Οικονομία
Ημερίδα διοργανώνει ο Δήμος Ανωγείων την Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2012,στην αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων στο Δημαρχείο, στην οποία θα γίνει ενημέρωση για το έργο ”Ολοκληρωμένη Περιβαλλοντική Διαχείριση Κτηνοτροφικών Αποβλήτων”. Η ενημέρωση θα αρχίσει στις 10 το πρωί και θα ολοκληρωθεί στις 2 το μεσημέρι και ο Δήμος καλεί όλους τους Ανωγειανούς κτηνοτρόφους να συμμετάσχουν σε αυτήν θεωρώντας την παρουσία τους υποχρεωτική πάνω σε ένα σημαντικό ζήτημα για την ντόπια κτηνοτροφία.
Το έργο της διαχείρισης των κτηνοτροφικών αποβλήτων είναι ένα πρόγραμμα που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Κύπρου.
Στόχοι του έργου είναι:
1)Η βελτίωση των συνθηκών υγιεινής και ευζωίας των ζώων.
2)Η προστασία της υγείας κτηνοτρόφων, κατοίκων και καταναλωτών.
3)Η αξιοποίησή των επεξεργασμένων αποβλήτων σε καλλιεργήσιμα εδάφη.
Στο συγκεκριμένο έργο ο Δήμος Ανωγείων σε συνεργασία με το ΤΕΙ Κρήτης αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει τα εξής:
1)Χαρτογράφηση των κτηνοτροφικών μονάδων.
2)Πραγματοποίησή χημικών αναλύσεων στις κοπριές.
3)Τη συλλογή κοπριάς από τις μονάδες.
4)Τη μεταφορά των κοπριών στη μονάδα επεξεργασίας.
5)Τη βιολογική επεξεργασία της κοπριάς (κομποστοποιήση)
6)Την παραγωγή ενός τελικού προϊόντος (κόμποστ) κατάλληλο για αγροτικές καλλιέργειες.
«Προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερομένου,
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πνευματικού Ιδρύματος «ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ» ανακοινώνει ότι τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά 2012-2013 θα φιλοξενήσει φοιτητές – σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγόμενους από την Κρήτη, στα δύο κτίρια του Ιδρύματος. Η διαμονή των φοιτητών πραγματοποιείται σε δίκλινα δωμάτια, σύγχρονες εγκαταστάσεις και περιλαμβάνει καθημερινή σίτιση.
Έντυπα των αιτήσεων μπορείτε να προμηθευτείτε από τη γραμματεία ή από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.kritikiestia.gr. Αιτήσεις υποβάλλονται στη γραμματεία του Ιδρύματος, από τις 08:00 έως τις 16:00, ταχυδρομικά στη διεύθυνση «Στράβωνος 12, Παγκράτι – Τ.Κ. 116-34», με fax 210-7239149, με mail στο [email protected].
Το Διοικητικό Συμβούλιο»
Κρητική Εστία
Στράβωνος 12, 11634 Παγκράτι
Τηλ.: 210-72 13 321, 210-72 13 013
Fa x : 210-72 39 149
e-mail: [email protected]
– Κατάγεται από τους Σμπώκηδες – Θα επισκέπτεται μια φορά το μήνα τα Ανώγεια με έξοδα που θα καλύπτει η Περιφέρεια, ο Δήμος και οι Ανωγειανοί- Οσοι επιθυμούν να εξεταστούν να κλείσουν από σήμερα ραντεβού με τον Κ.Υ Ανωγείων
Ρεπορτάζ Γιώργης Μπαγκέρης
Ο καρδιολόγος Ντίνος Μερκούρης είναι ένας σπουδαίος επιστήμονας με Ανωγειανές ρίζες που ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως διευθυντής της Α’ καρδιολογικής κλινικής στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμινγκ. Χρόνια επιθυμία του ήταν να γνωρίσει καλύτερα τον τόπο της μητέρας του Ευαγγελίας Σμπώκου και του παππού του Γιώργου Σμπώκου που ήταν δικηγόρος και ξεκίνησε από τα Ανώγεια. Πρώτη ξαδέρφη η μητέρα του με τον Μπαλούρδο. Μια τυχαία συνάντηση στην Αθήνα με τον Δημοτικό Σύμβουλο Ανωγείων και συγγενή του Βασίλη Σμπώκο (Ατζαροβασίλη) ,φούντωσε στην καρδιά του γιατρού την φλόγα των Ανωγείων. Πλέον η επίσκεψη και η γνωριμία με τις ρίζες του ήταν θέμα χρόνου αλλά ο γιατρός δεν ήθελε μόνο αυτό. Θέλησε να αφήσει το αποτύπωμα του στο χωριό μας μέσω της επιστήμης του.
