Οικονομία

Τον  παραλογισμό του Κράτους σε όλο του το μεγαλείο δείχνει η απόφαση της επίσημης Πολιτείας μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών να μην συμπεριλάβει τα Ανώγεια στην επιπλέον επιχορήγηση των πέντε εκατομμυρίων ευρώ για τις ορεινές περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες για το πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία.

Ενώ λοιπόν το χωριό μας εδώ και δυο μέρες έχει καλυφθεί από χιόνι και επικρατούν πολικές θερμοκρασίες, η Κυβέρνηση το κατατάσσει εκτός της Α’ ζώνης του επιδόματος θέρμανσης όπως και θα έπρεπε να βρίσκεται και το εντάσσει στην Δ’ ζώνη που δεν δικαιούται τα επιπλέον χρήματα!

Θυμίζουμε ότι η αντίδραση της δημοτικής αρχής και του κ.Κεφαλογιάννη υπήρξε άμεση με επιστολή του στις 28 Νοεμβρίου 2012 στο Υπουργείο Οικονομικών όπου ανέφερε τότε τα εξής:

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
Σύμφωνα με την Δ33 50429999 ΕΞ. 16.11.2012 απόφασή σας, περί χορήγησης επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, στο άρθρο 3 αυτής, η Ελληνική Επικράτεια κατανέμετε σε τέσσερις κλιματικές ζώνες. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι ο Δήμος Ανωγείων,  εντάσσεται στην τέταρτη (Δ) ζώνη επιδότησης παρά το ότι επίσημα έχει χαρακτηριστεί ορεινός, (Ν 3852/10 άρθρο 1 Παρ.17.).
Ο Δήμος Ανωγείων είναι κτισμένος στις Βόρειες πλαγιές του Ψηλορείτη στα 800 μ. υψόμετρο. Ο πληθυσμός του είναι αγροτικός – κτηνοτροφικός και αποτελείται από άτομα μεγάλης ηλικίας και χαμηλού εισοδήματος που καθημερινά δίνει την μάχη της επιβίωσης.
Κύριε Υπουργέ,
Θεωρούμε άδικη την οριζόντια εφαρμογή του μέτρου αυτού, καθώς ο χειμώνας στον Δήμο Ανωγείων έχει χαρακτηριστικά ορεινών ηπειρωτικών περιοχών, ενώ καταγράφονται χαμηλές θερμοκρασίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όπως αναλυτικά φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία του ΜΕΤΕΟ τα οποία και σας επισυνάπτω. Από τα στοιχεία αυτά διαπιστώνεται ότι για το μήνα Νοέμβριο η μέση θερμοκρασία στα Ανώγεια, συγκρίνεται με αυτήν της Αλεξανδρούπολης (Α Ζώνη) και της Λάρισας και όχι με αυτές του γειτονικού μας Ηρακλείου (Δ Ζώνη).
Ζητάμε από εσάς την επανεξέταση των γεωγραφικών κριτηρίων έτσι ώστε ο ορεινός Δήμος Ανωγείων να ενταχτεί στην Α ή στην Β  Γεωγραφική Ζώνη για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης».

Δυστυχώς το Υπουργείο δεν έπραξε τα αυτονόητα και ο Δήμος Ανωγείων θα λάβει χρήματα για πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία ίσα με περιοχές που δεν αντιμετωπίζουν τις καιρικές συνθήκες του τόπου μας. Μιλώντας χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό Team Fm  στο Ρέθυμνο ο κ.Κεφαλογιάννης τόνισε χαρακτηριστικά:

”Δεν έφταναν όλα αυτά αλλά είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα μία απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, ο οποίος ενώ είχε τοποθετηθεί στο συνέδριο της ΚΕΔΕ, θεώρησε ότι ορεινές περιοχές και περιοχές που έχουν προβλήματα με τη θέρμανση των σχολείων υπάρχουν μόνο στην Α και Β ζώνη, όπως τις είχε ορίσει το Υπουργείο Οικονομικών.

Μονίμως το ελληνικό κράτος αγνοεί τους άξονες που το ίδιο βάζει. Μια απλή ερώτηση στην ελληνική στατιστική υπηρεσία αρκεί για να τους πουν ποιες θεωρούνται ορεινές περιοχές στην Ελλάδα, όχι μόνο στην Κρήτη”κατέληξε ο Δήμαρχος Ανωγείων.

