Αθλητικά
Εξαιρετικός και αποφασιστικός για άλλη μια Κυριακή παρουσιάστηκε ο Αετός Ανωγείων που έκανε ότι ήθελε τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Γιούχτα 2010 και με 2 γκολ του απολαυστικού Γιώργου Παγκαλάκη πήρε νέα νίκη στο πρωτάθλημα, την έκτη σε επτά αγωνιστικές! Το 2-0 του Αετού κρίνεται απόλυτα δίκαιο με τους φιλοξενούμενους να έχουν μόλις μια ευκαιρία για γκολ σε όλο το παιχνίδι και τον Αετό να χάνει τα ..άχαστα κυρίως στο πρώτο ημίχρονο, αλλά να εκμεταλλεύεται τον σπουδαίο σκόρερ που έχει στις τάξεις του. Ο Παγκαλάκης “χτύπησε” στο 70′ και το 79′ με δυο καταπληκτικά γκολ και οδήγησε τον Αετό στους 18 βαθμούς , έναν λιγότερο από τον Γιούχτα 2010 με την ομάδα μας όμως να έχει παιχνίδι λιγότερο.
Το παιχνίδι ήταν μέτριο στο πρώτο εικοσάλεπτο χωρίς ευκαιρίες με την πρώτη επίσκεψη του Αετού να είναι στο 21′ με το ωραίο σουτ του Δημήτρη Ξυλούρη να περνάει λίγο άουτ. Στο 29′ είχαμε την ευκαιρία του αγώνα με τον Δραμουντάνη να στέλνει την μπάλα πάνω από το οριζόντιο και ενώ βρισκόταν μόνος στο ύψος της μικρής περιοχής μετά την εντυπωσιακή ασίστ του Παπαδομιχελάκη. Στο 31′ νέα απειλή από τον Αετό, αλλά το σουτ του Παγκαλάκη πέρασε λίγο άουτ. Στο 41′ ο Παγκαλάκης έγινε δημιουργός με ασίστ προς τον Μέμο αλλά έδιωξαν οι αμυντικοί σε κόρνερ λίγο πριν ο νεαρός Ανωγειανός την στείλει στην ανυπεράσπιστη εστία. Στο 42′ ο Αετός είχε διπλή ευκαιρία με το αρχικό σουτ του Ιωαννίδη να κοντράρει σε αμυντικούς και στην επαναφορά το σουτ του Μαματζάκη έφυγε άουτ.Τελευταία φάση στο πρώτο μέρος το σουτ του Ιωαννίδη από τα 35 μέτρα που πέρασε άουτ.
Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με ευκαιρία και πάλι από τον Δημήτρη Ξυλούρη με το σουτ του στο 47′ να περνάει λίγο άουτ. Στο 49′ είχαμε ουσιαστικά τη μοναδική ευκαιρία του Γιούχτα στον αγώνα με την ωραία κίνηση και το σουτ του Γριβάκη να περνάει λίγο έξω. Ο Αετός στη συνέχεια κυριάρχησε και έψαξε το γκολ που θα του έδινε το σπουδαίο τρίποντο, αρχικά με το σουτ του Παπαδάκη στο 50′ να αποκρούει ο Σακαβέλης. Στο 53′ ο Παγκαλάκης νικήθηκε σε ανεπανάληπτο τετ α τετ με τον τερματοφύλακα που ΄έδιωξε σε κόρνερ την τελευταία στιγμή. Ο επιθετικός όμως του Αετού φύλαγε τα καλύτερα για τη συνέχεια με δυο πολύ όμορφα γκολ. Στο 70′ με εκπληκτικό δεξί σουτ μέσα από την περιοχή και υπό πίεση έστειλε τη μπάλα στο δεξί παραθυράκι για το 1-0 μέσα σε έξαλλους πανηγυρισμούς. Στο 79′ χειροκροτήθηκε από όλο το γήπεδο όταν “χόρεψε” σε αντεπίθεση όλη την αντίπαλη άμυνα έστρωσε με το δεξί και εκτέλεσε με το αριστερό στην αντίθετη γωνία για το 2-0 μέσα σε αποθέωση! Τα τελευταία 15 λεπτά ήταν διαδικαστικού χαρακτήρα με τον Αετό να κρατάει άνετα το αποτέλεσμα ενώ ο Παγκαλάκης έχασε ευκαιρία για να κάνει το χατ-τρικ αλλά το εξαιρετικό σουτ που επιχείρησε στο 86′ έφυγε μόλις άουτ!
