Οικονομία

Ο Δήμος Ανωγείων ως εταίρος της  Α.Σ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ» διοργανώνει ενημερωτική εκδήλωση με σκοπό την ενημέρωση των ενδιαφερομένων για συμμετοχή στο «Τοπικό Σχέδιο Απασχόλησης Ενδοχώρας Ν. Ρεθύμνης» που υλοποιείται στο πλαίσιο των ΤοπΣα, την

Δευτέρα, 15 Απριλίου και ώρα 7 μ.μ στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στο τοπικό σχέδιο απασχόλησης  μπορούν να συμμετέχουν :

·         Ανεργοι/ες εγγεγραμμένοι/ες στους καταλόγους του ΟΑΕΔ,

·         Νέοι επιστήμονες οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις,

·         Ασφαλισμένοι/ες στον Ο.Γ.Α , οι οποίοι πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις

Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι η 10η Μαΐου 2013.

Στην υλοποίηση ενός νέου προγράμματος αντιμετώπισης της ανεργίας προχωρούν τοπικοί φορείς, οι οποίοι μέσα από την «Αναπτυξιακή Σύμπραξη Συν-κοινωνία Απασχόλησης» επιχειρείται να δοθεί μια ουσιαστική βοήθεια σε εκατό άτομα, τα οποία δεν εργάζονται.

Η επίσημη παρουσίαση του προγράμματος έγινε χθες το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου από τους εκπροσώπους της «Αναπτυξιακής Σύμπραξης» και συγκεκριμένα τον Δήμαρχο Ανωγείων και πρόεδρο του ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ Α.Α.Ε. ΟΤΑ κ. Σωκράτη Κεφαλογιάννη, τον Πρόεδρο του Ε.Κ.Ρ. κ. Γιώργο Νικολιδάκη, τον Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κρήτης κ. Σκεύο Παπαϊωάννου και τον Διευθυντή του ΑΚΟΜΜ – ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΟΤΑ Α.Ε. κ. Δημήτρη Πατακό. Στην «Αναπτυξιακής Σύμπραξης» συμμετέχουν ακόμα οι Δήμοι Αμαρίου, Αγίου Βασιλείου και Μυλοποτάμου, η Ένωση Ξενοδόχων Νοτίων Περιοχών Ν. Ρεθύμνου και το Κ.Ε.Κ. Ανάπτυξη Κρήτης.

Ο Δήμαρχος Ανωγείων επισήμανε ότι το πρόγραμμα αυτό προβλέπει μια «πολυσύνθετη συμβολή» στην κοινωνία και επισήμανε τη δυνατότητα που δίδει σε ανέργους για να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση και να μπουν στην παραγωγική διαδικασία.

Από την πλευρά του ο Καθηγητής κ. Παπαϊωάννου τόνισε ότι το Πανεπιστήμιο Κρήτης είναι ανοικτό και επιθυμεί τη δημιουργική εμπλοκή του στην επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας του πολίτη, λέγοντας ότι «Θέλουμε να βοηθήσουμε ουσιαστικά στην επιτυχή έκβαση του προγράμματος κατά της ανεργίας».

«Υποστηρίζουμε το πρόγραμμα και κάθε άλλη πρωτοβουλία στήριξης της εργασίας» δήλωσε ο πρόεδρος του εργατικού κέντρου κ. Νικολιδάκης και ακολούθως ο Διευθυντής του ΑΚΟΜΜ – ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΟΤΑ Α.Ε. κ. Δημήτρης Πατακός παρουσίασε τα δεδομένα του προγράμματος.

Το «Τοπικό Σχέδιο Απασχόλησης Ενδοχώρας Ν. Ρεθύμνης» εντάσσεται στη δράση «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση Προσαρμοσμένα στις Ανάγκες των Τοπικών Αγορών Εργασίας» της κατηγορίας Παρέμβασης «Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην Απασχόληση», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Μπορούν να συμμετέχουν άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ και με κάρτα ανεργίας σε ισχύ. Επίσης νέοι Επιστήμονες όπως ιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, μηχανικοί που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών, Πολυτεχνικών Σχολών και ασφαλισμένοι στον Ο.Γ.Α .
Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί επίσης οι ενδιαφερόμενοι/ες να είναι κάτοικοι των Δήμων Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Ανωγείων και Μυλοποτάμου.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Η πράξη αποτελεί μια Ολοκληρωμένη Πρόταση ενεργειών και δράσεων, που στόχο έχει την αποτελεσματική ενσωμάτωση στην εργασία 100 ωφελουμένων. Από αυτούς  =50 ωφελούμενοι θα είναι γυναίκες και 20 ωφελούμενοι θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών.

