Οικονομία
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ανωγείων την περασμένη Τρίτη, συμμετείχε η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης Μαρία Λιονή, μετά από πρόσκληση του δημάρχου Σωκράτη Κεφαλογιάννη. Η κυρία Λιονή παρακολούθησε την ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης και στη συνέχεια ενημέρωσε το Σώμα για ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης, αλλά και της Περιφέρειας Κρήτης με ιδιαίτερη έμφαση στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της περιφέρειας και των δήμων. Επιπρόσθετα, έγινε αναφορά στην πορεία των ενταγμένων, καθώς και των προς ένταξη στο ΕΣΠΑ έργων του δήμου Ανωγείων, στα πλαίσια της στενής συνεργασίας της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης με τις δημοτικές αρχές για την προώθηση των έργων τους και την ανάπτυξη του τόπου εν γένει.
Εγκρίθηκαν με απόφαση του υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Θανάση Μωραΐτη, ο εκσυγχρονισμός και η κτιριακή επέκταση της υφιστάμενης τυροκομικής μονάδας της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) Μυλοποτάμου, στον Νομό Ρεθύμνου.
Πρόκειται για την υπαγωγή της Ένωσης στις διατάξεις του Ν.3299/2004 του Επενδυτικού Σχεδίου συνολικής δαπάνης 4.150.000 ευρώ, η οποία θα επιχορηγηθεί με 34% επί του κόστους της, ποσό που ανέρχεται σε 1.411.000 ευρώ.
Με την απόφαση αυτή, η ΕΑΣ Μυλοποτάμου επεκτείνει τις κτιριακές της εγκαταστάσεις στη θέση ΠΩΡΟΥ ΑΛΩΝΙ στο Δημοτικό Διαμέρισμα Μελιδονίου του δήμου Μυλοποτάμου.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΑΣ Μυλοποτάμου, Δημήτρη Κονιό, η επένδυση θα βοηθήσει την Ένωση σε περίοδο μάλιστα, κατά την οποία «η κρίση, που περνάει η χώρα, έχει επηρεάσει και την ΕΑΣ που σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία και τους υπολογισμούς, ο τζίρος της έχει πέσει περίπου κατά 20%».
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κονιός σημείωσε πως «είναι ενδεικτικό της κατάστασης το ότι μόνο τις πρώτες μέρες του μήνα υπάρχει κίνηση και αμέσως μετά πέφτει. Ο αγροτοκτηνοτροφικός πληθυσμός του Μυλοποτάμου έχει επηρεασθεί σε σημαντικό βαθμό από την οικονομική κρίση. Το εισόδημά του έχει μειωθεί αισθητά, ενώ οι προκαταβολές από τις επιδοτήσεις δίνονται σε δύο δόσεις που όμως συμψηφίζονται αμέσως με τα δάνεια που έχουν λάβει αγρότες και κτηνοτρόφοι».
Η Ένωση, που για οκτώ μήνες τον χρόνο, παράγει κατά μέσο όρο 10 τόνους ημερησίως τυροκομικά προϊόντα, ανησυχεί για τους νέους αγρότες και παραγωγούς, οι οποίοι αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης δεδομένου, ότι ενώ έχουν πάρει δάνεια από τις τράπεζες για τις εγκαταστάσεις τους, ακόμα δεν τους έχουν γίνει καταβολές από το υπουργείο Γεωργικής Ανάπτυξης για τα σχέδια βελτίωσης και τις επενδύσεις τους.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Κονιό, τα ποσά που διατίθενται, ώστε να ασχοληθεί ένας νέος με την αγροτική ζωή, είναι πολύ μικρά με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστική βοήθεια για ξεκίνημα. «Με τα μέτρα αυτά, που ισχύουν σήμερα, δεν μπορεί να στηριχθεί ο πρωτογενής τομέας», τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Δημήτρης Κονιός.
Η Ένωση στον Μυλοπόταμου διατηρεί, μεταξύ άλλων, συσκευαστήριο τυποποιητήριο γεωργικών προϊόντων, πρατήρια αγροτικών εφοδίων και ζωοτροφών καθώς επίσης και σούπερ μάρκετ. Απασχολεί, δε, 40 άτομα ως μόνιμο προσωπικό.
Σε μια οργισμένη ανακοίνωση του ο Δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Κεφαλογιάννης αναφέρει: «Για άλλη μια φορά έπεσαν θύμα κλοπής πετρελαίου τα αυτοκίνητα του δήμου. Αυτή την φορά μάλιστα είχαν το θράσος να παραβιάσουν τις αποθήκες του Δήμου. Να παραβιάσουν δηλαδή ένα σπίτι που φυλάγεται η περιουσία που ανήκει σε όλους μας.
Αύριο τα ίδια άτομα θα μπουν στα σπίτια μας, θα ανέβουν στις ταράτσες μας και θα κλέψουν το πετρέλαιο και ότι άλλο τους ικανοποιήσει τις εξαρτήσεις που έχουν.
Όλα όμως έχουν μια κατάληξη κάποια στιγμή. Είναι καιρός επιτέλους να πάρει τέλος αυτή η απαράδεκτη παραβατική συμπεριφορά.
