Τοπικά

Τον  παραλογισμό του Κράτους σε όλο του το μεγαλείο δείχνει η απόφαση της επίσημης Πολιτείας μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών να μην συμπεριλάβει τα Ανώγεια στην επιπλέον επιχορήγηση των πέντε εκατομμυρίων ευρώ για τις ορεινές περιοχές με χαμηλές θερμοκρασίες για το πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία.

Ενώ λοιπόν το χωριό μας εδώ και δυο μέρες έχει καλυφθεί από χιόνι και επικρατούν πολικές θερμοκρασίες, η Κυβέρνηση το κατατάσσει εκτός της Α’ ζώνης του επιδόματος θέρμανσης όπως και θα έπρεπε να βρίσκεται και το εντάσσει στην Δ’ ζώνη που δεν δικαιούται τα επιπλέον χρήματα!

Θυμίζουμε ότι η αντίδραση της δημοτικής αρχής και του κ.Κεφαλογιάννη υπήρξε άμεση με επιστολή του στις 28 Νοεμβρίου 2012 στο Υπουργείο Οικονομικών όπου ανέφερε τότε τα εξής:

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,
Σύμφωνα με την Δ33 50429999 ΕΞ. 16.11.2012 απόφασή σας, περί χορήγησης επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης, στο άρθρο 3 αυτής, η Ελληνική Επικράτεια κατανέμετε σε τέσσερις κλιματικές ζώνες. Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι ο Δήμος Ανωγείων,  εντάσσεται στην τέταρτη (Δ) ζώνη επιδότησης παρά το ότι επίσημα έχει χαρακτηριστεί ορεινός, (Ν 3852/10 άρθρο 1 Παρ.17.).
Ο Δήμος Ανωγείων είναι κτισμένος στις Βόρειες πλαγιές του Ψηλορείτη στα 800 μ. υψόμετρο. Ο πληθυσμός του είναι αγροτικός – κτηνοτροφικός και αποτελείται από άτομα μεγάλης ηλικίας και χαμηλού εισοδήματος που καθημερινά δίνει την μάχη της επιβίωσης.
Κύριε Υπουργέ,
Θεωρούμε άδικη την οριζόντια εφαρμογή του μέτρου αυτού, καθώς ο χειμώνας στον Δήμο Ανωγείων έχει χαρακτηριστικά ορεινών ηπειρωτικών περιοχών, ενώ καταγράφονται χαμηλές θερμοκρασίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, όπως αναλυτικά φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία του ΜΕΤΕΟ τα οποία και σας επισυνάπτω. Από τα στοιχεία αυτά διαπιστώνεται ότι για το μήνα Νοέμβριο η μέση θερμοκρασία στα Ανώγεια, συγκρίνεται με αυτήν της Αλεξανδρούπολης (Α Ζώνη) και της Λάρισας και όχι με αυτές του γειτονικού μας Ηρακλείου (Δ Ζώνη).
Ζητάμε από εσάς την επανεξέταση των γεωγραφικών κριτηρίων έτσι ώστε ο ορεινός Δήμος Ανωγείων να ενταχτεί στην Α ή στην Β  Γεωγραφική Ζώνη για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης».

Δυστυχώς το Υπουργείο δεν έπραξε τα αυτονόητα και ο Δήμος Ανωγείων θα λάβει χρήματα για πετρέλαιο θέρμανσης στα σχολεία ίσα με περιοχές που δεν αντιμετωπίζουν τις καιρικές συνθήκες του τόπου μας. Μιλώντας χθες στον ραδιοφωνικό σταθμό Team Fm  στο Ρέθυμνο ο κ.Κεφαλογιάννης τόνισε χαρακτηριστικά:

”Δεν έφταναν όλα αυτά αλλά είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα μία απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών, ο οποίος ενώ είχε τοποθετηθεί στο συνέδριο της ΚΕΔΕ, θεώρησε ότι ορεινές περιοχές και περιοχές που έχουν προβλήματα με τη θέρμανση των σχολείων υπάρχουν μόνο στην Α και Β ζώνη, όπως τις είχε ορίσει το Υπουργείο Οικονομικών.

Μονίμως το ελληνικό κράτος αγνοεί τους άξονες που το ίδιο βάζει. Μια απλή ερώτηση στην ελληνική στατιστική υπηρεσία αρκεί για να τους πουν ποιες θεωρούνται ορεινές περιοχές στην Ελλάδα, όχι μόνο στην Κρήτη”κατέληξε ο Δήμαρχος Ανωγείων.

Αναμένονται και στο μέλλον νέες αντιδράσεις τόσο από το Δήμο μας όσο και από άλλους ορεινούς δήμους της χώρας που βρίσκονται στην ίδια μοίρα.

Εμείς τι να πούμε; Μάλλον τα ρεπορτάζ μας του χιονιά και οι φωτογραφίες των τελευταίων ημερών είναι οφθαλμαπάτη !Στα Ανώγεια ούτε χιονίζει, ούτε και κρύο κάνει σύμφωνα με τους κυρίους αρμόδιους που υπογράφουν βιαστικά στα υπουργικά γραφεία. Ας ελπίσουμε έστω και την ύστατη ώρα στην αποκατάσταση αυτής της αδικίας, που στερεί από τα σχολεία μας πετρέλαιο που θα καλύψει τις ανάγκες της χρονιάς.

