Τοπικά

«Στα πλαίσια  των δραστηριοτήτων Προγράμματος της Ευέλικτης ζώνης με θέμα «ο κήπος των συναισθημάτων»  που βρίσκεται σε εξέλιξη από τους  μαθητές και τη δασκάλα του Β2 τμήματος κ. Ελένη Σαλούστρου, απευθύναμε  πρόσκληση στο Λουδοβίκο και εκείνος όπως πάντα ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμά  μας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στην ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Αναπτύσσεται γύρω από τα συναισθήματα της αγάπης ,της χαράς της λύπης του θυμού, του φόβου, της επιθετικότητας, της φιλίας, της ζήλιας, του εγωισμού, της ντροπής της ειλικρίνειας, της απογοήτευσης, της μοναξιάς και της συγκίνησης.

Μέσα από δραστηριότητες, όπως ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, δραματοποίηση, παιχνίδια, ζωγραφική και τραγούδι, τα παιδιά θα μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, να τα εκφράζουν, να τα διαχειρίζονται σωστά. Επίσης θα μάθουν να κατανοούν τα συναισθήματα των συμμαθητών τους αλλά και των ενηλίκων. Ο τελικός στόχος είναι να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να αναπτύξουν την αυτοεκτίμησή τους.

Στην αρχή  ο μεγάλος τραγουδοποιός μίλησε στα παιδιά για το κορυφαίο συναίσθημα της αγάπης ,τους διηγήθηκε παραμύθια και τους τραγούδησε διάφορα τραγούδια και βέβαια «το χρώμα της αγάπης».

Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και η αίθουσα πλημμύρισε από συναισθήματα!

Το Σχολείο και οι μαθητές του Β2  τον ευχαριστούν θερμά  για τη συμβολή του στην επιτυχία αυτού του Προγράμματος και τον περιμένουν σε  μια επόμενη συνάντηση με πολλά –πολλά συναισθήματα.»

 

 

Ο Μιχάλης Μανουράς- ΦΩΤΟ από madeincreta.gr

Βροχή οι παραγγελίες για το διάσημο ”αντικριστό” – ”Μας τηλεφωνούν από την

Αγγλία, την Κύπρο μέχρι και τη Σουηδία” λέει ο ιδιοκτήτης…

«-Ναι, γεια σας, μια παραγγελία θα ήθελα;
-Παρακαλώ!
-Αντικριστό έχετε;
-Σε λίγο θα είναι έτοιμο.
-Ωραία… δεν το βιάζομαι. Θα ήθελα τρία γουλίδια.
-Πού να σας το φέρουμε;
-Στην οδό Torsbygatan 22,στη Στοκχόλμη.Τι λέτε, αύριο το βράδυ θα είναι εδώ;… Έχω τραπέζι , ξέρετε»!

Δεν πρόκειται για μια φανταστική στιχομυθία αλλά … για την πραγματικότητα, διότι κάπως έτσι είναι οι διάλογοι μεταξύ του Μιχάλη Μανουρά και των πελατών του, που του παραγγέλνουν “αντικριστό” κατά προτίμηση αρνί Κρητικό ταϊσμένο με έρωντα (δίκταμο), από όλα ή σχεδόν όλα τα μέρη του κόσμου!
Διότι δεν είναι μόνο οι Ανωγειανοί παντού, αλλά και το αντικριστό τους, το οποίο… πάει παντού! Για να ακριβολογούμε σχεδόν παντού, διότι μόνο στην Κίνα δεν έφτασε – κι αυτό λόγω απόστασης!
Ο Μιχάλης Μανουράς, ο οποίος διατηρεί ψητοπωλείο στο Ηράκλειο, έχει αποκτήσει πελάτες σε όλη την Ελλάδα αλλά κι εκτός συνόρων με το πελατολόγιο του να βρίσκεται στην Κύπρο, την Αγγλία, τη Γερμανία αλλά και τη Σουηδία.

