Τοπικά

Κατενθουσιασμένοι μετά τη μαγική συναυλία του Βασίλη Σκουλά, στο Ηρώδειο της καταξίωσης, έφυγαν οι 5000 θεατές που βρέθηκαν στο αρχαίο θέατρο βλέποντας τους Κουρήτες υπό τους ήχους της κρητικής λύρας να σέρνουν το χορό μαζί με τις… Καρυάτιδες.

Η φωνή της Κρήτης, ο  Βασίλης Σκουλάς  με το δοξάρι και τη λύρα του, μετέφερε τη λεβεντιά, τον παλμό, τον αγέρα και την περηφάνια του Ψηλορείτη, των Λευκών Ορέων και των Λασιθιώτικων βουνών στην Ακρόπολη του αιώνιου πολιτισμού.

Ηταν τέτοια η επιτυχία της συναυλίας, με αποτέλεσμα οι οργανωτές- για να ικανοποιήσουν  όλους εκείνους που δεν μπόρεσαν να περάσουν το κατώφλι του Ηρωδείου λόγω εξάντλησης των εισιτηρίων – να την επαναλάβουν το ερχόμενο Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου. Εύστοχα παρατήρησε στο μήνυμα του ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ότι «η παρουσία του Βασίλη Σκουλά στο Ηρώδειο αποτελεί αναγνώριση της πολυετούς θητείας του στο χώρο της κρητικής μουσικής και αποτελεί τιμή για την Κρήτη και την μουσική της, που φιλοξενείται σε ιστορικούς και ιδιαίτερα συμβολικούς χώρους».

Τη χθεσινή ιστορική βραδιά άνοιξαν οι εντυπωσιακοί «Κουρήτες» χορεύοντας, καταχειροκροτούμενοι, τον Ανωγειανό Πηδηχτό.

Αμέσως μετά εμφανίστηκε στη σκηνή του Ηρωδείου ντυμένος στα μαύρα ο Βασίλης Σκουλάς κρατώντας τη λύρα και το δοξάρι. Εμφανώς συγκινημένος και λίγο αγχωμένος ευχαρίστησε το κοινό που τον τίμησε με την παρουσία του. Το πρώτο τραγούδι που ερμήνευσε ήταν το «Προσκυνώ τη χάρη σου λαέ μου». Ακολούθησε το γνωστό συρτό «Επήραν οι Γωνιές φωτιά» με το Ηρώδειο να παίρνει… φωτιά από τα χειροκροτήματα και τις επευφημίες.

Στο Α΄ μέρος της συναυλίας δίπλα στον Βασίλη Σκουλά εμφανίστηκε ο δεξιοτέχνης του λαούτου Μιχάλης Τζουγανάκης ο οποίος πραγματικά αποθεώθηκε ερμηνεύοντας γνωστές επιτυχίες του.

Στο Β΄ μέρος ένα ακόμα μεγάλος κρητικός καλλιτέχνης τίμησε με την παρουσία του την εκδήλωση, ο Μανώλης Λιδάκης με τ΄ αστρα να μην τον… μαλώνουν, αλλά να τον ακούνε με προσοχή να τραγουδάει, μέσα σε θερμά χειροκροτήματα, γνωστά ριζίτικα και έντεχνα κρητικά.  Εξαίσια ήταν και η ερμηνεία της Μάρθα Φριντζίλα στα τραγούδια που συνόδευσε το Βασίλη Σκουλά.

Η συναυλία που κράτησε περισσότερο από δυόμιση ώρες, έκλεισε με όλους τους καλλιτέχνες επί σκηνής να τραγουδάνε, το πάντα επίκαιρο ριζίτικο, «Πότε θα κάνει Ξαστεριά», με τους θεατές να συμμετέχουν δυναμικά, συνοδεύοντας τους ερμηνευτές.

Καθ΄ όλη την διάρκεια της εκδήλωσης στον τοίχο του Ηρωδείου, ακριβώς πίσω από την κεντρική σκηνή, προβάλλονταν βίντεο τόσο με εικόνες από τη ζωή, το έργο και τη διαδρομή του Βασίλη Σκουλά όσο κι από την Κρήτη του χθες και του σήμερα.

