Οικονομία

«Οι μαθητές του Λυκείου και Γυμνασίου Ανωγείων εκφράζουν την αμέριστη  συμπαράστασή τους στον παλλαϊκό αγώνα ανατροπής των βάρβαρων μέτρων, με την απόφασή τους  για κατάληψη του σχολικού κτιρίου έως και την Παρασκευή.
Χαιρετίζουν την πανεργατική συγκέντρωση διαμαρτυρίας  ενάντια στην  αντιλαϊκή  πολιτική, που ισοπεδώνει τα  εργατικά και λαϊκά συμφέροντα και τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.
Θεωρούν ότι τα βάρβαρα μέτρα που επιβάλλουν τα αντιλαϊκά μνημόνια θα αποκρουστούν μόνο εάν οι μαθητές, η νεολαία , οι εκπαιδευτικοί οι άνεργοι, η μικρομεσαία αγροτιά συγκροτήσουν ένα λαϊκό μέτωπο ανατροπής των μέτρων του εργασιακού και κοινωνικού μεσαίωνα.

Η ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΜΕ  ΤΟΥΣ  ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΩΝΕΣ ΘΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΕΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ  ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ»

Η ομάδα της προοδευτικής συμμαχίας των Σοσιαλιστών και Δημοκρατών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διοργανώνει  ημερίδα με θέμα «Αγροτικές και Περιφερειακές Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης» ,  σε συνεργασία με το Δήμο Ανωγείων Κρήτης το ερχόμενο Σάββατο 10 Νοεμβρίου 2012 (12:00- 14:00) στα Ανώγεια, στην αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου.

Με δράσεις αποκεντρωμένες στην πράξη –αυτή τη φορά στα ορεινά Ανώγεια- τίθονται ζητήματα και ανιχνεύονται απαντήσεις.

Οι ευρωβουλευτές Σπύρος Δανέλλης και Γιώργος Σταυρακάκης, θα μεταφέρουν το κλίμα και την ατμόσφαιρα των ζωηρών συζητήσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Του βασικού δηλαδή θεσμικού οργάνου συνδιαμόρφωσης της πολιτικής στην ΕΕ.

Πώς αντιλαμβάνεται, πώς προετοιμάζεται, πώς παρεμβαίνει, πώς τελικά διαχειρίζεται αυτές τις αλλαγές η εθνική κυβέρνηση; Απαντήσεις δίνει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, καθηγητής Αθανάσιος Τσαυτάρης.

Διεκδικεί να έχει ρόλο η περιφέρεια Κρήτης στην εφαρμογή της νέας ΚΓΠ; Μπορεί να προβάλλει ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο περιφερειακής ανάπτυξης;

Από το σχεδιασμό πολιτικών -έχει διατελέσει ευρωβουλευτής παλιότερα- στο πεδίο της εφαρμογής τους, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Παρεμβαίνει μέσω τηλεδιάσκεψης ο πρόεδρος της Επιτροπής Γεωργίας & Ανάπτυξης της Υπαίθρου του ΕΚ, Πάολο ντε Κάστρο

Από το http://www.cretalive.gr

Την  έντονη αντίθεση του με την ψήφιση των μέτρων του τρίτου μνημονίου εξέφρασε με ψήφισμα του το Δημοτικό Συμβούλιο Ανωγείων, το μοναδικό έως τώρα συμβούλιο σε όλη την Κρήτη που προβαίνει σε επίσημη διαμαρτυρία λίγες ώρες, πριν την κρίσιμη ψηφοφορία στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Την πρόταση έκανε ο δημοτικός σύμβουλος Βασίλης Σμπώκος  της αντιπολίτευσης και ψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία καθώς μόνο   κ. Αντώνης Ρούλιος δήλωσε παρών. Το ψήφισμα θα κοινοποιηθεί μάλιστα σε όλους τους Βουλευτές της Κρήτης καθώς και στους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων όλων των κομμάτων. Με την ενέργεια τους αυτή το  Δημοτικό συμβούλιο θέλει να καταδείξει τον μαρασμό που θα επέλθει τόσο στους Δήμους όσο και στους δημότες σε περίπτωση ψήφισης των μέτρων και κάνει έκκληση σε όλους τους Βουλευτές να τα καταψηφίσουν. Αναφέρει μάλιστα και μια λίστα από τα πλέον επώδυνα μέτρα που αφορούν τους ΟΤΑ και τους εργαζομένους που θα πληγούν βάναυσα από τα αντιλαϊκά μέτρα. Το ψήφισμα έχει ως εξής:

