Αθλητικά
Φωτογραφίες:Τζούλια Νταγιαντά
Στην τελική ευθεία μπαίνει το 5ο Διεθνές Σκακιστικό τουρνουά Ανωγείων “Ιδαίον Άντρο”, που για μια εβδομάδα κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον με τις δυναμικές παρτίδες του, τον ισχυρό ανταγωνισμό, τις παράλληλες εκδηλώσεις του σε πλατείες, μουσεία και γήπεδα που δίνουν στους συμμετέχοντες και στους επισκέπτες μυρωδιές του Πολιτισμού των Ανωγείων, όλα αυτά χάρη στην άρτια διοργάνωση των παιδιών του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων. Οι τελευταίες κινήσεις στις σκακιέρες θα παιχτούν αύριο Τρίτη 19 Ιουλίου και στη συνέχεια στις 5 μ.μ στην πλατεία Μεϊντάνι θα γίνει η τελετή λήξης της διοργάνωσης με τις απονομές στους νικητές. Πρόκειται σίγουρα για την καλύτερη διοργάνωση διαχρονικά που δείχνει ότι το “Ιδαίον Άντρο” γιγαντώνεται χρόνο με το χρόνο και αποσπά το ενδιαφέρον της παγκόσμιας κοινότητας του σκακιού. Η ΑΝΩΓΗ που θα βρίσκεται αύριο και στην τελετή λήξης και στηρίζει πάντα τις υγιείς δραστηριότητες του χωριού συνομίλησε για λίγο με τον πρόεδρο του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων κ.Μανόλη Νταγιαντά, ο οποίος μας μετέφερε τις εντυπώσεις και τις δράσεις της εβδομάδας που πέρασε, την διεθνή αναγνώριση του τουρνουά και το μέλλον του σε συνδυασμό με τους πολυάριθμους πλέον Ανωγειανούς σκακιστές. Αναλυτικά η δήλωση του κ.Νταγιαντά έχει ως εξής:
“Είναι φανερό ότι είχαμε φέτος την καλύτερη διοργάνωση από όσες προηγήθηκαν, το τουρνουά αναβαθμίστηκε σε όλα τα επίπεδα. Είχαμε 20 σκακιέρες σε ζωντανή μετάδοση, ζωντανό σχολιασμό μέσω του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, ο οποίος θα είναι και διαθέσιμος στο κανάλι του συλλόγου για πάντα, δηλαδή κάποιος θα μπορεί να το παρακολουθήσει και εκ των υστέρων. Είχαμε τον διεθνή μαιτρ τον Ηλία Κουρκουνάκη ο οποίος βρισκόταν συνεχώς έξω από την αίθουσα των αγώνων και περίμενε όποιον ήθελε ανάλυση για την παρτίδα του μετά το τέλος της κάτι το οποίο σπανίζει στα τουρνουά αλλά εμείς καταφέραμε να το έχουμε.Είχαμε εδώ και την Αναστασία Κάρλοβιτς την γκραν μαιτρ που ήρθε ως εκπρόσωπος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Σκακιού για να καλύψει με ρεπορτάζ,βίντεο και φωτογραφίες την διοργάνωση μας, ενώ συμμετείχε και στον σχολιασμό των παρτίδων. Είχαμε περισσότερες και ισχυρότερες συμμετοχές από κάθε άλλη χρονιά. Πολλές παρτίδες μας κράτησαν μέχρι το τέλος με κομμένη την ανάσα και αυτό δείχνει ότι θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος. Τίποτα δεν έχει κριθεί ως προς τον νικητή, όλα παίζονται ακόμα.