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα της πράξης είναι 25 ωφελούμενοι να τοποθετηθούν σε θέσεις απασχόλησης, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας και 75 ωφελούμενοι θα αναπτύξουν ατομική η συλλογική επιχειρηματική δραστηριότητα.

Με σειρά από δράσεις, μελέτες και εκπαιδευτικά προγράμματα, οι ωφελούμενοι θα έχουν λοιπόν την ευκαιρία να μπουν στην παραγωγική διαδικασία και να αντιμετωπίσουν τη λαίλαπα της ανεργίας, την οποία σήμερα βιώνουν.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν τα έντυπα των αιτήσεων, την παρούσα πρόσκληση καθώς και πρόσθετες πληροφορίες στην ιστοσελίδα τους Α.Σ:www.topsa.akomm.gr , καθώς και στα σημεία που θα υποβληθούν οι αιτήσεις.

Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Πράξη μπορούν, αυτοπροσώπως ή μέσω άλλου εξουσιοδοτημένου προσώπου – εφόσον η εξουσιοδότηση έχει θεωρηθεί ως το γνήσιο της υπογραφής τους από δημόσια αρχή – να καταθέτουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής από την Τετάρτη 3 Απριλίου έως την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013 ως εξής:
1. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αγίου Βασιλείου (Σπήλι). Υπεύθυνη κα Κλειδή Μαρία, τηλ. 2832340205. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00
2. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αμαρίου (Αγία Φωτεινή). Υπεύθυνος κος Λουτριανάκης Γιώργος, τηλ. 2833340217-8. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00.
3. ΚΕΚ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΗΤΗΣ, Πάνορμο. Υπεύθυνη κα Μαρία Καλλιγιάννη, τηλ.2834051237. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.30-15.30
4. ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε ΟΤΑ, Ανώγεια. Υπεύθυνος κος Νίκος Σαρχιανάκης, τηλ. 2834031402. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.00-15.30

 

 

Από σήμερα Τετάρτη 3 Απριλίου έως και  την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013 θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν αιτήσεις συμμετοχής για να αποκτήσουν μια θέση απασχόλησης στο πλαίσιο του σχεδίου ”Αναπτυξιακής σύμπραξης”  που αφορά την ενδοχώρα του  Νομού  Ρεθύμνης.

Το πρόγραμμα αυτό αφορά 100 θέσεις απασχόλησης και είναι αποκλειστικά για κατοίκους των Δήμων Ανωγείων,Αγίου Βασιλείου,Μυλοποτάμου  και Αμαρίου.

Από τις 100 αυτές  θέσεις οι 50 θα καλυφθούν από γυναίκες ενώ οι 20 θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών.

Προϋποθέσεις για την εκδήλωση συμμετοχής είναι είτε να πρόκειται για ανέργους, είτε για νέους επιστήμονες είτε για αγρότες (με ασφάλιση στον ΟΓΑ).

 

Στα Ανώγεια η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται στο κτίριο του ΑΚΟΜΜ  από τις 9 π.μ έως τις 15.30 μ.μ.

Η Αναπτυξιακή σύμπραξη Ενδοχώρας Νομού Ρεθύμνης με την επωνυμία “ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ” δημιουργήθηκε από την Αντιπεριφέρεια Κρήτης σε συνεργασία με το ΑΚΟΜΜ  με σκοπό να δημιουργήσει δράσεις αντιμετώπισης της ολοένα αυξανόμενης ανεργίας και ειδικότερα να εντάξει σε θέσεις απασχόλησης κοινωνικά ευάλωτες ομάδες και στο πλαίσιο αυτό κινείτε και η συγκεκριμένη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

 

Το κείμενο της πρόσκλησης έχει ως εξής:

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ»

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης :  «ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ Ν. ΡΕΘΥΜΝΗΣ»  η οποία εντάσσεται στην δράση 7 : «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση Προσαρμοσμένα στις Ανάγκες των Τοπικών Αγορών Εργασίας» της κατηγορίας Παρέμβασης 1: «Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 3: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην Απασχόληση», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).