«Έχουμε στείλει πολλές φορές αντικριστό στην Αγγλία, στη Γερμανία ενώ έχει ταξιδέψει μέχρι και τη Σουηδία. Μια φορά ήρθε εδώ μια μάνα και ήθελε να αγοράσει για να το στείλει στο γιο της στην Κίνα , αλλά δε το δεχτήκαμε διότι είναι πολλές ώρες το ταξίδι».
Όπως είπε ο ίδιος, διατηρεί ένα πλούσιο και επώνυμο πελατολόγιο από τον καλλιτεχνικό και τον πολιτικό χώρο, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι ο καλύτερος μεζές και σε τραπέζια μεγαλο -παραγόντων του ποδοσφαίρου. Βέβαια υπάρχουν και οι «κοινοί θνητοί» που θέλουν να γευτούν την παραδοσιακή ανωγειανή κουζίνα, ανεξαρτήτως του τόπου καταγωγής τους. «Έχουμε πελάτες από Κύπρο και πολύ συχνά και από Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Μάλιστα στη συμπρωτεύουσα, μια φορά, κατόπιν παραγγελίας σε επιχειρηματικό κύκλο στάλθηκαν 30 κιλά αντικρυστό μέσα σε 3 ώρες! Όπως είπε ο κ. Μανουράς η ιδέα για το «οφτό με courier» δεν ήταν δική του. Το έτρωγαν οι πελάτες στο κατάστημά του και μετά το ζητούσαν τηλεφωνικώς.
Μια –δυο φόρες, την τρίτη το οφτό ταξίδεψε και ταξιδεύει ακόμα με ευθύνη του πελάτη όμως, ο οποίος αναλαμβάνει να βρει την μεταφορική και να επιβαρυνθεί βέβαια και τα έξοδα της αποστολής. Αυτό που αναλαμβάνει το κατάστημα είναι να προετοιμάσει, το κρέας, για την αποστολή του.

“Σας καλούμε όλους μικρούς και μεγάλους να δείτε και να γνωρίσετε από κοντά την τέχνη του  χειροποίητου  πλεξίματος.

Θα μάθετε θα διασκεδάσετε και θα έρθετε σε επαφή  με τα ήθη-έθιμα και την παράδοση του τόπου μας.

Ξεκινάμε από το πλέξιμο με στόχο να ακολουθήσουν κι άλλες τεχνικές χειροποίητου από οποιασδήποτε μορφής εργόχειρο, κατασκευές, φαγητό κ.λ.

Όσον αφορά το πλέξιμο. Κάποτε το πλέξιμο ήταν μια ασχολία ταυτισμένη με τις γιαγιάδες μας. Ήταν συνώνυμο με τεράστια πουλόβερ με σχέδια και χοντροκομμένες ζακέτες.

Αντίστοιχα το βελονάκι μας παρέπεμπε σε άσπρα σεμεδάκια που γέμιζαν όλες τις πιθανές επιφάνειες του σπιτιού.

Από τότε, έχουν αλλάξει πολλά.

Σήμερα πλέον, το πλεκτό μπορεί να είναι και πάλι μοντέρνο. Ένα μόνο μένει ίδιο, και όσοι πλέκουν το γνωρίζουν:

H μανία που προκαλεί το πλέξιμο!

Κατά τη διάρκεια του πλεξίματος δημιουργείται ένα μοτίβο επαναλαμβανόμενων κινήσεων, μια μορφή εργοθεραπείας.

Η χαλάρωση και η δημιουργικότητα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του πλεξίματος.
Το εκπληκτικό είναι ότι από ένα απλό κουβάρι κλωστή ξετυλίγονται ατέλειωτες δημιουργικές πιθανότητες.

Αρκεί να έχεις λίγη φαντασία και κλωστή.
Είναι ένα χόμπι που από οικονομικής άποψης μπορεί να προσαρμοστεί σε όλα τα γούστα.

Είναι ευχάριστο να  μπορείς να φτιάξεις κάτι που μετά θα το φοράς και θα καμαρώνεις γι’ αυτό και γενικά να  φτιάχνεις πράγματα που είναι χρηστικά. Για να μη μιλήσουμε για τη χαρά του να κάνεις δώρα σε αυτούς που αγαπάς!

Ότι πιο όμορφο μπορεί να προσφέρει κανείς, αφού έχει γίνει με τόση φροντίδα.
Γι’ αυτό λοιπόν, σας προσκαλούμε  στο  ΚΑΠΗ Ανωγείων,

να ενεργοποιήσετε τη  δημιουργικότητά σας και να αναπτύξετε  τη δημιουργική σας έκφραση.

