Οικονομία

Ο πρόεδρος του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Ανωγείων Στεφανής Χαιρέτης

Ρεπορτάζ Γιώργος Μπαγκέρης

Τα  ”Κρητικά Μιτάτα” είναι μια εταιρεία αποτελούμενη από κτηνοτρόφους κυρίως του Νομού Ηρακλείου που έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Λιβύη για την εξαγωγή κρητικού κρέατος σε πολύ καλές τιμές για τους παραγωγούς. Η  εταιρεία μέσω του προέδρου της κ. Μανόλη Τιτομιχελάκη  απεύθυνε κάλεσμα σε όλους τους κτηνοτροφικούς συλλόγους της Κρήτης να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. Ο  κτηνοτροφικός σύλλογος Ανωγείων, όπως και οι περισσότεροι κρητικοί σύλλογοι ανταποκρίθηκε άμεσα σε αυτό το κάλεσμα. Ήδη ένα φορτίο με 5.000 αρνιά ζωντανά είχε φύγει προς Λιβύη πριν ένα μήνα ενώ και την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου απέπλευσε από το λιμάνι του Ηρακλείου και δεύτερο φορτίο με την ίδια ποσότητα και με την συμμετοχή των Ανωγειανών , στην πολύ καλή τιμή για τον παραγωγό των 6 ευρώ σε περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για τον κλάδο της κτηνοτροφίας.

Οι Λίβυοι μάλιστα επιθυμούν η συνεργασία αυτή με τους Κρήτες να είναι μακροχρόνια καθώς θεωρούν ότι το Κρητικό κρέας είναι από τις καλύτερες ποιότητες παγκοσμίως. Μάλιστα  ζητάνε τα αρνιά άνω των 15 κιλών κάτι που έρχεται ως μάννα εξ ουρανού για τους κτηνοτρόφους του νησιού μας καθώς η κρητική αγορά απορροφά κατά κύριο λόγο αρνιά βάρους 8-10 κιλών. Όποτε μάλλον ως άστοχες θα πρέπει να θεωρηθούν οι φήμες ότι η κίνηση αυτή θα δημιουργήσει πρόβλημα στην κρητική αγορά είτε ανατίμησης είτε έλλειψης κρέατος.

Έλλειψη θα λέγαμε ότι θα υπάρξει διότι με την ανατίμηση των ζωοτροφών με την τιμή τους να διπλασιάζεται τα τελευταία χρόνια καθώς και την πτώση της τιμής του γάλατος, συρρικνώνεται το ζωικό κεφάλαιο καθώς ο κτηνοτρόφος δεν μπορεί να συντηρήσει τα ζώα του. Οπότε με αυτή την τιμή των 6 ευρώ ο κτηνοτρόφος μπορεί να πάρει ανάσες και να συντηρήσει την περιουσία του σε εποχές μεγάλης οικονομικής κρίσης.

Ιδιαίτερα ο κτηνοτροφικός σύλλογος Ανωγείων έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι σκέφτεται πάνω από όλα το συμφέρον τόσο του παραγωγού όσο και του καταναλωτή. Θυμίζουμε ενδεικτικά την κίνηση του ανωγειανού αρνιού το περασμένο Πάσχα, όπου δόθηκαν 2.000 και πλέον αρνιά στην πολύ καλή τιμή για τον καταναλωτή των 6.80 ευρώ, ενώ επίσης εδώ και τέσσερα χρόνια σε συνεργασία με μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων της Ελλάδας έχει δώσει χιλιάδες αρνιά σε τιμή που ικανοποιεί απόλυτα τον παραγωγό αλλά και τον καταναλωτή που αγοράζει πιο φτηνά κρέας αρίστης ποιότητας.