Το συγκρότημα του Σταμάτη Μαματζάκη καταχειροκροτήθηκε στο τέλος του αγώνα για την εξαιρετική του εμφάνιση και τα δυο υπέροχα γκολ. Την επόμενη αγωνιστική ο Αετός θα αντιμετωπίσει εκτός έδρας το Ίνι με μοναδικό στόχο άλλη μια νίκη που θα τον εδραιώσει στην κορυφή.
Οι συνθέσεις:
Αετός Ανωγείων:Καπετανάκης-Βιτώρος-Παπαδομιχελάκης-Καλέας-Μαματζάκης-Ιωαννίδης-Μέμος(75’Ν.Ξυλούρης)-Παπαδάκης
Παγκαλακης(91’Κονιός)-Δ.Ξυλούρης(57’Σμαραγδής)-Ε.Δραμουντάνης(87’Λ.Καλλέργης)
Γιουχτας 2010:Σακαβέλης-Ξενάκης-Καλομοιράκης-Σταυρουλάκης-Αντωνάκης-Κωνσταντάκης-Γριβάκης-Μπετεινάκης
Ευθυμιάδης-Ψυλλάκης(86’Ράμα)-Χαλελάκης(65’Μολουδάκης
Σπουδαία αναμέτρηση για το πρωτάθλημα Ηρακλείου θα διεξαχθεί την Κυριακή 2 Δεκεμβρίου στις 3 μ.μ στο Δημοτικό στάδιο Ανωγείων, με τον Αετό να υποδέχεται τον πρωτοπόρο Γιούχτα 2010! Σε περίπτωση νίκης, η ομάδα μας θα “σκαρφαλώσει” στην δεύτερη θέση του βαθμολογικού πίνακα μετά από οκτώ αγωνιστικές, θα πλησιάσει τον Γιούχτα στον ένα βαθμό ενώ θα έχει εκτίσει ήδη και το ρεπό της, οπότε και θα αποκτήσει σπουδαίο πλεονέκτημα για την άνοδο της από την πρώτη κιόλας χρονιά στο Β’Τοπικό Ηρακλείου. Η διοίκηση του Αετού απευθύνει κάλεσμα στον κόσμο των Ανωγείων να βρεθεί στο γήπεδο και να στηρίξει τις προσπάθειες των ποδοσφαιριστών.
Από το ντέρμπι θα απουσιάσουν λόγω προβλημάτων ο επιθετικός Γιώργος Παγκαλάκης και ο αμυντικός Νίκος Καλλέργης, με τον προπονητή Σταμάτη Μαματζάκη να έχει σημαντικό θέμα για την κάλυψη των σημαντικών αυτών απουσιών. Αναλυτικά το πρόγραμμα της 8ης αγωνιστικής:
-Μαρτινέγκο-Ελπίδες Ηροδότου
-Αετός Ανωγείων-Γιούχτας 2010
-Κόροιβος-Κουνάβοι
-Ροδιά-Ίνι
-Παναθηναϊκός-Τηγανίτης
-Πατούχας-Νέοι Μοιρών. Ρεπό έχει το Άλογο Μαλεβιζίου.