 

ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ

 

τους/τις ενδιαφερόμενους/ες που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στην εν λόγω Πράξη:

α) Άνεργοι/ες, εγγεγραμμένοι/ες στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ και με κάρτα ανεργίας σε ισχύ

β) Νέοι Επιστήμονες (ιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, μηχανικοί που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών, Πολυτεχνικών Σχολών), εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αναφέρονται στην αναλυτική πρόσκληση

γ) Ασφαλισμένοι/ες στον Ο.Γ.Α, εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αναφέρονται στην αναλυτική πρόσκληση

Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί επίσης οι ενδιαφερόμενοι/ες να είναι κάτοικοι των Δήμων Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Ανωγείων, Μυλοποτάμου του Νομού Ρεθύμνης

 

Στόχος – Αναμενόμενα Αποτελέσματα της Πράξης

 

Η πράξη αποτελεί μια Ολοκληρωμένη Πρόταση ενεργειών και δράσεων, που στόχο έχει την αποτελεσματική ενσωμάτωση στην εργασία 100 ωφελουμένων. Από τους 100 ωφελουμένους 50 ωφελούμενοι θα είναι γυναίκες και 20 ωφελούμενοι θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα της πράξης είναι :

  • 25 ωφελούμενοι θα τοποθετηθούν σε θέσεις απασχόλησης (συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας).
  • 75 ωφελούμενοι θα αναπτύξουν ατομική η συλλογική επιχειρηματική δραστηριότητα.

 

Διαδικασία Υπαγωγής στο Σχέδιο

 

1. Υποβολή αίτησης από τους δυνητικά ωφελούμενους

2. Μετά τη συγκέντρωση των αιτήσεων, θα πραγματοποιηθεί η επιλογή των ωφελουμένων από «Πενταμελή Επιτροπή Επιλογής Ωφελουμένων» η οποία έχει συσταθεί από το Δ.Σ της Αναπτυξιακής Σύμπραξης, σε δύο στάδια.

 

Στο πρώτο στάδιο θα ελεγχθούν τα τυπικά προσόντα και τα άτομα που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις θα ενημερώνονται τηλεφωνικά και θα καλούνται για συνέντευξη από τα Στελέχη Συμβουλευτικής.

Στο δεύτερο στάδιο θα αξιολογηθούν οι ωφελούμενοι βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και θα καταρτιστούν δύο κατάλογοι.

Ο πρώτος θα περιλαμβάνει τους 100 ωφελούμενους, με την απαραίτητη προσαρμογή ώστε να επιτυγχάνεται το 50% των επιλεγμένων να είναι γυναίκες και το 20% να είναι νέοι κάτω των 25 ετών.

Ο δεύτερος θα περιλαμβάνει έναν αριθμό επιπλέον ατόμων, τα οποία θ’ αποτελούν μια «δεξαμενή επιλαχόντων» για αντικατάσταση ωφελουμένων σε περιπτώσεις αποχωρήσεων και οι οποίοι θα αποτελούν περίπου το 50% του συνόλου των ωφελουμένων του Σχεδίου.

Η τελική επιλογή θα πραγματοποιηθεί από το Δ.Σ της Αναπτυξιακής Σύμπραξης.

 

Παραλαβή Αιτήσεων Συμμετοχής – Αναλυτικής Πρόσκλησης

 

Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να αναζητήσουν το έντυπο της αίτησης, την αναλυτική πρόσκληση καθώς και πρόσθετες πληροφορίες, στην ιστοσελίδα της Α.Σ : www.topsa.akomm.gr, καθώς και στα σημεία που θα υποβληθούν οι αιτήσεις.

Υποβολή Αιτήσεων

Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Πράξη μπορούν, αυτοπροσώπως ή μέσω άλλου εξουσιοδοτημένου προσώπου – εφόσον η εξουσιοδότηση έχει θεωρηθεί ως προς το γνήσιο της υπογραφής τους από δημόσια αρχή – να προσέρχονται στα παρακάτω σημεία και να καταθέτουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής από την Τετάρτη 3 Απριλίου έως την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013. Οι ώρες υποβολής αναφέρονται για κάθε σημείο ξεχωριστά.

1. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αγίου Βασιλείου (Σπήλι ). Υπεύθυνη κα Κλειδή Μαρία, τηλ. 2832340205. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00

2. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αμαρίου (Αγία Φωτεινή). Υπεύθυνος κος Λουτριανάκης Γιώργος, τηλ. 2833340217-8. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00

3. ΚΕΚ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΗΤΗΣ, Πάνορμο. Υπεύθυνη κα Μαρία Καλλιγιάννη, τηλ. 2834051237. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.30-15.30

4. ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε ΟΤΑ, Ανώγεια. Υπεύθυνος κος Νίκος Σαρχιανάκης, τηλ. 2834031402. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.00-15.30

 

Αντικατάσταση της αίτησης ή διόρθωση αυτής, ή συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων δικαιολογητικών επιτρέπεται μόνο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

Η Αναπτυξιακή Σύμπραξη «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ» δεσμεύεται ότι θα τηρήσει τις σχετικές διατάξεις του ΕΣΔΕΚ για μη δημοσιοποίηση των ονομάτων των ωφελουμένων στις ενέργειες που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ, και γι’ αυτό θα προβεί σε κωδικοποίηση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων επιλογής, όπου αυτό απαιτείται, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη διαφάνεια κατά τη διαδικασία αυτή, με τη χρήση του αριθμού πρωτοκόλλου της υποβληθείσας αίτησης, αντί του ονοματεπώνυμου εκάστου ωφελουμένου.

Επίσης θα υπάρξει πλήρης εφαρμογή αποφάσεων, κανόνων και διατάξεων για την απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων κάθε υποψήφιου ωφελούμενου.

Η παρούσα πρόσκληση είναι περίληψη της αναλυτικής πρόσκλησης και δημοσιοποιείται σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 5/28-3-2013 απόφαση του Δ.Σ της Α.Σ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ».

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ» 740 51 ΑΝΩΓΕΙΑ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΚΡΗΤΗ ΤΗΛ : 2834031793, ΦΑΞ : 2834031058 email :[email protected] Ιστοσελίδα : www.topsa.akomm.gr Υπεύθυνος για πληροφορίες : κος Νίκος Σαρχιανάκης

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ

Σωκράτης Σ. Κεφαλογιάννης

 

Με μια νέα σκληρή ανακοίνωση ο Δήμος Ανωγείων επανέρχεται για το μείζον θέμα της  ύδρευσης και άρδευσης των Ανωγείων που κινδυνεύει από τη χαμηλή στάθμη της λιμνοδεξαμενής του Γωνομιού και της έλλειψη βροχοπτώσεων τους τελευταίους μήνες.

Ο Δήμαρχος Ανωγείων κ .Σωκράτης Κεφαλογιάννης  καλεί μάλιστα όλους  τους Δημότες σε ανοιχτή συζήτηση  την ερχόμενη Παρασκευή 5 Απριλίου στις 7 μ.μ στην αίθουσα των Δημοτικών συμβουλίων τονίζοντας ότι σωστό είναι να υπάρχουν απαιτήσεις αλλά αυτές συνοδεύονται και από κάποιες υποχρεώσεις.

Προφανώς υπήρξε μουρμούρα και δυσαρέσκεια από μερίδα των κατοίκων των Ανωγείων για το θέμα ότι δεν θα δοθεί νερό για άρδευση και ο Δήμαρχος λειτουργώντας δημοκρατικά τους καλεί σε ανοιχτή συζήτηση ώστε να βρεθεί λύση αλλά και όλοι να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος.Τονίζει μάλιστα χαρακτηριστικά την ύπαρξη βεβαιωμένων οφειλών 25.000 ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια λειτουργίας του αρδευτικού.