Η ”Α” συνομίλησε με τον πρόεδρο του κτηνοτροφικού συλλόγου Ανωγείων κ. Στέφανο Χαιρέτη ο οποίος μας είπε για την συνεργασία του συλλόγου με τα ”Κρητικά Μιτάτα”, την σημασία αυτής της κίνησης για την ντόπια κτηνοτροφία ενώ στο τέλος εξαπέλυσε βολές τόσο κατά της πολιτείας γιατί έχει εγκαταλείψει στη μοίρα του τον κλάδο της κτηνοτροφίας, όσο και για αυτούς που σπέρνουν φήμες δεξιά και αριστερά για κίνηση που βλάπτει την ντόπια αγορά. Ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χαιρέτης:

”Τα Κρητικά Μιτάτα μας έκαναν αυτό το κάλεσμά. Ο  ανωγειανός σύλλογος δεν χρειάστηκε να σκεφτεί πολύ για να το αποφασίσει, από την στιγμή που αυτό είναι προς το συμφέρον όλων των παραγωγών. Ανταποκριθήκαμε διότι θεωρούμε σωστό όταν στην σημερινή εποχή η τιμή του κρέατος έχει κατεβεί στα 4 ευρώ να πάρει ο παραγωγός με αυτή τη κίνηση 6 ευρώ στο κιλό . Η κίνηση αυτή θα έλεγα ξεμπλοκάρει την κρητική αγορά  διότι τα αρνιά που ζητάνε οι Λίβυοι είναι άνω των 15 κιλών. Αυτά δεν μπορούσε να τα απορροφήσει η κρητική αγορά, ήταν δηλαδή αυτά τα αρνιά σε βάρος των κτηνοτρόφων που δεν μπορούσαν να τα συντηρήσουν στις μάντρες τους με την εκτόξευση των τιμών των ζωοτροφών σήμερα. Στην χειρότερη εποχή της κτηνοτροφίας αυτή η κίνηση ήταν ότι καλύτερο για εμάς” τόνισε ο πρόεδρος του συλλόγου και συνέχισε αναφέροντας:

”Αγκαλιάσαμε λοιπόν αυτή τη προσπάθεια. Συνεισφέραμε και εμείς με κάποιες ποσότητες τα Κρητικά Μιτάτα ενώ ήδη έχουμε συναντήσει μια αντιπροσωπεία από την Λιβύη στα Ανώγεια και ευελπιστούμε αυτή η συνεργασία να συνεχιστεί και στο μέλλον. Από την στιγμή που το κράτος δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του στον πρωτογενή τομέα πρέπει και εμείς να δούμε τι θα κάνουμε για να ζήσουμε τις οικογένειες μας. Το ανωγειανό αρνί σε άλλες εποχές και με 10 ευρώ τιμή θα ήταν λίγη. Είναι αρνί ελευθέρας βοσκής , ότι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Κατανοούμε τις δυσκολίες που περνούν όλοι οι Έλληνες αυτή τη περίοδο αλλά δεν δεχόμαστε να εξευτελιστεί αυτό το προϊόν και κάνουμε ότι μπορούμε για να βοηθήσουμε τον παραγωγό και τον καταναλωτή” είπε ο κ. Χαιρέτης ο οποίος απάντησε ταυτόχρονα και σε αυτούς που λένε  ότι η κρητική αγορά θα αντιμετωπίσει πρόβλημα στο μέλλον τονίζοντας χαρακτηριστικά:’

”Πρόβλημα στην αγορά δεν θα υπάρξει! Πρόβλημα υπάρχει μόνο από την πολιτεία που δεν αγκαλιάζει τους  κτηνοτρόφους της Ελλάδας. Η  αγορά θα έχει πρόβλημα μόνο με την συρρίκνωση του ζωικού κεφαλαίου , με τους κτηνοτρόφους να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν με την τιμή των ζωοτροφών και αναγκάζονται να σφάζουν τα μεγάλα πρόβατα μην μπορώντας να τα συντηρήσουν. Με αυτή την κίνηση και την τιμή των 6 ευρώ που τόσα χρόνια επιδιώκουμε ο κτηνοτρόφος θα μπορέσει να τα βγάλει πέρα και να κρατήσει το ζωικό του κεφάλαιο ώστε να υπάρχει ισορροπία και στην αγορά. Αυτές οι φήμες ότι αυτή η κίνηση θα διαλύσει την αγορά της Κρήτης είναι ψευδής και αυτοί που τις βγάζουν μάλλον εξυπηρετούν κάποια άλλα συμφέροντα. Δεν μπορεί κάποιος από το γραφείο του να γράφει ότι θέλει χωρίς να το σκέφτεται. Να κάνουν όλοι αυτοί μια βόλτα από τις μάντρες να δουν από πρώτο χέρι τι περνάει ο κτηνοτρόφος κάθε μέρα και πόσο δύσκολα τα βγάζει πέρα και μετά να κάνουν κριτική” σημείωσε  ο πρόεδρος του κτηνοτροφικού συλλόγου Ανωγείων.

