Οικονομία

Με απόφαση της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, κυρίας Kατερίνας Σαββαΐδου, δίνεται παράταση έως 27 Φεβρουαρίου στην υποβολή των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ. Μάλιστα για τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος που υποχρεούνται σε υποβολή ετήσιας δήλωσης ΦΠΑ, δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:

α) Μετά την κατάργηση της εκκαθαριστικής δήλωσης, ως ετήσια δήλωση θα λαμβάνεται η δήλωση του τελευταίου τριμήνου του 2014.

β) Όμως κατόπιν αιτημάτων των ομοσπονδιών και των σωματείων των λογιστών, οι οποίοι εξέφρασαν προβληματισμό αναφορικά με την εφαρμογή των ανωτέρω και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με εγκύκλιο που θα εκδοθεί άμεσα, θα δίνεται η δυνατότητα να υποβάλλονται κανονικά οι τριμηνιαίες δηλώσεις εντός της ανωτέρω προθεσμίας χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεις εκπροθέσμου υποβολής.

Η ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων αναφέρει τα εξής:

«Με απόφαση της γενικής γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνας Σαββαΐδου δίνεται παράταση στην υποβολή των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ όλων των υποκειμένων στο φόρο μέχρι την 27 Φεβρουαρίου 2015. Την ίδια ημέρα θα γίνει και η συνολική καταβολή του οφειλόμενου φόρου.

Η παράταση των δηλώσεων ΦΠΑ υπαγορεύτηκε τόσο από τις καθυστερήσεις στην υποβολή των δηλώσεων λόγω των βουλευτικών εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015 όσο και από τεχνικά ζητήματα που προέκυψαν κατά την υποβολή των δηλώσεων ΦΠΑ από τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος.

Ειδικότερα, για όσους αγρότες του κανονικού καθεστώτος, οι οποίοι υποχρεούνται σε υποβολή ετήσιας δήλωσης ΦΠΑ, δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:

Μετά την κατάργηση της εκκαθαριστικής δήλωσης, ως ετήσια δήλωση θα λαμβάνεται η δήλωση του τελευταίου τριμήνου του 2014.

Όμως κατόπιν αιτημάτων των ομοσπονδιών και των σωματείων των λογιστών, οι οποίοι εξέφρασαν προβληματισμό αναφορικά με την εφαρμογή των ανωτέρω και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, με εγκύκλιο που θα εκδοθεί άμεσα θα δίνεται η δυνατότητα να υποβάλλονται κανονικά οι τριμηνιαίες δηλώσεις εντός της ανωτέρω προθεσμίας χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεις εκπροθέσμου υποβολής.

Με σκοπό την αποφυγή της ταλαιπωρίας των φορολογουμένων, όλες οι επιβαρύνσεις εκπροθέσμου που τυχόν καταλογιστούν από το σύστημα θα διαγραφούν οίκοθεν με ενέργειες της φορολογικής διοίκησης».

 

Τι ισχύει για τις μεταβολές στη φετινή υποβολή αίτησης ενιαίας ενίσχυσης

Σύμφωνα με ενημερωτική εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ που περιέχει τις οδηγίες διαδικασίας υποβολής ενιαίας αίτησης ενίσχυσης έτους 2015 και πρώτης χορήγησης δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης, αναφορά γίνεται και στις περιπτώσεις των μεταβολών. Ειδικότερα η εγκύκλιος αναφέρει ότι στο διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ του έτους αιτήσεων 2013, που αποτελεί έτος αναφοράς για την κατοχύρωση του δικαιώματος χορήγησης δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης το 2015, και της ενιαίας αίτησης έτους 2015, μπορεί να προκύψουν μεταβολές όπως αλλαγή επωνυμίας, τροποποίηση νομικού καθεστώτος, συγχώνευση ή κατάτμηση της εκμετάλλευσης.

Σε περίπτωση αλλαγής της επωνυμίας δεν επηρεάζεται ο αριθμός και η αξία των δικαιωμάτων ενίσχυσης, που πρέπει να χορηγηθούν. Επίσης, η αλλαγή του νομικού καθεστώτος δεν επηρεάζει τον αριθμό και την αξία των δικαιωμάτων ενίσχυσης, που πρέπει να χορηγηθούν, εφόσον ο γεωργός, ο οποίος έλεγχε την αρχική εκμετάλλευση, όσον αφορά τη διαχείριση, τα κέρδη και τους χρηματοοικονομικούς κινδύνους, διαχειρίζεται επίσης τη νέα εκμετάλλευση.

