Τοπικά
Οι εκλογές για την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Ρεθύμνης (ΕΠΣΡ) ορίστηκαν και θα διεξαχθούν την Δευτέρα 22 Απριλίου στο ξενοδοχείο Olympic στο Ρέθυμνο.
Ο Αετός Ανωγείων θα έχει τον δικό του υποψήφιο καθώς ο γενικός αρχηγός της ομάδας κ. Μιχάλης Νταγιαντάς κατέρχεται στις εκλογές για να διεκδικήσει μια θέση τακτικού συμβούλου με την παράταξη ”Όραμα-Εμπειρία-Δημιουργία-Ανανέωση” που ηγείται ο νυν πρόεδρος και μεγάλο φαβορί των εκλογών κ. Γιώργος Σταράκης.
Πιθανή επιτυχία του Μιχάλη Νταγιαντά θα φέρει και ένα δικό μας άνθρωπο,νέο,δραστήριο και με γνώσεις του αντικειμένου στα κέντρα των αποφάσεων στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο στο Ρέθυμνο και θα δώσει μια επιπλέον ώθηση στον αθλητισμό στην πολύπαθη περιοχή του Μυλοποτάμου.
Η ΆνωΓη εύχεται καλή επιτυχία στον γενικό αρχηγό του Αετού και ευελπιστεί στην εκλογή του ως τακτικού συμβούλου της ΕΠΣΡ.
Η ανακοίνωση της ΕΠΣΡ για τις αρχαιρεσίες που θα γίνουν στις 22 Απριλίου έχει ως εξής:
«Σύμφωνα με το Καταστατικό και απόφαση του ΔΣ της ΕΠΣΡ στη συνεδρίαση της 22-3-2013 καλούνται τα σωματεία-μέλη σε Έκτακτη Γενική Συνέλευση τη Δευτέρα 22-4-2013 και ώρα 18.00 στο Ξενοδοχείο Olympic (οδός Μοάτσου) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα ημερησίας διάταξης:
1) Επικύρωση πληρεξουσίων αντιπροσώπων και έλεγχος απαρτίας παρισταμένων μελών. – Εκλογή (3) μελών εφορευτικής επιτροπής με Πρόεδρο αυτής Δικαστικό Αντιπρόσωπο από το Πρωτοδικείο Ρεθύμνης, για την τήρηση των πρακτικών.
2) Αρχαιρεσίες για ανάδειξη Νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής.
Σχετικά με τις αρχαιρεσίες κάνομε γνωστά στους ενδιαφερομένους υποψηφίους τα εξής:
Σύμφωνα με το Καταστατικό της ΕΠΣ Ρεθύμνης (άρθρο 30):
1) Κάθε σωματείο μπορεί να υποδείξει ένα (1) Υποψήφιο ως Τακτικό και ένα (1) ως Αναπληρωματικό.
2) Η υπόδειξη των Υποψηφίων γίνεται από τα σωματεία-μέλη εγγράφως τουλάχιστον Δέκα (10) ημέρες πριν από την ημέρα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης και Εκλογικής Διαδικασίας, ήτοι μέχρι την Πέμπτη 11-4-2013 και ώρα 12.30 (Υπόδειγμα εγγράφου σας αποστέλλομε).
3) Ταυτόχρονα ο υποψήφιος υποχρεούται να καταθέσει στη γραμματεία της ΕΠΣ Ρεθύμνου Πιστοποιητικό Ποινικού Μητρώου και Υπεύθυνη Δήλωση ότι δεν εμπίπτει στα κωλύματα και στους περιορισμούς του Ν 2725/99 (άρθρο 3, 4, 12).
4) Η ανακήρυξη των Υποψηφίων προς εκλογή θα γίνει τουλάχιστον Πέντε (5) ημέρες πριν την Έκτακτη Γενική Συνέλευση, ήτοι μέχρι την Τρίτη 16-4-2013.