Τα Ανώγεια είναι ένα κατ’ εξοχήν κτηνοτροφικό χωριό με τους κατοίκους του να πλήττονται από την γενικευμένη κρίση αλλά και την αδιαφορία της πολιτείας απέναντι στους κτηνοτρόφους της χώρας. Μια πολιτεία που δεν μπόρεσε να συγκρατήσει την τιμή των ζωοτροφών που από 200 ευρώ πριν 4 χρόνια έφτασε στα 450 ευρώ σήμερα με τους κτηνοτρόφους να αδυνατούν να συντηρήσουν τα κοπάδια τους, ενώ ταυτόχρονα η τιμή του γάλατος παραμένει εξευτελιστική όπως και η τιμή του κρέατος. Πτώση της κτηνοτροφίας και της παραγωγής της σημαίνει και πτώση της αγοράς. Οπότε η κίνηση του συλλόγου Ανωγείων μόνο ως θετική μπορούμε να την εκλάβουμε σε μια προσπάθεια να ανασάνει αυτός ο κλάδος που έχει υποστεί τα πάνδεινα δουλεύοντας μάλιστα και στις πιο αντίξοες συνθήκες πάνω στο βουνό. Ας ελπίσουμε να δώσει τις απαραίτητες ανάσες για τους κτηνοτρόφους ώστε να συντηρήσουν τα ζωικά τους κεφάλαια και να συνεχίσουν να προσφέρουν και στο μέλλον στον καταναλωτή τα αρίστης ποιότητας προϊόντα τους.

 

Της Αγγελικής Καλλέργη

από την «Κρητική Επιθεώρηση»

Μπροστά στον κίνδυνο να αδυνατούν να προμηθευτούν πετρέλαιο ενόψει του χειμώνα βρίσκονται οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών της Κρήτης, που παρά το γεγονός ότι κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες συνθήκες ψύχους, είναι αναγκασμένοι να δεχθούν την απόφαση του αρμόδιου υπουργείου για την υπαγωγή και των τεσσάρων νομών του νησιού στην τέταρτη κατηγορία του επιδόματος θέρμανσης.

Αυτό σημαίνει ότι το επίδομα που δικαιούνται και οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών είναι ελάχιστο, περίπου 200 ευρώ, μπροστά στις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Όμως, το Υπουργείο αντιμετώπισε τα ορεινά χωριά της Κρήτης ως νησιωτικά και νότια, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι τους να υπόκεινται μία τεράστια αδικία.

Τα συναισθήματα των πολιτών των ορεινών περιοχών μετέφερε στην Κρητική Επιθεώρηση ο δήμαρχος Ανωγείων, Σωκράτης Κεφαλογιάννης, που δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για την απόφαση του υπουργείου για το επίδομα θέρμανσης. Σημείωσε πως τα ορεινά χωριά του νησιού πρέπει να υπαχθούν σε υψηλότερη κατηγορία, τουλάχιστον τη δεύτερη, με βάση και τις κλιματολογικές και μετεωρολογικές μετρήσεις που υπάρχουν.

«Όλα τα χωριά της Κρήτης πάνω από τα 500 μέτρα υψόμετρο και ιδίως αυτά που είναι σκαρφαλωμένα στις βόρειες πλαγιές των βουνών αντιμετωπίζουν καταστάσεις τον χειμώνα ιδιαίτερου ψύχους», είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι σε απομακρυσμένες περιοχές το πετρέλαιο, όπως και η βενζίνη, είναι πολύ ακριβότερα από ό,τι στις πόλεις της Κρήτης. «Η αδικία δεν είναι μόνο θεσμική», είπε, «είναι και επί της ουσίας. Το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης και η βενζίνη είναι ακριβότερα στα απομακρυσμένα χωριά, πράγμα που σημαίνει ότι εμείς το πετρέλαιο μπορεί να το πληρώνουμε και 7 ή 8 λεπτά ακριβότερα από ό,τι ο δημότης μιας πόλης.