Να σημειωθεί ότι ένα σημαντικό μέρος των εσόδων θα διατεθεί για την ενίσχυση της Κρητικής Εστίας στην Αθήνα.

Την καλλιτεχνική επιμέλεια της εκδήλωσης είχε ο Κώστας Φασουλάς και την σκηνοθεσία ο Θοδωρής Παπαδουλάκης.

 

 

 

 

Δυο χρόνια ζωής στον «πλανήτη» του διαδικτύου, κρατώντας κάθε μέρα ενήμερους τους Ανωγειανούς όπου γης,  έκλεισε η ηλεκτρονική έκδοση της ΑΝΩΓΗΣ.
Με οδηγό την αληθινή καταγραφή των τοπικών γεγονότων, χωρίς κραυγές και υπερβολές η ΑΝΩΓΗ  ενημερώνει τους αναγνώστες της έγκυρα και έγκαιρα.
Δυο χρόνια με ελάχιστα μέσα και πόρους, αλλά με πολύ μεράκι οι άνθρωποι που στηρίζουν την ΑΝΩΓΗ φροντίζουν να δίνουν με αμεσότητα τον «καρπό» της ενημέρωσης από τ΄  Ανώγεια και ότι έχει σχέση με τ΄ Ανώγεια.
Δυο χρόνια μέσα από συνεντεύξεις και ρεπορτάζ η ΑΝΩΓΗ  έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των Ανωγειανών και των Κρητικών καθώς αποτελεί τον δίαυλο επικοινωνίας με όλους όσους ενδιαφέρονται να μάθουν τι συμβαίνει στη «ρίζα» του Ψηλορείτη.
Δυο χρόνια κρατά ψηλά τη σημαία της ανωγειανής παράδοσης, του ανωγειανού πολιτισμού και της ανωγειανής ιστορίας.
Στο διάστημα αυτό το site αναβαθμίστηκε δυο φορές για να μπορέσει να καλύψει τις απαιτήσεις των επισκεπτών όπου ανέρχονται στους 20.000 το μήνα.
Δεν υποσχόμαστε, αλλά δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, στο δρόμο που οδηγεί στην… Ανω- Γη της ψύχραιμης ενημέρωσης. 

Tο Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας και ο Δήμος Ανωγείων οργανώνουν στ’ Ανώγεια (στον εκθεσιακό χώρο της Αγροτικής Τράπεζας) τριήμερο συνέδριο, στις 28, 29 και 30 Σεπτεμβρίου 2012, με θέμα: “Ο παροιμιακός και γνωμικός λόγος στην Κρήτη” και σας προσκαλούν να το παρακολουθήσετε, ο δήμαρχος Ανωγείων Σωκράτης Σ. Κεφαλογιάννης και ο πρόεδρος του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας Κώστας Μουτζούρης.

Την Οργανωτική Επιτροπή αποτελούν οι: (1) Κώστας Μουτζούρης, πρόεδρος του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας, (2) Ζαχαρένια Κεφαλογιάννη, φιλόλογος, (3) Κώστας Ψυχογυιός, γραμματέας του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας, (4) Ελπινίκη Νικολουδάκη- Σουρή, αναπλ. καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Κρήτης, (5) Αγάπη Καλομοίρη, δασκάλα, (6) Βούλα Επιτροπάκη, ταμίας του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας, (7) Νίκος Παπαδογιαννάκης, πρόεδρος της Ιστορικής και Λαογραφικής Εταιρείας Ρεθύμνου, καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, (8) Μανόλης Σειραγάκης, λέκτορας του Πανεπιστημίου Κρήτης, (9) Ειρήνη Βογιατζή, πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων Νομού Ρεθύμνης, (10) Γιώργης Καράτζης, μέλος του Δ.Σ. του Κέντρου Κρητικής Λογοτεχνίας, και (11) Βασίλης Χαρωνίτης, δάσκαλος – συγγραφέας.

