Οικονομία

Συνάντηση με αντιπροσωπεία από τους κτηνοτροφικούς συλλόγους του νομού πραγματοποίησε ο Βουλευτής Ρεθύμνου Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αναπτύχθηκαν τα προβλήματα και οι προοπτικές του πρωτογενή τομέα, ενώ συζητήθηκε και η δυνατότητα υλοποίησης των προτάσεων των συλλόγων. Κύριο θέμα συζήτησης υπήρξε η ανάγκη αντιμετώπισης των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί με την επιλεξιμότητα των βοσκοτόπων  και με την επικαιροποίηση του χαρτογραφικού υποβάθρου της χώρας μας, για τα οποία τέθηκε η ανάγκη για την σωστή αποτύπωση των επιλέξιμων εκτάσεων που διανεμήθηκαν στους κτηνοτρόφους, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα κατανομής.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο κ. Κεφαλογιάννης είχε επισκεφθεί λίγες μέρες πριν τον Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. και είχε λάβει διαβεβαιώσεις για την ομαλή διεξαγωγή των πληρωμών μέσα στο επόμενο διάστημα. Ωστόσο, στο πλαίσιο της συνάντησης, ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής επικοινώνησε εκ νέου με τη διοίκηση του Οργανισμού και με στελέχη του Υπουργείου, προκειμένου να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις και να σταματήσει η αγωνία των παραγωγών. Έτσι, ως προς το θέμα της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων ξεκαθαρίστηκε για άλλη μια φορά ότι το πρόβλημα λύνεται συνολικά, δεδομένου ότι από 1/1/2015 τίθεται σε ισχύ  η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, η οποία ολοκληρώθηκε με την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας από την ελληνική Βουλή.

Διαβάστε την συνέχεια... »

Ανωγειανή παρουσία είχαμε  στο Ηράκλειο όπου έγινε  στο ξενοδοχείο Ατλαντίς η Περιφερειακή συνδιάσκεψη του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ με θέμα ”Πρωτογενής τομέας-Τουρισμός-Ανάπτυξη-Υποδομές” όπου βρέθηκε και ο πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ.Αλέξης Τσίπρας.

Εκεί ήταν  ο Αντιδήμαρχος Ανωγείων  κ.Βασίλης Σμπώκος ως εκπρόσωπος των Κτηνοτροφικών συλλόγων  και η Δημοτική σύμβουλος κ.Μαίρη-Σταυρακάκη-Μπαγκέρη.

Ο Βασίλης Σμπώκος βρέθηκε μάλιστα στο βήμα εκπροσωπόντας τους έξι Κτηνοτροφικούς συλλόγους της Κρήτης και στην ομιλία του ανέφερε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες και οι Κτηνοτρόφοι της περιοχής παραθέτοντας μια σειρά αιτημάτων που θα ανακουφίσουν τον κλάδο.

Αναλυτικά η ομιλία του κ.Σμπώκου έχει ως εξής:

 

”Κύριε πρόεδρε

 

Η Κτηνοτροφία της Κρήτης βιώνει την χειρότερη περίοδο της μεταπολιτευτικής περιόδου.Το υψηλό κόστος παραγωγής σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας της αγοράς και την μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτή,έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην προσπάθεια μας να σταθούμε με συνέπεια και να ανταποκριθούμε με αξιοπρέπεια στις ανάγκες που προκύπτουν στην παραγωγική διαδικασία,που τόσο κόπο και ιδρώτα περικλείει μέσα της και τις 365 ημέρες του χρόνου.

Σας παραθέτουμε παρακάτω τα κυριότερα αιτήματα-προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο μας.Ορισμένα από αυτά είναι χρόνια και άλλα της τρέχοντος καθημερινότητας μας.Θέλουμε να πιστεύουμε ότι με την ίδια προθυμία που οι βουλευτές του κόμματος σας ως αντιπολίτευση ,ανέδειξαν και προώθησαν τα θέματα αυτά προς το Ελληνικό κοινοβούλιο και τα αρμόδια υπουργεία ,με τον ίδιο ζήλο θα αναζητήσουν και θα βρουν λύσεις ως μέλη μιας αυριανής κυβέρνησης του κόμματος σας.

 

1.Μείωση του ποσοστού φορολόγησης 13% για τους αγροτοκτηνοτρόφους από το πρώτο ευρώ και θέσπιση αφορολόγητου ορίου σε ποσό που να επιτρέπει στον παραγωγό να ανταποκριθεί στην υποχρέωση συμμετοχής του στον κρατικό κορβανά.

2.Εξαίρεση των επιδοτήσεων από την φορολόγηση τους ως εισόδημα.

3.Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στις σταυλικές εγκαταστάσεις.

4.Μείωση του Φ.Π.Α στην αγορά κτηνοτροφικών εφοδίων.