Το τουρνουά μας ήταν πολύ ζωντανό, γεμάτο παράλληλες εκδηλώσεις όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τουρνουά δηλωτής, blitz, τουρνουά ατομικό και ομαδικό, το Σκακιστικό κουίζ, την επίσκεψη στο κέντρο αρχαιολογικής πληροφόρησης, το τυφλό Σιμουλτανέ που έδωσε χθες στο Μεϊντάνι ο Άγγελος Σανδαλάκης ο διεθνής μαιτρ από τα Χανιά, που αντιμετώπισε τρεις παίχτες χωρίς να βλέπει τις σκακιέρες και τους κέρδισε! Είχαμε επίσης και το Σιμουλτανέ του Γιώργου Γκούμα. Πολλές παράλληλες εκδηλώσεις όπως ήταν ο στόχος μας εξαρχής. Φυσικά το σκάκι να είναι το επίκεντρο αλλά να μη μένει μόνο εκεί, να απλώνεται και σε άλλες δραστηριότητες.Αυτά λοιπόν που έγιναν φέτος ήταν ένα άλμα για το τουρνουά. Βελτιώσαμε τα πάντα σε όλους τους τομείς. Μας γεμίζει χαρά η εμφανής ικανοποίηση στα πρόσωπα των παιχτών που βλέπουν ότι συμμετέχουν σε ένα φιλικό τουρνουά, της παρέας όπου όλοι μετά τις παρτίδες μαζευόμαστε και κάνουμε μαζί και άλλα πράγματα. Όλο αυτό το κλίμα της παρέας μας γεμίζει χαρά όπως και οι πολλές συμμετοχές των Ανωγειανών σκακιστών που κάθε χρόνο αυξάνονται. Φαντάσου ότι θα ήταν οι διπλάσιες αλλά κάποια παιδιά μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ήταν έτοιμα να παίξουν. Θα είναι όμως του χρόνου. Κάποιοι από τους δικούς μας ίσως εξασφαλίσουν και διεθνές ELO με την λήξη του τουρνουά.Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι μας βοήθησαν και φέτος και πρόσθεσαν και το δικό τους λιθαράκι στην διοργάνωση και κυρίως τους παίχτες που μας τιμούν με την παρουσία τους στα Ανώγεια..” ολοκλήρωσε ο πρόεδρος του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων.
Λιγότερο από 40 ημέρες απομένουν μέχρι τους 7ους Διεθνείς Ορεινούς Αγώνες Ψηλορείτη Psiloritis Race.
Αρκετοί αθλητές έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στον διεθνή αυτό αθλητικό θεσμό που έχει καθιερωθεί επάξια στη συνείδηση του κοινού που αγαπά και φέρει μια αισιόδοξη και υγιή στάση στη ζωή.
Το αποδεικνύουν εξάλλου με τη συμμετοχή τους και την αποδοχή τους στη διοργάνωση με κάθε δυνατό τρόπο. Με την εθελοντική προσφορά, με την χορηγική υποστήριξη, με το ενδιαφέρον για ενημέρωση από την ιστοσελίδα psiloritisrace.com και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και βέβαια με τις τέσσερις ξεχωριστές αθλητικές δράσεις που αγκαλιάζονται κάθε χρόνο από όλο και περισσότερους ενδιαφερόμενους:
• για τον ορεινό αγώνα των 35 χλμ,
• τον αγώνα δρόμου των 8,5χλμ,
• για το δυναμικό βάδην 8,5 χλμ,
• και τον παιδικό αγώνα 2 χλμ.
Η καταληκτική ημερομηνία για να συμπληρώσεις τη δική σου αίτηση συμμετοχής πλησιάζει! Η ηλεκτρονική φόρμα είναι εύκολα διαθέσιμη: http://www.psiloritisrace.com/el/application-form.php
και τώρα μπορείς να δηλώσεις τη συμμετοχή σου, γιατί η προθεσμία λήγει στις 25 Απριλίου.
Και αν ενδιαφέρεσαι για εθελοντική προσφορά: http://www.psiloritisrace.com/el/volunteers.php
Η εμπειρία είναι μοναδική για πολλούς λόγους. Βρισκόμαστε στη χώρα που γέννησε το ευ αγωνίζεσθε, την ευγενή άμιλλα, τα πανανθρώπινα αθλητικά ιδεώδη και τον πρώτο πολιτισμό στην Ευρώπη. Μόνος ένας τόπος σαν αυτόν σου δίνει το προνόμιο να αισθανθείς ότι είσαι μέρος αυτών των άυλων ανώτερων αγαθών σε ένα περιβάλλον γεμάτο ενδημικά είδη χλωρίδας και πανίδας που το φυσικό κάλλος σε γεμίζει ανάσες δύναμης και ανανέωσης, όπως το τραχύ ορεινό περιβάλλον που σφύζει από ζωντάνια και ενέργεια.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μέσα από τους 7ους Διεθνείς Ορεινούς Αγώνες Ψηλορείτη Psiloritis Race και ανάλογα με τα θέλω τους, τη θάλασσα και το βουνό από τη βόρεια μέχρι τη νότια ακτή της Κρήτης σε μια έκταση από το γραφικό Ρέθυμνο, μέχρι το παραδοσιακό Αμάρι, τα ορεινά Ανώγεια και τη μινωική Φαιστό. Η ιστορία, ο πολιτισμός, η φύση και ο αθλητισμός αναβλύζουν μέσα από την καρδιά της αρχέγονης κρητικής φιλοξενίας στον πιο αυθεντική της μορφή.
