Αθλητικά
Το Σάββατο 7 Μαρτίου ξεκινούν οι αγωνιστικές υποχρεώσεις στις διασυλλογικές διοργανώσεις για τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων. Η αρχή γίνεται με τον προκριματικό γύρο του Κυπέλλου Κρήτης «Γιάννης Μακρόπουλος», όπου στις 16:30 του Σαββάτου η ομάδα των Ανωγείων φιλοξενεί τον Ηρόδοτο. Ο αγώνας θα λάβει χώρα στο εντευκτήριο του ΣΟ Ανωγείων στο ισόγειο του Δημαρχείου.
Στους αγώνες κυπέλλου οι συνθέσεις των ομάδων είναι 4μελής (στο πρωτάθλημα είναι 10μελής). Ο αγώνας είναι νοκ-άουτ, με την ομάδα που θα κερδίσει να προκρίνεται στους 16 τους κυπέλλου, ενώ ο ηττημένος αποχαιρετά την διοργάνωση. Η ομάδα της Νέας Αλικαρνασσού αγωνίζεται σε μεγαλύτερη κατηγορία, συγκεκριμένα στην Β’ Εθνική, και είναι το φαβορί της αναμέτρησης, όμως στον ΣΟ Ανωγείων κάθε άλλο παρά μουδιασμένοι είναι με την κλήρωση. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι: «Ανεξαρτήτως αντιπάλου, εμείς θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις, προσπαθώντας να παίξουμε το καλύτερο σκάκι που μπορούμε …και κάτι παραπάνω».
Οι συναντήσεις του προκριματικού γύρου του Κυπέλλου Κρήτης, «Γιάννης Μακρόπουλος» είναι οι εξής:
Σ.Α. ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ – Α.Ο.Α.Ν.
Ο.Φ.Η. 2000 – Ε.Γ.Ο.Η.
Σ.Ο.ΑΝΩΓΕΙΩΝ – ΗΡΟΔΟΤΟΣ
Σ.Ο.ΛΕΩΝ ΚΑΝΤΙΑ – Π.Α.Ο.Κ.
Ο.Α.Χ. 2000 – Α.Ο.ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Σ.Ο.ΡΙΘΥΜΝΑ – Ο.Φ.Σ.Χ.
ΚΑΪΣΣΑ – ΣΚ.Ο.Ρ.
Παράλληλα να αναφέρουμε ότι το πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής ξεκινάει την Κυριακή 22 Μαρτίου. Στον πρώτο γύρο ο ΣΟ Ανωγείων φιλοξενεί τον Π.Α.Ο.Κ. στα Ανώγεια.
Ευχόμαστε στην ομάδα των Ανωγείων καλή επιτυχία στις προσπάθειες της και …όμορφες παρτίδες!
Πρόεδρος στον Όμιλο Πρακτικής Σκοποβολής Ηρακλείου (Ο.Π.Σ.Η ) αναδείχτηκε ο πάτερ.Ανδρέας Κεφαλογιάννης,μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες του σωματείου που εξέλεξε νέο Δ.Σ. στα γραφεία τους στο Ηράκλειο στην διεύθυνση Πλατείας Κύπρου 3.
Ακόμα μια επιτυχημένη αποστολή σε τουρνουά για τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων ήταν η εκδρομή που διοργάνωσε το σωματείο για να συμμετάσχει στα 8α«Φραγκιαδάκεια» στην αίθουσα του πνευματικού κέντρου του Αγ. Δημητρίου στην Άνω Χερσόνησο.
Στην αποστολή συμμετείχαν 26 άτομα, 19 από τα οποία αγωνίστηκαν στο τουρνουά, το οποίο διεξήχθη σε 7 γύρους με Ελβετικό σύστημα.
Συνολικά αγωνίστηκαν 85 αθλητές. Τα «Φραγκιαδάκεια» διοργανώθηκαν για 8η φορά από την Σκακιστική Ακαδημία Χερσονήσου με απόλυτη επιτυχία. Όλοι οι συμμετέχοντες σκακιστές τίμησαν την μνήμη του αδικοχαμένου σκακιστή της ΣΑΧ Γιάννη Φραγκιαδάκη, ο οποίος έχασε την ζωή του στην άσφαλτο πριν προλάβει να ενηλικιωθεί.