Όταν ενημερώθηκε ότι στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων υπάρχει ένας τομογράφος, χρόνια ανενεργός δεν του πήρε πολύ να το αποφασίσει. Η άνοδος του στα Ανώγεια θα συνοδευόταν από την δωρεάν εξέταση των ανθρώπων του χωριού. Επιτέλους η λαμπρή δωρεά της αείμνηστης Λαμάχενας (Ζαχαρένια Φρυσάλη) θα έπιανε τόπο.
Αφού ξεπεράστηκαν όλα τα διαδικαστικά θέματα το μηχάνημα “άναψε,” ο γιατρός πήρε την θέση του δίπλα του και άρχισε να εξετάζει.
Αρχικά 120 παιδιά του Δημοτικού σχολείου αλλά και της Α’ Γυμνασίου Ανωγείων καθώς και της Α’ Λυκείου Ανωγείων, αλλά και κάποιων ηλικιωμένων συγχωριανών με προβλήματα υγείας που είχαν άμεση προτεραιότητα. Ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα πλέον ο γιατρός θα έρχεται στα Ανώγεια και θα εξετάζει όσους περισσότερους μπορεί. Μια πραγματικά λαμπρή πρωτοβουλία που ίσως σώσει ζωές καθώς στην ιατρική η πρόληψη είναι ζωτικής σημασίας.
Η ΑΓΩΓΉ βρέθηκε στο Κ.Υ Ανωγείων και είχε μια συνομιλία με τον κ. Μερκούρη. Η φλόγα έκαιγε στα μάτια του για την εκπλήρωση της επιθυμίας του να προσφέρει στον τόπο. Φιλικός και προσιτός, δίπλα στην γυναίκα του Ευφροσύνη Πιέρου Διευθύντριας στο 7ο Δημοτικό σχολείο Αμαρουσίου, ξεκίνησε να μας μιλάει για το πως έφτασε ως εδώ τονίζοντας : ”Πριν 1 μήνα είχα την ευτυχία να συναντήσω τον αγαπημένο μου συγγενή Βασίλη στην Αθήνα. Γνωριστήκαμε .Έμαθα για τον αείμνηστο αδερφό του που χάθηκε πρόωρα προδομένος από την καρδιά του. Στην μνήμη λοιπόν του Γιώργη αλλά και του θείου μου Κώστα Σμπώκου του καρδιοχειρουργού, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την προσπάθεια. Να ελέγξουμε όλα τα παιδιά του σχολείου. Την ποδοσφαιρική ομάδα του τόπου και όσους Aνωγειανούς το επιθυμούν και αν προκύψουν καρδιολογικά προβλήματα να τα αντιμετωπίσουμε στη συνέχεια. Πρώτα ο Θεός, υγεία να έχουμε θα ερχόμαστε εδώ μια φορά το μήνα. Υπάρχει ένα μηχάνημα υπερήχων σε πολύ καλή κατάστασή. Η κ. Ανδρεαδάκη έχει οργανώσει εδώ εξαιρετικά το τμήμα. Κάθε φορά θα υπάρχει ένας αριθμός ανθρώπων τους οποίους θα μπορώ να εξετάσω και να τους πω την επιστημονική μου γνώμη.”. Ρωτήσαμε τον γιατρό τι ακριβώς εξέταση γίνεται και η απάντηση του ήταν :”Θα κάνουν μια πλήρη αναίμακτη καρδιολογική εξέταση. Δηλαδή κλινική εξέταση, καρδιογράφημα, τρίπλεξ καρδιάς. Επεμβάσεις βέβαια δεν θα μπορώ να κάνω αλλά θα γίνει πρόληψη και μετά συζήτηση με τον ασθενή για περαιτέρω ενέργειες. Το μηχάνημα είναι μεν παλιό αλλά πολύ καλό. Κάνει την δουλειά του και μπορεί άνετα να βγάζει διαγνώσεις. Η χώρα μας περνάει κρίσιμες στιγμές και προσπαθούμε όλοι μαζί όσο μπορούμε να βοηθήσουμε και να σταθούμε όρθιοι. Κυρίως να ελέγξουμε τα μικρά παιδιά που είναι το μέλλον μας” καταλήγει ο κ. Μερκούρης.