5) Τα σωματεία θα εκπροσωπηθούν στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση-Εκλογική διαδικασία με Δύο (2) αντιπροσώπους (Τακτικό- Αναπληρωματικό). Τα σωματεία έχουν δικαίωμα ενός (1) ψήφου σύμφωνα με το Καταστατικό.
6) Η Εξουσιοδότηση την οποία σας αποστέλλομαι ως υπόδειγμα αφού φωτοτυπηθεί παρακαλούμε να υποβληθεί πρωτότυπη στη γραμματεία της ΕΠΣ Ρεθύμνης τουλάχιστον Πέντε (5) μέρες πριν από την Έκτακτη Γενική Συνέλευση – Εκλογική Διαδικασία, ήτοι: μέχρι την Τρίτη 16-4-2013 και ώρα 12.30 (Υπόδειγμα εγγράφου σας αποστέλλομαι).
Σε περίπτωση μη απαρτίας η Έκτακτη Γενική Συνέλευση θα επαναληφθεί την Τρίτη 23-4-2013 την ίδια ώρα και τον ίδιο χώρο.
Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το καταστατικό τα σωματεία θα πρέπει να έχουν εξοφλήσει όλες τις οικονομικές υποχρεώσεις τους μέχρι την Τρίτη 16-4-2013 και ώρα 12.30 προκειμένου να έχουν δικαίωμα ψήφου.
Με Αθλητικούς Χαιρετισμούς
Ο Πρόεδρος: Γεώργιος Σταράκης
Ο Γεν. Γραμματέας: Αλκαίος Μυρσιλίδης»
Το ΚΑΠΗ Δήμου Ανωγείων ενημερώνει τα μέλη του ότι θα πρέπει να ανανεώσουν τις κάρτες μέλους για το 2013 μέχρι το τέλος Απριλίου. Επίσης Ο Δήμος Ανωγείων ενημερώνει ότι στο ΚΑΠΗ του Δήμου, θα παραδίδονται μαθήματα κοπτικής ραπτικής, κεντήματος στην μηχανή και στο χέρι, πλεξίματος με βελονάκι και βελόνες για γυναίκες όλων των ηλικιών. Η προθεσμία για δηλώσεις συμμετοχής λήγει στις 12 Απριλίου. Για συμμετοχή και πληροφορίες στα τηλέφωνα 2834031484 και 2834031550
Από σήμερα Τετάρτη 3 Απριλίου έως και την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013 θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν αιτήσεις συμμετοχής για να αποκτήσουν μια θέση απασχόλησης στο πλαίσιο του σχεδίου ”Αναπτυξιακής σύμπραξης” που αφορά την ενδοχώρα του Νομού Ρεθύμνης.
Το πρόγραμμα αυτό αφορά 100 θέσεις απασχόλησης και είναι αποκλειστικά για κατοίκους των Δήμων Ανωγείων,Αγίου Βασιλείου,Μυλοποτάμου και Αμαρίου.
Από τις 100 αυτές θέσεις οι 50 θα καλυφθούν από γυναίκες ενώ οι 20 θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών.
Προϋποθέσεις για την εκδήλωση συμμετοχής είναι είτε να πρόκειται για ανέργους, είτε για νέους επιστήμονες είτε για αγρότες (με ασφάλιση στον ΟΓΑ).
Στα Ανώγεια η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται στο κτίριο του ΑΚΟΜΜ από τις 9 π.μ έως τις 15.30 μ.μ.
