20150426_112030_resizedΣυνέντευξη στον Γιώργη Μπαγκέρη

Η πλατεία του Αγίου Γεωργίου,το Μεϊντάνι λουζόταν από άκρη σε άκρη με ένα καυτό ήλιο ,ντόπιοι και επισκέπτες σιγά σιγά την γέμιζαν για να απολαύσουν ξέγνοιαστα ένα καφέ και ένα παραδοσιακό γαλακτομπούρεκο.

Εκεί ορίσαμε σήμερα το το πρωί το ραντεβού μας για μια μικρή συζήτηση με τον σπουδαίο Παιδοψυχολόγο Σήφη Κουράκη.Ο ίδιος θέλησε με χαρά να μιλήσει στην  Ανωγή.

”Ας μιλήσουμε εδώ στον ήλιο,είναι πραγματικά υπέροχα” μας ανέφερε ενώ είχε μόλις ολοκληρώσει τα ραντεβού της ημέρας με μικρά παιδιά στα Ανώγεια που στόχο έχουν να εντοπίσουν τυχόν μαθησιακές δυσκολίες και άλλα θέματα  συμπεριφοράς των παιδιών που αν διαγνωστούν έγκαιρα τότε μπορούν να αποφευχθούν στο μέλλον δύσκολες καταστάσεις.

Από τον Οκτώβριο του 2014 ο κ.Κουράκης συνεργάζεται με τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη και το Εργαστήρι Γνώσης της ενορίας του Αγίου Γεωργίου έχοντας εξετάσει περίπου 100 παιδιά της ευρύτερης περιοχής.

Φιλικός,απλός και με διάθεση για καλή παρέα και χαλάρωση μετά από τα πολύωρα ραντεβού που είχε από το πρωί στα Ανώγεια ξεκίνησε ο ίδιος τη μικρή μας συζήτηση λίγο πριν αναχωρήσει για το Ηράκλειο.

”Τον Ιούνιο τελειώνουμε,θα δούμε αν θα συνεχίσουμε και του χρόνου,θα συζητήσουμε με τον πάτερ” ανέφερε και ξεκινήσαμε μια σύντομη συζήτηση για την εμπειρία του στα Ανώγεια.

Αρχικά τον ρωτήσαμε για το πως έγινε η πρώτη επαφή και βρέθηκε στα Ανώγεια.Ανέφερε χαρακτηριστικά:

”Η επαφή αυτή ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2014 και προήλθε από μια πρότερη συνεργασία και μια μακροχρόνια φιλική γνωριμία που είχα με τον π.Ανδρέα Κεφαλογιάννη. Μετά από αρκετούς μήνες,δευτερογενώς υπήρξε το αίτημα από τον πάτερ για το αν θα μπορούσα μια ή δυο φορές τον μήνα να βρίσκομαι στα Ανώγεια προκειμένου να προβαίνω σε κάποιες μικρές προσεγγίσεις θα έλεγα γιατί δεν πρόκειται για εξέταση κανονική ή για εφαρμογή διαγνωστικών τεστ αυτό πρέπει να διασαφηνιστεί.Είναι μικρές συμβουλευτικές προσεγγίσεις σε παιδιά του Δημοτικού σχολείου τα οποία θα ήθελαν να έχουν μια γνώμη για τυχόν θέματα  που μπορεί να αντιμετωπίζουν,όπως για παράδειγμα και πρωτίστως οι μαθησιακές δυσκολίες….”.

Για το πόσα παιδιά έχει εξετάσει και την διαδικασία που ακολουθείτε ανέφερε:

” Αυτή η συνεργασία έχει ήδη διανύσει κάποιους μήνες,ολοκληρώνεται σε ένα δίμηνο από τώρα τον Ιούνιο.Μέσα στο Εργαστήρι Γνώσης διεκπεραιώνεται  με τη βοήθεια και Γονέων και αδιόριστων Εκπαιδευτικών που συνδράμουν στην προσέλευση των παιδιών ,στο κλείσιμο των ραντεβού και στην όλη διαδικασία.Σε κάθε επίσκεψη μου βλέπω περίπου 10 με 12 παιδιά.Έχουν δηλωθεί ενυπόγραφος οι αιτήσεις των Γονέων των παιδιών που θέλουν και επιθυμούν αυτή τη συμβουλευτική προσέγγιση.Τηρείτε αυστηρά το προσωπικό απόρρητο για κάθε παιδί και για κάθε οικογένεια.Σας ξαναλέω ότι δεν πρόκειται για εφαρμογή διαγνωστικών τεστ ,αλλά για μια απλή συμβουλευτική προσέγγιση .”.