Μιλώντας για τ’ Ανώγεια αναφέρει:”Η μητέρα μου είναι πρώτη ξαδέρφη του Μπαλούρδο και τουΜιναδομανώλη. Η οικογένεια μου από εδώ ξεκίνησε. Παλιότερα είχα έρθει όταν ήμουν αγροτικός γιατρός στο Πάνορμο. Το χωριό το αγαπάω, το ξέρω και θέλω να προσφέρω. Το αισθάνομαι ότι έχω ρίζες από εδώ” ολοκλήρωσε τη συζήτηση μας ο γνωστός καρδιολόγος.
Όλα ξεκίνησαν από μια τυχαία συνάντηση…
Συνομιλήσαμε και με τον Δημοτικό Σύμβουλο κ.Βασίλη Σμπώκο ο άνθρωπος που υπήρξε η αφορμή και ο συνδετικός κρίκος για αυτή την εξέλιξη που μπορεί να γλιτώσει πολλούς συγχωριανούς μας. Μας είπε αρχικά ο κ.Σμπώκος :” Είναι μια αξιέπαινη πρωτοβουλία του γιατρού, του Ντίνου Μερκούρη,ο οποίος προθυμοποιήθηκε να το κάνει μετά από μια τυχαία μπορώ να πω συνάντηση που είχαμε στην Αθήνα. Τότε μου εξέφρασε την επιθυμία του να γνωρίσει την οικογένεια της μητέρας του. Όχι όμως να έρθει σαν απλός επισκέπτης αλλά και σαν επιστήμονας και να προσφέρει στο χωριό. Στην συζήτηση μας τότε του είπα για τον τομογράφο δωρεά της αείμνηστης Λαμάχενας πριν 12 περίπου χρόνια, ο οποίος ουσιαστικά ήταν ανενεργός. Υπήρξε λοιπόν συνεννόηση με το Νοσοκομείο Ρεθύμνης, το Αμαλία Φλέμινγκ και μας συμπαραστάθηκε και ο Δήμος Ανωγείων. Το αίτημα που έχει κάνει ο γιατρός είναι για να έρχεται μια φορά το μήνα. Πιστεύουμε ότι θα γίνει αυτό αλλά και μια φορά κάθε δυο μήνες να είναι κάτι πολύ σημαντικό και ζωτικής σημασίας για το χωριό μας” τόνισε ενώ ολοκλήρωσε τη συνομιλία μας με ευχαριστίες προς ανθρώπους που συνέδραμαν σε αυτή τη προσπάθεια. Είπε χαρακτηριστικά:
” Ευχαριστούμε πολύ τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη για την πολύτιμη βοήθεια του. Επίσης την Αντιπεριφερειάρχη Κρήτης και συγχωριανή μας κ.Θεανώ Βρέντζου ή οποία δεσμεύτηκε για την κάλυψη του κόστους των εισιτηρίων και της διαμονής του γιατρού στην Κρήτη και της συζύγου του. Ευχαριστώ θερμά και μια γυναίκα ανωγειανή που δεν θέλει να αναφέρω το όνομα της που έδωσε 400 ευρώ τώρα για τα εισιτήρια του γιατρού. Επίσης την Αριστέα Σμπώκου η οποία αφιλοκερδώς φιλοξενεί τον γιατρό στο ξενοδοχείο της. Τέλος την Ρένα Ανδρεαδάκη υπεύθυνη γραμματέα του Κέντρου Υγείας για την υποδειγματική οργάνωση όλης αυτής της προσπάθειας.”