Διαβάστε την συνέχεια... »

– Κατάγεται από τους Σμπώκηδες – Θα επισκέπτεται μια φορά το μήνα τα Ανώγεια  με έξοδα που θα καλύπτει η Περιφέρεια, ο Δήμος και οι Ανωγειανοί- Οσοι επιθυμούν να εξεταστούν να κλείσουν από σήμερα ραντεβού με τον Κ.Υ Ανωγείων

 Ρεπορτάζ Γιώργης Μπαγκέρης

Ο καρδιολόγος Ντίνος Μερκούρης είναι ένας σπουδαίος επιστήμονας με Ανωγειανές ρίζες που ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως διευθυντής της Α’ καρδιολογικής  κλινικής στο νοσοκομείο Αμαλία Φλέμινγκ. Χρόνια επιθυμία του ήταν να γνωρίσει καλύτερα τον τόπο της μητέρας του Ευαγγελίας  Σμπώκου και του παππού του Γιώργου  Σμπώκου που ήταν δικηγόρος και ξεκίνησε από τα Ανώγεια. Πρώτη ξαδέρφη η μητέρα του με τον Μπαλούρδο. Μια τυχαία συνάντηση στην Αθήνα με τον Δημοτικό Σύμβουλο Ανωγείων και συγγενή του Βασίλη Σμπώκο (Ατζαροβασίλη) ,φούντωσε στην καρδιά του γιατρού την φλόγα των Ανωγείων. Πλέον η επίσκεψη και η γνωριμία με τις ρίζες του ήταν θέμα χρόνου αλλά ο γιατρός δεν ήθελε μόνο αυτό. Θέλησε να αφήσει το αποτύπωμα του στο χωριό μας μέσω της επιστήμης του.

Όταν ενημερώθηκε ότι στο Κέντρο Υγείας Ανωγείων υπάρχει ένας τομογράφος, χρόνια ανενεργός δεν του πήρε πολύ να το αποφασίσει. Η  άνοδος του στα Ανώγεια θα συνοδευόταν από την δωρεάν εξέταση των ανθρώπων του χωριού. Επιτέλους η λαμπρή δωρεά της αείμνηστης Λαμάχενας (Ζαχαρένια Φρυσάλη)  θα έπιανε τόπο.

Αφού ξεπεράστηκαν όλα τα διαδικαστικά θέματα το μηχάνημα “άναψε,” ο γιατρός πήρε την θέση του δίπλα του και άρχισε να εξετάζει.

Αρχικά 120 παιδιά του Δημοτικού σχολείου αλλά και της Α’ Γυμνασίου Ανωγείων καθώς και της Α’ Λυκείου Ανωγείων, αλλά και κάποιων ηλικιωμένων συγχωριανών με προβλήματα υγείας που είχαν άμεση προτεραιότητα. Ένα Σαββατοκύριακο κάθε μήνα πλέον ο γιατρός θα έρχεται στα Ανώγεια και θα εξετάζει όσους περισσότερους μπορεί. Μια πραγματικά λαμπρή πρωτοβουλία που ίσως σώσει ζωές καθώς στην ιατρική η πρόληψη είναι ζωτικής σημασίας.