Καλό λοιπόν είναι όσοι έχουν αντιρρήσεις ή αμφιβολίες να δώσουν το παρών στην συνάντηση αυτή για την λύση ενός προβλήματος που χρειάζεται συστράτευση όλων των δυνάμεων και φορέων του τόπου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

 

Ανακοίνωση

 

Επειδή μάλλον δεν έγινε αντιληπτή η κατανόηση του προβλήματος διαχείρισης νερού στο Δήμο,  θα θέλαμε να  συμφωνήσουμε στα εξής:

«Ο Δήμος είναι Υποχρεωμένος πρώτα να εξασφαλίσει το Νερό Ύδρευσης και Έπειτα να παρέχει νερό άρδευσης (για την γεωργία ή την κτηνοτροφία) εάν αυτό είναι Δυνατό»

Επειδή θα αναρωτηθούν πολλοί : «Μα καλά πως αυτό «γινόταν» μέχρι σήμερα και δεν είχαμε «κανένα πρόβλημα» ακόμα και την περίοδο που δεν είχαμε λιμνοδεξαμενή;» 

Οι απαντήσεις είναι απλές και πιστεύουμε από όλους αντιληπτές :

1.      Οι κρατικές επιχορηγήσεις έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, χωρίς να ξέρουμε ακόμα μέχρι που αυτό μπορεί να φτάσει.  Οι μειώσεις είναι τέτοιες που η οποιαδήποτε επιπλέον δαπάνη θα πρέπει να καλύπτεται από τα αντίστοιχα έσοδα.

2.      Λόγω της παρατεταμένης χρήσης της γεώτρησης του Δοξαρού ο λογαριασμός ανήλθε σε πολύ υψηλά επίπεδα.

3.      Στον Δήμο μόνο από την χρήση νερού άρδευσης (για γεωργία ή κτηνοτροφία ) τα τρία χρόνια λειτουργίας του αρδευτικού έχουν μαζευτεί περίπου 20.000€ οφειλές από τις 25.000€ που έχουν βεβαιωθεί.

4.      Η δυνατότητα ο Δήμος να καλύπτει τόσα χρόνια την διαφορά ανάμεσα στα βεβαιωθέντα και στα πληρωθέντα έχει περάσει ανεπιστρεπτεί.

5.      Σε ώρες ανάγκης πρώτα θα κόψουμε το υδρόμετρο του οφειλέτη του νερού άρδευσης παρά να κόψουμε το υδρόμετρο του νερού ύδρευσης .

Επειδή πιστεύουμε ότι για όλα τα θέματα υπάρχουν λύσεις, οι οποίες όμως συνοδεύονται από αλήθειες και πράξεις,  και με δεδομένο ότι κοντά στις απαιτήσεις υπάρχουν και υποχρεώσεις,  σας καλώ την Παρασκευή 5 Μαρτίου 2013 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 7:00 το απόγευμα για να συζητήσουμε το σοβαρό αυτό θέμα της διάθεσης του νερού στο Δήμο μας.

Θα παρακαλούσαμε να έρθουν όλοι όσοι κάνουν χρήση του νερού άρδευσης για γεωργία ή κτηνοτροφία, για να μην λένε μετά ότι δεν ήξεραν  ή ότι δεν κατάλαβαν.

Υ.Γ. Την Πέμπτη 4 Απριλίου θα δοθεί νερό ως το Σάββατο, αν δεν καταλήξουμε σε λύση το νερό θα διακοπεί επ’ αόριστον.  

 

Οι χαμηλές τιμές και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής έχουν μειώσει την παραγωγή τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κτηνοτρόφους της Κρήτης να κάνουν λόγο για πρωτοφανείς καταστάσεις.

Όπως είναι γνωστό ο συνεταιρισμός Κρητικά Μιτάτα, έχει αναπτύξει σειρά δραστηριοτήτων με σκοπό να αυξηθούν τα εισοδήματα των παραγωγών και να κρατηθεί ζωηρό το ενδιαφέρον των κτηνοτρόφων να συνεχίσουν το επάγγελμα τους. Έχει τοποθετήσει το αρνίσιο και το κατσικίσιο κρέας των κτηνοτρόφων από τους νομούς Ηρακλείου, Ρεθύμνης και Λασιθίου σε δύο σημαντικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το αγοράζει σε τιμές υψηλότερες κατά 0,80 ευρώ από τους ζωέμπορους και έχει ξεκινήσει εξαγωγές ζώντων ζώων στη Λιβύη. Παράλληλα, ο συνεταιρισμός αξιοποιεί το δέρμα των ζώων για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του, αλλά και την απόκτηση εξοπλισμού, όπως το όχημα ψυγείο που χρησιμεύει στη μεταφορά των σφαγίων.
Προσπαθεί επίσης να αξιοποιήσει, όσο το δυνατόν και την αγορά του μαλλιού. Στον τομέα όμως της αγοράς γάλακτος, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, ο συνεταιρισμός είναι αδύνατον να παρέμβει.