Η παρουσία των σκακιστών και σκακιστριών του ΣΟ Ανωγείων στην διοργάνωση ήταν απόλυτα επιτυχημένη, με τον Γιάννη Μαρή να κατακτά την πρώτη θέση (σε ισοβαθμία με τον Φώτη Τόλια του ΣΟ Λέων Κάντια) του τουρνουά με 6,5 βαθμούς σε 7 παρτίδες!
Στις ηλικιακές κατηγορίες, οι σκακιστές και οι σκακίστριες των Ανωγείων έκαναν θαυμάσια εμφάνιση: Κάτω των 18 ετών ο Γιάννης Χαιρέτης κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο. Στην κατηγορία κάτω των 14 ο Γιάννης Μέμος κατέκτησε την 1η θέση και το χρυσό μετάλλιο, ενώ η κατηγορία κάτω των 12 ήταν κυριολεκτικά αποκλειστική υπόθεση των παιδιών του ΣΟ Ανωγείων, με τους Γιώργο Χαιρέτη (χρυσό μετάλιο), Δημήτρη Νταγιαντά, Χάρη Κονιό και Δέσποινα Σαλούστρου να κατακτούν τις πρώτες θέσεις και τα μετάλια ισοβαθμώντας μεταξύ τους με 5 βαθμούς!
Στην κατηγορία κάτω των 10 ο Κώστας Σαλούστρος κατέκτησε το χάλκινο μετάλλιο, ενώ στην κατηγορία κάτω των 8 ο Γιώργος Κονιός ισοβάθμησε στην 3η θέση, αλλά έχασε το μετάλλιο στις λεπτομέρειες των κριτηρίων άρσης ισοβαθμίας.
Το «βάπτισμα του πυρρός» πήραν με την ομάδα μας σε επίσημη διοργάνωση για πρώτοι φορά οι Γιώργος Φασουλάς, Νάνσυ Ξυλούρη, Μαρισόφη Ξυλούρη και Πασπαράκη Παναγιώτα πραγματοποιώντας εμφανίσεις που αφήνουν υποσχέσεις για το μέλλον.
Το σημαντικότερο όμως απ’ όλα είναι η συμμετοχή! Οι σκακιστές και οι σκακίστριες του ΣΟ Ανωγείων αποτέλεσαν την πολυπληθέστερη αποστολή και αυτή τη φορά στην διοργάνωση, εκπροσωπώντας επάξια τόσο το σωματείο όσο και τα Ανώγεια. Μια ονομαστική αναφορά, μαζί με τα συγχαρητήρια προς όλους, είναι απαραίτητη. Με τον Σκακιστικό Όμιλο Ανωγείων, στα « 8α Φραγκιαδάκεια 2015» αγωνίστηκαν οι:
Γιάννης Μαρής,Γιάννης Χαιρέτης, Γιώργος Χαιρέτης, Γιάννης Μέμος, Ευαγγελία Μέμου, Χάρης Κονιός, Γιώργος Κονιός, Δημήτρης Νταγιαντάς, Ολυμπία Σφυρή, Σαλούστρος Κώστας, Σαλούστρου Δέσποινα, Μιρζάκ Βαλέρια, Πασπαράκη Χρύσα, Πασπαράκη Θωμαΐς, Πασπαράκη Παναγιώτα, Φασουλάς Γιώργος, Ξυλούρη Μαρισόφη και Ξυλούρη Νάνσυ.
Τα παιδιά είναι αυτά που μας δίνουν δύναμη για να συνεχίσουμε, με πίστη στις αστείρευτες δυνατότητες που έχουν να ξεδιπλώνουν τον καλύτερο τους εαυτό!