Η Αναπτυξιακή σύμπραξη Ενδοχώρας Νομού Ρεθύμνης με την επωνυμία “ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ” δημιουργήθηκε από την Αντιπεριφέρεια Κρήτης σε συνεργασία με το ΑΚΟΜΜ με σκοπό να δημιουργήσει δράσεις αντιμετώπισης της ολοένα αυξανόμενης ανεργίας και ειδικότερα να εντάξει σε θέσεις απασχόλησης κοινωνικά ευάλωτες ομάδες και στο πλαίσιο αυτό κινείτε και η συγκεκριμένη πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Το κείμενο της πρόσκλησης έχει ως εξής:
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
Η ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ»
Στο πλαίσιο υλοποίησης της Πράξης : «ΤΟΠΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΝΔΟΧΩΡΑΣ Ν. ΡΕΘΥΜΝΗΣ» η οποία εντάσσεται στην δράση 7 : «Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση Προσαρμοσμένα στις Ανάγκες των Τοπικών Αγορών Εργασίας» της κατηγορίας Παρέμβασης 1: «Ενεργητικές Πολιτικές Απασχόλησης» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 3: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην Απασχόληση», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ).
ΠΡΟΣΚΑΛΕΙ
τους/τις ενδιαφερόμενους/ες που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στην εν λόγω Πράξη:
α) Άνεργοι/ες, εγγεγραμμένοι/ες στα Μητρώα Ανεργίας του ΟΑΕΔ και με κάρτα ανεργίας σε ισχύ
β) Νέοι Επιστήμονες (ιατροί, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φαρμακοποιοί, δικηγόροι, μηχανικοί που είναι απόφοιτοι Πανεπιστημιακών, Πολυτεχνικών Σχολών), εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αναφέρονται στην αναλυτική πρόσκληση
γ) Ασφαλισμένοι/ες στον Ο.Γ.Α, εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις που αναφέρονται στην αναλυτική πρόσκληση
Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί επίσης οι ενδιαφερόμενοι/ες να είναι κάτοικοι των Δήμων Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Ανωγείων, Μυλοποτάμου του Νομού Ρεθύμνης
Στόχος – Αναμενόμενα Αποτελέσματα της Πράξης
Η πράξη αποτελεί μια Ολοκληρωμένη Πρόταση ενεργειών και δράσεων, που στόχο έχει την αποτελεσματική ενσωμάτωση στην εργασία 100 ωφελουμένων. Από τους 100 ωφελουμένους 50 ωφελούμενοι θα είναι γυναίκες και 20 ωφελούμενοι θα είναι νέοι κάτω των 25 ετών
Τα αναμενόμενα αποτελέσματα της πράξης είναι :
- 25 ωφελούμενοι θα τοποθετηθούν σε θέσεις απασχόλησης (συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αφορούν την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας).
- 75 ωφελούμενοι θα αναπτύξουν ατομική η συλλογική επιχειρηματική δραστηριότητα.
Διαδικασία Υπαγωγής στο Σχέδιο
1. Υποβολή αίτησης από τους δυνητικά ωφελούμενους
2. Μετά τη συγκέντρωση των αιτήσεων, θα πραγματοποιηθεί η επιλογή των ωφελουμένων από «Πενταμελή Επιτροπή Επιλογής Ωφελουμένων» η οποία έχει συσταθεί από το Δ.Σ της Αναπτυξιακής Σύμπραξης, σε δύο στάδια.
Στο πρώτο στάδιο θα ελεγχθούν τα τυπικά προσόντα και τα άτομα που πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις θα ενημερώνονται τηλεφωνικά και θα καλούνται για συνέντευξη από τα Στελέχη Συμβουλευτικής.
Στο δεύτερο στάδιο θα αξιολογηθούν οι ωφελούμενοι βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων και θα καταρτιστούν δύο κατάλογοι.
Ο πρώτος θα περιλαμβάνει τους 100 ωφελούμενους, με την απαραίτητη προσαρμογή ώστε να επιτυγχάνεται το 50% των επιλεγμένων να είναι γυναίκες και το 20% να είναι νέοι κάτω των 25 ετών.
Ο δεύτερος θα περιλαμβάνει έναν αριθμό επιπλέον ατόμων, τα οποία θ’ αποτελούν μια «δεξαμενή επιλαχόντων» για αντικατάσταση ωφελουμένων σε περιπτώσεις αποχωρήσεων και οι οποίοι θα αποτελούν περίπου το 50% του συνόλου των ωφελουμένων του Σχεδίου.