Αναμένονται και στο μέλλον νέες αντιδράσεις τόσο από το Δήμο μας όσο και από άλλους ορεινούς δήμους της χώρας που βρίσκονται στην ίδια μοίρα.

Εμείς τι να πούμε; Μάλλον τα ρεπορτάζ μας του χιονιά και οι φωτογραφίες των τελευταίων ημερών είναι οφθαλμαπάτη !Στα Ανώγεια ούτε χιονίζει, ούτε και κρύο κάνει σύμφωνα με τους κυρίους αρμόδιους που υπογράφουν βιαστικά στα υπουργικά γραφεία. Ας ελπίσουμε έστω και την ύστατη ώρα στην αποκατάσταση αυτής της αδικίας, που στερεί από τα σχολεία μας πετρέλαιο που θα καλύψει τις ανάγκες της χρονιάς.

 

Πολύ όμορφο το σκηνικό των τελευταίων ημερών στα Ανώγεια καθώς στην διάρκεια των γιορτών εγκαινιάστηκε και ο νέος φωτισμός δρόμου σε ένα τμήμα του κεντρικού  του χωριού που έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι εργασίες. Τα βράδια στα Ανώγεια είναι πλέον διαφορετικά καθώς τα καλαίσθητα φώτα αλλά και το σκηνικό που δημιουργούν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και έχει προκαλέσει μόνο θετικά σχόλια τόσο από τους ντόπιους όσο και από τους επισκέπτες του χωριού μας. Οι άχαροι στύλοι της ΔΕΗ σύντομα θα αποτελέσουν παρελθόν και είναι βέβαιο πως όταν το έργο ολοκληρωθεί με το καλό, τότε μια βόλτα από το Κέντρο Υγείας ως και το Αχλαδάκι θα είναι πραγματικά ”φωτεινή”. Προς το παρόν τα φώτα βρίσκονται από το ύψος της πλατείας στο Μειντάνι και πάνω και εμείς απλά ελπίζουμε να ολοκληρωθούν όλες οι εργασίες του κεντρικού μας δρόμου σύντομα, ώστε όλοι να απολαμβάνουμε τα Ανώγεια όπως πραγματικά τα θέλουμε και ονειρευόμαστε.

Φωτο: Αγγέλα Σκουλά

Πράξη αγάπης και ανθρωπιάς από τον Πολιτιστικό σύλλογο Ανωγείων που επέλεξε τις άγιες αυτές μέρες για να προσφέρει σε συγχωριανούς μας που έχουν ανάγκη. Ο σύλλογος διέθεσε όλα του τα έσοδα από εκδηλώσεις του περασμένου καλοκαιριού, αγοράζοντας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και μοιράζοντας τα σε 45 οικογένειες του χωριού που είχαν ανάγκη. Μάλιστα παράλληλα στήριξε και τις τοπικές επιχειρήσεις καθώς όλα τα είδη αγοράστηκαν από καταστήματα των Ανωγείων. Ο σύλλογος τονίζει ότι συνεχίζει στο μέλλον συγκεντρώνοντας είδη ένδυσης και υπόδησης τα οποία θα καλύψουν παρόμοιους σκοπούς. Από εμάς ένα μπράβο στον σύλλογο και σε όλους όσοι συμμετέχουν σε προσπάθειες ανακούφισης ανθρώπων που έχουν πραγματική ανάγκη αυτές τις δύσκολες εποχές της οικονομικής κρίσης που ναι μεν μας κάνει φτωχότερους σε χρήματα αλλά πλουσιότερους σε αισθήματα και ανθρωπιά.

Η ανακοίνωση του συλλόγου έχει ως εξής: “Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ανωγείων στα πλαίσια των εκδηλώσεων ‘’Πολιτισμός Ανθρωπιά και Αλληλεγγύη’’ 2012 – 2013 διαθέτει όλα τα έσοδα, τα οποία προήλθαν από τα εισιτήρια της τιμητικής βραδιάς για τους μεγάλους Ανωγειανούς χοροδιδασκάλους, η οποία πραγματοποιήθηκε στο θέατρο «Νίκος Ξυλούρης »  προσφέροντας τρόφιμα – είδη πρώτης ανάγκης, σε 45 οικογένειες του Δήμου Ανωγείων, στηρίζοντας εμπράκτως τόσο τις ίδιες όσο και τις τοπικές επιχειρήσεις  του χωριού από τις οποίες αγοράστηκαν τα προϊόντα. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιάννη Ζαχαριά για την προσφορά του στα είδη μαναβικής.    Συνεχίζοντας την δράση του, ο πολιτιστικός σύλλογος Ανωγείων, προχωρά στην συλλογή ειδών ένδυσης και υπόδησης, τα οποία, θα διατεθούν σε οικογένειες σε  συνεργασία με την Μητρόπολη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου.”