Με στόχο την τρίτη του νίκη σε ισάριθμα παιχνίδια στα Ανώγεια, υποδέχεται ο Αετός την Ροδιά, σε αναμέτρηση για την πέμπτη αγωνιστική της Γ’ΕΠΣΗ, την Κυριακή 11 Νοεμβρίου στις 3 μ.μ, στο Δημοτικό Στάδιο Ανωγείων. Το “διπλό” στην Βιάννο έχει ανεβάσει την ψυχολογία στο στρατόπεδο της ομάδας, που σε περίπτωση νέας νίκης της θα παραμείνει στην πρώτη τριάδα της βαθμολογίας, κοντά στο Άλογο Μαλεβιζίου και τον Γιούχτα 2010 που έχουν πετύχει μέχρι στιγμής το απόλυτο. Χωρίς προβλήματα ολοκληρώθηκε η προπόνηση της Παρασκευής, με τον προπονητή Σταμάτη Μαματζάκη να έχει στη διάθεση του όλους τους ποδοσφαιριστές, με τον Αετό να αναμένεται να έχει άκρως επιθετικό σχήμα που θα του επιτρέψει να γίνει από νωρίς το “αφεντικό” της αναμέτρησης, κόντρα στην Ροδιά, που στα τέσσερα πρώτα παιχνίδια της μετράει 3 ήττες και μια ισοπαλία.
Αναλυτικά το πρόγραμμα της πέμπτης αγωνιστικής:
Άλογο-Κόροιβος
Αετός-Ροδιά(Διατητής Παπαδοσπυριδάκης-βοηθοί:Θέμελη,Βοριζανάκης)
Μαρτινέγκο-Παναθηναϊκός (αναβλήθηκε)
Ελπίδες Ηροδότου-Νέοι Μοιρών
Γιούχτας 2010-Τηγανίτης
Κουνάβοι-Ίνι
ρεπό έχει ο Πατούχας
Φωτογραφίες:Μανόλης Σκανδάλης
Ρεπορτάζ:Γιώργης Μπαγκέρης
Το πρώτο του εκτός έδρας τρίποντο πανηγυρίζει ο Αετός Ανωγείων, που πέρασε σαν “αέρας” από τη Βιάννο, επικρατώντας δίκαια με 2-0 του τοπικού Πατούχα, σκαρφαλώνοντας έτσι στους 9 βαθμούς μετά από τέσσερις αγωνιστικές στο Γ’Τοπικό Ηρακλείου. Ένα δωδεκάλεπτο ήταν αρκετό για τους Ανωγειανούς, που μπήκαν πολύ δυνατά στο παιχνίδι και προηγήθηκαν με 0-2 μέχρι το 12′ που έμελλε να είναι και το τελικό αποτέλεσμα. Εξαιρετικός ο Αετός στο πρώτο ημίχρονο με δυο γκολ και αρκετές χαμένες ευκαιρίες, μέτριος στο δεύτερο όπου ο Πατούχας πίεσε και είχε δυο δοκάρια, με το αποτέλεσμα πάντως να κρίνεται δίκαιο, και το οποίο θα είχε μπορούσε να διευρύνει η ομάδα που σημάδεψε και αυτή με τη σειρά της το δοκάρι στο τέλος του αγώνα.
Όλα τελείωσαν γρήγορα στη Βιάννο με τον Αετό να “χτυπάει” δυο φορές, την πρώτη στο 6′ όπου ο Παγκαλάκης έγραψε το 0-1 με άψογο πλασέ σε τετ α τετ μετά την εξαιρετική κάθετη πάσα του Σμαραγδή και στο 12′ όπου ο Δημήτρης Ξυλούρης σκόραρε με σουτ μέσα από την περιοχή μετά από υπέροχη κεφαλιά ασίστ του Καλλέργη. Στο 22′ σε μια φάση που όλοι απόρησαν, ακόμα και οι γηπεδούχοι, ο διαιτητής δεν υπέδειξε πέναλτι υπέρ του Αετού σε καθαρή ανατροπή του Παγκαλάκη, σε φάση όπου θα μπορούσε να τελειώσει οριστικά το παιχνίδι. Πάντως ο Αετός ήταν καταιγιστικός στο πρώτο ημίχρονο και είχε ευκαιρίες με το σουτ του Καλλέργη στο 16′ που πέρασε άουτ, στο 20′ με την όμορφη κίνηση και το σουτ του Σμαραγδή που έφυγε λίγο άουτ,, στο 35′ με το σουτ του Ξυλούρη που μπλόκαρε ο τερματοφύλακας, στο 40′ με το σουτ του Σμαραγδή και στο 45′ με το φάουλ του Παγκαλάκη που πέρασαν άουτ.