 

«Σε περίπτωση συγχώνευσης ή κατάτμησης γεωργικών εκμεταλλεύσεων, οι γεωργοί που διαχειρίζονται τις εκμεταλλεύσεις έχουν πρόσβαση κατ’ αναλογία στο καθεστώς βασικής ενίσχυσης υπό τις αυτές προϋποθέσεις όπως και ο γεωργός που διαχειρίζονταν την αρχική εκμετάλλευση χωρίς να επηρεάζεται ο συνολικός αριθμός και η αξία των δικαιωμάτων βασικής ενίσχυσης, που πρέπει να χορηγηθούν», αναφέρει η εγκύκλιος.

 

Η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου Ανωγείων αισθάνεται  την υποχρέωση να   ευχαριστήσει   θερμά τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ανωγείων για  την προσφορά 160 κιλών λαδιού για τη λειτουργία του  ενιαίου  μαγειρείου  του Δήμου  .

 

Την ερχόμενη Τετάρτη 21 Ιανουαρίου λήγουν  στα Ανώγεια οι δηλώσεις ζημιών από τους παραγωγούς του φυτικού κεφαλαίου που υπέστησαν τεράστιες ζημιές από την πρόσφατη θεομηνία.

Οι πληγέντες από την κακοκαιρία θα πρέπει να μεταβούν στο Δημαρχείο και να δηλώσουν τις ζημιές στην εκπρόσωπο του ΕΛΓΑ στα Ανώγεια κ.Λευκοθέα Κουνάλη.

Μαζί τους θα πρέπει να κρατάνε τα εξής δικαιολογητικά:

-Την αστυνομική τους ταυτότητα και το ΑΦΜ

-Το βιβλιάριο της Τράπεζας τους.

-Να προπληρώσουν πριν την δήλωση στην Αγροτική Τράπεζα ένα μικρό τέλος εκτίμησης,δηλαδή 6 λεπτά του ευρώ ανά δέντρο που θα δηλώσουν.

-Να κάνουν αίτηση για κωδικό ΟΣΔΕ κάθε χωραφιού.Αυτό γίνεται μέσω τηλεφώνου στην Ένωση Αγροτικών συνεταιρισμών στο τηλέφωνο 28340-20759.Στην συνέχεια η Ένωση στέλνει τα στοιχεία στο fax του Δήμου Ανωγείων στο 28340-31-380.

Ο Δήμος Ανωγείων καλεί όλους τους παραγωγούς να κάνουν δηλώσεις και να λάβουν αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ καθώς πραγματικά υπήρχε τεράστια καταστροφή και στο ζωικό και στο φυτικό κεφάλαιο.Μέχρι την Τετάρτη όλοι πρέπει να διεκδικήσουν αυτά που τους οφείλονται.

Να τονίσουμε τέλος ότι όσον αφορά τους Κτηνοτρόφους η προθεσμία έχει παρέλθει. Συνολικά 20 Ανωγειανοί Κτηνοτρόφοι έκαναν αίτηση στον ΕΛΓΑ για νεκρά ζώα στα ποιμνιοστάσια τους και αναμένεται ο έλεγχος και η απόφαση του Οργανισμού για το αν λάβουν και ποιο θα είναι το ύψος της αποζημίωσης τους.

H Δευτέρα 12 Ιανουαρίου είναι  η καταληκτική ημερομηνία για τους Κτηνοτρόφους των Ανωγείων προκειμένου να δηλώσουν στον ΕΛΓΑ ζημιές που έπαθαν τα κοπάδια τους από την πρόσφατη θεομηνία.

Όλοι οι κτηνοτρόφοι πρέπει να προσέλθουν αύριο στο Δημαρχείο και να δηλώσουν τις ζημιές στην κ. Λευκοθέα Κουνάλη που είναι η εκπρόσωπος του Οργανισμού στα Ανώγεια.

Κανείς δεν πρέπει να το αμελήσει καθώς μετά το πέρας της αυριανής ημέρας οι κτηνοτρόφοι που χτυπήθηκαν από τον χιονιά δεν θα μπορούν να αποζημιωθούν στο μέλλον από τον ΕΛΓΑ.

Να αναφέρουμε επίσης ότι ταυτόχρονα γίνονται και δηλώσεις για προβλήματα των αγροτών στα ελαιόδεντρα.  Οι αγρότες πάντως έχουν περιθώριο να κάνουν δηλώσεις της ζημιάς που υπέστησαν για τις επόμενες δέκα ημέρες και για αυτό επικεντρωνόμαστε στους βοσκούς που πρέπει να το κάνουν μέχρι αύριο το μεσημέρι.