Η ΑΓΩΓΉ βρέθηκε στο Κ.Υ Ανωγείων και είχε μια συνομιλία με τον κ. Μερκούρη. Η φλόγα έκαιγε στα μάτια του για την εκπλήρωση της επιθυμίας του να προσφέρει στον τόπο. Φιλικός και προσιτός, δίπλα στην γυναίκα του Ευφροσύνη Πιέρου Διευθύντριας στο 7ο Δημοτικό σχολείο Αμαρουσίου, ξεκίνησε να μας μιλάει για το πως έφτασε ως εδώ τονίζοντας : ”Πριν 1 μήνα είχα την ευτυχία να συναντήσω  τον αγαπημένο μου συγγενή Βασίλη στην Αθήνα. Γνωριστήκαμε .Έμαθα για τον αείμνηστο αδερφό του που χάθηκε πρόωρα προδομένος από την καρδιά του. Στην μνήμη λοιπόν του Γιώργη αλλά και του θείου μου Κώστα Σμπώκου του καρδιοχειρουργού, αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή την προσπάθεια. Να ελέγξουμε όλα τα παιδιά του σχολείου. Την ποδοσφαιρική ομάδα του τόπου και όσους Aνωγειανούς το επιθυμούν και αν προκύψουν καρδιολογικά προβλήματα να τα αντιμετωπίσουμε στη συνέχεια. Πρώτα ο Θεός, υγεία να έχουμε θα ερχόμαστε εδώ μια φορά το μήνα. Υπάρχει ένα μηχάνημα υπερήχων σε πολύ καλή κατάστασή. Η κ. Ανδρεαδάκη έχει οργανώσει εδώ εξαιρετικά το τμήμα. Κάθε φορά θα υπάρχει ένας αριθμός ανθρώπων τους οποίους θα μπορώ να εξετάσω και να τους πω την επιστημονική μου γνώμη.”. Ρωτήσαμε τον γιατρό τι ακριβώς εξέταση γίνεται και η απάντηση του ήταν :”Θα κάνουν μια πλήρη αναίμακτη καρδιολογική εξέταση. Δηλαδή κλινική εξέταση, καρδιογράφημα, τρίπλεξ καρδιάς. Επεμβάσεις βέβαια δεν θα μπορώ να κάνω αλλά θα γίνει πρόληψη και μετά συζήτηση με τον ασθενή για περαιτέρω ενέργειες. Το μηχάνημα είναι μεν παλιό αλλά πολύ καλό. Κάνει την δουλειά του και μπορεί άνετα να βγάζει διαγνώσεις. Η  χώρα μας περνάει κρίσιμες στιγμές και προσπαθούμε όλοι μαζί όσο μπορούμε να βοηθήσουμε και να σταθούμε όρθιοι. Κυρίως να ελέγξουμε τα μικρά παιδιά που είναι το μέλλον μας” καταλήγει ο κ. Μερκούρης.

Μιλώντας για τ’ Ανώγεια αναφέρει:”Η μητέρα μου είναι πρώτη ξαδέρφη του Μπαλούρδο και τουΜιναδομανώλη. Η οικογένεια μου από εδώ ξεκίνησε. Παλιότερα είχα έρθει όταν ήμουν αγροτικός γιατρός στο Πάνορμο. Το χωριό το αγαπάω, το ξέρω και θέλω να προσφέρω. Το αισθάνομαι ότι έχω ρίζες από εδώ” ολοκλήρωσε τη συζήτηση μας ο γνωστός καρδιολόγος.

 

Όλα ξεκίνησαν από μια τυχαία συνάντηση…

Συνομιλήσαμε και με τον Δημοτικό Σύμβουλο κ.Βασίλη Σμπώκο ο άνθρωπος που υπήρξε η αφορμή και ο συνδετικός κρίκος για αυτή την εξέλιξη που μπορεί να γλιτώσει πολλούς συγχωριανούς μας. Μας είπε αρχικά ο κ.Σμπώκος :” Είναι μια αξιέπαινη πρωτοβουλία του γιατρού, του Ντίνου Μερκούρη,ο οποίος προθυμοποιήθηκε να το κάνει μετά από μια τυχαία μπορώ να πω συνάντηση που είχαμε στην Αθήνα. Τότε μου εξέφρασε την επιθυμία του να γνωρίσει την οικογένεια της μητέρας του. Όχι όμως να έρθει σαν απλός επισκέπτης αλλά και σαν επιστήμονας και να προσφέρει στο χωριό. Στην συζήτηση μας τότε του είπα για τον τομογράφο δωρεά της αείμνηστης  Λαμάχενας πριν 12 περίπου χρόνια, ο οποίος ουσιαστικά ήταν ανενεργός. Υπήρξε λοιπόν συνεννόηση με το Νοσοκομείο Ρεθύμνης, το Αμαλία Φλέμινγκ και μας συμπαραστάθηκε και ο Δήμος Ανωγείων. Το αίτημα που έχει κάνει ο γιατρός είναι για να έρχεται μια φορά το μήνα. Πιστεύουμε ότι θα γίνει αυτό αλλά και μια φορά κάθε δυο μήνες να είναι κάτι πολύ σημαντικό και ζωτικής σημασίας για το χωριό μας” τόνισε ενώ ολοκλήρωσε τη συνομιλία μας με ευχαριστίες προς ανθρώπους που συνέδραμαν σε αυτή τη προσπάθεια. Είπε χαρακτηριστικά:

” Ευχαριστούμε πολύ τον Σωκράτη Κεφαλογιάννη για την πολύτιμη βοήθεια του. Επίσης την Αντιπεριφερειάρχη   Κρήτης και συγχωριανή μας κ.Θεανώ Βρέντζου ή οποία δεσμεύτηκε για την κάλυψη του κόστους των εισιτηρίων και της διαμονής του γιατρού στην Κρήτη και της συζύγου του. Ευχαριστώ θερμά και μια γυναίκα ανωγειανή που δεν θέλει να αναφέρω το όνομα της που έδωσε 400 ευρώ τώρα για τα εισιτήρια του γιατρού. Επίσης την Αριστέα Σμπώκου η οποία αφιλοκερδώς φιλοξενεί τον γιατρό στο ξενοδοχείο της. Τέλος την Ρένα Ανδρεαδάκη υπεύθυνη γραμματέα του Κέντρου Υγείας για την υποδειγματική οργάνωση όλης αυτής της προσπάθειας.”

Ρωτήσαμε τον Βασίλη Σμπώκο για τη σημασία αυτού του εγχειρήματος. ”Είναι εξόχως σημαντικό και το στηρίζουμε απόλυτα» ανάφερε και πρόσθεσε: «Υπολογίστε ότι η εξέταση αυτή κοστίζει 100 ευρώ. Από 120 παιδιά μόνο σήμερα είναι 12.000 ευρώ. Αυτά τα χρήματα μένουν εδώ και στηρίζουν την τοπική οικονομία με την κίνηση του γιατρού να έρθει αφιλοκερδώς. Προσωπικά είχα την εμπειρία με τον αδερφό μου. Ο γιατρός ο κ.Βάρδας που είχε έρθει το 2005 είχε πει ότι αν είχε γίνει υπέρηχος πριν δεν θα είχαμε αυτό το μοιραίο αποτέλεσμα. Τότε που ήρθε ο κ.Βάρδας είχε γίνει και η συμπληρωματική δωρεά από τον Κτηνοτροφικό και τον Γεωργικό Συνεταιρισμό Ανωγείων και είχαν προστεθεί στο μηχάνημα δυο επιπλέον κεφαλές για την εξέταση ήπατος και νεφρού. Ελπίζουμε αυτή η πρωτοβουλία να βρει μιμητές και άλλους γιατρούς αυτών των ειδικοτήτων και στο μέλλον να γίνονται δωρεάν και αυτές οι εξετάσεις” κατέληξε.

Να το ευχηθούμε και εμείς με τη σειρά μας. Σε αυτές τις δύσκολες περιόδους που και το σύστημα υγείας στην Ελλάδα νοσεί, να βρεθούν οι άνθρωποι που αφιλοκερδώς θα βοηθήσουν τους συγχωριανούς μας και θα αξιοποιήσουν τα μηχανήματα που υπάρχουν στο Κέντρο Υγείας και που μένουν για παρατεταμένο διάστημα σε αφλογιστία! Το λαμπρό παράδειγμα του Ντίνου Μερκούρη να βρει συνοδοιπόρους ανθρώπους ταγμένους στην επιστήμη τους και στην ανιδιοτελή βοήθεια προς τον συνάνθρωπο.

Ολοκληρώνοντας να τονίσουμε ότι όσοι συντοπίτες μας επιθυμούν να εξεταστούν στις μελλοντικές επισκέψεις του κ.Μερκούρη, μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με μια επίσκεψη στο Κέντρο Υγείας και σε συνεννόηση με την κυρία Ρένα Ανδρεαδάκη. Μια ανώδυνη εξέταση διάρκειας 5 λεπτών που μπορεί να σώσει την ζωή μας. Ας το κάνουμε λοιπόν.

