Τοπικά
Εντυπωσιακή εμφάνιση πραγματοποίησαν οι μικροί μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Ανωγείων, όλοι τους σκακιστές του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων, στην πρώτη συμμετοχή Ανωγειανού Σχολείου στην ιστορία του θεσμού του Παγκρήτιου ομαδικού σχολικού πρωταθλήματος σκακιού.
Ο Σκακιστικός Όμιλος Ανωγείων σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων, επέλεξαν δύο ομάδες σκακιστών οι οποίες εκπροσώπησαν επάξια τόσο τον Σ.Ο.Ανωγείων, όσο και το σχολείο τους, αλλά και γενικότερα το χωριό μας.
Οι αγώνες διεξήχθησαν στο χώρο του Πανεπιστημίου Ρεθύμνου, με διοργανωτή τον Σκακιστικό Όμιλο Ρεθύμνου σε συνεργασία με την Ένωση Σκακιστικών Σωματείων Κρήτης και συνδιοργανωτή τον Δήμο Ρεθύμνου, ενώ η όλη εκδήλωση ήταν υπό την αιγίδα της Περιφεριακής Ενότητας Ρεθύμνου, με την συμμετοχή 64 σχολείων από όλη την Κρήτη, 46 από τα οποία ήταν Δημοτικά.
Οι μικροί Ανωγειανοί σκακιστές και σκακίστριες, πραγματοποίησαν εκπληκτική εμφάνιση, οδηγώντας την ομάδα στην 7η θέση στην πρώτη της συμμετοχή σε παγκρήτιο σχολικό πρωτάθλημα απέναντι σε ομάδες με πολύ μεγαλύτερη εμπειρία και έντονο ανταγωνισμό καθώς συμμετείχαν 46 δημοτικά σχολεία στο πρωτάθλημα.
Εντυπωσιακή εμφάνιση από τον Γιώργο Χαιρέτη στην 3η σκακιέρα, ο οποίος κέρδισε κάθε αντίπαλο που βρήκε απέναντι του, κάνοντας 5 νίκες σε 5 αγώνες!
Εξίσου εντυπωσιακός ο Γιάννης Μέμος στην 2η σκακιέρα κάνοντας 4 νίκες και παραχωρώντας μονάχα 1 ισοπαλία σε 5 αγώνες.
Πολύ καλή εμφάνιση και για τους νεότερους σκακιστές του συλλόγου μας, Δημήτρη Χαιρέτη του Ελευθερίου και Σαλούστρο Κώστα, οι οποίοι αν και συμμετέχουν στις προπονήσεις μονάχα λίγους μήνες, έδειξαν ξανά ότι προοδεύουν με γρήγορους ρυθμούς. Ο Δημήτρης Χαιρέτης, στους 3 αγώνες που κλήθηκε να εκπροσωπήσει την ομάδα στην 2η σκακιέρα πέτυχε ισάριθμες νίκες κάνοντας 3/3, ενώ ο μικρότερος σκακιστής του συλλόγου, Κώστας Σαλούστρος, αγωνίστηκε σε 3 αγώνες στην 3η σκακιέρα, πετυχαίνοντας 2 πόντους, χωρίς να χάσει παρτίδα (1 νίκη και 2 ισοπαλίες).
Όλοι οι σκακιστές και οι σκακίστριες αγωνίστηκαν καταπληκτικά και με μαχητικότητα, βοηθώντας την ομάδα να επιτύχει αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Αναλυτικά αγωνίστηκαν οι:
1η σκακιέρα: Νταγιαντάς Δημήτρης, Κονιός Χάρης
2η σκακιέρα: Μέμος Γιάννης, Χαιρέτης Δημήτρης, Χαιρέτη Μαίρη
3η σκακιέρα: Χαιρέτης Γιώργος, Σαλούστρος Κώστας, Νταγιαντά Μαρία
4η σκακιέρα: Σαλούστρου Δέσποινα, Σφυρή Ολυμπία, Μίρζακ Βαλέρια, Μανουρά Μαρία.
Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλα τα παιδιά, καθώς απέδειξαν ότι μέσα σε λίγο χρόνο μπορούν να ανταγωνιστούν εμπειρότερους αντιπάλους στο κορυφαίο επίπεδο.
Περισσότερες πληροφορίες, βαθμολογίες και φωτογραφικό υλικό στην ιστοσελίδα του Σκακιστικού Ομίλου Ανωγείων: www.anogiachess.com
Δεν τα κατάφερε ο Αετός και υποτάχθηκε φυσιολογικά την Κυριακή το απόγευμα στα Ανώγεια καθώς ηττήθηκε με το ευρύ αλλά δίκαιο 0-6 από τους πρωτοπόρους του πρωταθλήματος, την ομάδα του Σπηλίου.
Το παιχνίδι δεν χρήζει ιδιαίτερης ανάλυσης καθώς ο Αετός με πολλές ελλείψεις και με τα πιτσιρίκια στην σύνθεση του δεν απείλησε και δεν κατάφερε να κοντράρει στα ίσα μια πιο έμπειρη και ποιοτική ομάδα.
Πρώτη εμφάνιση σε επίσημο παιχνίδι για τον Μιχαλανδρέα Νύχταρη και Διομήδη Σκανδάλη με τον Αετό να συνεχίζει να προωθεί μικρά παιδιά από τον τόπο που αποκτούν πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον.
Τα γκολ για το Σπήλι πέτυχαν οι Μικρόπουλος στο 9′,ο Αντωνίου στο 34′, ο Παπαδογιαννάκης στο 36′,ο Λογιάκης στο 44′ ο Δασκαλάκης στο 72′ και το σκορ έκλεισε ο Πετρογιαννάκης στο 90′.
Επόμενο παιχνίδι για τον Αετό που παραμένει πάνω από Μαργαρίτες και Επισκοπή Β’ στην βαθμολογία, είναι στους Αρμένους με την τοπική ομάδα με στόχο την επιστροφή στα θετικά αποτελέσματα.
Η σύνθεση του Αετού σήμερα:
Μπροκάκης (80’Σκανδάλης)-Ε.Κεφαλογιάννης-Καλομοίρης-Χ.Κεφαλογιάννης(46’Κουτάντος)-Παπαδομιχελάκης-Δραμουντάνης-
Σουλτάτος-Αεράκης-Νύχταρης(51’Σμπώκος)-Χαλκιαδάκης-Μ.Σπαχής
Αξέχαστη θα μείνει η 5ήμερη εκδρομή στους μαθητές και τους συνοδούς καθηγητές του Λυκείου των Ανωγείων, καθώς το σχολείο βρέθηκε … απέναντι σε μια ολόκληρη διμοιρία αστυνομικών λόγω της … ευθιξίας του ξενοδοχείου στο οποίο φιλοξενούνταν!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, αλλά και αναρτήσεων στο facebook, το σχολείο απολάμβανε την εκδρομή στην Πράγα χωρίς προβλήματα, όταν, σε ένα περιστατικό μεταξύ μαθητών, το ξενοδοχείο, νομίζοντας ότι πρόκειται για καυγά μεταξύ ενηλίκων, κάλεσε την αστυνομία. Οι υπεύθυνοι του ξενοδοχείου είχαν καεί … στο χυλό, αφού πριν λίγο καιρό αναγκάστηκαν να κάνουν … έξωση σε μαθητές σχολείου της Δανίας που ξεσήκωσαν ολόκληρο το ξενοδοχείο “στο πόδι”!
