφέρουμε ένα αναμνηστικό δωράκι, καθώς και να προσφέρουμε το καθιερωμένο βραβείο των τριακοσίων (300,00) ευρώ στον καλύτερο μαθητή της Έκτης.

Αγαπητά μας παιδιά! Η αδιάλειπτη συνύπαρξή μας για έξι χρόνια μας έφερε πολύ κοντά. Μοιραστήκαμε δυσκολίες, χαρές, επιτυχίες και καμιά φορά απογοητεύσεις. Εμείς οι δάσκαλοι σας, σας βεβαιώνω, προσπαθούσαμε συνεχώς να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες της παιδικής σας ψυχής. Σας αγκαλιάσαμε με αγάπη και σεβασμό από την πρώτη τάξη και αφουγκραζόμαστε τους χτύπους της καρδιάς σας! Νομίζω περάσατε καλά και θα έχετε να θυμάστε πολλές καλές στιγμές!

Όμως τα χρόνια της αθωότητας πέρασαν. Έφτασε πρόωρα η προεφηβεία με τις πολλές προκλήσεις! Οι φτερούγες ανοίγουν! Όμως προσέξτε! Το φτερούγισμά σας να μην είναι βιαστικό και απότομο! Να είναι ήρεμο, σταθερό και σίγουρο Έτσι θα ανέβετε σίγουρα ψηλά και θα πετύχετε όλους τους στόχους σας. Σιγά- σιγά θα πετάξετε και θα πραγματοποιήσετε τα όνειρά σας! Με δουλειά, συγκέντρωση, με τις αξίες και τις γνώσεις που πήρατε από το Δημοτικό, με την οικογένεια σας πάντα κοντά σας, τη σταθερή σας πυξίδα για ένα σίγουρο μέλλον. Προχωρήστε, βάλτε υψηλούς στόχους, αναζητείστε την αλήθεια τη δική σας και του κόσμου παντού και πάντοτε Μείνετε άγρυπνοι φρουροί των αξιών που πήρατε για ένα κόσμο δίκαιο, ειρηνικό, αδελφωμένο.

Σας κατευοδώνουμε στη νέα βαθμίδα, είμαστε αισιόδοξοι πως θα συνεχίσετε τις σπουδές σας με θέρμη, ζήλο και αγάπη γιατί μην ξεχνάτε ποτέ ότι οι σπουδές είναι απόλυτη αξία και πάντα αναγνωρίσιμη έστω κι αν σας αποφέρει αμέσως εργασία ή όχι. Θα σας δώσει ταυτότητα, θα είστε ο γιατρός, ο δικηγόρος, ο λογιστής, η νοσηλεύτρια. Αυτό θα σας δίνει αξία για πάντα έστω κι αν το ασκήσετε ή όχι. Αγωνιστείτε να αποκτήσετε την ταυτότητα που σας ταιριάζει! Είναι το μέλλον σας ,η ζωή σας.

Αγαπητοί γονείς σταθείτε κοντά στους νέους έφηβους, μην τους αφήνετε να φτερουγίζουν μόνοι τους. Διδάξτε τους αυτά που μας δίδαξε η πείρα και η ζωή. Δώστε τους ενισχύσεις στα αδύνατα σημεία τους. Μην τους αφήσετε μόνους! Δεν είναι ενήλικες, είναι έφηβοι με χίλιες δύο αγωνίες, Αφουγκραστείτε την ψυχή τους, κάθε μέρα. Στο Γυμνάσιο να είστε πολύ κοντά τους γιατί είναι η πιο κρίσιμη φάση για το μέλλον τους..Αυτά τα τρία χρόνια κερδίζεται το μέλλον! Αν δρομολογήσουν καλά στο Γυμνάσιο θα έχουν ομαλή συνέχεια στο Λύκειο και τις περαιτέρω σπουδές τους. Αναθέστε τους εργασίες, ζητείστε τη βοήθειά τους, δώστε τους ευκαιρίες για το καλοκαίρι, πάντα κάτω από το άγρυπνο βλέμμα σας ! Σας ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο δύσκολο ρόλο του γονέα εφήβου.

Αγαπητοί μας απόφοιτοι

Θα σας προσφέρουμε ένα ωραίο αναμνηστικό δωράκι, μια πλακέτα που έχει γραμμένα τα ονόματα όλων των συμμαθητών σας για να μην ξεχαστείτε ποτέ και να είστε πάντα αγαπημένοι και να συνεχίσετε χέρι- χέρι όλοι, μέχρι το Λύκειο. Κανείς να μην αποχωρήσει από την πλακέτα, μέχρι τέλος μαζί και μετά.. στο Πανεπιστήμιο.

Επίσης ένα καπελάκι για τις εξόδους του καλοκαιριού να προστατεύσουμε αυτά που με πολύ κόπο έξι χρόνων, βάλατε στο ωραίο κεφάλι σας.

Ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων έχει επίσης να σας προσφέρει με τις καλύτερες ευχές του για υγεία και πρόοδο ένα υπέροχο άλμπουμ για την αποφοίτησή σας.