Κάθε Δημότης που δεν έχει συνειδητοποιήσει το κοινωνικό καθήκον του και δημιουργεί με τις συμπεριφορές του παραβατικές καταστάσεις που ζημιώνουν το σύνολο, πρέπει να γνωρίζει και να νοιώθει πως είναι υπόλογος όχι μόνο απέναντι στους συγχωριανούς του αλλά και απέναντι στις ηθικές αξίες που μας κληροδότησαν οι παππούδες και οι πατεράδες μας.
Όποιος δεν είναι ικανός να κατανοήσει αυτό το ελάχιστο καθήκον του είναι καλό να μην υπερηφανεύεται για την Ανωγειανή καταγωγή του.»
“Θέμα: «Δημιουργία Τμήμα Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο Ανωγείων»
Κυρία Υπουργέ,
Αναγκάζομαι να επανέλθω στο θέμα τόσο μετά το ενδιαφέρον της Ύπατης Αρμοστείας αλλά και το δικό σας, όσο και κυρίως μετά το αίτημα της τοπικής κοινωνίας των Ανωγείων και να σας ενημερώσω για το γεγονός ότι, παρά τις διαβεβαιώσεις πέρυσι, το Τμήμα Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο Ανωγείων δεν έχει λειτουργήσει ακόμη.
Πριν από ένα χρόνο, απατώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτησή μου στη Βουλή, είχατε τονίσει ότι:
“έχει υπογραφεί ήδη η σχετική υπουργική απόφαση και έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε την υλοποίηση αυτού του προγράμματος σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των Ανωγείων. ….Αυτή τη στιγμή πιστεύω ότι δίνουμε στο πρόβλημα που έχει προκύψει την καλύτερη λύση. Έχουμε υπογράψει τη σχετική απόφαση που επιλύει όχι μόνο το ζήτημα της πρόσληψης του αναγκαίου προσωπικού για τη λειτουργία των τάξεων υποδοχής, αλλά και προσαρμόζει τη λειτουργία τους στις σημερινές πραγματικές συνθήκες”. Επιμείνατε μάλιστα ότι “έχουμε δώσει λύση στο πρόβλημα, δημιουργώντας ένα πάρα πολύ μεγάλο πρόγραμμα για να αντιμετωπίσουμε τις ανάγκες που υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα και όχι μόνο στα Ανώγεια, για τάξεις υποδοχής”.
Ωστόσο, ένα ολόκληρο χρόνο μετά από τις παραπάνω ρητές διαβεβαιώσεις σας, το Τμήμα Υποδοχής 1στο Γυμνάσιο Ανωγείων δεν έχει λειτουργήσει. Είχα επισημάνει, κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης ότι “θα πρέπει η λύση να μη δοθεί μόνο στα χαρτιά.”. Δυστυχώς αυτό έγινε.
Η περυσινή σχολική χρονιά χάθηκε. Ας μη χαθεί και η φετινή!
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Ανωγείων, βασιζόμενος στην Υ.Α. Φ10/20/Γ1/708/7-9-99 και στη Φ.1 Τ.Υ./809/101455/Γ1/7-9-2011, έχει αιτηθεί την Ίδρυση του Τμήματος και περιμένουν και τις δικές σας ενέργειες.
Στο Γυμνάσιο Ανωγείων υπάρχει αίθουσα διδασκαλίας και εξοπλισμός που παραχωρούνται από πέρυσι και απαιτείται μόνο κατάλληλο διδακτικό προσωπικό (Καθηγητής Ειδικής Αγωγής -Φιλόλογος).
Είναι λοιπόν θέμα μόνο του Υπουργείου σας η δημιουργία του Τμήματος Υποδοχής 1 στο Γυμνάσιο Ανωγείων.
Πιστεύουμε ότι θα προβείτε, έστω και τώρα – ένα χρόνο μετά τις διαβεβαιώσεις σας στη Βουλή, στις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου 15 παιδιά – πολιτικοί πρόσφυγες που φιλοξενούνται στη μαθητική Εστία Ανωγείων και που προέρχονται από Αφγανιστάν, Πακιστάν και άλλες Αφρικανικές χώρες να αποκτήσουν πρόσβαση στην εκπαίδευση.
Περιμένοντας τις άμεσες ενέργειές σας.”
Μιχ. Κριτσωτάκης
Βουλευτής Ηρακλείου
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ
1. Ο Δήμος Ανωγείων , διακηρύττει ότι την 25η Οκτωβρίου 2011, ημέρα Τρίτη και ώρα 10:00πμ (λήξη παράδοσης προσφορών) στο Δημοτικό Κατάστημα Ανωγείων, θα διεξαχθεί ανοιχτός πρόχειρος διαγωνισμός για την ανάθεση του
έργου « ΔΙΑΝΟΙΞΕΙΣ-ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΣΙΣΑΡΧΩΝ» με προϋπολογισμό δαπάνης 25.000,00 ΕΥΡΩ. με το σύστημα προσφοράς με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης κατά ομάδες ομοειδών εργασιών και έλεγχο ομαλότητας των προσφερόμενων ποσοστών έκπτωσης του άρθρου 6 του νόμου 3669/2008.