30/12/2 012.

Εκ μέρους του Δ.Σ. Πολιτιστικού Συλλόγου Ανωγείων,

Ο Πρόεδρος

Νίκος Γ. Βρέντζος

Η Γραμματέας

Χριστίνα Φασουλά

 

Ανοίγει  την Παρασκευή στα Ανώγεια ο Γεωργικός Συνεταιρισμός ,όπως αναφέρει σχετική του ανακοίνωση, για το άλεσμα του ελαιοκάρπου των παραγωγών της περιοχής.  Από αύριο θα είναι διαθέσιμος από τις 3 το έως τις 6 το απόγευμα για να πηγαίνουν οι παραγωγοί τις ελιές τους. Το άλεσμα θα ξεκινήσει κανονικά από το Σαββάτο 22 Δεκεμβρίου το πρωί. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει χαρακτηριστικά:

”Ο Γεωργικός Συνεταιρισμός Ανωγείων θα ανοίξει αύριο για την παραλαβή  των ελιών από τις 3 έως τις 6 το  απόγευμα. Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε να απευθυνθείτε στο μέλος του συμβουλίου μας π. Ανδρέα Κεφαλογιάννη.”

 

Ο Μιχάλης Μανουράς- ΦΩΤΟ από madeincreta.gr

Βροχή οι παραγγελίες για το διάσημο ”αντικριστό” – ”Μας τηλεφωνούν από την

Αγγλία, την Κύπρο μέχρι και τη Σουηδία” λέει ο ιδιοκτήτης…

«-Ναι, γεια σας, μια παραγγελία θα ήθελα;
-Παρακαλώ!
-Αντικριστό έχετε;
-Σε λίγο θα είναι έτοιμο.
-Ωραία… δεν το βιάζομαι. Θα ήθελα τρία γουλίδια.
-Πού να σας το φέρουμε;
-Στην οδό Torsbygatan 22,στη Στοκχόλμη.Τι λέτε, αύριο το βράδυ θα είναι εδώ;… Έχω τραπέζι , ξέρετε»!

Δεν πρόκειται για μια φανταστική στιχομυθία αλλά … για την πραγματικότητα, διότι κάπως έτσι είναι οι διάλογοι μεταξύ του Μιχάλη Μανουρά και των πελατών του, που του παραγγέλνουν “αντικριστό” κατά προτίμηση αρνί Κρητικό ταϊσμένο με έρωντα (δίκταμο), από όλα ή σχεδόν όλα τα μέρη του κόσμου!
Διότι δεν είναι μόνο οι Ανωγειανοί παντού, αλλά και το αντικριστό τους, το οποίο… πάει παντού! Για να ακριβολογούμε σχεδόν παντού, διότι μόνο στην Κίνα δεν έφτασε – κι αυτό λόγω απόστασης!
Ο Μιχάλης Μανουράς, ο οποίος διατηρεί ψητοπωλείο στο Ηράκλειο, έχει αποκτήσει πελάτες σε όλη την Ελλάδα αλλά κι εκτός συνόρων με το πελατολόγιο του να βρίσκεται στην Κύπρο, την Αγγλία, τη Γερμανία αλλά και τη Σουηδία.