Στο δεύτερο μέρος ο Αετός ξεκίνησε και πάλι δυνατά και είχε τον έλεγχο για 10 λεπτά και δυο καλές φάσεις με τον Παγκαλάκη με σουτ στο 48′ που μπλόκαρε ο τερματοφύλακας και ένα ακόμα στο 52′ που πέρασε άουτ. Στη συνέχεια και για ένα 20λέπτο η ομάδα του Πατούχα έκανε την απέλπιδα προσπάθεια να γυρίσει το παιχνίδι, έπαιξε καλύτερα και πίεσε ασφυκτικά την εστία του Καπετανάκη για το γκολ που θα την έβαζε και πάλι στο παιχνίδι. Δυο δοκάρια είχε ο Πατούχας σε αυτό το διάστημα, το πρώτο εξ επαφής με τον Σωμαράκη να βρίσκει το οριζόντιο από τη μικρή περιοχή, με τη μπάλα πάντως να βρίσκει ελάχιστα ο τερματοφύλακας του Αετού και να αποτρέπει το γκολ. Το δεύτερο δοκάρι ήρθε στο 61′ με τον Λουλάκη να σημαδεύει αυτή τη φορά το αριστερό κάθετο δοκάρι του Αετού. Οι γηπεδούχοι απογοητεύτηκαν και αποδέχτηκαν στη συνέχεια τη μοίρα τους με τον Αετό να χάνει πέντε ακόμα ευκαιρίες μέχρι το σφύριγμα της λήξης για να κάνει το 0-3. Στο 64′ με γυριστή κεφαλιά ο Σωμαράκης παραλίγο να πετύχει το αυτογκόλ, στο 71′ το σουτ του Παπαδάκη πέρασε άουτ, στο 77′ ο Παγκαλάκης απείλησε ξανά αλλά αποκρούστηκε από τον τερματοφύλακα, στο 87′ ο Σωτηριάδης με καλοζυγισμένο σουτ έξω από την περιοχή “τράνταξε” το οριζόντιο δοκάρι του Πατούχα και τέλος στο 89′ ο Δραμουντάνης με δύσκολο σουτ στην κίνηση μετά το φάουλ του Παπαδομιχελάκη νικήθηκε από τον τερματοφύλακα.
Την ερχόμενη Κυριακή στις 3 μ.μ ο Αετός για την πέμπτη αγωνιστική θα αντιμετωπίσει την Ρογδιά στα Ανώγεια. Ξεκινάει έτσι ένα σερί 3 αγώνων εντός έδρας με τη μεσολάβηση ενός ρεπό, κάτι που σημαίνει ότι ο Αετός Ανωγείων θα αγωνιστεί για ολόκληρο τον μήνα Νοέμβριο εντός έδρας. Αν το εκμεταλλευτεί αυτό η ομάδα τότε θα παγιώσει την θέση της στις πρώτες θέσεις του βαθμολογικού πίνακα και θα θέσει ισχυρές βάσεις για την άνοδο της στο Β’Τοπικό Ηρακλείου!