20150426_100114_resizedΠοιος είναι ο στόχος αυτών των συμβουλευτικών προσεγγίσεων στα παιδιά;

” Στόχος είναι να εντοπιστούν κάποια προβλήματα πρωτογενώς και να δοθεί και μια κατεύθυνση για την επίλυση αυτών των προβλημάτων από άλλες ειδικότητες.Συμβουλεύω τους γονείς να μην διστάζουν να απευθύνονται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και σε τέτοιες προσπάθειες που γίνονται γιατί η πρόληψη και αυτή η προσέγγιση είναι πολύ σημαντική.Την προτείνουμε σε όλους τους γονείς .Σε άλλα Κράτη μάλιστα αυτό γίνεται προληπτικά για εντοπισμό διαφόρων δυσκολιών,προβλημάτων και θεμάτων συμπεριφοράς.Τα οποία δεν αποτελούν ψυχιατρικά προβλήματα ,ούτε είναι ελαττώματα απλά απαιτούν μια καλύτερη αυτορύθμιση  και μια πιο σωστή προσέγγιση συμπεριφοράς.Στόχος μας λοιπόν ο εντοπισμός του θέματος,η αποδοχή από τους γονείς και  να δώσουμε μετά σωστές κατευθυντήριες γραμμές για την επίλυση του,με απαραίτητη πάντα προϋπόθεση την τήρηση του απορρήτου για κάθε οικογένεια..”

Για το αν θα συνεχιστεί η συνεργασία του με το Εργαστήρι Γνώσης δήλωσε:

”Αυτό δεν  μπορώ να το γνωρίζω και να σου το πω από τώρα γιατί υπάρχουν και άλλα προγράμματα που περιμένουν.Πιθανόν ναι! Αλλά επειδή έχω κάποια προγράμματα προσωπικά που εκκρεμούν με διάφορους φορείς όπως είναι το Πανεπιστήμιο και άλλοι,δεν μπορώ να το γνωρίζω από τώρα.

Για τους ανθρώπους που βοηθούν το έργο του στα Ανώγεια είπε τα εξής:

”Όπως σου είπα συμμετέχουν αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί και γονείς.Πρέπει να τονίσω ότι εκτός από τον π.Ανδρέα που η όλη ιδέα ήταν δική του όπως και η οργάνωση είναι και η δεσποινίς Μίρκα Χαιρέτη μια από τις αδιόριστες που ήταν και είναι σε όλα τα ραντεβού μου.Είναι εκεί με συνέπεια πάντα,σε όλες τις συναντήσεις με τα παιδιά στο Εργαστήρι Γνώσης και βοηθά στην διεκπεραίωσης της συμβουλευτικής διαδικασίας,ενεργά και πριν και κατά και μετά τη διαδικασία.Κάθε παιδί στο ραντεβού χρειάζομαι περίπου μισή ώρα και η βοήθεια της Μίρκας είναι πάντα πολύτιμη.Αν υπάρξει πρόβλημα μπορεί να χρειαστεί επανεξέταση,αλλά κυρίως σου είπα δίνεται μια κατεύθυνση στους γονείς για την επίλυση του οποιουδήποτε θέματος παρατηρηθεί.

20141010_183327_resizedΓια τις εντυπώσεις του από το χωριό μας και τους ανθρώπους του τόνισε:

”Άριστες πραγματικά είναι οι εντυπώσεις μου.Περισσότερο θα έλεγα ότι όντως εδώ οι άνθρωποι είναι πιο αυθεντικοί.Διατυπώνουν τις ανησυχίες τους με ένα τρόπο πιο αυθεντικό από ότι οι άνθρωποι που συνηθίζουμε να βλέπουμε στις μεγάλες πόλεις και στα κέντρα.Και σε αυτό που σου λέω συμπεριλαμβάνω βέβαια και τα μικρά παιδιά όχι μόνο τους μεγαλύτερους,είναι και αυτά πιο αυθεντικά.Απλά χρειάζεται κάθε επαγγελματίας ψυχικής υγείας,κάθε γιατρός που συμμετέχει σε τέτοια προγράμματα και διαδικασίες,προκειμένου να βοηθήσει τον κοινωνικό ιστό ,χρειάζεται να είναι προετοιμασμένος ότι θα πρέπει να χρησιμοποιεί απλό λεξιλόγιο και πρωταρχικές έννοιες ώστε να προσεγγίσει ανθρώπους που ζουν όπως εδώ,απλά με τιμιότητα και με απλότητα.Είναι πάρα πολύ σημαντικό για την επικοινωνία μαζί τους ” ολοκλήρωσε την κουβέντα μας  ο κ.Κουράκης.

Ολοκληρώνοντας αυτό το κείμενο με τον σπουδαίο Παιδοψυχολόγο κ.Κουράκη σας παρουσιάζουμε το πλούσιο από όλες πραγματικά τις απόψεις,  βιογραφικό του σημείωμα.

Αναλυτικά:

Κατέχει Πανεπιστημιακούς Τίτλους:

Παιδαγωγικών (Παιδαγωγική Ακαδημία Ηρακλείου) Ψυχολογίας (Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Ρεθύμνου)  και Νευροψυχολογίας Παίδων (Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Ιατρικής Ηρακλείου Κρήτης) όντας Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής Παν/μιου Κρήτης, με επίσημα κατατεθειμένη διατριβή στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ, 2004, Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών, Ταυτότητα Εγγραφής: (014440) και άδεια άσκησης επαγγέλματος Ψυχολόγου(19104/19/11/1996, Νομαρχία Αθηνών).