 

Σε ύφεση βρίσκεται τις τελευταίες ώρες η χιονόπτωση στα Ανώγεια με το χιόνι να έχει πάντως ξεπεράσει τους 35 πόντους και τις τοπικές αρχές να είναι σε πλήρη ετοιμότητα για τυχόν ζητήματα που μπορεί να προκύψουν στην διάρκεια της ημέρας. Η νύχτα πέρασε χωρίς προβλήματα και χωρίς χιονόπτωση και αναμένουμε την πορεία της κακοκαιρίας και σήμερα Τετάρτη που κατά τις προβλέψεις θα είναι και η τελευταία ημέρα του χιονιά στην Κρήτη.

Με απόφαση του Δήμου σήμερα  Τετάρτη 9 Ιανουαρίου τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά. Ο πάγος που επικρατεί το πρωί είναι επικίνδυνος και οι αρχές θέλησαν με αυτό τον τρόπο να προστατεύσουν μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Το βράδυ  πραγματοποιήθηκε  σύσκεψη με παρόντες τον Δήμαρχο, μέλη του συμβουλίου και εργαζόμενους ώστε να υπάρξει καταμερισμός αρμοδιοτήτων για την διάρκεια της νύχτας. Αργά την νύχτα υπήρξε ειδοποίηση για πρόβλημα στην υδροδότηση της περιοχής. Πιο  συγκεκριμένα υπάρχει πρόβλημα σε ένα από τα τέσσερα αντλιοστάσια που στέλνουν νερό από τον Δοξαρό προς την δεξαμενή. Το αντλιοστάσιο παρουσιάζει εμπλοκή και σήμερα θα γίνουν οι προσπάθειες επίλυσης αυτού του ζητήματος.

Σήμερα το πρωί θα περάσει το γκρέιτερ από τον δρόμο και στη συνέχεια εάν θεωρηθεί χρήσιμο και η αλατιέρα.

Κανένα πρόβλημα δεν έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής ούτε στην κυκλοφορία στους δρόμους,  ούτε και στην ηλεκτροδότηση της περιοχής.

Ο Δήμος συνιστά να μην γίνουν πολλές μετακινήσεις νωρίς το ξημέρωμα καθώς υπάρχει ενδεχόμενο πάγου λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.

Θερμή παράκληση του Δήμου Ανωγείων προς τους δημότες να μην βγάλουν σήμερα έξω τα απορρίμματα τους καθώς λόγω της κατάστασης δεν θα περάσει το απορριμματοφόρο για την αποκομιδή.

Θυμίζουμε ότι για οποιοδήποτε θέμα προκύψει το τηλέφωνο του Δήμου θα είναι διαθέσιμο και σήμερα όλη την ημέρα στον αριθμό 28340-3132500

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ob7p9Dcr3-8#!

Με αμείωτη ένταση χιόνιζε στα Ανώγεια το μεσημέρι με το ύψος του χιονιού να ξεπερνάει πλέον τους 20 πόντους και τις πληροφορίες να κάνουν λόγο για συνέχιση της κακοκαιρίας μέχρι και το μεσημέρι της Τετάρτης.

Η ”Α” συνομίλησε με τον Δήμαρχο Ανωγείων κ. Σωκράτη Κεφαλογιάννη που βρίσκεται από νωρίς το πρωί στο γραφείο του συντονίζοντας τις προσπάθειες για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των δημοτών.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι προσπαθεί να κατανείμει τις δυνάμεις του Δήμου σωστά ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα. Μοναδικό έως τώρα πρόβλημα η διακοπή το πρωί για λίγη ώρα της κυκλοφορίας στα Σίσαρχα όταν φορτηγό με ζωοτροφές δίπλωσε στον δρόμο λόγο ολισθηρότητας. Η  άμεση επέμβαση του Δήμου επανέφερε μετά από λίγη ώρα το φορτηγό αλλά και την ομαλή κυκλοφορία.

Αλάτι έχει ήδη ριχτεί στους δρόμους του χωριού και θα συνεχίσει να ρίχνεται καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας αλλά και της νύχτας.

Στις ”δυνάμεις” του Δήμου υπάρχουν αυτή τη στιγμή  ένα Γκρέιτερ, ένα JCB,ένας διανομέας αλατιού,ένα μικρό και ένα μεγάλο τσαπάκι καθώς και μια μπουλντόζα από την Περιφερειακή ενότητα Ρεθύμνου. Τα οχήματα οδηγούν οι δυο υπάλληλοι του Δήμου ενώ έχουν επιστρατευτεί λόγω της κατάστασης και ιδιώτες για να βοηθήσουν.

Έκτακτο θέμα δεν υπήρξε με τους κτηνοτρόφους και την πρόσβαση τους στα ποιμνιοστάσια. Προτεραιότητα πάντως θα υπάρξει από αύριο στον εκχιονισμό των δρόμων σε ποιμνιοστάσια που οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται εκεί για να περάσουν την νύχτα και να προστατέψουν την περιουσία τους.