Οι συνθέσεις:
Πατούχας:Λουλάκης-Ντεμιά(77’Ραπτάκης)-Σφακιανάκης-Μιζίμ(46’Σάλιν,54’Μεραμβελιωτάκης)-Λουλάκης Γ.-Μπιτσακάκης Γ.- Μπιτσακάκης Εμμ.(46’Παπάς) Μανουσάκης-Σπανάκης-Λουλάκης Ε.-Σωμαράκης
Αετός Ανωγείων:Καπετανάκης-Μαματζάκης-Βιτώρος-Καλέας-Παπαδομιχελάκης-Καλλέργης-Α.Παπαδάκης-Δ.Ξυλούρης(53’Ιωαννίδης)- Μέμος(87’Ν.Ξυλούρης)-Παγκαλάκης(93’Γ.Παπαδάκης)-Σμαραγδής(66’Ε.Δραμουντάνης)

Με σεβασμό στην ιστορία της μαρτυρικής Βιάννου οι Ανωγειανοι στάθηκαν σήμερα μπροστά από το επιβλητικό μνημείο για τους ήρωες πεσόντες από τους Ναζί. Το στεφάνι κατέθεσε στο μνημείο ο πρόεδρος του Αετού Στέλιος Ξυλούρης λίγο πριν η ομάδα των Ανωγείων αγωνιστεί με τον τοπικό Πατουχα.
Μαζί με τον πρόεδρο της ομάδας βρέθηκαν μέλη του τεχνικού τιμ καθώς και οι 20 ποδοσφαιριστές που απαρτιζαν την αποστολή. Μετά την κατάθεση του στεφάνου κρατήθηκε ενός λεπτού σιγή ελάχιστος φόρος τιμής σε όλους όσοι έδωσαν το αίμα τους για ελευθερία και ανεξαρτησία. Άλλωστε Ανώγεια και Βιαννος είναι ενωμένοι με ισχυρούς δεσμούς φιλίας και κοινούς αγώνες όποτε το απαιτεί η Πατρίδα. Όπως αναφέρει και η μαντινάδα:
Τα Ανώγεια και τη Βιαννο τα καψαν οι Ναζί.
Φασίστες δεν χωράνε σε τούτο το νησί…
Ανώγεια και Βιάννος, είναι δυο από τα πιο ιστορικά και μαρτυρικά χωριά της Κρήτης, με κοινούς αγώνες εδώ και αιώνες ενάντια σε κάθε μορφή φασισμού και κατοχής, ηρωισμό που οι δυο αυτοί τόποι πλήρωσαν με το αίμα εκατοντάδων πατριωτών, αλλά και της πλήρους ισοπέδωσης τους. Δυο τόποι σύμβολα ενάντια στον Ναζισμό. Οι Ανωγειανοί με αφορμή την επίσκεψη τους στην ιστορική Βιάννο, αύριο Κυριακή 4 Νοεμβρίου, για την ποδοσφαιρική αναμέτρηση της 4ης αγωνιστικής του Αετού απέναντι στον ιστορικό Πατούχα Βιάννου θα τιμήσουν με κατάθεση στεφάνου στο ηρώο πεσόντων του χωριού τους ήρωες που έδωσαν το αίμα τους για ελευθερία και ανεξαρτησία! Μια συμβολική όσο και ουσιώδης κίνηση που σαν ένας ακόμα κρίκος θα συνεχίσει την αλυσίδα και τους ιερούς δεσμούς που ενώνουν τους δυο μαρτυρικούς αυτούς τόπους.
Ο αγώνας Πατούχας-Αετός θα ξεκινήσει στις 3 μ.μ στο γήπεδο της Άνω Βιάννου. Ο πρόεδρος του Αετού Ανωγείων Στέλιος Ξυλούρης, μέλη του Δ.Σ και ολόκληρο το ποδοσφαιρικό και τεχνικό τμήμα θα βρεθούν στις 1.30 μ.μ στο μνημείο πεσόντων και θα καταθέσουν στεφάνι προς τιμήν της ιστορικής Βιάννου. Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι του Αετού:”Εκτός από την ποδοσφαιρική του ιδιότητα, ο Αετός Ανωγείων θέλει να ανοίξει τα φτερά του και να αγγίξει κοινωνικά και ιστορικά γεγονότα, Για αυτό πριν την έναρξη του αυριανού αγώνα θα καταθέσει στεφάνι στο ηρώο των πεσόντων στον αγώνα κατά του φασισμού..”