Η τελική επιλογή θα πραγματοποιηθεί από το Δ.Σ της Αναπτυξιακής Σύμπραξης.
Παραλαβή Αιτήσεων Συμμετοχής – Αναλυτικής Πρόσκλησης
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να αναζητήσουν το έντυπο της αίτησης, την αναλυτική πρόσκληση καθώς και πρόσθετες πληροφορίες, στην ιστοσελίδα της Α.Σ : www.topsa.akomm.gr, καθώς και στα σημεία που θα υποβληθούν οι αιτήσεις.
Υποβολή Αιτήσεων
Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στην Πράξη μπορούν, αυτοπροσώπως ή μέσω άλλου εξουσιοδοτημένου προσώπου – εφόσον η εξουσιοδότηση έχει θεωρηθεί ως προς το γνήσιο της υπογραφής τους από δημόσια αρχή – να προσέρχονται στα παρακάτω σημεία και να καταθέτουν τα δικαιολογητικά συμμετοχής από την Τετάρτη 3 Απριλίου έως την Παρασκευή 10 Μαΐου 2013. Οι ώρες υποβολής αναφέρονται για κάθε σημείο ξεχωριστά.
1. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αγίου Βασιλείου (Σπήλι ). Υπεύθυνη κα Κλειδή Μαρία, τηλ. 2832340205. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00
2. Δημοτικό κατάστημα Δήμου Αμαρίου (Αγία Φωτεινή). Υπεύθυνος κος Λουτριανάκης Γιώργος, τηλ. 2833340217-8. Ώρες υποβολής αιτήσεων 8.00-14.00
3. ΚΕΚ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΡΗΤΗΣ, Πάνορμο. Υπεύθυνη κα Μαρία Καλλιγιάννη, τηλ. 2834051237. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.30-15.30
4. ΑΚΟΜΜ-ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ Α.Ε ΟΤΑ, Ανώγεια. Υπεύθυνος κος Νίκος Σαρχιανάκης, τηλ. 2834031402. Ώρες υποβολής αιτήσεων 9.00-15.30
Αντικατάσταση της αίτησης ή διόρθωση αυτής, ή συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων δικαιολογητικών επιτρέπεται μόνο μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.
Η Αναπτυξιακή Σύμπραξη «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ» δεσμεύεται ότι θα τηρήσει τις σχετικές διατάξεις του ΕΣΔΕΚ για μη δημοσιοποίηση των ονομάτων των ωφελουμένων στις ενέργειες που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ, και γι’ αυτό θα προβεί σε κωδικοποίηση της δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων επιλογής, όπου αυτό απαιτείται, εξασφαλίζοντας τη μέγιστη διαφάνεια κατά τη διαδικασία αυτή, με τη χρήση του αριθμού πρωτοκόλλου της υποβληθείσας αίτησης, αντί του ονοματεπώνυμου εκάστου ωφελουμένου.
Επίσης θα υπάρξει πλήρης εφαρμογή αποφάσεων, κανόνων και διατάξεων για την απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων κάθε υποψήφιου ωφελούμενου.
Η παρούσα πρόσκληση είναι περίληψη της αναλυτικής πρόσκλησης και δημοσιοποιείται σύμφωνα με την υπ’ αριθμό 5/28-3-2013 απόφαση του Δ.Σ της Α.Σ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ».
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ» 740 51 ΑΝΩΓΕΙΑ, ΡΕΘΥΜΝΟ, ΚΡΗΤΗ ΤΗΛ : 2834031793, ΦΑΞ : 2834031058 email :[email protected] Ιστοσελίδα : www.topsa.akomm.gr Υπεύθυνος για πληροφορίες : κος Νίκος Σαρχιανάκης
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ
Σωκράτης Σ. Κεφαλογιάννης
Με μια νέα σκληρή ανακοίνωση ο Δήμος Ανωγείων επανέρχεται για το μείζον θέμα της ύδρευσης και άρδευσης των Ανωγείων που κινδυνεύει από τη χαμηλή στάθμη της λιμνοδεξαμενής του Γωνομιού και της έλλειψη βροχοπτώσεων τους τελευταίους μήνες.