 

ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ – ΚΑΛΕΣΜΑ

 Του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ανωγείων

 Την Τετάρτη 07 Νοεμβρίου 2012 η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει σειρά επώδυνων μέτρων όπως :

Νέα μείωση των  κονδυλίων που απορροφούν οι ΟΤΑ από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ), παρά το γεγονός ότι οι μειώσεις στα έσοδα αυτά των ΟΤΑ έχουν ήδη ξεπεράσει το 60% κατά την τελευταία τριετία.

Μείωση μισθολογικού κόστους των ΟΤΑ κατά 75 εκ. ευρώ από 01.01.2013

Επιβολή οριζόντιας και καθολικής απαγόρευσης προσλήψεων και διορισμών μονίμου προσωπικού και προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου κατηγοριών ΥΕ και ΔΕ όλων των κλάδων και ειδικοτήτων των ΟΤΑ α΄  και β΄ βαθμού και των ΝΠΙΔ μέχρι την 31.12.2016, χωρίς καμία εξαίρεση για τους ορεινούς δήμους, η οποία θα συμβάλει στην σημαντική υποβάθμιση της λειτουργικότητας του Δήμου μας και κατά συνέπεια της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχονται προς τους δημότες.

Μείωση των επενδυτικών κεφαλαίων που προορίζονται για τους ΟΤΑ.

Επιβολή επιτροπείας σε όλους τους ΟΤΑ, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, η ενδεχόμενη εφαρμογή της οποίας αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος, της λαϊκής κυριαρχίας, αλλά και της αυτονομίας οδηγώντας στην πλήρη κατάργηση του θεσμού της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η Αυτοδιοίκηση δεν αρνήθηκε ούτε πρόκειται να αρνηθεί οποιοδήποτε έλεγχο της λειτουργίας της, όμως άλλο η διαφάνεια και άλλο η κατάργηση των ίδιων των θεσμών.

Έλλειψη οποιασδήποτε μορφής πρόνοιας για τους ορεινούς Δήμους

Νέες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και εφάπαξ βοηθήματα.

Κατάργηση δώρων Χριστουγέννων – Πάσχα και επιδόματος αδείας των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα και στους ΟΤΑ.

Μείωση κατά 30 ευρώ στις συντάξεις του ΟΓΑ και παράλληλη αύξηση 77% στις ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων στον ΟΓΑ.

Μείωση επιστροφής ΦΠΑ προς τους αγρότες και κτηνοτρόφους από το 11 στο 6%.

Μείωση 80% της επιστροφής ειδικού φόρου πετρελαίου για τους αγρότες

Μείωση στις δαπάνες του τομέα υγείας (περικοπή γιατρών και νοσηλευτών από το ΕΣΥ, συγχωνεύσεις νοσοκομείων και Κ.Υ. , αύξηση συμμετοχής των ασφαλισμένων στην αγορά φαρμάκων κ.α. )

Μείωση δαπανών για την Παιδεία με συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων και δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ/ΤΕΙ, μείωση δαπανών για δωρεάν βιβλία, περιορισμό αριθμού καθηγητών μέσω αύξησης ωρών διδασκαλίας, επιβολή διδάκτρων στα μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης.