Τιτομιχελάκης: «Δεν πάει άλλο….»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού Κρητικά Μιτάτα Μανώλη Τιτομιχελάκη, οι κτηνοτρόφοι του νομού Ηρακλείου πουλάνε το γάλα τους μόλις 0,80 – 0,90 το κιλό, την ώρα που συνάδελφοι τους από την υπόλοιπη Ελλάδα το πουλούν στα 1,10 ευρώ το κιλό. Στο μεταξύ, διαρκώς αυξάνεται το κόστος παραγωγής με το πετρέλαιο κίνησης να φθάνει τα 1,5 ευρώ ανά λίτρο! «Δεν πάει άλλο…Πώς να ανταποκριθεί ο κτηνοτρόφος σε αυτό το φοβερό κόστος παραγωγής; Είμαστε σε ένα επάγγελμα που διαρκώς χρειαζόμαστε πετρέλαιο κίνησης» σχολιάζει ο κ. Τιτομιχελάκης. Παράλληλα οι τιμές των ζωοτροφών διαρκώς αυξάνονται. «Φέτος σε σύγκριση με πέρυσι η αύξηση φθάνει τα 15-18%» λέει ο ίδιος. Οι κτηνοτρόφοι προσπαθούν να βρουν λύσεις με υποπροϊόντα διαφόρων καλλιεργειών Για παράδειγμα χρησιμοποιούν φύλλα ελιάς  και στέμφυλα για τη σίτιση των ζώων. «Αυτά όμως, επισημαίνει ο κ. Τιτομιχελάκης, δεν επαρκούν για την κάλυψη του ημερήσιου σιτηρεσίου και δεν δίδουν στα ζώα όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες».
Κατά τον ίδιο, συνέπεια όλων αυτών ήταν η κάθετη πτώση της παραγωγής γάλακτος στην Κρήτη. «Έχουν πουληθεί μεγάλες ποσότητες τυριών και δεν έχουν αντικατασταθεί. Έχουν φύγει όσα τυριά είχαν στα ψυγεία τους οι τυροκόμοι» σχολιάζει.

«Ούτε για…πρωινό, οι de  minimis»

«Ούτε για…πρωινό δεν φθάνει τα ζώα η περίφημη de minimis αποζημίωση των 30-40 λεπτών ανά κεφάλι» λέει ο κ. Τιτομιχελάκης. Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για ποσά τα οποία εισπράττουν αυτές τις μέρες οι κτηνοτρόφοι ως αντιστάθμιση στην απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν λόγω αντιξοοτήτων στην αγορά. Είναι χρήματα που δίδονται με βάση σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τον κ. Τιτομιχελάκη, αυτά τα ποσά είναι «ψίχουλα» μπροστά στην απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν οι κτηνοτρόφοι από τη ραγδαία άνοδο των τιμών στα καύσιμα και τις ζωοτροφές, από τη μείωση των πωλήσεων και την πτώση των πραγματικών τιμών παραγωγού.