Αντιλαμβάνεστε ότι η επιβάρυνση που έχουμε είναι ότι αφενός ότι είμαστε στην ενδοχώρα και άρα το κόστος ανεβαίνει και αφετέρου ότι εμείς το πετρέλαιο θέρμανσης το έχουμε για τουλάχιστον πέντε μήνες το χρόνο. Και αν δεν το έχουμε παραπάνω, είναι γιατί δεν έχουμε να βάζουμε. Όχι για κανέναν άλλο λόγο».

Δεν έκρυψε, δε, πως η ίδια η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας δεν έχει αντιμετωπίσει ουσιαστικά το πρόβλημα, λέγοντας πως αυτό το θέμα έπρεπε να είχε γίνει «σημαία της ΚΕΔΕ».

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Η υψηλή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και οι μειωμένες χρηματοδοτήσεις προς τους δήμους για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων δημιουργούν τον επιπλέον κίνδυνο να μην μπορούν οι σχολικές επιτροπές να προμηθευτούν τις απαραίτητες ποσότητες του καυσίμου που θα απαιτηθούν, ώστε οι μαθητές να κάνουν μάθημα κάτω από αξιοπρεπείς συνθήκες.

Για παράδειγμα, ο δήμος Ανωγείων πέρυσι πήρε επιχορήγηση 24 χιλιάδων ευρώ για τα σχολεία, τη στιγμή που φέτος μέχρι στιγμής η επιχορήγηση δεν ξεπερνά τις 12 χιλιάδες ευρώ. «θα πάρουμε μία ακόμα δόση, 2-3 χιλιάδες. Όμως ακόμα και έτσι δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε», είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, θυμίζοντας πως φέτος η τιμή του πετρελαίου έχει εκτοξευθεί στο 1,5 ευρώ.

Ο ίδιος τόνισε πως στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής είναι να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων, των προνοιακών δομών και των χώρων υγείας, όμως σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα φαντάζει ανυπέρβλητο, εάν το Υπουργείο Εσωτερικών δεν φροντίσει να παρέχει τους απαραίτητους πόρους στους δήμους.

 

Η «ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ Ν.ΡΕΘΥΜΝΟΥ : ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ», η οποία είναι δικαιούχος της πράξης «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ» προϋπολογισμού 530.000,00 €, η οποία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ), έχει ως περιοχή παρέμβασης την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και εντάσσεται στην Δράση 3: «Τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες» της κατηγορίας Παρέμβασης 1: «Πρόληψη και αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού ευπαθών ομάδων του πληθυσμού» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 4: «Πλήρης ενσωμάτωση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013»

 

Καλεί :

Άνεργους, με κάρτα ανεργίας σε ισχύ, που ανήκουν σε Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες να συμμετάσχουν στο Τοπικό Σχέδιο Δράσης (πράξη) «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ»,

Η πράξη έχει ως αντικείμενο την ενεργοποίηση και κινητοποίηση των τοπικών φορέων με στόχο:

 

·         Την προετοιμασία και προώθηση μέρους ωφελούμενων της πράξης σε θέσεις απασχόλησης τουλάχιστον για 3 μήνες.

·         Την προετοιμασία και την βήμα – βήμα στήριξη μέρους ωφελούμενων της πράξης για έναρξη ατομικής ή συλλογικής επιχειρηματικής δραστηριότητας (με προτεραιότητα την κοινωνική οικονομία).

Για την επίτευξη του παραπάνω στόχου υλοποιούνται δράσεις (μελέτες, συντονισμός -διαχείριση πράξης, δικτύωση, διακρατική συνεργασία, δημοσιότητα, κατάρτιση και συμβουλευτική) που παρέχουν ολοκληρωμένη στήριξη στους ωφελούμενους μέχρι και 3 μήνες μετά την επαγγελματική τους αποκατάσταση.

Τα προγράμματα κατάρτισης του σχεδίου παρέχουν εκπαιδευτικό επίδομα 6 €/ώρα και είναι τα εξής :

 

·         «Εξειδικευμένες Δεξιότητες Η/Υ», 140 ωρών για 20 ωφελούμενους με πιστοποίηση μέσω αναγνωρισμένων προτύπων πιστοποίησης (ΟΕΕΚ).