5.Επανεξέταση και ρύθμιση όλων των κόκκινων δανείων των αγροτοκτηνοτρόφων και των συνεταιριστικών τους φορέων ώστε να μπορεί να προχωρήσει η αποπληρωμή τους.

6.Ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο για τους αγροτοκτηνοτροφικούς συνεταιριστικούς και συνδικαλιστικούς φορείς καθώς και για τη δημιουργία ομάδων παραγωγών στις ζωικές εκμεταλλεύσεις.

7.Απλούστευση των διαδικασιών έκδοσης άδειας εγκατάστασης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων.

8.Στελέχωση όλων των αρμόδιων υπηρεσιών ελέγχου διακίνησης των κτηνοτροφικών προϊοντων(ΕΦΕΤ,κτηνιάτρεια κ.α ).

9.Εκσυγχρονισμός των δημόσιων σφαγείων και λειτουργία τους από κτηνοτροφικούς συνεταιριστικούς φορείς(παράδειγμα σημερινό το Δημοτικό σφαγείο Χανίων.

10.Εμβολιασμός των αιγοπροβάτων για την αντιμετώπιση του καταρροϊκου πυρετού.

11.Επιδότηση του κόστους μεταφοράς ζωοτροφών στην Κρήτη (ισχύει για όλες τις υπόλοιπες νησιωτικές περιοχές της Ελλάδας).

12.Ηλεκτροδότηση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.

13.Προσβασιμότητα στις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις (Προγράμματα ασφαλτόστρωσης και τσιμεντόστρωσης κτηνοτροφικών δρόμων).

14.ΕΛΓΑ.Προαιρετική ασφάλιση του ζωικού κεφαλαίου και περιφεριοποίηση στην καταβολή των αποζημιώσεων.

15.ΟΓΑ.Να δίνεται η δυνατότητα στον παραγωγό να επιλέγει την κλίμακα ασφάλισης που θα εντάσεται.

16.Άμμεσες ενισχύσεις.Επαναπροσδιορισμός της επιλεξιμότητας των κτηνοτροφικών εκτάσεων με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων ,υπουργείο,οπεκεπε,συνεταιριστικά και συνδικαλιστικά όργανα κτηνοτρόφων.(Έχει σχέση με όλες τις άμεσες ενισχύσεις που λαμβάνει ο κτηνοτρόφος,ενιαία ενίσχυση,εξισωτική αποζημίωση,επιστροφή φόρου αγροτικού πετρελαίου,καθώς και με τα αγροπεριβαλλοντικά προγράμματα όπως η βιολογική κτηνοτροφία και τα προγραμμάτα νέων αγροτοκτηνοτρόφων).

Κύριε πρόεδρε

Πολλά από τα παραπάνω εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης της υπαίθρου που θα πρέπει να δημιουργηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα που σε ότι αφορά την κτηνοτροφία θα πρέπει να εστιάζεται στην ορθολογική διαχείριση των ορεινών όγκων με τη δημιουργία χωροταξικού σχεδίου χρήσεων γης, με φορείς διαχείρισης τις τοπικές κοινωνίες και με συστήματα διαχείρισης που θα εφαρμόζουν κανόνες λειτουργίας ,διατηρώντας παράλληλα τις αναγκαίες ισοροπίες.Αυτό το σχέδιο σε συνδυασμό με την αύξηση των κονδυλίων για την έρευνα θα δώσουν το επιθυμητό αποτέλεσμα που όλοι προσδοκούμε με την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα σε στέρεες βάσεις.

Κύριε πρόεδρε

Σε μια ενδεχόμενη αυριανή σας κυβέρνηση θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και να δώσετε λύσεις στα παραπάνω προβλήματα αλλά και σε επιπλέον επιμέρους αυτών που δεν κρίνουμε σκόπιμο για οικονομία χώρου και χρόνου να αναφέρουμε.

Να γνωρίζετε ότι εμείς οι εκπρόσωποι των κτηνοτρόφων θα είμαστε δίπλα σε κάθε προσπάθεια σας που θα κινείτε προς την κατεύθυνση λύσης των θεμάτων μας αλλά θα μας βρίσκετε και απέναντι σας όταν διαπιστώνουμε διαφορετικές αντιλήψεις κι πρακτικές που δεν θα εξυπηρετούν τα συμφέροντα μας.

Ας ελπίσουμε και ας ευχηθούμε παράλληλα να μη συμβεί αυτό.

Κτηνοτροφικοί σύλλογοι Κρήτης

Ηρακλείου(ΣΕΚΝΗ)-Χανίων-Ρεθύμνου-Λασιθίου-Αμαρίου-Ανωγείων

 

 

 

 

Νέα έκτακτη Γενική συνέλευση θα πραγματοποιήσει το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου, ο Γαλακτοκομικός Συνεταιρισμός Ανωγείων, στις 7 μ.μ στην αίθουσα των Δημοτικών συμβουλίων.