Η άρτια διοργάνωση όπως πάντα έχει προβλέψει τα πάντα στην παραμικρή τους λεπτομέρεια:
Η διαδρομή ξεκινά από το γραφικό χωριό και γενέτειρα της πρώτης φεμινίστριας Καλλιρόης Σιγανού-Παρρέν, τα Πλατάνια με τερματισμό το χωριό Κουρούτες.
Διασχίζει αιωνόβιους ελαιώνες και αμπελώνες και φτάνει στην ιστορική έδρα του Δήμου Αμαρίου και έδρα της Δημοτικής Ενότητας Κουρητών, τον Φουρφουρά.
Εκεί υπάρχει και ο πρώτος σταθμός. Συνεχίζοντας την διαδρομή έχοντας πάντα από αριστερά τον επιβλητικό και χιλιοτραγουδισμένο Γερο-Ψηλορείτη και δεξιά μας τον Αμαριώτικο Κάμπο φτάνουμε στο τοπωνύμιο Ανεμόμυλος όπου βρίσκεται ο δεύτερος σταθμός. Εκεί η θέα μας αποζημιώνει ατενίζοντας μπροστά μας το Λιβυκό Πέλαγος και τα ιστορικά χωριά της Αμπαδιάς και αφήνοντας πίσω μας τα υπόλοιπα χωριά-αετοφωλιές, του Αμαρίου σκαρφαλωμένα στις πλαγιές του Ψηλορείτη, του Κέντρους και της Σαμίτου. Κατηφορίζοντας για τις Κουρούτες αντικρίζουμε απέναντι μας τις πλαγιές του αγέρωχου Ψηλορείτη, τους γενναίους αθλητές που ως αλλοτινοί Κουρήτες δρασκέλισαν το μυθικό βουνό παίρνοντας το δρόμο για την Κουρητία.
Σε λίγο μπροστά μας βρίσκεται το ιστορικό χωριό των Κουρουτών που μας υποδέχεται με τι άλλο; Με μια μαντινάδα…
Ώρα εκκίνησης 09:00
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της διοργάνωσης, στη διεύθυνση www.psiloritisrace.com
Ένα γκολ στην τελευταία φάση της αναμέτρησης στέρησε από τις Ακαδημίες του Αετού Ανωγείων την νίκη, στο σπουδαίο φιλικό με τον Ο.Φ.Η που έγινε στις εγκαταστάσεις του ΒΑΚ, με τον αγώνα να ολοκληρώνεται στο 2-2. Στην ομάδα μας που καθοδήγησε στο φιλικό ο κ. Κώστας Κονιός, συμμετείχαν και παιδιά από κοντινά χωριά, την Αξό και τα Λιβάδια ενώ το σύνολο είχε καλή εμφάνιση και έφτασε μια ανάσα από τη νίκη. Ο Αετός είχε κάποια προβλήματα στο πρώτο ημίχρονο καθώς δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στο φυσικό χορτάρι του γηπέδου και έφτασε μέχρι την ανάπαυλα πίσω στο σκορ, με γκολ του Ανωγειανού του Ο.Φ.Η Χρήστου Κουτάντου (του Μουγγόκωστα).