Ρωτήσαμε τον Βασίλη Σμπώκο για τη σημασία αυτού του εγχειρήματος. ”Είναι εξόχως σημαντικό και το στηρίζουμε απόλυτα» ανάφερε και πρόσθεσε: «Υπολογίστε ότι η εξέταση αυτή κοστίζει 100 ευρώ. Από 120 παιδιά μόνο σήμερα είναι 12.000 ευρώ. Αυτά τα χρήματα μένουν εδώ και στηρίζουν την τοπική οικονομία με την κίνηση του γιατρού να έρθει αφιλοκερδώς. Προσωπικά είχα την εμπειρία με τον αδερφό μου. Ο γιατρός ο κ.Βάρδας που είχε έρθει το 2005 είχε πει ότι αν είχε γίνει υπέρηχος πριν δεν θα είχαμε αυτό το μοιραίο αποτέλεσμα. Τότε που ήρθε ο κ.Βάρδας είχε γίνει και η συμπληρωματική δωρεά από τον Κτηνοτροφικό και τον Γεωργικό Συνεταιρισμό Ανωγείων και είχαν προστεθεί στο μηχάνημα δυο επιπλέον κεφαλές για την εξέταση ήπατος και νεφρού. Ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να βρει μιμητές και άλλους γιατρούς αυτών των ειδικοτήτων και στο μέλλον να γίνονται δωρεάν και αυτές οι εξετάσεις” κατέληξε.
Να το ευχηθούμε και εμείς με τη σειρά μας. Σε αυτές τις δύσκολες περιόδους που και το σύστημα υγείας στην Ελλάδα νοσεί, να βρεθούν οι άνθρωποι που αφιλοκερδώς θα βοηθήσουν τους συγχωριανούς μας και θα αξιοποιήσουν τα μηχανήματα που υπάρχουν στο Κέντρο Υγείας και που μένουν για παρατεταμένο διάστημα σε αφλογιστία! Το λαμπρό παράδειγμα του Ντίνου Μερκούρη να βρει συνοδοιπόρους ανθρώπους ταγμένους στην επιστήμη τους και στην ανιδιοτελή βοήθεια προς τον συνάνθρωπο.
Ολοκληρώνοντας να τονίσουμε ότι όσοι συντοπίτες μας επιθυμούν να εξεταστούν στις μελλοντικές επισκέψεις του κ.Μερκούρη, μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με μια επίσκεψη στο Κέντρο Υγείας και σε συνεννόηση με την κυρία Ρένα Ανδρεαδάκη. Μια ανώδυνη εξέταση διάρκειας 5 λεπτών που μπορεί να σώσει την ζωή μας. Ας το κάνουμε λοιπόν.
Του Ανδρέα Κριτσωτάκη από το http://www.creteplus.gr
Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και της Δημοτικής Αρχής Μυλοποτάμου, που βλέπουν την περιοχή τους έτοιμη να λεηλατηθεί ενεργειακά, χωρίς οι ίδιοι – όπως τονίζουν με ανακοίνωση τους- να ρωτηθούν καν!