·         «Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας στην Κοινωνική Οικονομία», 140 ωρών για 20 ωφελούμενους.

·         «Κατάρτιση Στελεχών κατ΄ οίκον Φροντίδας ατόμων που χρήζουν βοήθειας», 140 ωρών για 20 ωφελούμενους.

·         «Συντηρητές Κήπων και Αστικού Πρασίνου» 140 ωρών για 20 ωφελούμενους.

·         «Οροφοκόμοι» 140 ωρών για 20 ωφελούμενους.

 

Προϋποθέσεις συμμετοχής- Ειδικά χαρακτηριστικά

Οι ωφελούμενοι της πράξης πρέπει:

α) να είναι άνεργοι, εγγεγραμμένοι/ες στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ και με κάρτα ανεργίας σε ισχύ ή σε ειδικό κατάλογο του ΟΑΕΔ εκτός Μητρώου ανεργίας .

Επίσης θα πρέπει να έχουν ακολουθήσει και ολοκληρώσει τη διαδικασία εξατομικευμένης υποστήριξης από Εργασιακό Σύμβουλο και να εφοδιαστούν με «ειδικό παραπεμπτικό» από την Τοπική Υπηρεσία ή το ΚΠΑ του ΟΑΕΔ της περιοχής όπου είναι γραμμένοι, το οποίο θα καταθέσουν μαζί με τυποποιημένη αίτηση.

 

β) να είναι μόνιμοι κάτοικοι σε έναν από τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.

γ) να ανήκουν σε μια από τις παρακάτω Κατηγορίες ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, σύμφωνα και με το Άρθρο 10 του Κανονισμού για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο:

·         Άτομα ευρισκόμενα σε κατάσταση φτώχειας/απειλούμενα από φτώχεια (θα επιλεγούν 45 άτομα)

·         Αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών (θα επιλεγούν 10 άτομα)

·         Μετανάστες, παλιννοστούντες, πρόσφυγες (θα επιλεγούν 10 άτομα)

·         Άτομα με αναπηρία (θα επιλεγούν 10 άτομα)

·         Μακροχρόνια άνεργοι άνω των 45 ετών με χαμηλά τυπικά προσόντα (θα επιλεγούν 25 άτομα)

Κατά την διαδικασία της επιλογής θα καταρτισθούν πέντε (5) κατάλογοι όσοι και οι ως άνω ομάδες στόχου σύμφωνα με την πρόβλεψη που έχει γίνει για τον αριθμό τους έτσι ώστε από το άθροισμα των καταλόγων να προκύπτει ο αριθμός των 100 ωφελούμενων.

Από τα 100 άτομα τουλάχιστον το 50% θα είναι γυναίκες και τουλάχιστον το 25% θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών.

Οι άνεργοι που επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής, θα πρέπει να εφοδιαστούν από το ΚΠΑ/ΥΑ όπου είναι γραμμένοι, το ειδικό παραπεμπτικό, το οποίο θα καταθέσουν μαζί με την αίτηση. Οι άνεργοι που θα υποβάλλουν αίτηση, θα πρέπει να συνεχίσουν κανονικά τη διαδικασία ανανέωσης της κάρτας ανεργίας τους, μέχρι να ενταχθούν σε κάποια δράση.

Η αίτηση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα εξής έγγραφα:

1. Αίτηση συμμετοχής

2. Πρόσφατη φωτογραφία

3. Αντίγραφο κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ

4. Παραπεμπτικό από το ΚΠΑ ή την Τοπική Υπηρεσία ΟΑΕΔ όπου είναι γραμμένος

5. Υπεύθυνη δήλωση μόνιμης κατοικίας με επισύναψη αντίγραφου μισθωτηρίου κατοικίας αν υπάρχει.

6. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης

7. Αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Αντίγραφο Διαβατηρίου

8. Εκκαθαριστικό Τελευταίου Οικονομικού Έτους.