Τι λένε οι τυροκόμοι

Πτώση στους τζίρους των τυροκομικών προϊόντων κατά 25-30% κάθε χρόνο την τελευταία τριετία, διαπιστώνει, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων ο αντιπρόεδρος των Τυροκόμων της Ελλάδος Κώστας Κλάδος. Όπως επισημαίνει ο κ. Κλάδος η κρίση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό και το δικό τους χώρο. «Πωλήθηκαν οι διαθέσιμες ποσότητες τυριών, όμως οι τιμές τους δεν αυξήθηκαν» σχολιάζει .
Κατά τον ίδιο, η μείωση της παραγωγής του γάλακτος στην Κρήτη ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της αγοράς, που είναι χαμηλότερες λόγω ακριβώς της πτώσης της ζήτησης των τυριών.
Ο κ. Κλάδος επισημαίνει ακόμα ότι σωστά έπρατταν οι τυροκόμοι κι αγόραζαν το γάλα των κτηνοτρόφων κι όταν ακόμα δεν είχαν τις απαραίτητες αγορές για τα τυριά τους. «Σε διαφορετική περίπτωση το γάλα θα έμενε στα αζήτητα και αυτό θα ήταν χειρότερο» σχολιάζει. Ο κ. Κλάδος υποστηρίζει ακόμα ότι στην υπόλοιπη, εκτός της Κρήτης, Ελλάδα πολλές φορές έμεινε στα αζήτητα το αιγοπρόβειο γάλα, η τιμή του οποίου έφθασε το 1 ευρώ μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις

Πηγή: Λασηθιωτάκη Πέλλα – agronews

 

Από www.goodnet.gr

Τα τελευταία χρόνια, μια νέα πρωτοβουλία για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και παράλληλα τη βιώσιμη ανάπτυξη αγροτικών περιοχών, έχει ξεκινήσει στην Ευρώπη. Η πρωτοβουλία αυτή βασίστηκε στην αναγκαιότητα προστασίας του περιβάλλοντος, με τρόπο που να είναι επωφελής τόσο για το σύνολο των χαρακτηριστικών μιας περιοχής όσο και για τον άνθρωπο που κατοικεί και θα πρέπει να επιβιώσει εκεί.

Τα προβλήματα προστασίας, διαχείρισης αλλά κι εξεύρεσης – κυρίως τα τελευταία χρόνια – των απαραίτητων πόρων για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, είναι αυτά που έχουν οδηγήσει πολλούς διεθνείς οργανισμούς και τοπικούς φορείς να αναθεωρήσουν τα σχέδια και τις πρακτικές διαχείρισης του Φυσικού Περιβάλλοντος.

Μία από τις προσπάθειες που φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν εκ του αποτελέσματος, τα παραπάνω προβλήματα και αναγκαιότητες είναι τα γεωπάρκα, το “προφίλ” των οποίων σκιαγραφεί ο Δρ. Χαράλαμπος Φασουλάς, συντονιστής Γεωπάρκου Ψηλορείτη και Ελληνικού Φόρουμ Γεωπάρκων.

Τα γεωπάρκα, τονίζει ο κ. Φασουλάς, είναι περιοχές που στοχεύουν στην προστασία και ανάδειξη του συνόλου των στοιχείων της γης ενός τόπου, με έμφαση στα πετρώματα και το ανάγλυφο και τη χρήση τους για τη βιώσιμη τοπική ανάπτυξη αγροτικών περιοχών. Βασικοί στόχοι τους είναι η βιώσιμη διαχείριση των περιοχών τους και η στήριξη της τοπικής οικονομίας και των προϊόντων μέσα από την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, όπως ο γεωτουρισμός.

Τα γεωπάρκα μπορεί να είναι προστατευόμενες ή υπό διαχείριση περιοχές, με ξεκάθαρα όρια, σημαντικό πλούτο γεωλογικών και γεωμορφολογικών χαρακτηριστικών, πλούσια χλωρίδα και πανίδα, όπως επίσης και πολιτισμικό κεφάλαιο. Τα γεωπάρκα, σύμφωνα με τον ίδιο, περιλαμβάνουν θέσεις ιδιαίτερου γεωλογικού ενδιαφέροντος, που ονομάζονται γεώτοποι, όπως επίσης περιβαλλοντικού, ιστορικού και πολιτισμικού ενδιαφέροντος, οι οποίες συνδέονται μέσα από δίκτυα περιπατητικών, περιηγητικών και άλλων διαδρομών.

Τα γεωπάρκα θα πρέπει να έχουν έναν ισχυρό φορέα διαχείρισης, κατάλληλο για την εξεύρεση των αναγκαίων ανθρώπινων και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία τους και θα πρέπει να διαχειρίζονται τις περιοχές τους με βάση τις αρχές βιώσιμης, τοπικής ανάπτυξης και προστασίας του περιβάλλοντος.