Με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη ανθρώπων της Διοίκησης του Π.Α.Ο.Κ στα Ανώγεια που συνέχισαν τις σχέσεις φιλίας και αγάπης των δυο πλευρών λάβαμε στην ΑνωΓη την παρακάτω επιστολή από φίλαθλο της ομάδας της Θεσσαλονίκης από την Δυτική Μακεδονία.Ο κ. Φωτιάδης περιγράφει με εύγλωττο τρόπο τα κοινά στοιχεία του χωριού μας και της ομάδας του που κάνουν αυτούς τους δεσμούς τόσο σφιχτά δεμένους. Άλλωστε είναι αρκετοί οι φίλοι της εφημερίδας μας από την Βόρεια Ελλάδα, που θέλουν να μαθαίνουν τις εξελίξεις στα Ανώγεια εξαιτίας αυτής της ιδιαίτερης σχέσης. Τους ευχαριστούμε θερμά.
Η επιστολή έχει ως εξής:
Φίλαθλος του ΠΑΟΚ
” Για τους φίλους του ΠΑΟΚ που γνωρίζουν την ιστορία των Ανωγείων, τα Ανώγεια πραγματικά αντιπροσωπεύουν για την Κρήτη και για όλη την Ελλάδα τα ίδια ιδανικά που εκφράζουν τους φίλους του ΠΑΟΚ: Τα 4 γράμματα που εκτός από Πανθεσσαλονίκιος Αθλητικός όμιλος Κωνσταντινουπολιτών, ΠΑΟΚ σημαίνει Περηφάνια- Αντίσταση -Όνειρο -Κατάκτηση.
Με τα ίδια ιδανικά που πορευόταν, πορεύεται και είμαι σίγουρος ότι θα εξακολουθεί να πορεύεται το όμορφο χωριό σας.
Με εκτίμηση,
Στ.Φωτιάδης
Ένας φίλαθλος του ΠΑΟΚ-Λάτρης της ιστορίας και της μουσικής των Ανωγείων από τη Δυτική Μακεδονία.
Υ.Γ:Δε σας ζητώ να το δημοσιεύσετε, απλά να ξέρετε για ποιον λόγο οι φίλαθλοι του ΠΑΟΚ ταυτίζονται και αγαπούν το χωριό σας( Περηφάνια- Αντίσταση- Όνειρο- Κατάκτηση)
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΓΙΩΡΓΗΣ ΜΠΑΓΚΕΡΗΣ
Οι καλές σχέσεις των ανθρώπων του Π.Α.Ο.Κ με τα Ανώγεια είναι γνωστές πλέον παντού και επίκεντρο της απαρχής αυτής της συμπάθειας είναι ο π.Ανδρέας Κεφαλογιάννης, όταν ως πρόεδρος του Αετού Ανωγείων ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια το μνημόσυνο προς τους αδικοχαμένους οπαδούς της ομάδας της Θεσσαλονίκης,στα Τέμπη το 1999.
Πλέον οι δεσμοί αυτοί είναι άρρηκτα δεμένοι και σε κάθε ευκαιρία η μια ή η άλλη πλευρά δείχνει με πράξεις,αυτή την καλή σχέση που υπάρχει. Κάτι τέτοιο συνέβη και τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου στα Ανώγεια.
Ο ποδοσφαιρικός Π.Α.Ο.Κ θα αντιμετωπίσει στο Ηράκλειο τον ταλαιπωρημένο από πολλά προβλήματα, αλλά και φίλο του Ο.Φ.Η και τρεις άνθρωποι που ακολουθούν παντού τον Δικέφαλο του Βορρά βρήκαν την ευκαιρία να έρθουν παραμονές του αγώνα στα Ανώγεια και να συναντηθούν με τον καλό τους φίλο π. Ανδρέα.
Συγκεκριμένα ήρθαν δυο δημοσιογράφοι ο Ντίνος Καραμητρούσης και ο Γιώργος Κουβεντίδης και το πρώην μέλος της Διοίκησης και πιστός οπαδός της ομάδας Στέφανος Σαρατσής.