9. Δικαιολογητικά ένταξης υποψηφίου σε Ευπαθή Κοινωνική Ομάδα της Πράξης (αναφέρονται στην αναλυτική πρόσκληση)

10. Αντίγραφα τίτλων σπουδών

11. Πιστοποιητικά γνώσης: ξένης γλώσσας, χρήσης υπολογιστών εάν υπάρχουν.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν την αναλυτική πρόσκληση, καθώς και την αίτηση που πρέπει να συμπληρωθεί από :

Ø Όλους τους Δήμους της Π.Ε Ρεθύμνης

Ø Το ΚΕΚ Ανάπτυξη Κρήτης στο Πάνορμο

Ø Από το ΚΕΚΑΠΕΡ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (Ηγουμένου Γαβριήλ 103-105, Ρέθυμνο)

Ø Τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης του ΟΑΕΔ

Ø Το Α.Κ.Ο.Μ.Μ.-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. Ο.Τ.Α. , στα Ανώγεια

Ø Την ιστοσελίδα www.topeko.akomm.gr

Οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν έως τις 22 Οκτωβρίου 2012, ημέρα Δευτέρα και ώρα 15.30, στα εξής σημεία:

v KEK ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΡΗΤΗΣ, Πάνορμο Ρεθύμνου (τηλέφωνο : 2834051237)

v ΚΕΚΑΠΕΡ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ, Ηγουμένου Γαβριήλ 103-105, Ρέθυμνο (τηλέφωνα 2831340714, 2831050059)

 

Αντικατάσταση της αίτησης ή διόρθωση αυτής, ή συμπλήρωση τυχόν ελλιπών δικαιολογητικών επιτρέπεται μόνο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

Α.Κ.Ο.Μ.Μ.-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε. Ο.Τ.Α. (συντονιστής εταίρος)

ΑΝΩΓΕΙΑ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΚΡΗΤΗ

ΤΗΛ : 2834031793, ΦΑΞ : 2834031058, EMAIL : [email protected]

WEBSITE : www.topeko.akomm.gr

Υπεύθυνη για πληροφορίες : κα Εύη Βρέντζου

 

 

Για την Α.Σ. Ν. Ρεθύμνου : Δίκτυο Αλληλεγγύης

Η Πρόεδρος του ΔΣ

Λιονή Μαρία

 Με επιτυχία ξεκίνησαν τα δωρεάν μαθήματα Φυσικής, Χημείας και Μαθηματικών που παραδίδονται από την κ. Ελένη Κοντιζά  στην αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών ”Κώστας Σμπώκος”, της ενορίας του Αγίου Γεωργίου.

Με ανακοίνωση της η ενορία καλεί και άλλα παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου που ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στα μαθήματα. Το πρόγραμμα που καταρτίστηκε έχει ως εξής:

Κάθε Σάββατο 10:00 – 12:00 Μαθητές Γυμνασίου Μαθηματικά , Σάββατο 12:30 – 14:30 Μαθητές Β’ Λυκείου Μαθηματικά , Σάββατο 15:00 – 17:00 Μαθητές Α’ Λυκείου Μαθηματικά. Ξεκινώντας από το μεθεπόμενο Σάββατο 13/10/2012.

Ήδη κάποιοι καθηγητές έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να βοηθήσουν σε αυτή τη προσπάθεια και αναμένεται στο άμεσο μέλλον τα μαθήματα να γίνονται σε μεγαλύτερη κλίμακα και σε περισσότερες ώρες. Μια αξιόλογη πρωτοβουλία της εκκλησίας του Αγίου Γεωργίου που στόχο έχει την βοήθεια των μαθητών μας στο δύσκολο αυτό μάθημα και που χρειάζεται στήριξη και από άλλους καθηγητές στο μέλλον.

Η αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών ”Κώστας Σμπώκος”, ανήκει στην ενορία του Αγίου Γεωργίου και λειτουργεί εδώ και μια περίπου δεκαετία παρέχοντας δωρεάν μαθήματα υπολογιστών σε περίπου 700 νέους μέχρι σήμερα. Φέτος μετά από ενέργειες της ενορίας θα διδάσκει τα Σαββατοκύριακα Φυσική-Χημεία και Μαθηματικά, σε παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου, με την εθελοντική συμμετοχή της Φυσικού Ελένης Κοντιζά.