Έχει εργαστεί ως Εκπαιδευτικός, Ειδικός παιδαγωγός, Διευθυντής Σχολείων, Ψυχολόγος και Σχολικός Ψυχολόγος στην Α’/ θμια Εκπαίδευση, στον ιδιωτικό τομέα, στοΝοσοκομείο Παίδων Αττικής, στο Εργαστήριο Διαπολιτισμικών Μελετών Π.Τ.Δ.Ε Παν/μιου Κρήτης,στο Ψυχομετρικό Εργαστήριο Παν/μίου Αθηνών, στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, στο Πειραματικό Γυμνάσιο Παν/μίου Αθηνών, στους Δήμους Χανίων, Ακρωτηρίου και Σούδας Κρήτης, στο Αιγηνίτειο Νοσοκομείο Αθηνών, στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αθηνών, επί 27 συνολικά έτη.
Είναι Μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων του Ελληνικού Κέντρου Δυσλεξίας, της Εταιρείας SHL, του Πανελλήνιου Παιδαγωγικού Συλλόγου Ειδικής Εκπαίδευσης, του Hyperactive Children’s Support Group, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, της Εταιρίας ΑΜΕΑ Κρήτης, της Εταιρίας Προστασίας Ανηλίκων Ν. Χανίων, της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων Μεσολογγίου.

hqdefaultΕίναι συγγραφέας των βιβλίων: Ανίχνευση στον κόσμο των Μαθησιακών Διαταραχών“, Εκδόσεις ΕΛΛΗΝ, Αθήνα 1997.
Επίσης, συγγραφέας των βιβλίων:

Διάσπαση Προσοχής, η άλλη όψη της αφαίρεσης” Μέρη Α, Β & Γ, Αυτοέκδοση του συγγραφέα 2006

Απρόσεκτος συχνά, αδιάφορος ποτέ!“, Αυτοέκδοση του συγγραφέα 2007

και – επιστημονικός συνεργάτης στη συγγραφή του βιβλίου “Η εκπαίδευση των Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών Μαθητών στην Ελλάδα”, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα, 1998υπό την εποπτεία του αντιπρύτανη Παν/μιου Κρήτης.

 

Διετέλεσε Διευθυντής του Ινστιτούτου Παιδοψυχολογίας – Ψυχοθεραπείας στα Χανιά και τυγχάνει Διευθυντής του Κέντρου Παιδοψυχολογίας – Συμβουλευτικής στο Ηράκλειο Κρήτης.

Άρθρα και εργασίες του σχετικά με την ψυχολογία του παιδιού έχουν δημοσιευθεί στην Ελλάδα, στο Παν/μιο Σεβίλλης της Ισπανίας και στο Παν/μίο Louisville των Η.Π.Α. ενώ περιλήψεις της έρευνάς του από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ηράκλειο) υπάρχουν:  

Στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής των Η.Π.Α., στο Παν/μιο της Μινεσσότα, στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών των Επιστημών της Γαλλίας, στη Βιβλιοθήκη Γενικών Πληροφοριών των Επιστημών και σε πολλά άλλα Πανεπιστήμια και Ιατρικές Σχολές.

Διετέλεσε διορισμένος Πραγματογνώμων – Παιδοψυχολόγος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Μεσολογγίου και Πραγματογνώμων – Νευρο-ψυχολόγος Παίδων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αγρινίου (Aρ. Αποφ. 47/2006 και 10/2009, 2010, 2011, 2012, 2013 αντίστοιχες δικαστικές αποφάσεις).

Επίσης, διετέλεσε διορισμένο -Τακτικό Μέλος- από το Υπουργείο Δικαιοσύνης,  του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων με τις ιδιότητες του ως Παιδαγωγός, Ψυχολόγος καιΔιδάκτωρ Ιατρικής (ΦΕΚ 381/Υ.Ο.Δ.Δ./7-11-2011 στην υπ. αρ. 16050/2-11-2011 (ΑΔΑ: 457ΒΩ-4ΓΥ).

Διετέλεσε επί τετραετίας (2005-2008) ενεργός Επιμορφωτής του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Αθηνών, σε Αθήνα, Πειραιά, Πάτρα και Κρήτη (Υπ. Αρ. πραξη Υπ. Παιδείας: 1/11-1-06).

Έτυχε Διδάσκων και Νευροψυχολόγος στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (2010 – 2011-2012-2013) στα Ιδρύματα:
Α.Τ.Ε.Ι. Μεσολογγίου και Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας 

Έχει την διεύθυνση του Διαγνωστικού Κέντρου Παιδοψυχολογίας στο Ηράκλειο Κρήτης ( Α. Παπανδρέου 140 & Ικτίνου 2, Μασταμπάς, τηλ. 2815-006573 ).

Περισσότερα για τον κ.Κουράκη μπορείτε να δείτε στην προσωπική του ιστοσελίδα στην διεύθυνση:

ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ

Μοιραστείτε το:
  • Print
  • PDF
  • Twitter
  • Facebook

-

-->