Η πορεία της κακοκαιρίας θα δείξει και αν θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία και αύριο Τετάρτη με το πιθανότερο πάντως σενάριο να λέει ότι δεν θα καταστεί κάτι τέτοιο εφικτό.

Προβλήματα όπως σε προηγούμενα παρόμοια καιρικά φαινόμενα δεν υπάρχουν με την ηλεκτροδότηση και ευχόμαστε να μην παρουσιαστεί τέτοιο πρόβλημα που θα επιδεινώσει τις ήδη δύσκολες συνθήκες.

Ο Δήμαρχος Ανωγείων επαναλαμβάνει την παράκληση του προς τους δημότες για προσοχή στις μετακινήσεις τους και την αποφυγή περιττών ταξιδιών που ταλαιπωρούν τόσο τους ίδιους αλλά δυσκολεύουν και το έργο των ανθρώπων που παλεύουν να παραμείνουν οι δρόμοι ανοιχτοί.

Μέχρι στιγμής η κυκλοφορία προς Ρέθυμνο και Ηράκλειο διεξάγεται ομαλά.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει να επικοινωνείτε με το τηλέφωνο του Δήμου που θα είναι διαθέσιμο όλες τις ώρες στον αριθμό 28340-3132500

 Φώτο:Αγγέλα Σκουλά

Ο κεντρικός δρόμος
Εξω από το Κέντρο Υγείας
Ο Βαρσαμάς, λευκός και περήφανος
Πανοραμική άποψη των Ανωγείων, ντυμένα στα λευκά

Στα λευκά ντυμένο αντίκρισαν οι Ανωγειανοί το χωριό με το πρώτο χάραμα της ημέρας. Η  ελαφριά χιονόπτωση ξεκίνησε από τις 2 τα ξημερώματα και συνεχίζεται αδιάκοπα μέχρι και αυτή την ώρα  με συνεχώς αυξανόμενη  ένταση.

Στο χωριό το ‘’έστρωσε’’   με περίπου 10 πόντους χιόνι και φυσικά πολύ περισσότερο πάνω στο βουνό  και η μέρα αναμένεται να είναι ακόμα πιο δύσκολη καθώς οι προβλέψεις κάνουν λόγο για χιονοπτώσεις και πολικές θερμοκρασίες  στα ορεινά της Κρήτης  μέχρι και αύριο Τετάρτη.

Τα τρία εκχιονιστικά μηχανήματα και η ‘’αλατιέρα’’ του Δήμου βρίσκονται σε ετοιμότητα τις τελευταίες μέρες  και θα κάνουν το παν να μείνουν ανοιχτοί τόσο οι δρόμοι προς Ηράκλειο και Ρέθυμνο όσο και δρόμοι που οδηγούν στα ποιμνιοστάσια των σκληρά δοκιμαζομένων αυτές τις ημέρες  κτηνοτρόφων.

Οι  περισσότεροι φρόντισαν τις τελευταίες ώρες να μετακινήσουν τα κοπάδια τους σε χαμηλότερα μέρη ή να τα βάλουν εντός των υπόστεγων για να μην τα ‘’χτυπήσει’’ το δριμύ ψύχος.

Τα σχολεία του χωριού, Λύκειο, Γυμνάσιο και Δημοτικό θα παραμείνουν κλειστά για σήμερα Τρίτη και τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία για άφθονο χιονοπόλεμο και παιχνίδι προσθέτοντας με αυτό τον τρόπο άλλη μια μέρα στις διακοπές τους καθώς σήμερα θα ήταν το πρώτο μάθημα της χρονιάς.

Καλό θα είναι όλοι να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας με αυτοκίνητο στις απολύτως απαραίτητες ώστε να διευκολύνουμε και το έργο της Δημοτικής αρχής αλλά και να ελαχιστοποιήσουμε το ενδεχόμενο τροχαίων ατυχημάτων στους παγωμένους δρόμους.

Μέχρι στιγμής δεν έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στην ηλεκτροδότηση του χωριού.

Καλή χιονιά σε όλους λοιπόν! Καλή διασκέδαση στα παιδιά και υπομονή στους ανθρώπους που πλήττονται οι περιουσίες τους. Το χιόνι άλλωστε είναι κομμάτι της ζωής στα Ανώγεια.

Αφιερωμένοι σε όλους σας και οι παρακάτω στίχοι από το βιβλίο του Κώστα Μανουρά ”Μες στου καιρού τσ’ Ανεμικές”

 

”Κι ως πέφτει καταγάλανο μέσα από μαύρα νέφη,

το χιόνι πάνω στου βοριά τ’ αγριεμένο κέφι.

Και στα άσπρα ντύνει το κορμί του τόπου και τη φύση.

Μέχρι τη μάνητα ο χιονιάς παρέκει να τη ‘φήσει.

Έτσα καθάρια κι η ζωή κάθε ανθρώπου αρχίζει,

Απ’ ώρα που απ’ τσι μάνας του τα σπλάχνα ξεχωρίζει…”

 Γιώργης Μπαγκέρης

-->