Γεννημένος στα Ανώγεια της Κρήτης, μπολιασμένος από τη δυναμική μιας ιστορικής μουσικής οικογένειας, ο Βασίλης Σκουλάς θα συναντηθεί από νωρίς με το μουσικό και ερμηνευτικό του τάλαντο, γεγονός που θα τον φέρει από τα νεανικά του κιόλας χρόνια, στο προσκήνιο του κρητικού μουσικού κόσμου

Σε ηλικία 16 ετών ηχογραφεί τον πρώτο του δίσκο, αφετηρία που θα τον οδηγήσει σε δεκάδες δισκογραφικές παρουσίες, με τις περισσότερες από αυτές να κερδίζουν το στοίχημα  με το χρόνο και να αποτελούν στις μέρες μας, εμβληματικά έργα του μουσικού μας κόσμου.
Η θητεία του Βασίλη Σκουλά στα ελληνικά μουσικά δρώμενα, δεν θα αργήσει να εμπλουτιστεί με μια ισχυρή παρουσία στο έντεχνο ελληνικό ρεπερτόριο, συνεργαζόμενος με κορυφαίους δημιουργούς, καταθέτοντας ξεχωριστές ερμηνείες.
Η λύρα στα χέρια του Βασίλη Σκουλά, αυτό το θεριό με χορδές, όπως έλεγε ο Καζαντζάκης, γίνεται δρόμος που πάνω του περπάτησαν και περπατούν μελωδίες και ήχοι που θαρρείς πως ξεχύνονται από τις κορυφές των κρητικών βουνών, άνεμοι που κυκλώνουν ψυχές μερακλίδικες, βήματα πάνω σε απάτητο χιόνι
Η ρίζα της φωνής του ποτισμένη με αρχέγονες πληροφορίες, ξυπνά κοιτάσματα ψυχής, γίνεται ένα με τη  πέτρα, με το νερό, με την αύρα του Κρητικού Πελάγους.
Εγγονός του Μιχάλη Σκουλά, σπουδαίου λυράρη της εποχής του και γιός του γνωστού λαϊκού ζωγράφου Αλκιβιάδη Σκουλά ή Γρυλιού, o Βασίλης Σκουλάς, αρχίζει να μαθαίνει λύρα στα επτά του χρόνια και σε ηλικία μόλις 16 ετών κατορθώνει να καθιερωθεί ως ένας από τους πρώτους λυράρηδες και τραγουδιστές του νησιού, χαράζοντας ήδη μια δική του πορεία στην κρητική μουσική παράδοση.
Στο κατώφλι 50 χρόνων συνεχούς και λαμπρής πορείας στο χώρο, τόσο του παραδοσιακού, όσο και του σύγχρονου κρητικού τραγουδιού, ο Βασίλης Σκουλάς έχει να επιδείξει μια μεγάλη σειρά επιτυχημένων καλλιτεχνικών εμφανίσεων, κοινωνικών και πολιτιστικών, από την Αμερική ως την Αυστραλία, τον Καναδά και τη Γερμανία, καθώς επίσης και στα στέκια που κατά καιρούς δημιούργησε για τη φιλοξενία της κρητικής μουσικής. Τον πρώτο του δίσκο ηχογράφησε το 1965,ο οποίος περιείχε κοντυλιές με τον Θανάση Σταυρακάκη και τον Νίκο Ξυλούρη, ακολούθησε ο πρώτος προσωπικός δίσκος 33 στροφών το 1969.
Κατά την διάρκεια της δισκογραφικής του πορείας ο Βασίλης Σκουλάς ηχογραφεί άλμπουμ με τραγούδια που κοσμούν την νεότερη ελληνική μουσική ιστορία, ανάμεσα τους, «Το Σεργιάνισμα στην Κρήτη», την «Κρητική ανθολογία», το «Αναφορά στην Κρήτη», το «Αναστορούμαι»,  «Ρίζα της φωτιάς» και «Στο ξέσπασμα του φεγγαριού». Στην συνάντηση του ως ερμηνευτής, στην σφαίρα του έντεχνου ελληνικού τραγουδιού, ο Βασίλης Σκουλάς θα συναντηθεί με ξεχωριστούς δημιουργούς του, όπως ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Δημήτρης Χριστοδούλου, ο Νικηφόρος Βρεττάκος, ο Ερρίκος Θαλασσινός, ο Μάριος Τόκας, ο Χρήστος Νικολόπουλος, ο Παντελής Θαλασσινός, ο Ηλίας Κατσούλης, ο Κώστας Φασουλάς, ο Πάρις Περυσινάκης, ο Παναγιώτης Κωνσταντακόπουλος,  ο Γιάννης Νικολάου και ο Μιχάλης Νικολούδης…
Παράλληλα την περίοδο 1981 – 85 πραγματοποίησε μια σειρά εμφανίσεων στο θέατρο «Καφενείον  η Ελλάς», ενώ  λίγο  μετά, με το θίασο του Γιάννη Βόγλη συμπράττει ως ερμηνευτής και λυράρης στο έργο  του Ν. Καζαντζάκη “Καπετάν Μιχάλης”, σε παραστάσεις  στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Την Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου, ο Βασίλης Σκουλάς ανεβαίνει στην σκηνή του Ηρωδείου για μια μοναδική μουσική παράσταση, αναδρομή στην πολυσήμαντη πορεία του στη σφαίρα την δημοτικής μουσικής μας παράδοσης.