Ο π. Ανδρέας τους υποδέχτηκε και τους ξενάγησε πρώτα στο ίντερνετ καφέ της ενορίας όπου μεταξύ άλλων υπάρχει και η φωτογραφία του μεγάλου απόντα Παναγιώτη Ποικιλίδη, στην οποία κρατάει την φανέλα του Αετού στην επίσκεψη του πριν δυο χρόνια για το μνημόσυνο των Τεμπών.Ο Παναγιώτης ένας άνθρωπος με όλη τη σημασία της λέξης άφησε μόνο φίλους στα Ανώγεια,που συγκλονίστηκαν στο θλιβερό άκουσμα του θανάτου του.
Στη συνέχεια η παρέα μεταφέρθηκε στην παραδοσιακή ταβέρνα ”Αετός” όπου ο π.Ανδρέας είχε ετοιμάσει πλούσιο Ανωγειανό τραπέζι στους εκλεκτούς προσκεκλημένους,οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για ιστορίες των Ανωγείων,την παράδοση και τον πολιτισμό τους.
Μάλιστα όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά: ”Είναι τιμή μας να ερχόμαστε σε αυτόν τον τόπο που πρόσφατα στις εκλογές δεν έδωσε καμία ψήφο στην Χρυσή Αυγή. Έναν τόπο που τιμά την ιστορία και την παράδοση του” κατέληξε χαρακτηριστικά ο κ.Καραμητρούσης. Στη διάρκεια του τραπεζιού έδωσαν δώρο και στον π.Ανδρέα μια φανέλα του πρώτου σκόρερ της ομάδας Στέφανου ”Κλάους”Αθανασιάδη.
Αργά το βράδυ οι άνθρωποι του Π.Α.Ο.Κ αποχώρησαν από τα Ανώγεια με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Αποχαιρετώντας τους ο π.Ανδρέας τους είπε το εξής που προκάλεσε αίσθηση..
”Αν και είμαι ”κόκκινων” φρονημάτων και φίλος του Ολυμπιακού σας εύχομαι ολόψυχα την κατάκτηση του φετινού πρωταθλήματος το οποίο αξίζετε με βάση την απόδοση σας. Πραγματικά πιστεύω ότι κάτι τέτοιο αν συμβεί θα σημάνει την απαρχή της διάλυσης όλου αυτού του σαθρού οικοδομήματος της σημερινής Super League που προκαλεί αηδία σε κάθε υγιή φίλαθλο. Πραγματικά σας εύχομαι κάθε επιτυχία και είστε πάντα ευπρόσδεκτοι στο χωριό μας…”
ΦΩΤΟ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΜΟΛΗΣ
Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ανωγείων (Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας ,Πολιτισμού) ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι από 12/12 /2014 κατόπιν σχετικής απόφασης του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την απόκτηση ειδικής αθλητικής αναγνώρισης από Αθλητικά Σωματεία μειώθηκαν από 15 σε 4 (και κατά περίπτωση 6)
Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι τα εξής:
-Αντίγραφο πρακτικού συγκρότησης του Δ.Σ. του Σωματείου
-Υπεύθυνες Δηλώσεις του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα του Δ.Σ. του Σωματείου, θεωρημένες από δημόσια αρχή για το γνήσιο των υπογραφών τους με συγκεκριμένο περιεχόμενο
-Βεβαίωση της οικείας Ομοσπονδίας που θα περιλαμβάνει τα προβλεπόμενα στο άρθρο 8,παρ.1α του Ν.2725/99 όπως ισχύει καθώς και : α)την ημερομηνία ένταξης του Σωματείου στην Ομοσπονδία , β)την κατηγορία (όπου υπάρχει) στην οποία αγωνίζεται
Το σωματείο που υποχρεούται να απασχολεί προπονητή πρέπει πλέον να προσκομίσει:
-Έγγραφο στο οποίο να δηλώνεται ο/οι προπονητής/ές του.
– Επικυρωμένο αντίγραφο της θεωρημένης από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. σύμβασης εργασίας προπονητή/ών και σωματείου.
Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινήσεις παρακαλούμε απευθυνθείτε στην Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου (Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας ,Παιδείας, Πολιτισμού). Τηλ. επικοινωνίας:28340 31484 κ. Ρίτα Σουλτάτου.