Μέσα στην μακροσκελέστατη και αναλυτική ανακοίνωση της Δημοτικής Αρχής τίθενται μια σειρά από “καυτά” ερωτήματα, αλλά και ζητήματα που χρήζουν άμεσης διευθέτησης, πριν προχωρήσει οποιαδήποτε κίνηση για την κατασκευή ενεργειακού πάρκου στο Μυλοπόταμο.
Αφορμή για τον …πόλεμο που είναι στα σκαριά, είναι το γεγονός ότι κανείς από το Δήμο ή την κοινωνία δεν γνωρίζει τι πρόκειται να γίνει ακριβώς και πολύ περισσότερο ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ζητηθεί η άποψη της ίδιας της κοινωνίας.
Το Δημοτικό συμβούλιο Μυλοποτάμου κατά τη συνεδρίαση του την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012 αποφάσισε ομόφωνα να προβεί σε κινητοποιήσεις, αντιδρώντας έντονα κατά της εφαρμογής των αποφάσεων της Κυβέρνησης της Ελλάδας για την ανάπτυξη αιολικών συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου ερήμην της Δημοτικής Αρχής, των Δημοτικών Οργάνων και της τοπικής κοινωνίας.
“Αιτία λήψης της παραπάνω απόφασης είναι τα όσα προβλέπονται στο με αριθμό 1787 Β/6-6-2012 Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης, στο οποίο δημοσιεύθηκαν αποφάσεις της τότε Υπηρεσιακής Κυβέρνησης της Ελλάδας, σύμφωνα με τις οποίες προωθούνται τρία μεγάλα επενδυτικά σχέδια Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Κρήτη”, αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εκδοθείσα ανακοίνωση.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά πρόκειται για τα σχέδια:
1.«Αιολικό Σύστημα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Α.Σ.Π.Η.Ε.), που περιλαμβάνει κατασκευή 33 αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.077 MW, στους τέσσερις νομούς της Κρήτης και κοινή διασύνδεσή τους με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Ενέργειας μέσω υποβρυχίου καλωδίου»κυριότητας της «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.»,
2.«Κρήτη Πράσινο Νησί, που περιλαμβάνει κατασκευή 36 αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.005,10 MW, στην Κρήτη και διασύνδεσή τους με το Διασυνδεδεμένο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω κοινού υποβρυχίου καλωδίου», κυριότητας του Ομίλου «ELICA GROUP» και
3.«Κατασκευή ηλιοθερμικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 70 MW στη θέση Φουρνιά, του Δήμου Σητείας ενεργειακής παραγωγής 378.306 MWh ετησίως», κυριότητας της «ΣΟΛΑΡ ΠΑΟΥΕΡ ΠΛΑΝΤ ΛΑΣΙΘΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Μ.Ε.Π.Ε.».
Στο Δήμο Μυλοποτάμου εκχωρούνται συγκεκριμένες περιοχές στην εταιρία ELICA GROUP για την ανάπτυξη αιολικών πάρκων παραγωγής ενέργειας.
Οι περιοχές αυτές είναι:
1.στη θέση «Καλυπητή», του πρώην Δήμου Γεροποτάμου, 15 ανεμογεννήτριες για την παραγωγή 34,5MW,
2.στη θέση «Σοφιανή Κορυφή» του πρώην Δήμου Κουλούκωνα, 13 ανεμογεννήτριες για την παραγωγή 29,9 MW,
3.στη θέση «Κουλούκωνας» του πρώην Δήμου Κουλούκωνα, 9 ανεμογεννήτριες για την παραγωγή 20,7 MW,
4.στη θέση «Στεφάνι» του πρώην Δήμου Κουλούκωνα, 8 ανεμογεννήτριες για την παραγωγή 18,4 MW
5.στη θέση «Μύγα» στο όριο των Δήμων Αμαρίου & Μυλοποτάμου, 12 ανεμογεννήτριες, για την παραγωγή 27,6 MW.