Την πληρωμή της ενιαίας ενίσχυσης τη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου επιβεβαιώνει και ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Πάρις Κουκουλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο «την ερχόμενη Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου πρόκειται να καταβληθεί στους αγρότες από τον ΟΠΕΚΕΠΕ το υπόλοιπο της ενιαίας ενίσχυσης του 2014 συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ περίπου».

Υπενθυμίζεται ότι η προκαταβολή του 50% της ενιαίας ενίσχυσης, ήτοι 886,5 εκατ. ευρώ, είχε καταβληθεί στους 656.736 δικαιούχους στις 12 Νοεμβρίου. Επίσης, για τις 29 Δεκεμβρίου έχει προγραμματιστεί η πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης για το 2014, ενώ εδώ και τρεις μέρες  ξεκίνησαν οι πληρωμές της βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας των ετών 2012 και 2013 στις Περιφερειακές Ενότητες όπου έχει ολοκληρωθεί η διασταύρωση των στοιχείων και η αποστολή τους στο υπουργείο, συμπληρώνει ο κ. Κουκουλόπουλος.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ίδιο, το τελευταίο τετράμηνο του έτους, από τον Αύγουστο έως τέλος Δεκεμβρίου δηλαδή, οι πληρωμές που έχουν πραγματοποιηθεί στους αγρότες ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ (ενιαία ενίσχυση, εξισωτική αποζημίωση, δράσεις του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης κ.α).

Στην λίστα των 855 ενεργών συνεταιρισμών της Ελλάδας βρίσκεται και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Ανωγείων, καθώς και ο Γαλακτοκομικός συνεταιρισμός Ανωγείων, όπως ανακοίνωσε  πρόσφατα το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και τροφίμων.

Συνολικά στην Κρήτη ενεργοί είναι 175 Συνεταιρισμοί σε μια χρονιά εξαιρετική στο νησί μας όσον αφορά την παραγωγή του ελαιόλαδου.

Ο Αγροτικός συνεταιρισμός Ανωγείων συνεχίζει να δέχεται καθημερινά τους παραγωγούς στα Ανώγεια, στις εγκαταστάσεις του που βρίσκονται στο Μετόχι, ενώ στην αύξηση της παραγωγής  βοήθησε η καλοκαιρία των τελευταίων ημερών.

Όσον αφορά τον Γαλακτοκομικό συνεταιρισμό όλοι αναμένουμε την πορεία εκκαθάρισης του και την ομαλότερη λειτουργία του στο μέλλον.

Αναλυτικά οι 15 ενεργοί συνεταιρισμοί στο Νομό Ρεθύμνης είναι οι εξής:

 

Α.Σ.ΑΔΕΛΕ

Α.Σ.ΑΝΩ ΜΕΡΟΣ

Α.Σ.ΓΕΡΑΚΑΡΙΟΥ

Α.Σ.ΚΥΡΙΑΝΝΑΣ

Α.Σ.ΛΕΥΚΩΓΕΙΩΝ

Α.Σ.ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΟΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

Α.Σ.ΜΕΣΗΣ

Α.Σ.ΜΥΞΟΡΟΥΜΑ

Α.Σ.ΜΥΡΘΙΟΥ

Α.Σ.ΠΗΓΗΣ

Α.Σ.ΣΕΛΛΙΩΝ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΜΥΛΟΠΟΤΑΜΟΥ

 

Σημειώνεται πως σύμφωνα με το ΥΠΑΑΤ, η σύνταξη του καταλόγου προκύπτει από τα δηλωθέντα στοιχεία, στην αίτηση πρώτης εγγραφής τους που υπέβαλαν ηλεκτρονικά στην Ψηφιακή Υπηρεσία (Μητρώο Σ.Α.Ο. & ∆.Ο.) του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίµων µέχρι τις 08-12-2014, και φέρονται να εκπληρώνουν και τα τέσσερα (4) σηµεία του Νόµου.

Σύμφωνα με την απόφαση οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί που δεν συμπεριελήφθησαν στον κατάλογο των ενεργών και πληρούν τα τέσσερα κριτήρια του Νόμου, μπορούσαν μέχρι την Δευτέρα 15/12  να διορθώσουν λάθη και να συµπληρώσουν παραλείψεις τους ώστε να επανελεγχθούν.

-->