Η αστυνομία κατέφθασε, δεν ήταν όμως 5 αστυνομικοί για να εξακριβώσουν περί τίνος επρόκειτο,αλλά … μια ολόκληρη διμοιρία, που χωρίς καθυστέρηση ξεκίνησε επισκέψεις στα δωμάτια του ξενοδοχείου όπου βρίσκονταν μαθητές από το Λύκειο Ανωγείων αλλά και άλλα 6 σχολεία της Ελλάδας. Χτυπώντας την πόρτα ενός μαθητή από τα Ανώγεια, εκείνος άνοιξε, όμως οι αστυνομικοί φέρεται να τον έσπρωξαν, προκαλώντας την οργή του ανήλικου, που αντέδρασε, με αποτέλεσμα να συλληφθεί για αντίσταση κατά της αρχής! Απειλήθηκε μάλιστα σοβαρό επεισόδιο καθώς η “είδηση” έγινε γνωστή αστραπιαία, με όλα τα παιδιά από όλα τα σχολεία να διαμαρτύρονται, απαιτώντας την απελευθέρωση του νεαρού.
Όταν οι αστυνομικοί διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για ανήλικο, η στάση τους άλλαξε. Τον μετέφεραν στο τμήμα, όπου δόθηκαν αμοιβαίες εξηγήσεις, και αφέθηκε ελεύθερος, όπως εξηγεί στο Cretalive, η διευθύντρια του σχολείου και συνοδός στην εκδρομή, Δέσποινα Πρίμπου.
Αξιοσημείωτη, πάντως, ήταν η στάση της ελληνικής πρεσβείας στην Πράγα, καθώς υπάλληλος της πρεσβείας που απάντηση στο τηλεφώνημα εκ μέρους του σχολείου, περίπου στις 03.00 τα ξημερώματα, απάντησε – τουλάχιστον – απότομα και παρέπεμψε να τηλεφωνήσουν ξανά …στις 09.00 το πρωί!
Σε επικοινωνία του cretalive με τον Δήμαρχο Ανωγείων, ο κ. Σωκράτης Κεφαλογιάννης, επιβεβαίωσε την πληροφορία, υπογραμμίζοντας ότι το σχολείο επέστρεψε από την εκδρομή, και αναμένει πλήρη ενημέρωση από την Διευθυντρια του σχολείου..
Το ίδιο αναμένεται να γίνει και από την Περιφεραική Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης…
Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013, Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ενδοσχολικού Εκφοβισμού και της Ενδοσχολικής Βίας, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιος, ύστερα από πρόσκληση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Κράνας. Ο Σεβασμιότατος μίλησε στους μαθητές για τη σχολική βία και τους παρότρυνε να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο θέμα. Παράλληλα, ο Μητροπολίτης τους παρώθησε να ασχοληθούν ενεργά με τη φιλανθρωπία, έργο που προωθεί η Μητρόπολη. Μετά το μοίρασμα της Καινής Διαθήκης, οι μαθητές ανταπέδωσαν προσφέροντας τρόφιμα που είχαν συλλέξει για να ενισχύσουν το φιλανθρωπικό έργο της Μητρόπολης.
Στην λίστα των 99 Δήμων που θα επιχορηγηθούν για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων χρεών προς ιδιώτες συμπεριλήφθηκαν και τα Ανώγεια καθώς θα λάβουν ένα ποσό της τάξεως των 174.000 ευρώ ενώ συνολικά σε όλους τους Δήμους θα δοθεί το ποσό των 362 εκατομμυρίων ευρώ.Το Υπουργείο Εσωτερικών θα ζητήσει άμεσα από τους Δήμους ένα Μηνιαίο Πλάνο Απορρόφησης το οποίο αφορά στην εκτίμηση του δήμου για το συνολικό ανά μήνα ποσό των Εντολών Πληρωμών.
Σε ανακοίνωση του το Υπουργείο Εσωτερικών δείχνει το πλάνο που υπάρχει για την εξυγίανση των ΟΤΑ λόγω των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν με δάνεια και ληξιπρόθεσμα χρέη που καθιστούν δύσκολη την βιωσιμότητα τους.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