Η προεργασία είχε ήδη ξεκινήσει από το καλοκαίρι και πλέον από το προηγούμενο Σάββατο 20 παιδιά βρέθηκαν στην αίθουσα για μια πρώτη γνωριμία. Κάθε Σάββατο στις 11.30 το πρωί θα γίνονται μαθήματα και όσα παιδιά επιθυμούν να συμμετάσχουν να βρίσκονται στην αίθουσα την συγκεκριμένη ώρα και να κάνουν εγγραφή για τα δωρεάν μαθήματα. Μια αξιέπαινη πρωτοβουλία που στόχο έχει την βοήθεια στους μαθητές και που στο μέλλον θα γίνει προσπάθεια για να έρθουν κι άλλοι καθηγητές για επιπλέον μαθήματα.

Η ”Α” συνομίλησε με την κ. Κοντιζά μετά το πρώτο μάθημα που έδωσε στα Ανώγεια και μας είπε για το πως προέκυψε και ξεκίνησαν αυτά τα φροντιστήρια. Τόνισε χαρακτηριστικά:

”Γνωρίζοντας τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη, έμαθα ότι υπάρχει ανάγκη στο χωριό, όχι μόνο για βοήθεια προς τα παιδιά, αλλά και για να τα βάλουμε σε μια διαδικασία να αγαπήσουν αυτά τα μαθήματα. Το συζητούσαμε αυτό από το καλοκαίρι και πλέον ήρθε η ώρα να το κάνουμε πράξη. Σήμερα ήρθαν περίπου 20 παιδιά κυρίως του Λυκείου, αν και υπάρχουν και πολλά παιδιά του Γυμνασίου που ενδιαφέρονται. Σε πρώτη φάση θα βοηθήσουμε κυρίως τα παιδιά του Λυκείου, στα Μαθηματικά που είναι ένα προβληματικό μάθημα για πολλούς. Υπήρχε έντονο το ενδιαφέρον, τα παιδιά είναι αξιαγάπητα, με πολλές ερωτήσεις και απορίες. Ο χώρος θα είναι ανοιχτός για όσους θελήσουν να μάθουν Μαθηματικά και να τα χρησιμοποιήσουν στην ζωή τους, καθώς πρόκειται για ένα μάθημα που θα το έχουν στην ζωή τους και μετά το τέλος του σχολείου. ”κατέληξε η κ. Κοντιζά.

Γιώργος Μπαγκέρης

 Καθοριστική αποδείχτηκε η πρωτοβουλία της ενορίας του Αγίου Γεωργίου, σε συνεργασία με τον διακεκριμένο ουρολόγο Γιώργο Παρανυχιανάκη  και την συνεργασία της Φαρμακευτικής εταιρείας PIERRE-FABRE μέσω του επιστημονικού της συνεργάτη κ. Νίκου Κάγκουρα να πραγματοποιηθούν δωρεάν εξετάσεις στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων προστάτη, κύστης, νεφρών και γεννητικών οργάνων.

Ο κ. Παρανυχιανάκης μιλώντας στην ”Α” επιβεβαίωσε το γεγονός ότι  εφτά συγχωριανοί μας σώθηκαν χάριν σε αυτές τις εξετάσεις καθώς εντοπίστηκαν σοβαρά προβλήματα υγείας ευτυχώς όμως σε αρχικό, άρα και άμεσα αντιμετωπίσιμο στάδιο. Ο γιατρός θα επισκέπτεται τα Ανώγεια και στο μέλλον ώστε να αντιμετωπιστούν από κοινού με τους ασθενείς τα προβλήματα που προέκυψαν, αλλά και για να εξετάσει περισσότερους κατοίκους.