Με ένα  σχολικό σκακιστικό τουρνουά που έγινε την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου, υποδέχτηκε ο Σκακιστικός Σύλλογος Ανωγείων την έναρξη  της σχολικής χρονιάς στο Δημοτικό σχολείο Ανωγείων με την συμμετοχή 74 μαθητών και μαθητριών. Τα παιδιά έπαιξαν ένα μικρό ”blitz” τουρνουά 5 γύρων με Ελβετικό σύστημα και στην συνέχεια βραβεύτηκαν με μετάλλια οι τρεις πρώτοι μαθητές από κάθε τάξη.

Ήταν μια ακόμα πρωτοβουλία του Σκακιστικού συλλόγου που έχει πάντα ως πρώτη του προτεραιότητα τα μικρά παιδιά και την γνωριμία τους με ένα πνευματικό παιχνίδι που μόνο θετικά στοιχεία έχει να προσδώσει στην διάπλαση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα τους.

Μετά το πέρας του τουρνουά ο σύλλογος εξέδωσε ανακοίνωση για την ικανοποίησή του για την ομαλή διεξαγωγή του, αλλά και με τα ονόματα των παιδιών που βραβεύτηκαν. Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Με την συμμετοχή 74 μαθητών και μαθητριών, πραγματοποιήθηκε  στο Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων το σχολικό πρωτάθλημα σκακιού που διοργάνωσε ο Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων.
Η μαζική συμμετοχή των παιδιών (αγωνίστηκε το 60% των μαθητών/τριών του σχολείου) ήταν κάτι που μας ικανοποίησε όλους, όπως και το γεγονός ότι τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν ιδιαίτερα.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε την διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων, καθώς η συνεργασία μας, από την αρχή της δραστηριότητας του Σ. Ο. Ανωγείων, είναι άψογη.
Ένα μονάχα ευχαριστώ, δεν είναι αρκετό για την προσφορά του Κώστα Κλώκα και σε αυτή τη δράση του συλλόγου. Ο Κώστας ήταν και πάλι εδώ μαζί μας, ενώ σε όλη τη διάρκεια της διοργάνωσης δεν σταμάτησε δευτερόλεπτο.
Κώστα ένα μεγάλο ευχαριστώ από καρδιάς, εκ μέρους όλων μας στον Σ. Ο. Ανωγείων.
Τα μετάλλια κατέκτησαν οι τρεις πρώτοι/ες από κάθε τάξη. Αναλυτικά είχαμε:

Α’ ΤΆΞΗ

1. Κεφαλογιάννης Γιώργος

2. Σκουλάς Μιχάλης

3. Αεράκη Ελένη

Β’ ΤΆΞΗ

1. Σαλούστρος Νίκος

2. Σαλούστρος Κώστας

3. Μέμου Ζουμπουλιά

Γ’ ΤΆΞΗ

1. Νταγιαντάς Δημήτρης

2. Πασπαράκη Χρύσα

3. Ξυλούρης Νίκος

Δ’ ΤΆΞΗ

1.Κονιός Χάρης

2. Χαιρέτης Γιώργος

3.  Ξυλούρης Γιώργος τ. Ιωάννη

Ε’ ΤΆΞΗ

1.Χαιρέτης Μανόλης

2. Χαιρέτη Μαίρη

3. Σταυρακάκης Λεωνίδας

ΣΤ’ ΤΆΞΗ

1. Μέμος Γιάννης

2. Βρέντζος Σωκράτης

3. Σουλτάτος Γιάννης

Πλούσιο φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων: http://anogiachess.com/2012/09/21

-->