“Για τον προαναφερθέντα σχεδιασμό ο Δήμος Μυλοποτάμου ουδεμία ενημέρωση είχε και ουδέποτε κλήθηκε να γνωμοδοτήσει σχετικά.
Ωστόσο, ήδη σε συνεδρίαση του την Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012 είχε συζητήσει το θέμα αυτό, λόγω των δημοσιευμάτων, που υπήρχαν για επικείμενο προγραμματισμό έργων αυτού του είδους και είχε ζητήσει την επίσημη ενημέρωση από την Περιφέρεια Κρήτης.
Στην συνεδρίαση εκείνη συμμετείχαν η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαρία Λιονή, ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης για ζητήματα ενέργειας κ. Κωνσταντίνος Λαμπρινός και ο Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης για ζητήματα Περιβάλλοντος και Χωροταξίας κ. Νικόλαος Καλογερής, οι οποίοι παρείχαν τις όποιες πληροφορίες υπήρχαν έως εκείνη την περίοδο για το μεγάλο ζήτημα των επενδυτικών σχεδίων Α.Π.Ε. στην Κρήτη.
Ενόψει του ενδεχόμενου να υλοποιηθεί ένας τέτοιος σχεδιασμός στην περιοχή ευθύνης του Δήμου Μυλοποτάμου, το Δημοτικό Συμβούλιο με την υπ’ αριθμό 72/2012 ομόφωνη απόφαση του, που είχε αποσταλεί σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία και όργανα της τοπικής και κεντρικής διοίκησης, είχε ξεκαθαρίσει τη θέση του και ζητούσε να ληφθεί σοβαρά υπόψη των αρμοδίων πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε σχετική πρωτοβουλία.
Η προαναφερθείσα απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυλοποτάμου έχει ως ακολούθως:
1.Εκφράζει την έντονη διαφωνία του για τον υφιστάμενο σχεδιασμό ανάπτυξης αιολικών πάρκων στην περιφέρεια του Δήμου Μυλοποτάμου και διαμαρτύρεται για την κατάρτιση του σχεδιασμού αυτού ερήμην της Δημοτικής Αρχής και των Δημοτικών Οργάνων.
2.Δηλώνει, ότι δεν αντιτίθεται αλλά αντιθέτως υποστηρίζει την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, στο βαθμό όμως, που δεν θα αλλοιώνουν το φυσικό περιβάλλον και δεν θα εμποδίζουν την ανάπτυξη παραδοσιακών παραγωγικών δραστηριοτήτων.
3.Προτείνει, ότι ο κάθε δήμος θα πρέπει να προχωρήσει σε χωροταξικό σχεδιασμό, ο οποίος θα αποτελέσει το χωροταξικό σχεδιασμό της Περιφέρειας. Ο σχεδιασμός αυτός θα πάρει υπόψη του και θα συνεκτιμήσει τις ανάγκες όλων των παραγωγικών δυνατοτήτων της κάθε περιοχής, θα πάρει υπόψη του το περιβάλλον και την προστασία του και θα διαφυλάξει το νερό.
4.Ο κάθε δήμος θα καθορίσει το ανώτερο ποσοστό γης, που θα καλυφθεί και θα οριστούν ζώνες για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως ορίζονται και οι βιομηχανικές ζώνες, οι κτηνοτροφικές ζώνες ή αντίστοιχες δραστηριότητες, που θα είναι φιλικές προς την περιοχή και το φυσικό της περιβάλλον.
5.Να δοθεί βαρύτητα στην αυτοπαραγωγή από επιχειρήσεις και νοικοκυριά. Έτσι θα αναπτυχθούν μικρές ΑΠΕ σε δομημένους χώρους και περιοχές, όπως και σε εθνικές οδούς. Ο σχεδιασμός της παραγόμενης ενέργειας με την προϋπόθεση των παραπάνω θα είναι προς το συμφέρον της Κρήτης. Μέσα από αυτές τις διαδικασίες θα παραχθεί η ενέργεια για την κάλυψη των αναγκών του νησιού και προφανώς θα προκύψουν και οι αντίστοιχες εξαγόμενες.