«Έχουμε στείλει πολλές φορές αντικριστό στην Αγγλία, στη Γερμανία ενώ έχει ταξιδέψει μέχρι και τη Σουηδία. Μια φορά ήρθε εδώ μια μάνα και ήθελε να αγοράσει για να το στείλει στο γιο της στην Κίνα , αλλά δε το δεχτήκαμε διότι είναι πολλές ώρες το ταξίδι».
Όπως είπε ο ίδιος, διατηρεί ένα πλούσιο και επώνυμο πελατολόγιο από τον καλλιτεχνικό και τον πολιτικό χώρο, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι ο καλύτερος μεζές και σε τραπέζια μεγαλο -παραγόντων του ποδοσφαίρου. Βέβαια υπάρχουν και οι «κοινοί θνητοί» που θέλουν να γευτούν την παραδοσιακή ανωγειανή κουζίνα, ανεξαρτήτως του τόπου καταγωγής τους. «Έχουμε πελάτες από Κύπρο και πολύ συχνά και από Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Μάλιστα στη συμπρωτεύουσα, μια φορά, κατόπιν παραγγελίας σε επιχειρηματικό κύκλο στάλθηκαν 30 κιλά αντικρυστό μέσα σε 3 ώρες! Όπως είπε ο κ. Μανουράς η ιδέα για το «οφτό με courier» δεν ήταν δική του. Το έτρωγαν οι πελάτες στο κατάστημά του και μετά το ζητούσαν τηλεφωνικώς.
Μια –δυο φόρες, την τρίτη το οφτό ταξίδεψε και ταξιδεύει ακόμα με ευθύνη του πελάτη όμως, ο οποίος αναλαμβάνει να βρει την μεταφορική και να επιβαρυνθεί βέβαια και τα έξοδα της αποστολής. Αυτό που αναλαμβάνει το κατάστημα είναι να προετοιμάσει, το κρέας, για την αποστολή του.

“Σας καλούμε όλους μικρούς και μεγάλους να δείτε και να γνωρίσετε από κοντά την τέχνη του  χειροποίητου  πλεξίματος.

Θα μάθετε θα διασκεδάσετε και θα έρθετε σε επαφή  με τα ήθη-έθιμα και την παράδοση του τόπου μας.

Ξεκινάμε από το πλέξιμο με στόχο να ακολουθήσουν κι άλλες τεχνικές χειροποίητου από οποιασδήποτε μορφής εργόχειρο, κατασκευές, φαγητό κ.λ.

Όσον αφορά το πλέξιμο. Κάποτε το πλέξιμο ήταν μια ασχολία ταυτισμένη με τις γιαγιάδες μας. Ήταν συνώνυμο με τεράστια πουλόβερ με σχέδια και χοντροκομμένες ζακέτες.

Αντίστοιχα το βελονάκι μας παρέπεμπε σε άσπρα σεμεδάκια που γέμιζαν όλες τις πιθανές επιφάνειες του σπιτιού.

Από τότε, έχουν αλλάξει πολλά.

Σήμερα πλέον, το πλεκτό μπορεί να είναι και πάλι μοντέρνο. Ένα μόνο μένει ίδιο, και όσοι πλέκουν το γνωρίζουν:

H μανία που προκαλεί το πλέξιμο!

Κατά τη διάρκεια του πλεξίματος δημιουργείται ένα μοτίβο επαναλαμβανόμενων κινήσεων, μια μορφή εργοθεραπείας.

Η χαλάρωση και η δημιουργικότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του πλεξίματος.
Το εκπληκτικό είναι ότι από ένα απλό κουβάρι κλωστή ξετυλίγονται ατέλειωτες δημιουργικές πιθανότητες.

Αρκεί να έχεις λίγη φαντασία και κλωστή.
Είναι ένα χόμπι που από οικονομικής άποψης μπορεί να προσαρμοστεί σε όλα τα γούστα.

Είναι ευχάριστο να  μπορείς να φτιάξεις κάτι που μετά θα το φοράς και θα καμαρώνεις γι’ αυτό και γενικά να  φτιάχνεις πράγματα που είναι χρηστικά. Για να μη μιλήσουμε για τη χαρά του να κάνεις δώρα σε αυτούς που αγαπάς!

Ότι πιο όμορφο μπορεί να προσφέρει κανείς, αφού έχει γίνει με τόση φροντίδα.
Γι’ αυτό λοιπόν, σας προσκαλούμε  στο  ΚΑΠΗ Ανωγείων,

να ενεργοποιήσετε τη  δημιουργικότητά σας και να αναπτύξετε  τη δημιουργική σας έκφραση.

Θα εκπλαγείτε με την ικανοποίηση που προσφέρει το πλέξιμο και η όμορφη παρέα που θα κάνουμε!”
Ρίτα Σουλτάτου

Κοινωνική Λειτουργός

-->