Ο Δήμαρχος Ανωγείων κ .Σωκράτης Κεφαλογιάννης καλεί μάλιστα όλους τους Δημότες σε ανοιχτή συζήτηση την ερχόμενη Παρασκευή 5 Απριλίου στις 7 μ.μ στην αίθουσα των Δημοτικών συμβουλίων τονίζοντας ότι σωστό είναι να υπάρχουν απαιτήσεις αλλά αυτές συνοδεύονται και από κάποιες υποχρεώσεις.
Προφανώς υπήρξε μουρμούρα και δυσαρέσκεια από μερίδα των κατοίκων των Ανωγείων για το θέμα ότι δεν θα δοθεί νερό για άρδευση και ο Δήμαρχος λειτουργώντας δημοκρατικά τους καλεί σε ανοιχτή συζήτηση ώστε να βρεθεί λύση αλλά και όλοι να αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος.Τονίζει μάλιστα χαρακτηριστικά την ύπαρξη βεβαιωμένων οφειλών 25.000 ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια λειτουργίας του αρδευτικού.
Καλό λοιπόν είναι όσοι έχουν αντιρρήσεις ή αμφιβολίες να δώσουν το παρών στην συνάντηση αυτή για την λύση ενός προβλήματος που χρειάζεται συστράτευση όλων των δυνάμεων και φορέων του τόπου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Ανακοίνωση
Επειδή μάλλον δεν έγινε αντιληπτή η κατανόηση του προβλήματος διαχείρισης νερού στο Δήμο, θα θέλαμε να συμφωνήσουμε στα εξής:
«Ο Δήμος είναι Υποχρεωμένος πρώτα να εξασφαλίσει το Νερό Ύδρευσης και Έπειτα να παρέχει νερό άρδευσης (για την γεωργία ή την κτηνοτροφία) εάν αυτό είναι Δυνατό»
Επειδή θα αναρωτηθούν πολλοί : «Μα καλά πως αυτό «γινόταν» μέχρι σήμερα και δεν είχαμε «κανένα πρόβλημα» ακόμα και την περίοδο που δεν είχαμε λιμνοδεξαμενή;»
Οι απαντήσεις είναι απλές και πιστεύουμε από όλους αντιληπτές :
1. Οι κρατικές επιχορηγήσεις έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, χωρίς να ξέρουμε ακόμα μέχρι που αυτό μπορεί να φτάσει. Οι μειώσεις είναι τέτοιες που η οποιαδήποτε επιπλέον δαπάνη θα πρέπει να καλύπτεται από τα αντίστοιχα έσοδα.
2. Λόγω της παρατεταμένης χρήσης της γεώτρησης του Δοξαρού ο λογαριασμός ανήλθε σε πολύ υψηλά επίπεδα.
3. Στον Δήμο μόνο από την χρήση νερού άρδευσης (για γεωργία ή κτηνοτροφία ) τα τρία χρόνια λειτουργίας του αρδευτικού έχουν μαζευτεί περίπου 20.000€ οφειλές από τις 25.000€ που έχουν βεβαιωθεί.
4. Η δυνατότητα ο Δήμος να καλύπτει τόσα χρόνια την διαφορά ανάμεσα στα βεβαιωθέντα και στα πληρωθέντα έχει περάσει ανεπιστρεπτεί.
5. Σε ώρες ανάγκης πρώτα θα κόψουμε το υδρόμετρο του οφειλέτη του νερού άρδευσης παρά να κόψουμε το υδρόμετρο του νερού ύδρευσης .