6.Να καθοριστεί ένα ποσοστό που θα καταβάλλουν οι εταιρείες, οι οποίες θα επενδύουν και το οποίο θα είναι μεγαλύτερο του 3% , που έχει καθοριστεί σήμερα.
7.Όσοι εγκαθιστούν Α.Π.Ε. μετά το τέλος της παραγωγικής χρήσης, να είναι υποχρεωμένοι να τις αποσύρουν. Προκειμένου να επιτυγχάνεται η αποκατάσταση της περιοχής λειτουργίας ΑΠΕ, προτείνεται όπως το Ελληνικό Κράτος, παρακρατεί κατ’ έτος ένα ποσοστό το αναλογούμενου ποσού για την απομάκρυνση τους όταν ολοκληρωθεί ο χρόνος λειτουργίας τους.
8.Δηλώνει ότι δεν θα επιτρέψει την ανάπτυξη μεγάλων βιομηχανικών πάρκων Α.Π.Ε. στην περιοχή του Δήμου Μυλοποτάμου, χωρίς να έχει γνώση του σχεδιασμού και ιδίως χωρίς να έχει εγκρίνει τον όποιον σχεδιασμό, όπως έχει γίνει ερήμην του και ερήμην όλων των Δημοτικών Οργάνων μέχρι σήμερα, καθώς θεωρεί, ότι έχει ευθύνη απέναντι στους κατοίκους, απέναντι στο περιβάλλον, απέναντι στην αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου Μυλοποτάμου”.
Οι αποφάσεις
Κατόπιν των παραπάνω το Δημοτικό Συμβούλιο Μυλοποτάμου την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012 συζήτησε και πάλι το θέμα με τη μορφή του κατεπείγοντος και ομόφωνα αποφάσισε:
1.Επικαιροποιεί την υπ’ αριθμό 72/2012 απόφαση του και επιμένει σε αυτή.
2.Διαφωνεί, αντιδρά και αντιτίθεται σε ό,τι προβλέπεται στο ΦΕΚ Β 1787 και αφορούν τον Δήμο Μυλοποτάμου.
3.Προτίθεται να συνεργαστεί με όσους Ο.Τ.Α και φορείς αντιτίθενται στον παραπάνω σχεδιασμό που αφορά την περιφέρεια Κρήτης στο σύνολο της.
4.Συγκροτεί Επιτροπή Συντονισμού κατά της εφαρμογής των αποφάσεων που δημοσιεύονται στο ΦΕΚ Β 1787 και αφορούν τον Δήμο Μυλοποτάμου με επικεφαλής την Αντιδήμαρχο Ποιότητας Ζωής κ. Νικολέτα Λυρώνη – Βογιατζή, τον αντιδήμαρχο Τίτο Χνάρη και τη συμμετοχή των Δημοτικών Συμβούλων Σταύρο Στριλιγκά, Γιάννη Νύκταρη, Αρχόντω Πανταλού – Κοκολογιάννη, Γιάννη Παπαδάκη και Μιχάλη Σαρρή, τον νομικό σύμβουλο του Δήμου Μυλοποτάμου και εκπρόσωπο της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Μυλοποτάμου, προκειμένου να ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών και να οργανωθούν κινητοποιήσεις αντίδρασης.
5.Να παρέχει συνεχή δημόσια ενημέρωση για τις περαιτέρω κινήσεις του σχετικά με το θέμα αυτό και καλεί τους δημότες και τους φορείς του Μυλοποτάμου σε συνεργασία και μαζική αντίδραση
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πνευματικού Ιδρύματος «ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ» ανακοινώνει ότι τη φετινή ακαδημαϊκή χρονιά 2012-2013 θα φιλοξενήσει φοιτητές – σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγόμενους από την Κρήτη, στα δύο κτίρια του Ιδρύματος.