Πλήρης αποσάθρωση των όποιων εργασιακών δικαιωμάτων είχαν απομείνει από την  εφαρμογή των προηγούμενων μέτρων δημοσιονομικής προσαρμογής (κατάργηση συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μεταβολή ισχύοντος καθεστώτος απολύσεων προς το χειρότερο με μείωση του χρόνου προειδοποίησης απόλυσης και περικοπή των ποσών της καταβαλλόμενης αποζημίωσης απόλυσης, «νέου τύπου»εφεδρεία με διαθεσιμότητα 15.000 υπαλλήλων στα επόμενα 2 χρόνια).

Αύξηση ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης κατά δύο έτη, από τα 65 στα 67.

Αύξηση στα 20 από τα 15 έτη που  απαιτούνται για συνταξιοδότηση.

Αύξηση ορίου ηλικίας καταβολής επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) από το 60ο στο 64ο  έτος.

Καταβολή κοινωνικών επιδομάτων (πολυτεκνικά, αναπηρικά κ.α.) με εισοδηματικά κριτήρια.

Κατάργηση αφορολογήτων ορίων και παράλληλη φορολόγηση ελευθέρων επαγγελματιών με ενιαίο συντελεστή 35% από το πρώτο ευρώ.

Αύξηση της παρακράτησης φόρου στα εισοδήματα από εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερα επαγγέλματα στο 20-25%.

Φορολόγηση αγροτών και κτηνοτρόφων με λογιστικό τρόπο (τήρηση βιβλίων εσόδων – εξόδων).

Φορολόγηση αγροτεμαχίων, αγροτικών καλλιεργειών και βοσκοτόπων.

Επειδή η ενδεχόμενη ψήφιση από το ελληνικό κοινοβούλιο τέτοιων μέτρων, όπως αυτά που ενδεικτικά αναφέρονται παραπάνω, θα βυθίσει την Χώρα σε ακόμα μεγαλύτερο τέλμα από αυτό που βρίσκεται σήμερα, συμπαρασύροντας στον κατήφορο αυτό όχι μόνο τον  Δήμο μας, τον οποίο καταδικάζει σε ακόμη μεγαλύτερο οικονομικό μαρασμό, καθιστώντας αμφίβολη την μελλοντική βιωσιμότητα του, αλλά και την τοπική μας κοινωνία και το ανθρώπινο δυναμικό της, οδηγώντας την στην πλήρη εξαθλίωση και την καταρράκωση της προσωπικής μας αξιοπρέπειας, τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ανωγείων

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ

για το τραγικό αδιέξοδο στο οποίο οδηγείται καθημερινά η Χώρα μας και

ΚΑΛΟΥΜΕ

Όλους τους Έλληνες Βουλευτές να καταψηφίσουν τα νέα επώδυνα μέτρα βάζοντας επιτέλους ένα τέλος στο μαρτύριο της σταγόνας, στο οποίο υποβάλλεται βασανιστικά ο ελληνικός λαός την τελευταία τριετία και να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις ώστε να ανασάνει ο ελληνικός λαός.

 

Ανώγεια 06 Νοεμβρίου 2012

ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

 

Το παρόν ψήφισμα να αποσταλεί στους προέδρους των κοινοβουλευτικών ομάδων όλων των κομμάτων, που εκπροσωπούνται στο ελληνικό κοινοβούλιο και να κοινοποιηθεί σε όλους τους εν ενεργεία Βουλευτές της Περιφέρειας Κρήτης.

 

 

 Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων πρόκειται να πραγματοποιήσει ημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ενηλίκων  για την τοπική και ευρύτερη κοινωνία του ορεινού όγκου Ψηλορείτη την Δευτέρα 5 Νοέμβριου  2012 στο Κ.Π.Ε Ανωγείων(Μαθητική Εστία).

Θέμα της Ημερίδας:

«Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη και Εναλλακτικές Μορφές Θέρμανσης»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

5.30-6.00μ.μ.

 

Προσέλευση

 

 

6.00-6.30μ.μ.

 

6.30-7.00μ.μ.

 

 

Έναρξη – Χαιρετισμοί

«Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη: προστασία και ορθολογική διαχείριση», Π.Ο. ΚΠΕ Ανωγείων

 

«Ανάγκη Προστασίας του Φυσικού Πάρκου Ψηλορείτη»

Εκπρόσωπος Διεύθυνσης Δασών N.Ρεθύμνης

 

 

7.00-7.30μ.μ.