Επειδή πιστεύουμε ότι για όλα τα θέματα υπάρχουν λύσεις, οι οποίες όμως συνοδεύονται από αλήθειες και πράξεις, και με δεδομένο ότι κοντά στις απαιτήσεις υπάρχουν και υποχρεώσεις, σας καλώ την Παρασκευή 5 Μαρτίου 2013 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου στις 7:00 το απόγευμα για να συζητήσουμε το σοβαρό αυτό θέμα της διάθεσης του νερού στο Δήμο μας.
Θα παρακαλούσαμε να έρθουν όλοι όσοι κάνουν χρήση του νερού άρδευσης για γεωργία ή κτηνοτροφία, για να μην λένε μετά ότι δεν ήξεραν ή ότι δεν κατάλαβαν.
Υ.Γ. Την Πέμπτη 4 Απριλίου θα δοθεί νερό ως το Σάββατο, αν δεν καταλήξουμε σε λύση το νερό θα διακοπεί επ’ αόριστον.
Γι’ αυτό ακόμα δεν μπορεί κιανείς να το πιστέψει..
Έντεκα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από εκείνη την Πρωταπριλιά του 2002 που ο μεγάλος Ανωγειανός μαντιναδολόγος και ερμηνευτής Μύρων Σκουλάς έφυγε για το μεγάλο ταξίδι,αφήνοντας όμως στον τόπο μας παντοτινή κληρονομιά τη μουσική,τους στίχους και το μερακλίκι του.Που πέρα από τση μάνας του άλλη αγκαλιά δε θέλει..
κι η πεθυμιά μου στους ουρανούς να σε κρατεί να βγαίνει..
γιατί είναι η μαύρη μου καρδιά βαριά τραυματισμένη..
παρά σε κήπο με πολλούς ψεύτικους άσπρους κρίνους…
Οι χαμηλές τιμές και το αυξανόμενο κόστος παραγωγής έχουν μειώσει την παραγωγή τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κτηνοτρόφους της Κρήτης να κάνουν λόγο για πρωτοφανείς καταστάσεις.
Όπως είναι γνωστό ο συνεταιρισμός Κρητικά Μιτάτα, έχει αναπτύξει σειρά δραστηριοτήτων με σκοπό να αυξηθούν τα εισοδήματα των παραγωγών και να κρατηθεί ζωηρό το ενδιαφέρον των κτηνοτρόφων να συνεχίσουν το επάγγελμα τους. Έχει τοποθετήσει το αρνίσιο και το κατσικίσιο κρέας των κτηνοτρόφων από τους νομούς Ηρακλείου, Ρεθύμνης και Λασιθίου σε δύο σημαντικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το αγοράζει σε τιμές υψηλότερες κατά 0,80 ευρώ από τους ζωέμπορους και έχει ξεκινήσει εξαγωγές ζώντων ζώων στη Λιβύη. Παράλληλα, ο συνεταιρισμός αξιοποιεί το δέρμα των ζώων για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του, αλλά και την απόκτηση εξοπλισμού, όπως το όχημα ψυγείο που χρησιμεύει στη μεταφορά των σφαγίων.
Προσπαθεί επίσης να αξιοποιήσει, όσο το δυνατόν και την αγορά του μαλλιού. Στον τομέα όμως της αγοράς γάλακτος, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, ο συνεταιρισμός είναι αδύνατον να παρέμβει.
Τιτομιχελάκης: «Δεν πάει άλλο….»