Τελειώνοντας, να προχωρήσουμε στην απονομή που χρηματικού βραβείου των τριακοσίων ευρώ, που αδιαλείπτως για 21η χρονιά προσφέρεται στον καλύτερο μαθητή της Έκτης τάξης από την οικογένειαΑλέξανδρου Γεωργίου Καλλέργη

Το βραβείο των τριακοσίων (300€), ευρώ καθιερώθηκε το 1999 από τον πρώην Δήμαρχο Ανωγείων Ελευθέριο Σκουλά, στη μνήμη της συζύγου του Αργυρής Κακουδάκη, η οποία διετέλεσε δασκάλα του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων για 35 χρόνια. Και τους δύο διέκρινε ιδιαίτερη αγάπη για τα Ανώγεια.

Μετά το θάνατο του Ελευθερίου Σκουλά το βραβείο συνέχισε να το προσφέρει η οικογένεια των παιδιών τους Γεωργίου και Νίκης Καλλέργη στη μνήμη των γονέων τους.

Τα τελευταία χρόνια το βραβείο συνεχίζει να προσφέρει η οικογένεια του εγγονού τους, Αλέξανδρου Γ. Καλλέργη.

Το Σχολείο τους ευχαριστεί θερμά και τους εύχεται υγεία και μακροζωία.

Εφέτος, καλύτερος μαθητής της Έκτης αναδείχτηκε ο Γεώργιος Κονιός του Εμμανουήλ και της Ειρήνης. Συγχαρητήρια θερμά στο μαθητή, στους δασκάλους του και τους γονείς του.

Επίσης με άριστα δέκα απολύονται και οι μαθητές αλλά με κάποια εννιάρια στα τρίμηνα οι :Σκουλά Μαρίνα, Μαυρόκωστα Χριστίνα, Ξυλούρη Άννα, Σκανδάλη Ιφιγένεια, Σταυρακάκη Μαριάνθη και Φασουλάς Βασίλειος.

Κλείνοντας να ευχαριστήσουμε θερμά και να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας σε φορείς και ιδιώτες που στήριξαν το Σχολείο με θέρμη και αγάπη και να τους αφιερώσουμε μαζί με τους αποφοίτους μας τη γιορτή της ειρήνης. Γιατί η προσφορά είναι ειρήνη, η δωρεά είναι ειρήνη, η αγάπη προς το Σχολείο και τα γράμματα είναι ειρήνη.

Ευχαριστούμε θερμά το Δήμο Ανωγείων που στάθηκε στο πλευρό μας αρωγός και συμπαραστάτης, τη Σχολική Επιτροπή, το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, το Σκακιστικό Σύλλογο Ανωγείων που εφέτος με πολύ κόπο οδήγησε τους μαθητές των Σχολείων μας στην κατάκτηση του Παγκρήτιου πρωταθλήματος

Τον κ. Γιώργο Καλομοίρη που ακολούθησε κα ξενάγησε τους μαθητές στο Ιδαίο ΄Αντρο , την Ζώμινθο,στο σπήλαιο «Σφενδόνη» των Ζωνιανών, στις πτυχές του Βωσάκου ,με προθυμία και αγάπη καθώς και την ξεναγό της Κνωσού κ. Ρούλα.

Το ΚΤΕΛ Ρεθύμνου για τις δωρεάν χορηγίες εντός χωριού και τον κ. Κώστα Κοντόκαλο που έκανε τις μετακινήσεις προς το Ιδαίο Άντρο και προς τη Στεφάνα, αρκετές φορές για την παρακολούθηση περιβαλλοντικών Προγραμμάτων, αφιλοκερδώς, αλλά και στα γειτονικά χωριά.

Το ΚΠΕ Ανωγείων για τη συνεργασία μας σε περιβαλλοντικά θέματα και που ήλθαν αφιλοκερδώς στο Σχολείο για να εμπνεύσουν στους μαθητές μας στην κυκλοφοριακή αγωγή. Επίσης θερμά ευχαριστούμε το ΚΑΠΗ Ανωγείων, το ΚΗΦΗ Ανωγείων ,το Κέντρο Υγείας Ανωγείων ,το Κέντρο Αρχαιολογικής Πληροφόρησης Ανωγείων και το κλιμάκιο της 3ης ΕΜΑΚ Ηρακλείου για την πολύπλευρη προσφορά της σε θέματα ασφάλειας και προστασίας από φυσικές καταστροφές.

Τέλος ευχαριστούμε θερμά όλους τους δωρητές χρηματικών ποσών, βιβλίων, φαρμακευτικού υλικού καθώς και την ηλεκτρονική εφημερίδα ΑΝΩΓΗ και τη Φωνή των Ανωγείων για τις καταχωρήσεις δωρεών και άλλων εκπαιδευτικών θεμάτων και δε θα παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε,τους αφανείς ήρωες, την κ. ‘Ελλη Μανουρά και την κ. Μαρία Χαιρέτη καθώς και την κυλικειάρχη Ζουμπουλιά Σαλούστρου για την πολύτιμη συμβολή τους στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου.

Σας ευχαριστούμε από καρδιάς και σας ευχόμαστε καλή διασκέδαση και καλό καλοκαίρι!

-->