Στο δεύτερο ημίχρονο ο Αετός ήταν πολύ καλύτερος και έχασε αρκετές ευκαιρίες, πριν περάσει μπροστά στο σκορ με 1-2 με ένα γκολ του Γκέρι Γκότσι από τα Λιβάδια με σουτ από αρκετά μακρινή απόσταση μετά από λάθος της άμυνας και με ένα γκολ του Νίκου Ξυλούρη σε κενή εστία μετά την ασίστ του Γιάννη Σμπώκου. Ο ΟΦΗ ισοφάρισε στην τελευταία φάση μετά από ασυνεννοησία της άμυνας με το τέρμα.Στην αποστολή του Αετού συμμετείχαν οι παρακάτω παίχτες: Γιώργης Ξυλουρης, Γιάννης Σκανδάλης, Κώστας Βατσινάς, Γιάννης Βατσινάς, Χάρης Φασουλάς, Χάρης Κονιός, Δημήτρης Νταγιαντάς, Δημήτρης Μέμμος, Δημητρός Χαιρετης, Γιάννης Σμπώκος, Γκέρι Γκότσι, Γιώργης Αεράκης, Μιχάλης Σμπώκος, Άγγελος Σμπώκος, Νίκος Πασπαράκης, Γιώργης Σταυρακάκης, Νίκος Ξυλουρης, Δημήτρης Χαιρετης και ο Στελής Χαιρέτης. Τα παιδιά συνόδευσε ο κ. Κονιός μαζί μετον κ. Σωκράτη Κουταντο τον οποίο ο Αετός ευχαριστεί θερμά για την μεταφορά μας όπως και το Δήμο Ανωγείων για την παραχώρηση του πούλμαν. Τέλος θερμές ευχαριστίες απευθύνει ο Αετός προς τον προπονητή του Ο.Φ.Η κ. Μανόλη Δερμιτζάκη και τον υπεύθυνο των Ακαδημιών κ. Βασίλη Μαραγκάκη.

Το πρωτάθλημα της Β’ ΕΠΣΡ μπορεί να ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή αλλά η Διοίκηση της ομάδας συνεχίζει το ενδιαφέρον και την προσπάθεια που επικεντρώνεται πλέον στις Ακαδημίες και τους ” Μικρούς Αετούς” που αποτελούν και το μέλλον της. Άλλωστε επί δεκαετίες τώρα στόχος του Αετού είναι να φέρει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά στο γήπεδο, προσφέροντας τους διεξόδους σε μια μικρή κοινωνία όπως είναι αυτή των Ανωγείων και απομακρύνοντας τα από άλλους άσχημους δρόμους και μονοπάτια.
Το ερχόμενο Σάββατο 5 Μαρτίου στις 12 μ.μ οι μικροί μας ποδοσφαιριστές θα έχουν την ευκαιρία να δείξουν μέρος των δυνατοτήτων τους και του ταλέντου τους, σε ένα σημαντικό φιλικό αγώνα που έχει οριστεί με αντίπαλο τις Ακαδημίες του Ο.Φ.Η , του μεγαλύτερου Κρητικού συλλόγου, σε ένα παιχνίδι που θα γίνει στο Δημοτικό στάδιο Ανωγείων. Ευκαιρία για όλους να έρθουν στο γήπεδο και να χειροκροτήσουν τους μικρούς. Αυτό επιζητούν περισσότερο τα παιδιά, το χειροκρότημα κυρίως από τους γονείς τους. Ας είμαστε όλοι εκεί!
Το πρωτάθλημα της Β’ ΕΠΣΡ ολοκληρώνεται αυτή την Κυριακή, για τον Αετό πάντως δεν θα υπάρχουν αγωνιστικές υποχρεώσεις καθώς θα πάρει στα χαρτιά το τελευταίο παιχνίδι με το Πάνορμο. Μια επιτυχημένη χρονιά που βασίστηκε σε ντόπιους ποδοσφαιριστές ολοκληρώνεται για το συγκρότημα του Τάκη Μέμμου με την κατάληψη της 4ης θέσης με 33 βαθμούς παρά τους έξι βαθμούς ποινής από την περασμένη χρονιά. Η διοίκηση του Αετού αποχαιρετάει δυο σημαντικά στελέχη αυτής της προσπάθειας που θα αναζητήσουν πλέον αλλού τον επόμενο σταθμό της καριέρας τους.