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συνεταιρισμού Κρητικά Μιτάτα Μανώλη Τιτομιχελάκη, οι κτηνοτρόφοι του νομού Ηρακλείου πουλάνε το γάλα τους μόλις 0,80 – 0,90 το κιλό, την ώρα που συνάδελφοι τους από την υπόλοιπη Ελλάδα το πουλούν στα 1,10 ευρώ το κιλό. Στο μεταξύ, διαρκώς αυξάνεται το κόστος παραγωγής με το πετρέλαιο κίνησης
να φθάνει τα 1,5 ευρώ ανά λίτρο! «Δεν πάει άλλο…Πώς να ανταποκριθεί ο κτηνοτρόφος σε αυτό το φοβερό κόστος παραγωγής; Είμαστε σε ένα επάγγελμα που διαρκώς χρειαζόμαστε πετρέλαιο κίνησης» σχολιάζει ο κ. Τιτομιχελάκης. Παράλληλα οι τιμές των ζωοτροφών διαρκώς αυξάνονται. «Φέτος σε σύγκριση με πέρυσι η αύξηση φθάνει τα 15-18%» λέει ο ίδιος. Οι κτηνοτρόφοι προσπαθούν να βρουν λύσεις με υποπροϊόντα διαφόρων καλλιεργειών Για παράδειγμα χρησιμοποιούν φύλλα ελιάς και στέμφυλα για τη σίτιση των ζώων. «Αυτά όμως, επισημαίνει ο κ. Τιτομιχελάκης, δεν επαρκούν για την κάλυψη του ημερήσιου σιτηρεσίου και δεν δίδουν στα ζώα όλες τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες».
Κατά τον ίδιο, συνέπεια όλων αυτών ήταν η κάθετη πτώση της παραγωγής γάλακτος στην Κρήτη. «Έχουν πουληθεί μεγάλες ποσότητες τυριών και δεν έχουν αντικατασταθεί. Έχουν φύγει όσα τυριά είχαν στα ψυγεία τους οι τυροκόμοι» σχολιάζει.
«Ούτε για…πρωινό, οι de minimis»
«Ούτε για…πρωινό δεν φθάνει τα ζώα η περίφημη de minimis αποζημίωση των 30-40 λεπτών ανά κεφάλι» λέει ο κ. Τιτομιχελάκης. Όπως είναι γνωστό, πρόκειται για ποσά τα οποία εισπράττουν αυτές τις μέρες οι κτηνοτρόφοι ως αντιστάθμιση στην απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν λόγω αντιξοοτήτων στην αγορά. Είναι χρήματα που δίδονται με βάση σχετικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με τον κ. Τιτομιχελάκη, αυτά τα ποσά είναι «ψίχουλα» μπροστά στην απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν οι κτηνοτρόφοι από τη ραγδαία άνοδο των τιμών στα καύσιμα και τις ζωοτροφές, από τη μείωση των πωλήσεων και την πτώση των πραγματικών τιμών παραγωγού.
Τι λένε οι τυροκόμοι
Πτώση στους τζίρους των τυροκομικών προϊόντων κατά 25-30% κάθε χρόνο την τελευταία τριετία, διαπιστώνει, βάσει των διαθέσιμων στοιχείων ο αντιπρόεδρος των Τυροκόμων της Ελλάδος Κώστας Κλάδος. Όπως επισημαίνει ο κ. Κλάδος η κρίση έχει πλήξει σε μεγάλο βαθμό και το δικό τους χώρο. «Πωλήθηκαν οι διαθέσιμες ποσότητες τυριών, όμως οι τιμές τους δεν αυξήθηκαν» σχολιάζει .
Κατά τον ίδιο, η μείωση της παραγωγής του γάλακτος στην Κρήτη ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της αγοράς, που είναι χαμηλότερες λόγω ακριβώς της πτώσης της ζήτησης των τυριών.
Ο κ. Κλάδος επισημαίνει ακόμα ότι σωστά έπρατταν οι τυροκόμοι κι αγόραζαν το γάλα των κτηνοτρόφων κι όταν ακόμα δεν είχαν τις απαραίτητες αγορές για τα τυριά τους. «Σε διαφορετική περίπτωση το γάλα θα έμενε στα αζήτητα και αυτό θα ήταν χειρότερο» σχολιάζει. Ο κ. Κλάδος υποστηρίζει ακόμα ότι στην υπόλοιπη, εκτός της Κρήτης, Ελλάδα πολλές φορές έμεινε στα αζήτητα το αιγοπρόβειο γάλα, η τιμή του οποίου έφθασε το 1 ευρώ μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις
Πηγή: Λασηθιωτάκη Πέλλα – agronews