Οι εξελίξεις είναι συνεχόμενες  για το μέλλον του Συνεταιρισμού και όλοι οι Ανωγειανοί οφείλουν να συμβάλλουν στην προσπάθεια που γίνεται να ξεκινήσει και πάλι καθαρός από χρέη.

Η ομάδα ανθρώπων που παλεύει τον τελευταίο καιρό για την ανασύσταση του καλεί όλους τους Κτηνοτρόφους της περιοχής να παρευρεθούν.

Για να καταστεί δυνατό το κούρεμα του χρέους του Συνεταιρισμού άνω του 80% κάτι που θα απαλλάξει και πολλούς παλιούς συνεταίρους από νομικές συνέπειες, θα χρειαστεί και η συμβολή των Κτηνοτρόφων καθώς χρειάζονται ακόμα κάποια χρήματα, που υπολογίζονται στις 200.000 ευρώ. Αυτά θα μπορέσουν να βρεθούν μόνο με τη συναίνεση όλων μας και την προσφορά του 3% από κάθε δήλωση που γίνεται στο χωριό,ήτοι 30 μόλις ευρώ σε κάθε χίλια ευρώ επιδότησης.

Οι Ανωγειανοί καλούνται να αποφασίσουν αν θέλουν ή όχι την ύπαρξη του Γαλακτοκομικού συνεταιρισμού που μπορεί με καλή διοίκηση να φέρει την ανάπτυξη ξανά στον τόπο μας, με θέσεις εργασίας για πολλούς, φθηνότερες ζωοτροφές και πολλά άλλα παρελκόμενα που θα έχει το άνοιγμα του. Όλα είναι στο χέρι των Ανωγειανών Κτηνοτρόφων που μπορούν αν το θελήσουν να συμβάλλουν αποφασιστικά και ο Συνεταιρισμός να είναι ενεργός και από αυτόν τον χειμώνα.

 

Γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί  την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από τον Γαλακτοκομικό συνεταιρισμό Ανωγείων, στις 7 μ.μ στην αίθουσα των δημοτικών συμβουλίων.

Θέμα της συνέλευσης είναι η ενημέρωση όλων των Κτηνοτρόφων για τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα τους τελευταίους μήνες στον πολύπαθο Συνεταιρισμό Ανωγείων και τις προσπάθειες που γίνονται για την πλήρη ανασυγκρότηση του.

Μια ομάδα ανθρώπων προσπαθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα να στήσει ξανά όρθιο στα πόδια του τον Συνεταιρισμό που κατά το παρελθόν αποτέλεσε μεγάλο πεδίο ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής.

Πλέον χρειάζεται την στήριξη όλων για να ανασυγκροτηθεί, κυρίως φυσικά των Κτηνοτρόφων της περιοχής και η παρουσία στη συνέλευση κρίνεται απαραίτητη για την καλύτερη ενημέρωση όλων.

Ανοίγει τις πόρτες του την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου ,για τους παραγωγούς ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανωγείων σε μια χρονιά που αναμένεται εξαιρετική για τη συγκομιδή του ελαιόκαρπου.
Οι παραγωγοί θα μπορούν από τις 2 μ.μ έως τις 6 μ.μ να παραδίδουν τις ελιές τους στον συνεταιρισμό ο οποίος θα είναι ανοιχτός κάθε ημέρα.
Η φετινή χρονιά σε όλη την Κρήτη αλλά και στα Ανώγεια είναι από τις καλύτερες για τους αγρότες με την ”βεντέμα’ να είναι μεγάλη και τα δέντρα φορτωμένα με καρπό. Μάλιστα ήδη έχουν αρχίσει στα λιόφυτα των Ανωγείων να ακούγονται οι θόρυβοι από τα μηχανάκια και τις βέργες με τους ανθρώπους να φροντίζουν για το λάδι της χρονιάς.
Το ανωγειανό ελαιόλαδο θεωρείται και είναι εξαιρετικής ποιότητας καθώς δεν υπάρχει χρήση λιπάσματος ή ρεντίσματος καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Καλή σοδειά σε όλο τον κόσμο!

Προεγκρίθηκε από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Κρήτης η δημοπράτηση του 1ου υποέργου «Υδρευτικά και Αποχετευτικά Δίκτυα», προϋπολογισμού 353.000 Ευρώ, του έργου «Αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση Σεισάρχων Δήμου Ανωγείων.

Η δημοπράτηση του υποέργου από την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης ορίστηκε για την Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου 2014, ενώ αρχές του 2015 αναμένεται και η προέγκριση του 2ου υ-ποέργου, που αφορά στην ανάπλαση του κεντρικού δρόμου, προϋπολογισμού 157.440 Ευρώ.

-->