Ο πρώτος είναι ο αριστερός οπισθοφύλακας Στέλιος Παπαδομιχελάκης, που έκανε ένα σπουδαίο πρωτάθλημα αποτελώντας τον ακρογωνιαίο λίθο της αμυντικής γραμμής του Αετού. Σταθερά από τους κορυφαίους κάθε Κυριακή, ο Στέλιος βοήθησε τα μέγιστα τον Αετό και τα Ανώγεια, που είναι και δικό του μέρος λόγω της καταγωγής της μητέρας του από το χωριό μας. Η ανακοίνωση του Αετού αναφέρει: ” Ο Αετός ευχαριστεί θερμά τον Στέλιο Παπαδομιχελάκη για την συνολική προσφορά του στον Αετό κυρίως τη φετινή δύσκολη χρονιά που αποτέλεσε σπουδαία μεταγραφή για εμάς. Με την προσφορά του και την αρχηγική φυσιογνωμία του στα αποδυτήρια βοήθησε στην ομαλή πορεία μας στο δύσκολο φετινό πρωτάθλημα. Του ευχόμαστε υγεία και καλή συνέχεια στον επόμενο σταθμό της καριέρας του, ευχόμενοι οι ποδοσφαιρικοί δρόμοι μας να συναντηθούν και στο μέλλον” καταλήγει.
Ο δεύτερος παίχτης που αποδεσμεύεται από την ομάδα είναι ο Τρικαλινός μέσος Γιώργος Ντούλας που βοήθησε και φέτος την ομάδα, ένας παίχτης που έχει μόνο φίλους στα Ανώγεια. Η ανακοίνωση αναφέρει : ”Με το τέλος του φετινού πρωταθλήματος ο Αετός Ανωγείων εκφράζει τις ευχαριστίες του και στον Γιώργο Ντούλα που επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα του τα Τρίκαλα. Ο Γιώργος μας βοήθησε φέτος από τη πρώτη στιγμή που του ζητήθηκε και αποτέλεσε παράδειγμα αγωνιστικότητας για τα μικρά παιδιά του Αετού. Του ευχόμαστε καλή συνέχεια σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο”.

Τις ελπίδες του για την κατάληψη της 2ης θέσης και της ανόδου στο Α’ Τοπικό διατήρησε ο Αετός με τη μεγάλη νίκη του με 5-4 επί του Τάλως Γαράζου στα Ανώγεια,παραμένοντας 4 βαθμούς πίσω από τον δεύτερο Κεραυνό και πέντε από τον πρωτοπόρο Τάλω Μελιδονίου. Σε ένα συναρπαστικό παιχνίδι με μεγάλες ανατροπές και ”Αγγλικό” σκορ ο Αετός πήρε τους τρεις βαθμούς χάρη στο χρυσό γκολ του Βασίλη Αεράκη στο 91!
Η ομάδα μας προηγήθηκε ακόμα και με 4-1, έχασε πέναλτι, αλλά επαναπαύτηκε και το Γαράζο με αντεπίθεση διαρκείας ισοφάρισε σε 4-4 και θα μπορούσε να έπαιρνε τον βαθμό αν δεν υπήρχε ο Αεράκης στις καθυστερήσεις να εκμεταλλευτεί λάθος της άμυνας και να σκοράρει για τη νίκη. Για τον Αετό σκόραρε ο Δραμουντάνης στο 34′, ο Κουτάντος στο 36′, ο Βιτώρος στο 45′ και το 52′ και ο Αεράκης στο 91′, ενώ τρία γκολ είχε για το Γαράζο ο Χατζάκης στο 14′ στο 61′ και το 77′ και ο Φραντζεσκάκης στο 68′. Ο Δημήτρης Ξυλούρης αστόχησε σε πέναλτι στο 79′ που απέκρουσε αρχικά ο Φοδελιανάκης με τη μπάλα να χτυπάει και στο κάθετο δοκάρι.
Την ερχόμενη Κυριακή στις 3.30 μ.μ ο Αετός θα αντιμετωπίσει στα Μισίρια τον Παναρκαδικό και μόνο με νίκη θα εξακολουθήσει να ελπίζει περιμένοντας και στραβοπάτημα του Κεραυνού που θα αγωνιστεί την ίδια ώρα με το Μελιδόνι.
Τα αποτελέσματα της 15ης αγωνιστικής:
Κεραυνός-ΝΕΑΡ 5-0
Αετός-Γαράζο 5-4
Μέλαμπες-Παναρκαδικός 0-4
Απόλλωνας-Ζωνιανά 3-0 α.α
Πάνορμο-Μελιδόνι 0-3 α.α
Η βαθμολογιά στην κορυφή:
Μελιδόνι 32
Κεαρυνός 31
ΑΓΟΔΑ 29
Αετός 27
Ζωνιανά 24
ΝΕΑΡ 22