 

«Εξοικονόμηση ενέργειας: πολιτικό και τεχνολογικό θέμα»

Χρηστάκης Δημήτρης, Δ/ντης Ενεργειακού Τομέα Τμ.Μηχανολογίας  ΤΕΙ Κρήτης

 

 

7.30-8.00μ.μ.

 

«Κτίρια και Εγκαταστάσεις με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας: απαιτήσεις της πολιτείας και απαιτητικοί πολίτες»

Χαράλαμπος Γ. Κουτρούλης, MSc
Προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Μέλος Διοίκησης ΠΣΔΜΗ/ΤΑΚ

 

 

8.00-8.30μ.μ.

 

«Χρήση εναλλακτικών συστημάτων θέρμανσης.

Θετικά και αρνητικά»

Κουλούρης Άλκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

 

   
 

8.30-9.00μ.μ.

 

«Παραγωγή βιοντήζελ από τηγανόλαδα»

Σαμπαθιανάκης Γιάννης, Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Κρήτης

 

 

   
9.00-9.30μ.μ. Ερωτήσεις -Συζήτηση

 

Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων πρόκειται να πραγματοποιήσει ημερίδα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ενηλίκων  για την τοπική και ευρύτερη κοινωνία του ορεινού όγκου Ψηλορείτη την Δευτέρα 5 Νοέμβριου  2012 στο Κ.Π.Ε Ανωγείων(Μαθητική Εστία).

Θέμα της Ημερίδας:

          «Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη και Εναλλακτικές Μορφές Θέρμανσης»

 

 

5.30-6.00μ.μ.

 

Προσέλευση

 

 

6.00-6.30μ.μ.

 

6.30-7.00μ.μ.

 

 

Έναρξη – Χαιρετισμοί

«Φυσικό Πάρκο Ψηλορείτη: προστασία και ορθολογική διαχείριση», Π.Ο. ΚΠΕ Ανωγείων

 

«Ανάγκη Προστασίας του Φυσικού Πάρκου Ψηλορείτη»

 Εκπρόσωπος Διεύθυνσης Δασών N.Ρεθύμνης

 

 

7.00-7.30μ.μ.

 

«Εξοικονόμηση ενέργειας: πολιτικό και τεχνολογικό θέμα»

Χρηστάκης Δημήτρης, Δ/ντης Ενεργειακού Τομέα Τμ.Μηχανολογίας  ΤΕΙ Κρήτης

 

 

7.30-8.00μ.μ.

 

«Κτίρια και Εγκαταστάσεις με χαμηλή κατανάλωση ενέργειας: απαιτήσεις της πολιτείας και απαιτητικοί πολίτες»

Χαράλαμπος Γ. Κουτρούλης, MSc
Προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών Τ.Ε.Ι. Κρήτης

Μέλος Διοίκησης ΠΣΔΜΗ/ΤΑΚ

 

 

8.00-8.30μ.μ.    

 

«Χρήση εναλλακτικών συστημάτων θέρμανσης.

Θετικά και αρνητικά»

Κουλούρης Άλκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός

 

   
 

8.30-9.00μ.μ.

 

«Παραγωγή βιοντήζελ από τηγανόλαδα»

Σαμπαθιανάκης Γιάννης, Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Κρήτης

 

 

   
9.00-9.30μ.μ. Ερωτήσεις -Συζήτηση

 

 

 

 

Έκτακτη συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ρεθύμνου Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης, αναφορικά με το θέμα που προέκυψε με την καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης των κτηνοτρόφων και ειδικότερα με το ζήτημα της χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ της σταβλικής εγκατάστασης και του βοσκότοπου.