Ο κ. Παρανυχιανάκης μας μίλησε αρχικά για το πως προέκυψε και βρέθηκε στα Ανώγεια για αυτές τις δωρεάν εξετάσεις και τόνισε: ”Ήταν μια πρωτοβουλία του π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη. Με κάλεσε εδώ ζητώντας μου να εξετάσω τους Ανωγειανούς και αυτό συνέβη. Έγινε υπέρηχος σε 40 άνδρες, νεφρών, κύστεως ,προστάτη και γεννητικών οργάνων. Φυσική εξέταση και ιστορικό. Από την εξέταση προέκυψαν κάποια παθολογικά ευρήματα σε πρώιμη διάγνωση. Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το προ- λαμβάνειν από το θεραπεύειν. Αυτό έγινε σήμερα. Το ότι θα σωθούν επτά ζωές είναι πολύ σημαντικό. Εκτός των ανδρών εξετάστηκαν και γυναίκες με προβλήματα ακράτειας, το οποίο αποτελεί ταμπού για την κοινωνία μας, με προβλήματα λοιμώξεων κτλ. Δόθηκαν οδηγίες και θεωρώ ότι η προσφορά μας ήταν ουσιαστική. Εξετάστηκαν συνολικά 48 άνθρωποι και σε συνεργασία με τον διευθυντή εδώ τον κ. Τσαφαντάκη θα επανέρχομαι για έλεγχο, ώστε αυτό που κάνουμε να είναι ουσιαστικό κι όχι κάτι μόνο για να γίνει ”κατέληξε ο γιατρός.

Ο κ. Παρανυχιανάκης μας μίλησε στη συνέχεια για τις μελλοντικές επισκέψεις του για τον ίδιο σκοπό στα Ανώγεια, αναφέροντας: ”Την επόμενη φορά πιστεύω η προσέλευση του κόσμου να είναι μεγαλύτερη, αν χρειαστεί να μείνω και μια μέρα παραπάνω. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε 4-5 φορές τον χρόνο και προσφέρομαι για αυτό. Να εξετάζουμε και αν εμφανίζονται προβλήματα να δίνουμε κατευθύνσεις στους ασθενείς για την επίλυσή τους. Αυτή είναι μόνο η αρχή. Πρέπει ότι γίνεται να είναι με σοβαρότητα και συστηματικά, όχι σαν ελεημοσύνη και αυτό κάνουμε εδώ. Το σύστημα υγείας στην αρχαία Ελλάδα προέβλεπε την προσφορά του γιατρού και την αμοιβή του,  αλλά δεν έπαυε ποτέ να έχει την Ασκληπιάδα  ιδέα. Ορμώμενος από αυτά ήρθα εδώ και πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι συνάδελφοι, όχι μόνο εδώ αλλά και σε άλλα χωριά. Αποτελεί μέρος των πιστεύω μου, όντας για αρκετά χρόνια μέλος των Γιατρών του κόσμου”. Ολοκληρώνοντας την συζήτηση μας ο γιατρός μίλησε για τους Ανωγειανούς τονίζοντας: ”Έρχομαι πρώτη φορά σε επαφή με τους Ανωγειανούς για εξετάσεις. Είναι ευπρεπείς, αξιοπρεπείς και με τον ανάλογο σεβασμό προς την ιατρική και αυτό με χαροποίησε ιδιαίτερα”.

Στην ”Α” μίλησε και ο κ. Κάγκουρας υπεύθυνος της Φαρμακευτικής εταιρείας ο οποίος δήλωσε: ”Μετά την προτροπή του π. Ανδρέα αποφασίσαμε να κάνουμε μια εκδήλωση γύρω από την ευαισθητοποίηση του κόσμου για την καλοήθη υπερπλασία του προστάτη. Εμείς θέσαμε το επιστημονικό κομμάτι και σε συνεργασία με τον γιατρό τον κ. Παρανυχιανάκη κάνουμε αυτή την εξέταση. Ελπίζω να βάλαμε ένα αρχικό λιθαράκι και στο μέλλον ο κόσμος να συμμετέχει ακόμα περισσότερο ”.

Εξετάσεις λοιπόν που σώζουν ζωές, με γιατρούς που υπάρχουν και κρατούν ψηλά την σημαία του λειτουργήματος τους. Οι Ανωγειανοί που επιθυμούν να εξεταστούν στις μελλοντικές επισκέψεις του κ. Παρανυχιανάκη να το δηλώνουν είτε στο Κ.Υ Ανωγείων είτε να απευθύνονται στον π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη. Ήδη επτά συγχωριανοί μας γνώρισαν από πρώτο χέρι τη σημασία της πρόληψης της ασθένειας. Ευχόμαστε να σωθούν και άλλοι στο μέλλον που ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα χωρίς να το γνωρίζουν.

ΓΙΩΡΓΗΣ ΜΠΑΓΚΕΡΗΣ

-->