Η διαμονή των φοιτητών πραγματοποιείται σε δίκλινα δωμάτια, σύγχρονες εγκαταστάσεις και περιλαμβάνει καθημερινή σίτιση.
Έντυπα των αιτήσεων μπορείτε να προμηθευτείτε από τη γραμματεία ή από την ηλεκτρονική διεύθυνση www.kritikiestia.gr.
Αιτήσεις υποβάλλονται έως 28 Σεπτεμβρίου 2012, στη γραμματεία του Ιδρύματος, από τις 08:00 έως τις 16:00, ταχυδρομικά στη διεύθυνση «Στράβωνος 12, Παγκράτι – Τ.Κ. 116-34», με fax 210-7239149, με mail στο[email protected].
|
ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ. 4256/17-8-2012 ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΣΤΙΣ 21-8-2012 |
|
|
|
Ανακοινώσεις Δημάρχου – Ενημέρωση |
|
|
Τοποθετήσεις – Ερωτήσεις από τους Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων |
|
|
Τοποθετήσεις – Ερωτήσεις Δημοτικών Συμβούλων |
|
|
|
|
|
Θέματα |
|
1 |
Πρόσληψη εργατικού και τεχνικού προσωπικού στο Δήμο, για την απασχόληση μέχρι και πέντε ημερομίσθια κατά άτομο το μήνα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 12 του Ν. 4071/12. |
|
2 |
Παραλαβή μελέτης «Διαμόρφωση ημιυπόγειου χώρου παιδικού σταθμού σε χώρο ψυχαγωγίας» σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 8962/20-1-2010 της ΤΥΔΚ Ρεθύμνου |
|
3 |
Παραλαβή μελέτης «Ανακαίνιση Δημοτικού Σχολείου Σεισάρχων για τη στέγαση καλλιτεχνικού σχολείου» σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 8962/20-1-2010 της ΤΥΔΚ Ρεθύμνου |
|
4 |
Παράταση προθεσμίας περαίωσης του έργου με τίτλο «Διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου και δημιουργίας συμπληρωματικών υποδομών στο Κέντρο Ενημέρωσης του Φυσικού Πάρκου Ψηλορείτη – 1ο Υποέργο Κατασκευές» σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 19320/30-7-2012 της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθύμνου. |
|
5 |
Αποδοχή πίστωσης 11.400,00 € για τις δράσεις πυροπροστασίας έτους 2012, τροποποίηση προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2012 και τροποποίηση τεχνικού προγράμματος, σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 7829/2-7-2012 της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης,. |
|
6 |
Ψήφιση πίστωσης 484,00 € για την υλοποίηση του θεσμού που αφορά στον εθελοντή σχολικό τροχονόμο για το έτος 2012 σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 27496/9-7-2012 του Υπουργείου Εσωτερικών. |
|
7 |
Ορισμός εκπροσώπου για συμμετοχή στην επιτροπή ελέγχου αθλητικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 6794/2-8-2012 της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου. |
|
8 |
Ορισμός εκπροσώπου με τον αναπληρωτή αυτού στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ακαδημαϊκού Χωριού Ανωγείων Κρήτης. |
|
|
Ενημερώσεις |
|
Ε1 |
Έγγραφο του Υπουργού Εσωτερικών κου Στυλιανίδη με αριθμό 1/2-8-2012 σχετικά με την αντιμετώπιση θεμάτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. |
|
Ε2 |
Ενημέρωση – συζήτηση σχετικά με την πιθανότητα παύσης της λειτουργίας του Παραρτήματος ΙΚΑ ΕΤΑΜ στο Πέραμα Ρεθύμνου |
|
Ε3 |
Έγγραφο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας με αριθμό 2021/3-8-2012 για τη συμμετοχή στις εργασίες έκτακτου συνεδρίου με θέμα : «Τα οικονομικά των Δήμων» που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα 30/8/2012. |