Θα εκπλαγείτε με την ικανοποίηση που προσφέρει το πλέξιμο και η όμορφη παρέα που θα κάνουμε!”
Ρίτα Σουλτάτου

Κοινωνική Λειτουργός

Μετά τον πρόσφατο και αναπάντεχο θάνατο του Δημοτικού συμβούλου Κώστα Δακανάλη ή Ματσουκά ο Δήμος προχώρησε στην αντικατάσταση του όπως ορίζει ο νόμος με τον πρώτο επιλαχών ή επιλαχούσα στο ψηφοδέλτιο που συμμετείχε ο εκλιπών.  Στα Ανώγεια και στο Δημοτικό κατάστημα του Δήμου Ανωγείων προσήλθε κατόπιν της αριθμ. Πρωτ. 5662/2012, πρόσκλησης του Δημάρχου κ. Κεφαλογιάννη Σωκράτη , ο Δήμαρχος και η Δημοτική Σύμβουλος κ. Αεράκη Στυλιανή του Στυλιανού, πρώτη επιλαχούσα του επιτυχόντος συνδυασμού «Τ΄ΑΝΩΓΕΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ»  και έδωσε τον προβλεπόμενο από τις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ Α 87), όρκο. Της ευχόμαστε καλή επιτυχία στα νέα της καθήκοντα.

Όπως όλα δείχνουν εντός της εβδομάδας θα μπορέσουν οι αγρότες να λάβουν και το υπόλοιπο μισό της επιδότησης τους ώστε να περάσουν με αυτό το τρόπο και πιο ευχάριστα Χριστούγεννα!

Η Κυβέρνηση εντείνει τις προσπάθειες της , ώστε μέχρι το τέλος της εβδομάδας να να δοθεί το υπόλοιπο 50% της ενιαίας ενίσχυσης για το 2012 στους αγρότες, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, μετά και την ολοκλήρωση των απαραίτητων ελέγχων.

Το συνολικό ποσό της ενιαίας ενίσχυσης ανέρχεται συνολικά σε 2,2 δισ. ευρώ και επρόκειτο να δοθεί σύμφωνα με τις διαδικασίες εξ ολοκλήρου τον Δεκέμβριο.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, δεδομένου του προβλήματος ρευστότητας των παραγωγών, είχε ζητήσει και έγινε αποδεκτό από την ΕΕ, να καταβληθεί τον Οκτώβριο το 50% της ενίσχυσης ως προκαταβολή.
Έτσι στις 20 Οκτωβρίου πιστώθηκε σε περίπου 680.000 δικαιούχους το ποσό των 1,1 δισ., ευρώ, ενώ επιλύονται σταδιακά τα ειδικά προβλήματα (π.χ. αγροτεμάχια σε αναδασωτέες περιοχές) που επηρέασαν την πληρωμή σε 6.300 δικαιούχους.

 

Βαθμό από χρυσάφι απέσπασε την Κυριακή ο Αετός εκτός έδρας με την Ασή Γωνιά με γκολ του Δραμουντάνη στο τελευταίο δευτερόλεπτο των καθυστερήσεων! Το τελικό 1-1 κρίνεται δίκαιο με βάση την απόδοση και των δυο ομάδων με τον Αετό πάντως να λέει την τελευταία λέξη στο ματς με ένα γκολ που πανηγυρίστηκε έξαλλα και επανάφερε τα χαμόγελα.

Η ομάδα μας αιφνιδιάστηκε και δέχτηκε το 1-0 μόλις στο 5′ με  πλασέ του Μανωλακάκη. Ο Αετός είχε δυο μεγάλες ευκαιρίες στο πρώτο ημίχρονο με τον Άγγελο Σπαχή στο 33′ και στο 41′ αλλά και οι δυο σταμάτησαν στον τερματοφύλακα Δημητριάδη.

Στο δεύτερο μέρος ο Αετός μπήκε αποφασισμένος να διεκδικήσει το παιχνίδι και έχασε καλή ευκαιρία με τον Μανόλη Σπαχή στο 75′. Σε κανένα σημείο δεν εγκατέλειψε το παιχνίδι και δικαιώθηκε με το γκολ του Ευριπίδη Δραμουντάνη στο 95′ μετά από σέντρα του Ευριπίδη Κεφαλογιάννη  και κεφαλιά πάσα του Άγγελου Σπαχή.

Ο Αετός έφτασε τους 8 βαθμούς και αποσπάστηκε ελαφρά από τις δυο τελευταίες ομάδες του πρωταθλήματος,τις Μαργαρίτες και την Επισκοπή Β’. Επόμενο δύσκολο παιχνίδι για τον Αετό την ερχόμενη Κυριακή στις 3 στα Ανώγεια όπου και θα υποδεχτεί τον Ρεθυμνιακό.

Η σύνθεση του Αετού: Ανδρέου, Καλομοίρης (56’Δραμουντάνης), Πασπαράκης,Χαραλαμπάκης, Χ.Κεφαλογιάννης, Σουλτάτος, Φ.Ξυλούρης( 62’Παρασύρης) Α.Σπαχής, Μ.Σπαχής, Α.Φασουλάς, Ε.Κεφαλογιάννης

-->