Ο Βουλευτής Ρεθύμνου συναντήθηκε με τον Υπουργό κ. Αθ. Τσαυτάρη, το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ. Μ. Κορασίδη και το Διευθυντή του Αναπληρωτή Υπουργού (Μ. Χαρακόπουλου) κ. Κ. Κατσέλη. Εκεί ανέπτυξε  το πρόβλημα που δημιουργείται, με την σχετική απόφαση του υπουργείου, σε περίπου 650 κτηνοτρόφους του Νομού οι οποίοι διαθέτουν σταυλικές εγκαταστάσεις που απέχουν αρκετά χιλιόμετρα από τους βοσκότοπους τους, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι  δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εξαιρεθούν από την καταβολή της ενιαίας  ενίσχυσης. Μετά τις πιέσεις του Βουλευτή, η ηγεσία του υπουργείου αντιλαμβανόμενη το πρόβλημα προχώρησε σε αναθεώρηση της απόφασης έτσι ώστε να δοθεί το συνολικό ποσό της ενιαίας ενίσχυσης  στους κτηνοτρόφους στους οποίους η σταβλική εγκατάσταση και ο βοσκότοπος δεν απέχουν μεταξύ τους παραπάνω από πενήντα χιλιόμετρα, αντί για δέκα που είχε αποφασιστεί αρχικά. Επιπλέον αποφασίστηκε η συμπληρωματική καταβολή σε όσους δεν έλαβαν την ενιαία να γίνει άμεσα, ενδεχομένως και μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Η απόφαση αυτή  δίνει λύση στο πρόβλημα τόσο σε επίπεδο νομού, όσο και σε επίπεδο Κρήτης, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για την παρούσα δύσκολη οικονομική συγκυρία.

Παράλληλα με τα παραπάνω ο κ. Κεφαλογιάννης είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί για την πορεία καταβολής της αγροτικής ενιαίας ενίσχυσης σε επίπεδο Νομού Ρεθύμνου. Συγκεκριμένα σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Υπουργείου ποσό που πρέπει να καταβληθεί και αντιστοιχεί στο 50% του συνόλου της ενίσχυσης, ανέρχεται για το Νομό Ρεθύμνου στα 31.603.879,52 ευρώ, από τα οποία έχουν καταβληθεί τα 30.730.622,16 ευρώ και εκκρεμεί η καταβολή των 873.257,36 ευρώ.

Τέλος ο Βουλευτής Ρεθύμνου παρέδωσε το αναλυτικό υπόμνημα των επαγγελματιών και ερασιτεχνών αλιέων του Νομού, μέσα από το οποίο αναπτύσσουν τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την υπεραλίευση και την παραβίαση των προβλεπόμενων από το νόμο διατάξεων για τα αλιευτικά σκάφη και ζήτησε από τον Υπουργό να εξετάσει το θέμα έτσι ώστε να ξανασυναντηθούν σύντομα και να δοθεί λύση στο σημαντικό αυτό θέμα. Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε: «Η απόφαση του Υπουργείου για την επέκταση της προβλεπόμενης χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ των βοσκοτόπων έτσι ώστε να καταβληθεί σε όλους τους κτηνοτρόφους του Νομού η ενιαία ενίσχυση αποτελεί ιδιαίτερα ικανοποιητική εξέλιξη και μια προσωπική πολιτική δικαίωση. Παράλληλα η καταβολή της αγροτικής ενιαίας ενίσχυσης αποτελεί μια απαραίτητη ανάσα για τον αγροτικό πληθυσμό που δοκιμάζεται. Είμαι επιπλέον ικανοποιημένος και από το γεγονός ότι  οι πιέσεις και οι προσπάθειες για την άμεση καταβολή της συμπληρωματικής πληρωμής έφεραν αποτέλεσμα, καθώς όσοι κτηνοτρόφοι δεν έλαβαν την ενιαία ενίσχυση λόγω του περιορισμού των 10 χιλιομέτρων, θα την λάβουν εντός των επόμενων ημερών. Οφείλουμε να στηρίξουμε στην πράξη, την αγροτική και  κτηνοτροφική παραγωγή του τόπου, ενισχύοντας τις σκληρές προσπάθειες των παραγωγών και των οικογενειών τους».

 

 

-->