“Το σημαντικό και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των γεωπάρκων είναι ότι στην ουσία δημιουργούνται από τους ίδιους τους κατοίκους και τις τοπικές αρχές και αντιπροσωπεύουν μια bottom – up προσέγγιση, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες προστατευόμενες περιοχές που συνήθως επιβάλλονται από τις κεντρικές αρχές στη βάση. Ένα άλλο πολύ σημαντικό, διακριτό χαρακτηριστικό τους είναι ότι όλα τα γεωπάρκα αξιολογούνται κάθε τέσσερα χρόνια με συγκριμένη μεθοδολογία και από ειδικούς αξιολογητές διεθνών οργανισμών και εφόσον δεν πληρούνται τα προκαθορισμένα στάνταρ ποιότητας προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων μπορεί να χάσουν την αναγνώριση αυτή” σημειώνει ο κ. Φασουλάς.

Ευρωπαϊκά Γεωπάρκα

Τα Ευρωπαϊκά Γεωπάρκα, επισημαίνει ακόμα ο κ. Φασουλάς, ιδρύθηκαν ως θεσμός με τη μορφή δικτύου το 2000 από τέσσερις αγροτικές περιοχές της Ευρώπης ανάμεσα στις οποίες και το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου. Το 2001 εντάχθηκε στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων και η περιοχή του Φυσικού Πάρκου του Ψηλορείτη, ενώ σχετικά πρόσφατα και άλλες δύο περιοχές, ο Χελμός Βουραϊκός από την Πελοπόννησο και ο Βίκος – Αώος από την Ήπειρο. Με την ένταξη των δύο αυτών περιοχών δημιουργήθηκε στην Ελλάδα το αντίστοιχο Φόρουμ των Ελληνικών Γεωπάρκων, με σκοπό τον συντονισμό και την προώθηση του έργου των Γεωπάρκων σε εθνικό επίπεδο. Στο Φόρουμ αυτό εκτός από τα γεωπάρκα συμμετέχει και η Εθνική Επιτροπή για την UNESCO, το ΙΓΜΕ, τα υπουργεία Τουρισμού και Περιβάλλοντος και άλλοι ακαδημαϊκοί φορείς.

Τόσο το Φόρουμ όσο και τα ίδια τα γεωπάρκα προσπαθούν να προβάλουν το έργο τους και τις περιοχές τους μέσα από ποικίλες εκδηλώσεις. Πρόσφατα συμμετείχαν για δεύτερη χρονιά στη Διεθνή Τουριστική έκθεση του Βερολίνου, όπου μαζί με άλλα γεωπάρκα έλαβαν το τρίτο βραβείο για μη Κυβερνητικούς Φορείς. Στην έκθεση αυτή, με τη μορφή πόστερς και άλλων εκθεμάτων προβλήθηκαν οι δυνατότητες γεωτουρισμού και οικοτουρισμού στην Ελλάδα, τα ιδιαίτερα τοπικά προϊόντα των γεωπάρκων, καθώς και το έργο τους στην προστασία και διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.

Παράλληλα, τα γεωπάρκα, στο πλαίσιο των Διεθνών Συνεδρίων που διοργανώνουν έχουν πραγματοποιήσει δύο θεματικές τουριστικές εκθέσεις για να προβάλλουν το έργο τους. Επίσης, στην Ελλάδα το Ελληνικό Φόρουμ Γεωπάρκων διοργάνωσε, τον περασμένο Ιανουάριο, σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή της UNESCO εκδήλωση στην Αθήνα για την προβολή του έργου των γεωπάρκων στο θέμα της πρόληψης των φυσικών καταστροφών.

Η σχέση των γεωπάρκων με την UNESCO είναι πολύ στενή, αφού με βάση το πρότυπο των ευρωπαϊκών γεωπάρκων, η τελευταία δημιούργησε τα Παγκόσμια Γεωπάρκα υπό τη στήριξή της. Πρόσφατα έγινε, μάλιστα, στα γραφεία της UNESCO στο Παρίσι, η 31η Συνάντηση του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων και, παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ανοικτή εκδήλωση για τις εθνικές αντιπροσωπίες, τους πρεσβευτές και τα στελέχη του οργανισμού, όπου προσφέρθηκαν τοπικά προϊόντα των γεωπάρκων κι έγινε ενημέρωση για το έργο τους.

-->